Galaxy Turku-Tukholma reitille

Aloittaja Ville Halonen, 11.04.2007, 20:54:13

« edellinen - seuraava »

Marko Stampehl

Lainaus käyttäjältä: Oskari Littunen - 25.01.2008, 18:51:18
Voihan Tallink/Silja Line kehittää konseptia. Ei laivan tarvitse samanlaisena siirtyä reitiltä toiselle... :deal:
Samaa mieltä olen minäkin siitä, ettei Galaxy mitään erikoista tarjoa. Mutta eivät Vikinginkään laivat ole tarjonneet mitään uutta sitten vuoden 1989! Kyseessä onkin lähinnä se kiinnostus, jonka uusi laiva tullessan tuo.

Tässä sais olla mielestäni enemmän konstruktiivistä kritiikkiä. Eli: mitäs te tässä odottelette varustamojen puolelta? Mitä se "uutuus" sitten voisi olla? Eiköhän kaikenlaiset konseptit ovat jo koettu ja risteileminen itse
on tullut "tavalliseksi" matkustuskohteeksi. Laivojen kohteet (eli Tukholma, Turku ja Helsinki) ovat tulleet tutuksi matkustajille.
Ja mitäs siinä laivoilla vois muuta tehdä kuin käydä syömässä, ostoksilla, juomassa ja showta katsomaan? Ja mitäs laivoille voi vielä rakentaa muuta kuin taas enemmän ja hienompia promenaadeja, enemmän/hienompia kauppoja, enemmän/hienompia baareja
ja enemmän/hienompia ravintoloita?

Laivojen uutuus tulee vetäämään uusia matkustajia (ei ne uusia on, ne on ne samat matkustajat jotka muutenkin tekee risteilyjä) alkuaikoina, sen jälkeen vetovoima taas hiljentyy tavaliselle tasolle.

Ihmettelee
Marko
Ich fotografiere, also bin ich!

jonas

Lainaus käyttäjältä: Marko Stampehl - 26.01.2008, 14:15:27
Tässä sais olla mielestäni enemmän konstruktiivistä kritiikkiä. Eli: mitäs te tässä odottelette varustamojen puolelta? Mitä se "uutuus" sitten voisi olla? Eiköhän kaikenlaiset konseptit ovat jo koettu ja risteileminen itse
on tullut "tavalliseksi" matkustuskohteeksi. Laivojen kohteet (eli Tukholma, Turku ja Helsinki) ovat tulleet tutuksi matkustajille.
Ja mitäs siinä laivoilla vois muuta tehdä kuin käydä syömässä, ostoksilla, juomassa ja showta katsomaan? Ja mitäs laivoille voi vielä rakentaa muuta kuin taas enemmän ja hienompia promenaadeja, enemmän/hienompia kauppoja, enemmän/hienompia baareja
ja enemmän/hienompia ravintoloita?

Laivojen uutuus tulee vetäämään uusia matkustajia (ei ne uusia on, ne on ne samat matkustajat jotka muutenkin tekee risteilyjä) alkuaikoina, sen jälkeen vetovoima taas hiljentyy tavaliselle tasolle.

Ihmettelee
Marko

Juuri näin, varsinkin kun on ilmeisesti ollut jo parikymmentä vuotta selvillä, ettei näillä väleillä ihmisiä yksinkertaisesti saa laittamaan risteilyynsä niin paljoa rahaa että kannattaisi rakentaa edes Color Fantasyn/Magicin tyyppistä alusta, joka tietenkin olisi optimaalinen myös näille markkinoille.

Kalevi Lehto

Lainaus käyttäjältä: Joonas Kortelainen - 27.01.2008, 17:21:13
Juuri näin, varsinkin kun on ilmeisesti ollut jo parikymmentä vuotta selvillä, ettei näillä väleillä ihmisiä yksinkertaisesti saa laittamaan risteilyynsä niin paljoa rahaa että kannattaisi rakentaa edes Color Fantasyn/Magicin tyyppistä alusta, joka tietenkin olisi optimaalinen myös näille markkinoille.
Niin, eiköhän se tässäkin päde vanha totuus, että tarjotun tuotteen laatu suhteessa siitä pyydettyyn hintaan on ensi ja viimekädessä kuitenkin se tekijä, joka konseptin menestymisen mahdollisuudet ratkaisee. Onhan tässä vuosien varrella Tku-Sto linjalla nähty monenlaista yritystä. Laadukkaampi risteilytuote Delfin Cruises ei ainakaan ottanut toimiakseen, varustamo ajautui konkurssiin aika pian, samoin höyrylaivanostalgialla yrittänyt Aura Line. Parhaimmin on onnistunut Viking Line, joka tekee kohtalaista tulosta, vaikka operoikin hieman vanhemmalla ja suht' vaatimattomalla kalustolla. Ystävällinen asiakaspalvelu yhdistettynä kohtuulliseen hinnoitteluun tuntuu edelleenkin olevan ihan toimiva konsepti.
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

