Galaxy Turku-Tukholma reitille

Aloittaja Ville Halonen, 11.04.2007, 20:54:13

« edellinen - seuraava »

Kille

Lainaus käyttäjältä: Markus Myllymäki - 29.06.2007, 20:47:53
Tarkasta lukumäärästä ei ole tietoa mutta kun viimeksi talvella tuli käytyä ihan tavallisena arkipäivänä niin ei ollut kovinkaan montaa lähtiää... Mutta kun ollaan joskus lähdetty lomaaikana niin väkeä on ollut paljon enemmän ;D :beer:
Itse olen ollut Heinäkuussa viime kesänän Festivalilla niin ei ollut porukkaa ainakaan ruuhkaksi, automatkustajia lähinnä jotka jäivät Ahvenanmaalle (itse mukaan lukien) Ja tuttuni oli syyslomalla ja ihan hiljaista kuulema oli, kun taas Europa oli täyteen buukattu.  ::)

jonas

Lainaus käyttäjältä: Kalle Halenius - 29.06.2007, 22:27:47
Itse olen ollut Heinäkuussa viime kesänän Festivalilla niin ei ollut porukkaa ainakaan ruuhkaksi, automatkustajia lähinnä jotka jäivät Ahvenanmaalle (itse mukaan lukien) Ja tuttuni oli syyslomalla ja ihan hiljaista kuulema oli, kun taas Europa oli täyteen buukattu.  ::)

Itse tulin yli Ruotsiin eilen Festivalin perjantain päivävuorolla ja kyllä oli tilaa. Täytyy sanoa, että laiva on ihan täydellinen, mutta Regina Baltican pariksi Riikan linjalla ennemmin kuin tuolle nykyiselle reitille. Vaikka laiva onkin suunniteltu alunperin tuohon ja on ihan käypäinen vielä, niin aika on siinä määrin ajanut ohi että Galaxy sopii reitille Europan pariksi ehdottoman paljon paremmin. Matkustajina tuolla lähdöllä lähinnä tosiaan muutama Ahvenanmaalle menijä ja joitakin lapsiperheitä, automatkustajia, ym. Tosin risteilyllä olevat ruotsalaiset alkoivat heräilemään ja kömpimään ulos hyteistä vasta iltapäivällä.

Kalevi Lehto

#182
Lainaus käyttäjältä: Urho Kuivakangas - 29.06.2007, 20:02:20
Onko kellään tietoa siitä kuinka paljon suurin piirtein Silja Festivalilla on matkustajia Turusta lähdettäessä ja vaikuttaako lomasesonki heinä-elokuussa matkustajamääriin?
Olen pari kertaa sattunut kuluneen kevään aikana Festarille ja toisella kerralla matkustajia oli kohtalaisesti, mutta toisella kerralla(joskus tammikuussa sunnuntaina) täytyy sanoa, ettei olla emännän kanssa koskaan tyhjemmässä ruotsinlaivassa oltu. Otinkin asian puheeksi olutpubin "mikon" kanssa ja tuo tiesi kertoa, ettei ollut ihan normaali tilanne, kun laiva oli Turkuun tullessaan ollut ihan täynnään venäläisiä, jotka jäi Turkuun ja siksi ei oltu kuulemma voitu myydä paikkoja risteilijöille. En tiedä, oliko näin, mutta tunnelma laivalla menomatkalla oli jopa hieman "aavemainen" ja hiukan säälittikin hyvän venäläisen tanssiryhmän puolesta, kun esityksellään oli vain muutama katsoja. Tukholmasta Turkuun päin oli sitten taas suht' paljon venäläisiä matkustajia. Aikaisempaa tilannetta, siis ennen Tallinkkia näillä Festivalin risteilyillä ei ole tullut paljoa katsottua, mutta näin yleisesti ottaen kai ovat matkustajamäärät Turusta Siljalla vähentyneet aika ratkaisevasti tämän Tallink-kuvion jälkeen.
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

