Moulinexien kesäkeikoista

Aloittaja Mikko-Oskari Koski, 19.06.2001, 22:34:52

« edellinen - seuraava »

Pekka Laakso

#255
JGO noteeraa nyt Fennican spottilistallaan, inhouse-tilassa syyskuun lopusta, jolloin nykyinen Tanskan sektorin projekti päättyy:

Fennica 28560 230 1100 2 Inhouse 25.09.09 Stavanger

Vai onko Tanskan keikka päättynyt jo nyt: paatti on matkalla Bergeniin illaksi...
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Janne Koskinen

Lainaus käyttäjältä: Matti Lankinen - 26.08.2009, 20:28:23


Niin kauan kuin liiketoimintaa harjoitteleva Varustamoleikkikoulun (VLL) offshore "businesta" hoitaa lentoemanta ja moulinexin peramies niin on aivan turha odottaa mitaan REM:n tai minkaan muunkaan Norjalaisen Offshore-varustamon tasoista onnistumista. Suomessa valtio lahjoittanut hienot lelut lasten kayttøøn ja nyt nahdaan mita siita on seurannut.


Joo ja Finnairin kenttämies toimitusjohtajana.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Janne Koskinen

Norjassa näyttää kaikki offshore varustamot pääsevän plussalle muiden mukana Solstad:

http://www.offshore.no/nyheter/sak.aspx?id=26249

Nyt näyttää vaan paska tippuvan perälaidattomasta peräkärrystä ja Finstaship sen mukana.
(Ainakin tj:n mukaan tekee vahvasti tappiollisen tuloksen tänä vuonna).
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Janne Koskinen

#258
Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 27.08.2009, 16:19:02

Vai onko Tanskan keikka päättynyt jo nyt: paatti on matkalla Bergeniin illaksi...

"FENNICA (from OJAD) - info
2009-08-31 02:56:07z
12 MPH 188°
AIS: length 116m width 26m draught 7.8m
MMSI 230245000 IMO 43615
STAVANGER (ETA Aug31 10:00)"

Stavangeriin tuo taivaltaa. (Kävi kylläkin Bergenissä.)

Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 27.08.2009, 16:19:02

Fennica 28560 230 1100 2 Inhouse 25.09.09 Stavanger


Inhouse viittaisi remonttiin; vanha ei enää jaksa pitkään.

Lensiköhän aquamasterin öljyt pihalle vai hajosiko DP (ADP 702 vm. 1992)?
(Ja Arktisille alueilleko näitä pitäisi rahdata, kun ei kestä avovesihommiakaan.)
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Pekka Laakso

Jaa-a eiköhän se lähiaikoina selvinne onko rikki vai jotain omia toimeksiantoja. Tosin AIS mukaan taisi juurikin käväistä Bergenissä telakka-alueella...
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Janne Koskinen

#260
Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 31.08.2009, 12:02:39
Jaa-a eiköhän se lähiaikoina selvinne onko rikki vai jotain omia toimeksiantoja. Tosin AIS mukaan taisi juurikin käväistä Bergenissä telakka-alueella...

Näyttäis pikavilkaisulla olevan Dusavikin ohi; eikä olis Sirskæriinkään matkalla vaan kaupunginrantaan, missä ei ole offshoreaktiviteettia.

Ylösmakaamaan?

EDIT:

Täytyy olla "tavallisen toope", jos rahtaa laivan offshore-hommiin DP-laitteistolla, johon ei saa varaosia (Fennica).

Täytyy olla "tavallisen toope", jos ajattaa laivan omalla kustannuksella huonolle rahtaukselle Välimerelle (Botnica).

Täytyy olla "tavattoman toope" että rahtaa aluksen rahtaajalle, joka on ennestään 5 milj.€ pystyssä (Nordica).

Sellaista se on kauppa ja merenkulku LVM:n "paraply:n alla".
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Janne Koskinen

#261
Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 31.08.2009, 12:02:39
Jaa-a eiköhän se lähiaikoina selvinne onko rikki vai jotain omia toimeksiantoja. Tosin AIS mukaan taisi juurikin käväistä Bergenissä telakka-alueella...

Hinnaanhan tuo saapui:

http://www.akersolutions.com/NR/rdonlyres/2295B84F-65C9-4519-95F3-F34DEBB7089A/17593/HinnabrochureOctober2009.pdf

Tosin, vaikka siellä on Akerin toimintaa; ovat vispilät siellä ennenkin maanneet.

Korjauksiahan tuolla Hinnassa on hyvä tehdä.