jonas

Lainaus käyttäjältä: Kalevi Lehto - 27.01.2008, 20:36:29
Niin, eiköhän se tässäkin päde vanha totuus, että tarjotun tuotteen laatu suhteessa siitä pyydettyyn hintaan on ensi ja viimekädessä kuitenkin se tekijä, joka konseptin menestymisen mahdollisuudet ratkaisee. Onhan tässä vuosien varrella Tku-Sto linjalla nähty monenlaista yritystä. Laadukkaampi risteilytuote Delfin Cruises ei ainakaan ottanut toimiakseen, varustamo ajautui konkurssiin aika pian, samoin höyrylaivanostalgialla yrittänyt Aura Line. Parhaimmin on onnistunut Viking Line, joka tekee kohtalaista tulosta, vaikka operoikin hieman vanhemmalla ja suht' vaatimattomalla kalustolla. Ystävällinen asiakaspalvelu yhdistettynä kohtuulliseen hinnoitteluun tuntuu edelleenkin olevan ihan toimiva konsepti.

Totta, joten edeltäjäänsä halvempi Galaxy-sarja on yhdistettynä Siljan osaavaan laivahenkilöstöön ihan potentiaalinen paketti!

Kalevi Lehto

Lainaus käyttäjältä: Joonas Kortelainen - 28.01.2008, 00:56:29
Totta, joten edeltäjäänsä halvempi Galaxy-sarja on yhdistettynä Siljan osaavaan laivahenkilöstöön ihan potentiaalinen paketti!
Mutta mitä tulee hinnoitteluun, niin aika suuri ero on kilpailijaan ainakin tällä hetkellä. Varasin nimittäin juuri ensi viikoksi reittimatkan Tku-Sto ja takaisin. Sattuneesta syystä menomatkan Tallinksiljalla ja paluun Vikingillä(koska Viikkarilla oli tiistai-ilta jo täyteen buukattu). Tallinksiljalla matka maksoi 114€(1hlö B-hytti+auto), Vikingillä sama 76€, joten tuskin ns. "tarvematkustajat" suuremmin joukoin Tallinksiljalle hakeutuvat, ainakaan, jos omalla rahallaan matkustavat(onneksi itsellä menee työnantajan piikkiin...). Eli hintaero on siis mielestäni aikamoinen, kutakuinkin täysin samanlaisesta tuotteesta. Eli Galaxystä pitää sitten löytyä todellakin jotain merkittävästi parempaa, että näin huomattavan eron hinnoittelussa kilpailijaan verrattuna voisi edes jotenkin sietää. Muuten kuin tietysti silloin, jos on pakko matkustaa, eikä muualla ole tilaa. Sen varaan Tallink ehkä laskeekin...
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

jussirt

Mielummin matkustan Galaxylla/Europalla, kuin Isabellalla tai Amorellalla, jotka ovat rakennettu 80-luvulla.

Mutta jos Ahvenanmaalle matkustaa, niin matka-aika on niin lyhyt, että ei sillä sen suurempaa merkitystä. Mutta olen nyt ollut Ahvenanmaalla jo 4 kertaa, kerran Viikkarilla jan 3 kertaa Siljalla. Hinta eroa ei ole ollut kuin max. 20€ neljältä hengeltä, ihmettelen.

Jussi Littunen

#456
Lainaus käyttäjältä: Teemu Ahonen - 24.01.2008, 23:58:47
Kyllähän tuo hylje näyttäisi komealta kyljessä.. Mutta Tallinkillahan se asia päätetään, eikä täällä. Olisi hienoa, jos jotakin perinteistä tai uutta tulisi uudelleenmaalaukseen.

Jos alusta ei maalata Siljan väreihin, niin miksi tuollainen kuva sitten julkaistaan? Siljan väreihin maalaamiselle ei varmasti ole oikein muutakaan vaihtoehtoa, varsinkin kun T.Nylund aikanaan kertoi aluksen tulevan Siljan väreihin ja nyt tuollainen kuva sitten julkaistaan. Mutta miten, se jää nähtäväksi. Tallinkissahan asia tosiaan päätetään, ei täällä!