Miran Hamidulla

Lainaus käyttäjältä: Kalevi Lehto - 01.07.2007, 21:28:07
Aikaisempaa tilannetta, siis ennen Tallinkkia näillä Festivalin risteilyillä ei ole tullut paljoa katsottua, mutta näin yleisesti ottaen kai ovat matkustajamäärät Turusta Siljalla vähentyneet aika ratkaisevasti tämän Tallink-kuvion jälkeen.
Minä taas kuulin ensimmäisen kerran Festivalin alhaisista matkustajaluvuista jo silloin, kun yhtiötä ei oltu vielä myyty saatikka edes myymässä Tallinkille. On myös muistettava, että Silja jo SeaCon aikana suunnitteli Turun linjan konseptin muuttamista, joten jotain oli linjalla jo silloin pielessä.
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Urho Kuivakangas

joo no sittenhän se näkee, elokuun alussa olis tarkotus lähteä. Toivottavasti siellä nyt olis edes vähän trafiikkii  :)
Silja Festival 0708

Jussi Littunen

Lainaus käyttäjältä: Urho Kuivakangas - 04.07.2007, 21:20:13
Toivottavasti siellä nyt olis edes vähän trafiikkii  :)

Eikä vaan vähän:

Captain`s Grill: Täynnä
Cafe Maritim: Täynnä

Matkustin eilen Festarilla, kaikki siistiä, TODELLA YSTÄVÄLLINEN PALVELU (toivottavasti sama miehistö siirtyy Galaxylle) ja autokenttä täynnä.

Urho Kuivakangas

kuulostaa todella lupaavalta, kiitos infosta!  :thumb:
Silja Festival 0708

Joonas Rautio

Kyllä on mukava saada galaxy turku-tukholma   reitille ..........      olisi tosiaan mukava kun festivalin miehistö jäisi galaxylle ........   
Allekirjoitus

Timo Lehtinen

Lainaus käyttäjältä: Joonas Rautio - 14.07.2007, 18:19:20
Kyllä on mukava saada galaxy turku-tukholma   reitille ..........      olisi tosiaan mukava kun festivalin miehistö jäisi galaxylle ........   

Joo yhtä varmasti tapahtuu kun että verotus kevenee tai USA vetäytyy Irakista.
Kaikki paitsi merivalvonta on turhaa! -Jenkkimenttaliteettiviranomaisbyrokratian sisäistänyt henkilö-


http://s100.photobucket.com/albums/m26/timolehtinen/

Miran Hamidulla

Lainaus käyttäjältä: Timo Lehtinen - 14.07.2007, 19:45:01
Joo yhtä varmasti tapahtuu kun että verotus kevenee tai USA vetäytyy Irakista.
Eli Nylundin potkujen syy oli väärän informaation kertominen Galaxyn tulevasta miehityksestä? ;)

http://www.turunsanomat.fi/talous/?ts=1,3:1004:0:0,4:4:0:1:2007-06-07,104:4:464264,1:0:0:0:0:0:
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

JNordman

Yksi Europan kippareista oli käynyt tutustumassa Galaxyyn, ja sen sopimisesta Turun linjalle, Galaxyssa on vain yksi pieni provianttihissi.... Millähän meinaavat tunnissa lastata? Tai ehkä lähdöt vain joka toisena päivänä...  :P ::)

Kille

Lainaus käyttäjältä: Timo Lehtinen - 14.07.2007, 19:45:01
Joo yhtä varmasti tapahtuu kun että verotus kevenee tai USA vetäytyy Irakista.
Eikös täällä ole niin mainittu, että näin käy. Täällähän on sanottu, että Suomen ja Ruotsin välillä pitää olla jomman kumman maalainen miehistö.

Kalevi Lehto

Lainaus käyttäjältä: Kalle Halenius - 15.07.2007, 12:00:54
Eikös täällä ole niin mainittu, että näin käy. Täällähän on sanottu, että Suomen ja Ruotsin välillä pitää olla jomman kumman maalainen miehistö.
Ei ihan niin. Voi toki olla vaikka mongolialainen miehistö, mutta sen palkkatason ja työehtojen tulee olla Suomen tai Ruotsin TES:n mukainen. Eli ainakaan imagosyistä tuskin kannattaisi olla muu, kuin suomalais-ruotsalainen henkilökunta.
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

Erkki Kangasviita

Onko tietoa että milloin se "kolmas Galaxy" on suunniteltu valmistuvan? Taitaa tulla lähtö Vana Tallinnille siinä vaiheessa  ;)

als

Lainaus käyttäjältä: erkki kangasviita - 29.07.2007, 12:10:15
Onko tietoa että milloin se "kolmas Galaxy" on suunniteltu valmistuvan? Taitaa tulla lähtö Vana Tallinnille siinä vaiheessa  ;)
http://www.fcbsweb.com/forum/index.php?topic=10633.0..

Haku -toiminto on keksitty!