Royal Caribbean tilaa jälleen maailman suurimman risteilyaluksen

Aloittaja Teijo Niemelä, 06.02.2006, 10:28:36

« edellinen - seuraava »

Jani Nousiainen

Aluksen vetoisuus (220.000 GT) on muuten suurempi kuin esim. koko Viking Linen nykyisen laivaston (n. 213.000 GT)
Olisi kiinnostava tietää onko toi  47 metriä aluksen kokonais- vai rungon leveys. Ja minkälaisia ratkaisuja on kehitelty että  alukseen ei tule liikaa sisähyttejä , tuleeko promenade vai sitten muita eri tutkielmissa olleita ratkaisuja.
Matkustajalaivat.com

Tulevaa: Viking XPRS 15-16.8 St. Ola 16.8 Ionis 16.8 Viking XPRS 18.8 Baltic Princess 19-20.8 VikingGrace 20-21.8

Kalle Id

Mutu-arvauksena veikkaisin promenadea (sellainenhan on muistaakseni myös Voyager- ja Freedom-luokan laivoissa).

Kimmo Rantanen

Kyseessä on kaikkien aikojen suurin yksittäinen ulkomaankauppa (900 miljoonaa €). Suomen valtion pitäisi vielä antaa takaus tuolle kaupalle. Suomi taitaisi saada uuden lippulaivan, jos RCCL menisi konkkaan vaikka jenkkien matkustusinnon romahdettua uuden "kunnon" terrori-iskun seurauksena. Onhan näitä Radisson Diamondeja ollut ennenkin.
Mitä tulee tuohon ihmismassaan (miehistöineen 8500 päätä), olisi varmaan houkutteleva kohde terroristeille. Onhan näitä Achille Lauroja ollut ennenkin. Ihme ettei Amerikkalaisia täynnä olevaa laivaa ole vielä kaapattu/tuhottu, sen voisi kuvitella käyvän yhtä helposti kuin tuttu lentokoneen kaappaaminen ja käyttäminen aseena.
Toivottavasti nämä uhkakuvat ei käy toteen, mutta......niin onhan näitä tapahtunut ennenkin.  :-X

Kimmo Rantanen

#18
Väsäsin havainnekuvan Silja Opera vs Genesis. Noiden kahden laivan ääriviivoissa on mielestäni paljon samaa. Silja Opera näyttää "Genesis of the seas"-jättiläisen poikaselta. Mikähän uusi vetonaula/erikoisuus merille vietäväksi nyt keksitään? Oliskohan Amerikkalainen futisstadion tarpeeksi suurta jo toteutetun "jäähallin" jälkeen.

::) Alkaa silmät pyörimään päässä.  ::) Tarttis varmaan mennä nukkumaan.  ::) Älä ota sitä vakavasti.   

Ps. Linkki ei näytä toimivan suoraan kuvaan.

Linkki korjattu

jimsmith

#19
Lainaus käyttäjältä: Joonas Pitko - 07.02.2006, 20:14:02
  Jäätävän kokoinen purkki.... ;D Jostain luin että pituudesa ollaan nyt tultu lähes maksimiin kuulemma, koska pidempi ei oikein mahdu kuulemma kääntymään Miamin satama-altaassa.

Tähänkin on ratkaisu, rccl:n perämies kertoi että on ollut suunnitteilla bryga myös aluksen peräpäähän, näin pystyy sitten ohjaamaan aluksen perä edellä helpommin.
Sitä että missä alus sarjassa tuota ryhdytään toteuttamaan, en tiedä.
Mutta onhan tuo jo arkipäivää huomattavasti pienemmissäkin aluksissa.   :D

Hannu Saarni

Älyttömän kokoinen alus missä mahtaa olla raja?? :o onhan se suomelle hyvä :thumb: :thumb:
Hannu Saarni

Mikko Tuominen

Ainakin Pernossa ei tämän suurempaa alusta enää tehdä. Kun alus on altaassa, kumpaanki päähän jää enää 2,5 metriä tyhjää!  8)  ;D Menee muuten lohkojen laskeminen tarkaksi... Toinen mielenkiintoinen asia on se, että alus saa korsteenin vasta tanskan salmien jälkeen. Ei mahu muuten siltojen ali  :o kysymys kuuluukin: Miten hemmetissä meinaavat koeajot suorittaa ilman korsteenia  ??? aika näyttää tai viisaampi tietää. Paikallisessa Salon seudun sanomissa luki tämmöstä. Siinäkin lehdessä ees joskus jotain luettavaa  ;D

Kenny Leong

Lainaus käyttäjältä: Mikko Tuominen - 13.02.2006, 12:03:42
Toinen mielenkiintoinen asia on se, että alus saa korsteenin vasta tanskan salmien jälkeen. Ei mahu muuten siltojen ali  :o kysymys kuuluukin: Miten hemmetissä meinaavat koeajot suorittaa ilman korsteenia  ??? aika näyttää tai viisaampi tietää.

