Australialaismiljardööri suunnittelee Titanic-kopion rakennuttamista

Aloittaja Juha Paulavuo, 30.04.2012, 13:33:37

« edellinen - seuraava »

Juhani Gronlund

Lainaus käyttäjältä: Teijo Niemelä - 12.02.2016, 16:02:05
Jotenkin alkanut projekti elamaan jalleen omaa elamaansa... Aika ihme, jos jotakin tallaista valmistuisi Kiinasta jo kahden vuoden kuluttua?

PS. Ei loydy pahemmin tuoreita paivityksia Blue Star Linen kotisivulla tai Facebook-sivulla.
Teijon kanssa saman suuntaisia ajatuksia. LIsää viivästyksiä on todennäköisesti tiedossa ja laivaa ei todennäköisesti nähdä valmiina ennen 2018 loppua. Virallisesti on ilmoitettu että laivan rakennuksen alkaminen on viivästynyt suunnitelu ongelmien takia. Itse uskon että syy on Kiinan Talouskasvun hiipuminen joka on romahduttanut Palmerin kaivosteollisuusliiketoiminnan liikevaihdon ja tuloksen.

Teijo Niemelä

Risteilyuutiset osoitteesta www.cruisebusiness.com
2/2015 Costa Serena; 3/2015 Wind Surf; 4/2015 Viking Star; 5/2015 Star Breeze; 10/2015 Norwegian Escape; 11/2015 Anthem of the Seas. Tulevaa: 1/2016 Veendam; 4/2016 Koningsdam.

Juhani Gronlund

#47
Lisää taloudellisia huolia Palmerille. Tämä todennäköisesti viivästyttää Titanic hanketta edellee eikä nykyinen tavoite jossa laiva olisi valmis vuoteen 2018 loppuun mennessä ole enää realistinen.

http://www.abc.net.au/news/2017-04-05/clive-palmer-owned-company-sued-for-$106-million/8418124

Ehkä Palmerin pitäisi harkita tehdä "Replica" Titanic halvemmalla ja eri konseptilla. Esim: Carnival varustamon sopivan kokoinen Fantasy laivan voisi saada ostettua 80 mil. USD.n hintaan . Tällöin tarvitsisi vain uudelleen muotoilla keula ja perä ja irrottaa Fantasy superstruktuuri ja asentaa päällee Titanic replica superstruktuuri. Neliömäärä uudessa Titanic replica superstruktuurissa olisi kuitenkin yllättävän pieni ja sen vuoksi kokonaishinta voisi olla jopa   puolet nykyisestä 500 mil USD budjetissa varsinkin jos vain 6 ylintä kantta muutetaan Titanic replica kansiksi.

Käsittääkseni Carnival Fantasyn muuttaminen Titanic 2 edellä mainitulla tavalla ei tekisi siitä uutta laivaa jolloin pelastusveneet voisivat yhä sijaita korkella "Titanicin yläkannella " toisin kuin Palmerin täysin uudessa Titanic 2 laivassa. Se miltä uudet nykyisen standardin mukaiset palastusveneet yläkansilla näyttäisivät on sitten eri asia.

Juha Tuomala


Tuomas Romu

Lainaus käyttäjältä: Juha Tuomala - 08.05.2017, 14:26:59
Projektin Twitter-tili:

https://twitter.com/new_titanic

Kohinan seassa on kuviakin rungosta:

https://twitter.com/new_titanic/status/856752774427549696

Tämä taitaa olla se hotelliprojekti eikä Palmerin kötöstys.

Olisi kyllä kiva tietää tuon proomun luokkamerkki (jos sitä edes on luokitettu).
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Juha Tuomala


Juhani Gronlund

Lainaus käyttäjältä: Tuomas Romu - 08.05.2017, 14:30:24
Tämä taitaa olla se hotelliprojekti eikä Palmerin kötöstys.

Olisi kyllä kiva tietää tuon proomun luokkamerkki (jos sitä edes on luokitettu).

Ei taida proomuluokitusmerkkiä tarvita. Kuvan perusteella se  ei tule kellumaan vaan pysy rakennusaltaassa  . Ainakin tämän kuvan perusteella, koska mielestäni rakennuspaikka ei muistuta oikeata kuivatelakkaa.-->http://www.npr.org/sections/thetwo-way/2016/12/02/504111056/full-size-replica-of-the-titanic-is-under-construction-in-china

Kalevi Lehto

Olisikohan tästä kuitenkin tulossa jotakin?  Ainakin projekti näyttää edenneen.
https://www.youtube.com/watch?v=sTN-od-NGr8
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

Tuomas Romu

Lainaus käyttäjältä: Kalevi Lehto - 06.04.2018, 23:19:25
Olisikohan tästä kuitenkin tulossa jotakin?  Ainakin projekti näyttää edenneen.
https://www.youtube.com/watch?v=sTN-od-NGr8

Tuo on edelleen se kiinalainen proomu, ei Palmerin projekti.
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Juhani Gronlund

Nyt Palmer on ilmoittanut projektin  talousongelmien  ratkenneen ja projekti on uudelleen käynistynyt. Toivottavasti nyt ei sitten enään tule mutkia matkaan. Itse uskon laivan rakentamiseen  100 %.sesti vasta  sitten kun on kölinlasku tai ja  steel cutting  " rituaali "  tehty laivan rakennustelakalla.

http://bluestarline.com.au/2018/09/6741/

Kalevi Lehto

Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964


Marko Mäkelä


Tuomas Romu

Hauska tuo väite "Vuonna 2015 rakentaminen keskeytettiin taloudellisten vaikeuksien takia". Kansainväliseen liikenteeseen ei voi rakentaa suurta matkustaja-alusta ilman, että se näkyisi kaikenlaisissa tietokannoissa (esim. IHS Sea-web). Rakentamista tuskin on edes aloitettu.
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Joonas Vähämäki

Lainaus käyttäjältä: Marko Mäkelä - 24.10.2018, 09:09:22
Onk järkee vai eik ol. Mialuummi mää rakentaisi vaikka Silja Suurranskattarist replikat.

On varmaan ollu vähän erilaista luksusta ja enemmän tilaa Titanicissa.