EDIT: Vai hämäsikö toi "Hinnaveien" eikös toi oo just Siriskær missä makaa? (Sorry, huono karttapohja AIS:ssa.)
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Janne Koskinen

Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 24.08.2009, 23:46:39
Karkeasti sanottuna, AHTS-business ratkaisee tuossa. Eli keskittyy olennaiseen, eikä liian multipurposeen/subsea/construction/ROV-support jne. tapaisiin aluksiin... :)

AHTS rahdit taas nousussa:

"29.08.2009   AHTS   
Northern Corona
      
Ship Name:    Northern Corona
Type:    AHTS
DP:    -
Built:    01.05.1992
BHP:    15596
Bollard Pull:    168
Deck Area:    550
Design:    ME-303 Mk II
Length:    73,6
Breadth:    16,4
DWT:    2783
   Maersk Oil UK    Rig Move, Noble Ton Van Langeveld    GBP 55000    
   29.08.2009   AHTS   
Sea Lion
      
Ship Name:    Sea Lion
Type:    AHTS
DP:    II
Built:    25.10.2008
BHP:    16316
Bollard Pull:    202
Deck Area:    520
Design:    Havyard 842
Length:    74,5
Breadth:    17,2
DWT:    3000
   Maersk Oil UK    Rig Move, Noble Ton Van Langeveld    GBP 60000    
   28.08.2009   AHTS   
Maersk Attender
      
Ship Name:    Maersk Attender
Type:    AHTS
DP:    II
Built:    01.06.2000
BHP:    23492
Bollard Pull:    278
Deck Area:    803
Design:    Maersk A-class
Length:    90,3
Breadth:    24,2
DWT:    5010
   Maersk Oil UK    Rig Move, Noble Ton Van Langeveld    GBP 60000"

Olispa kiva nähdä Stasin rahtausfiguurit; liikelaitostamisen/yhtiöittämisen yksi päämäärä oli läpinäkyvyys; nyt siitä ei kyllä ole merkkiäkään.

AHTS rahdeissa päästäneen kohta taas 100000 GBP/day haarukkaan.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Janne Koskinen - 31.08.2009, 12:51:05
Hinnaanhan tuo saapui:

EDIT: Vai hämäsikö toi "Hinnaveien" eikös toi oo just Siriskær missä makaa? (Sorry, huono karttapohja AIS:ssa.)
2sandnessjo AIS auttaa: Hinnassa se on.

http://www.2sandnessjo.no/shipplotter/gmap/stavanger.html
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Rontti

LainaaNäyttäis pikavilkaisulla olevan Dusavikin ohi; eikä olis Sirskæriinkään matkalla vaan kaupunginrantaan, missä ei ole offshoreaktiviteettia.
Ylösmakaamaan?

Tieda tuosta mutta on siella Tanskan vesilla ollut kuohuntaa. Fennican kippari ja OM pantiin vaihtoon kun DP vehkeet eivat pysyneet kasassa ja paatti joutu off hire:iin.
Mahto auttaa tuollainen jarjestely siihen ettei Finstashit huollata, yllapida ja paivita DP laitteitaan. Sehan se onkin juuri paallikon vika.
Saivatpahan syntipukin saatanan nilkit  :finger:

Janne Koskinen

Lainaus käyttäjältä: Matti Lankinen - 31.08.2009, 21:34:58
Tieda tuosta mutta on siella Tanskan vesilla ollut kuohuntaa. Fennican kippari ja OM pantiin vaihtoon kun DP vehkeet eivat pysyneet kasassa ja paatti joutu off hire:iin.

Kaikillahan oli tiedossa, että ko. laiva on täysin kelvoton DP-hommiin.

Eipähän tartte Finstashipin odotella DP-hommia Pohjanmereltä.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Pekka Laakso

Tuo vaan vahvistaa tätä yleistä käsitystä, ettei Fennicalla ole juurikaan mitään tulevaisuutta offshore-aluksena nykymuodossaan. Ja loppuvuoden telakointi ei paljoa sen kilpailukykyä lisänne vaikka DP päivitettäisiinkin ja aquat yleishaalattaisiin...  Mitenköhän muuten Nordican päivitetty DP mahtaa nyt olla toiminut Tanskassa ja nyt Angolassa?
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Rontti

LainaaMitenköhän muuten Nordican päivitetty DP mahtaa nyt olla toiminut Tanskassa ja nyt Angolassa?

Eipa oo tietoa.
OT: Eika oo muutenkaan kokemusta Kongsbergin uusimmista muuta kuin SDP:a tullu trainerilla ja simulaattorilla veivattua joskus mutta silloin en siita erityisemmin pitanyt.
Talla tyømaalla on Rolls Roycen Icon2 ja on muuten aivan valtavan miellyttava DP kayttaa. DP:n kun nappaa paalle niin silloin se on paalla eika tarvii enaa alkaa valitsee erikseen potkureita tai referensseja. Ne on suoraan tiskissa. Jos sitte haluaa jotain muuttaa ni muuttaa tai lisaa ni lisaa.

Janne Koskinen

#268
Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 31.08.2009, 22:00:13
Tuo vaan vahvistaa tätä yleistä käsitystä, ettei Fennicalla ole juurikaan mitään tulevaisuutta offshore-aluksena nykymuodossaan. Ja loppuvuoden telakointi ei paljoa sen kilpailukykyä lisänne vaikka DP päivitettäisiinkin ja aquat yleishaalattaisiin...  

Nii-in; mitäpä sillä on sen jälkeenkään tarjottavana? Tyhjä ahteritäkki ja huono maine.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Pekka Laakso

#269
Lainaus käyttäjältä: Janne Koskinen - 01.09.2009, 08:32:29
Nii-in; mitäpä sillä on sen jälkeenkään tarjottavana? Tyhjä ahteritäkki ja huono maine.
Stand-by:tä jäänmurtoon Hietanen-Etelässä (Puolanlaituri). Tai vaikka Arendalissa. ::)
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.