Eiköhän ne aja korsteeni paikallaan koeajoja mutta sitten ottavat sen pois väliaikaisesti kun menevät siltojen alitse Tanskan salmissa.... Näin tällei nopeesti kun aivonystyrät toivat mieleen... 8)

Janne Heiskanen

#23
Tästä ei oo enää pitkä matka tohon:

http://www.freedomship.com  ::)

Onnistumiseen tarvitaan yksi yritys erehdyksiä enemmän!
Romantika 2.1-3.1.06 - meni jo

Juha Paulavuo

Myös Air & Business Travel News noteeraa superristelijän :

"A VERY BIG SHIP is under way at the Aker boat yard in Finland. Under
the title of 'Project Genesis', Royal Caribbean International has
ordered a new cruise liner coming in at the colossal displacement of
220,000 tons. Compare that with the Titanic at 46,000 tons, the
original Queen Mary at 83,000 tons and QM2 at 150,000 tons. When full,
the ship will carry 5,400 clients and although the company will not
disclose figures, somewhere around 1,750 crew. One of London's largest
hotels, the Millennium Tara in Kensington, has room for 1,700 plus
guests in 864 rooms, and the London Palladium, the largest variety
theatre in the country 2,325. Delivery will be autumn 2009. Airline
seat brokers should line up. A great deal of capacity will be needed
to get passengers to and from the vessel every seven days."

Mielenkiintoisia vertailukohteita ovat löytäneet......

Jarkko Ruusulaakso

Lainaus käyttäjältä: Jaakko Simola - 10.02.2006, 13:27:24
Lainaus käyttäjältä: Joonas Pitko - 07.02.2006, 20:14:02
  Jäätävän kokoinen purkki.... ;D Jostain luin että pituudesa ollaan nyt tultu lähes maksimiin kuulemma, koska pidempi ei oikein mahdu kuulemma kääntymään Miamin satama-altaassa.

Tähänkin on ratkaisu, rccl:n perämies kertoi että on ollut suunnitteilla bryga myös aluksen peräpäähän, näin pystyy sitten ohjaamaan aluksen perä edellä helpommin.
Sitä että missä alus sarjassa tuota ryhdytään toteuttamaan, en tiedä.
Mutta onhan tuo jo arkipäivää huomattavasti pienemmissäkin aluksissa.   :D
Vanha ahteribrygga taas muotiin... ;D Onhan tuo niin järkyttävän kokoinen "jolla",että koko botskin kiertämiseen menee aikaa...Entäs jos joku terroristi upottaisikin laivan, niin syntyisi melkoinen paniikki. Ei tuonkokoisesta laivasta taideta poistua, niin äkkiä kuin luulisi...varsinkaan jos se on aivan täynnä porukkaa. Nojaa...tuskinpa itse tulen tutustumaan koko RCCL:n "armadaan". ::)

Heikki Kautiainen

muistelen että turun sanomissa olleen jutun mukaan turvallisuus kysymyksissä tuleeki se probleema ku matkustajia pitäs saada 360 pelastusveneeseen, ja nykyiset pelastus veneet ottaa vaan 150.

ja mitä tulee laivan kiertämiseen ni eiköhä noilla risteilyillä ole sitä aikaa. ei sinne lähetä samalla periaatteella ku suomen ja ruottin väliä kulkevat porauslautat, eli tukka täytee viinaa ja sit örveltämää ja sotkemaa paikkoja.

osa korsteenista kyllä asennetaan jo telakalla kyllä mutta ei tehä valmiiks asti että mahtuvat tanskan salmien sillan alta

Jani Nousiainen

Loistavia uutisia!!!

Aker Yardsilta tilattu jättiristeilijä saa valtion takauksen
06.03.2006 17:12
Aker Yards sai Royal Caribbean -varustamolta kaikkien aikojen kalleimman tilauksen.

Genesis-risteilijän hinta on noin 900 miljoonaa euroa.

Laivanrakentaja Aker Yardsin kaikkien aikojen suurin risteilijätilaus on saanut valtion takauksen. Talouspoliittinen ministerivaliokunta on päättänyt kokouksessaan puoltaa vientitakuuta Royal Caribbean -varustamon risteilijätilaukselle.

Genesis-jättiristeilijän hinta on noin 900 miljoonaa euroa, josta valtion rahoitusyhtiön Finnveran osuus voi olla korkeintaan 80 prosenttia. Luottoaika on enintään 12 vuotta.
  MTV3




Matkustajalaivat.com

Tulevaa: Viking XPRS 15-16.8 St. Ola 16.8 Ionis 16.8 Viking XPRS 18.8 Baltic Princess 19-20.8 VikingGrace 20-21.8

Globab

Lainaus käyttäjältä: Jani Nousiainen - 06.03.2006, 17:46:48
Loistavia uutisia!!!

Aker Yardsilta tilattu jättiristeilijä saa valtion takauksen
06.03.2006 17:12
Aker Yards sai Royal Caribbean -varustamolta kaikkien aikojen kalleimman tilauksen.

Genesis-risteilijän hinta on noin 900 miljoonaa euroa.

Laivanrakentaja Aker Yardsin kaikkien aikojen suurin risteilijätilaus on saanut valtion takauksen. Talouspoliittinen ministerivaliokunta on päättänyt kokouksessaan puoltaa vientitakuuta Royal Caribbean -varustamon risteilijätilaukselle.

Genesis-jättiristeilijän hinta on noin 900 miljoonaa euroa, josta valtion rahoitusyhtiön Finnveran osuus voi olla korkeintaan 80 prosenttia. Luottoaika on enintään 12 vuotta.
  MTV3


   Jahas, tämä taisi sitten olla Suomen valtion tähänastisesti suurin takaus yksityispuolelle? ::) Mites, onko Suomen valtio tähän mennessä taannut lähestulkoon kaikki Suomen telakoilla rakennetut risteilijät? No, Suomen luottoluokitus on tälläkin hetkellä parasta luokkaa muistaakseni. Joka tapauksessa hieno homma. 

hetku

siihen on kyllä muut syyt isomman rakentamiseen ei satamien koot