Galaxy Turku-Tukholma reitille

Aloittaja Ville Halonen, 11.04.2007, 20:54:13

« edellinen - seuraava »

Artsi Leskinen

Lainaus käyttäjältä: Santeri Lahdensalo - 03.11.2007, 11:42:25
Galaxy olisi tyylikäs tuollaisena. Ei voi muuta sanoa.

Makunsa tietysti kullakin, mutta aivan järkyttävän karsean näköinen minun mielestäni...

Tallinkin imagolle tuo sopii, mutta toivottavasti tuota venäjänsinistä ei Siljan laivojen kyljissä nähdä!

Teemu Ahonen

Pitäisiköhän maalata suomensiniseksi?

Maalaukset ovat kai ihan hyvää vaihtelua, mutta pitäisin kyllä Galaxystä ilman noita pingviinejä, pilvenhattaroita ynnä muita härpäkkeitä Siljan nimissä..
Daa daa daa dalalalala, dalalalala, daa daa daa dalalalalala, dalalalala, daa daa daa dalalalala, dalalalala, daa daa daa daa daa dum daa daa daa.

jonas

Lainaus käyttäjältä: Timo Selkälä - 03.11.2007, 11:02:11
Hyvän näköinen. Kaunein Silja-lautta.

Jos siitä tulee lähellekään tuon näköinen, olen ehdottomasti samaa mieltä!

x25

Samaa sanon. Varmaa tulee samantyylinen sit. Etkös Kennyki tehny oman Silja Glaxyn? Onko jääny kesken vai teetkö pikkuhiljaa?

Miia

Kyllä minunkin mielestäni Galaxy näyttäisi tuollaisenaan hyvältä Turun linjalle,ja tuohan se vaihtelua pitkään Siljalla käytössä olleisiin sinisiin raitoihin.-Miia-

Kille

Mikäs täällä nyt on ihmisten päät kääntänyt? Vielä vähän aikaa sitten oltiin niin pilviä vastaan. Mutta asiaan. Nyt kun Galaxy tulee Turkuun niin eikö terminaaliin tehdä joitakin matkustajaputki uudistuksia, vai olenko kuulluut väärin? Eli siis Galaxyyn mentäisiin vain yhdeltä kannelta sisään niin kuin Helsingissä. Eli sihen ei aiota tehdä aukkoa vaikka kannelle 7 kuten Europassa aikoinaan tehtiin. Ilmeisesti satamassa olo ajan vähyyden takia ajateltiin matkustajat "hajoittaa" laivalle.

Kalevi Lehto

Jos haluttaisiin kunnioittaa Silja Linen 50-vuotisia ja Boren, SHO/FÅA:n ja Svean satavuotisia perinteitä, tulisi laiva liikenteeseen kokovalkoisena, ilman mitään pelle ja sirkuskuviomaalauksia...
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

Kimmo Kääriäinen

Ja jos ajatellaan taloudellisesti niin uskoisin olevan kannattavinta maalta silja line kylkeen ja hylje korsteeniin eikä muuta. PArempi vaan saada jotain pirteyttä laivojen värityksiin. Niin ei aina tarvi katsella samaa tylsää linjaa mitä vioking käyttää ja silja ennen ja suurin osa muistakin.
Kuvia:
kuvia

Miia

No odotellaan nyt vaan rauhassa,Itsekin olin alkuun noita eläin värityksiä vastaan mut kun asiaa on aikansa harkinnut niin vaihtelu virkistää. :beer:

jonas

Lainaus käyttäjältä: Kalevi Lehto - 03.11.2007, 20:55:37
Jos haluttaisiin kunnioittaa Silja Linen 50-vuotisia ja Boren, SHO/FÅA:n ja Svean satavuotisia perinteitä, tulisi laiva liikenteeseen kokovalkoisena, ilman mitään pelle ja sirkuskuviomaalauksia...

Toisaalta, 50-ja 100-vuotiset perinteet ovat varmasti venyneet niin pitkiksi juuri sen takia, että on osattu pysyä ajan hermolla. Silja Galaxy on ehdottomasti pilvineen ja hienoine sisätiloineen linjassa tämän perinteikkään asian kanssa. Silja ysäri-brändi kaipaa oikeasti piristysruisketta. Verrattavissa vaikkapa 60-70-luvun vaihteeseen, kun harmaat alaosat autolautoissa vaihdettiin vähän raikkaampaan, hyvin tyylikkääseen mustavalkoiseen Silja-tyyliin, jossa Siljan ja omistajien tunnukset olivat näkyvästi esillä ja 20 vuotta myöhemmin taas tähän nykyiseen kirkkaampaan siniseen. Tätä sinällään ihan hienoa kirkkaan sinistä raitaa valkoisella pohjalla on mielestäni eletty nyt siinä määrin tarpeeksi (ensi kesänä 18 vuotta), että Galaxyn tuleva maalaus kertoo uudistumiskyvystä ja raikkaudesta myös perinteikkäällä Siljan brändillä.

Eero Vaskonen

Minun mielestäni saisivat maalata valkoiseksi ja sininset raidat. Sitten näyttäisi perus- Siljalta.  ::)

Miia

Lainaus käyttäjältä: Eero Vaskonen - 03.11.2007, 23:19:33
Minun mielestäni saisivat maalata valkoiseksi ja sininset raidat. Sitten näyttäisi perus- Siljalta.  ::)
Onhan tuo toisaalta totta,mutta vaihtelu voisi virkistää.Eikä Siljan laivoissa aina ole ollut raitoja,itse asiassa ensimmäiset raita alukset olivat Finlandia Ja Silvia Regina,eikä esim Fenniassa ollut koskaan raitoja edes silloin kun Silja vuonna 93 osti sen takaisin.Odotetaan ja katsotaan rauhassa,Itse aion olla Silja Galaxyn ensimmäisellä TKU.-STO matkalla. :) :beer:-Miia-

Marko Stampehl

Lainaus käyttäjältä: Kari Liimatainen - 03.11.2007, 11:34:09
Tuosta Siljan logosta tuossa savupiipusta kysyisin enemmän tietäviltä, että mistä johtuu se, että logo on toisinpäin piipun toisella puolella ? Ainakin kun katselin noista Siljan laivoista kuvia, niin huomio kiinnittyi juuri tähän.

?? Oikeastaan Siljan hylje katsoo aina oikealle. Olipa kerran 90-luvulla, kun esim Finnjet ja Silja Star näyttivät paapurin puolella vasemmalle (eli ajosuuntaan) katsovaa hyljettä.
Ja viimeinen alus jolla näin oli, oli Silja Opera vuodesta 2002-2006. Syy oli siis se että ajateltiin että se hylje pitäisi katsoa ajosuuntaan. Näytti kuitenkin hassulta, joten sitä muutettiin
Silja Serenadella vielä rakennusvaiheessa. Hylje katsoi jo luovutuksessa "oikeasti" oikealle....
Ich fotografiere, also bin ich!

laivabongari

No juu sitä vaan että mikä lippu perään tulee?

Ehkä tässä keskustelussa oli siitä jotain mutta en jaksannut kahlata 25 sivua läpi.

Topi  :thumb:

Petri Lindqvist

Todennäköisesti ruotsin lippu ja festarin henkilökunta siirtyy galaxylle.