______________________

Ps. Hinta-asiat eivät kuulu tähän topiciin... :deal:

Jussi Lampinen

Lainaus käyttäjältä: Kalevi Lehto - 15.01.2008, 21:31:15
Jos olet sattunut käymään joskus Festarin miniristeilyllä, olet varmasti huomannut, että tosiaankin Tukholman suuntaan on ollut matkustajia erittäin vähän. Mutta silti samanaikaisesti risteilymatkustajille ei ole tahtonut välillä edes tilaa oikein löytyä, johtuen siitä, että laiva on Turun suuntaan ollut aivan täyteen buukattuna venäläisiä reittimatkustajia. Tietenkin Galaxyn hyttikapasiteetti on hieman Festivalia suurempi, mutta onko siinämäärin, että näille mainitsemillesi ruotsalaisille risteilymatkustajille tässä tilanteessa löytyisi oleellisesti enemmän tilaa, vaikka muuten kiinnostusta risteilymatkustukseen ruotsalaisten keskuudessa löytyisikin.(mikä toisaalta on aika kyseenalaista, kun Tukholmasta laivaristeilytarjontaa on muutenkin aika lailla)
No eikö toi asia ole samoin myös aamulla Sto lähtevillä laivoilla, ei sitä väkeä niin paljon tule että laiva olisi täynnä. Kyllä iltalähdöt taitaa olla ehdottomia molemmista päistä.

jussirt

No, nyt Tallink Silja Onlinesta pystyy varaamaan matkoja Silja Galaxylle  :thumb:

Jussi Littunen

TallinkSiljan nettivarauksen mukaan 31.5.2008 on Silja Festivalin viimeinen lähtö Tukholmasta, saapuu Turkuun 1.6.2008. Tämän jälkeen 3.6. asti liikenteessä on vain Europa ja Galaxy aloittaa 3.6.

jussirt

Aika kumma juttu. Meinaavatkohan sirtää Galaxyn kuitenkin Turku-Tukholma linjalle, vaikka Galaxy2 myöhästyisikin? Sehän on todettu nimittäin moneen kertaan että Galaxy2 valmistuu kesäkuun loppupuolella. Sitten Tallinnan risteilyliikenne jäisi tyhjäksi, olisiko Superstarista korvaajaa Galaxylle Hel-Tal reitillä?

Erkki Kangasviita

Lainaus käyttäjältä: Jussi Rantanen - 02.02.2008, 11:19:14
Aika kumma juttu. Meinaavatkohan sirtää Galaxyn kuitenkin Turku-Tukholma linjalle, vaikka Galaxy2 myöhästyisikin? Sehän on todettu nimittäin moneen kertaan että Galaxy2 valmistuu kesäkuun loppupuolella. Sitten Tallinnan risteilyliikenne jäisi tyhjäksi, olisiko Superstarista korvaajaa Galaxylle Hel-Tal reitillä?

Kyllä se näin on - Silja Galaxy aloittaa liikennöinnin Turusta 3.6.08.

Esa-Pekka Helanne

Lainaus käyttäjältä: Jussi Rantanen - 02.02.2008, 11:19:14
Aika kumma juttu. Meinaavatkohan sirtää Galaxyn kuitenkin Turku-Tukholma linjalle, vaikka Galaxy2 myöhästyisikin? Sehän on todettu nimittäin moneen kertaan että Galaxy2 valmistuu kesäkuun loppupuolella. Sitten Tallinnan risteilyliikenne jäisi tyhjäksi, olisiko Superstarista korvaajaa Galaxylle Hel-Tal reitillä?

Ei tuota Superstaria oikein voida Galaxyn tilalle vuorokauden risteilyliikenteeseen laittaa, onhan se suunniteltu ennemminkin päivälautaksi.

Kuten täällä onkin jo aiemmin mainittu, mikä estäisi siirtämästä festaria Galaxy 2:n valmistumiseen asti Tallinnan linjalle? Onhan se ennenkin Tallinnan liikenteessä ollut ja ainoa Tallinkin aluksista, joka reitille voitaisiin siirtää ja joka soveltuisi noihin vuorokauden mittaisiin risteilyihin.
Miksi lykätä huomiseksi se, minkä voit lykätä ensi viikkoon?

Jaak Erik Laja

TallinkSilja nettivaraukseen mukaan Galaxy lopetta liikenteseen Hel-Tal reittila 25.05 ja sitten Hel-Tal reittilla ei ole enää suurta lautta kuukausin aikana.

Jaak Erik Laja

Joo, vanha hyvä Festarin aika tulee takaisin... kesäkuun aikana ;D