Moulinexien kesäkeikoista

Aloittaja Mikko-Oskari Koski, 19.06.2001, 22:34:52

« edellinen - seuraava »

Janne Koskinen

#270
Terje Petter Tellefsen presents:

http://dynamic.protu.no/pictures/203/files/CECON_Pres_Pareto%202%20Sept%202009%20FINAL.pdf

(Tuttu alus sivuilla 7-8.)

Tätä "tarinaa" lukiessa on hyvä muistaa:

"This Presentation includes and is based, inter alia, on forward-looking information and statements that are subject to risks and uncertainties."

Joka vanhoja muistelee sitä tikulla silmään:

"Terje Tellefsen sanoi Helsingin käräjäoikeudessa: - Laskujen perinnässä suomalaiset olivat brutaaleja."

Ilmeisesti T. P. Tellefsen ei ole pitkävihaista sorttia, koska on antanut suomalaisille anteeksi.

Näin suomalais/norjalainen monitoimimurtaja-success story saa jatkua tulevaisuudessakin molemminpuolisen luottamuksen vallitessa. :)

"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Janne Koskinen

#271
Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 27.08.2009, 16:19:02


Fennica 28560 230 1100 2 Inhouse 25.09.09 Stavanger



JGO noteeraa yhä noin, mutta Hagland kertoo:

02.09.2009   SUBSEA   
Fennica
      
Ship Name:    Fennica
Type:    SUBSEA
DP:    II
Built:    
BHP:    20000
Bollard Pull:    234
Deck Area:    1090
Design:    
Length:    116
Breadth:    26
DWT:    
   ExxonMobil    Sample taking Svalbard    RNR

Aikovatko puhaltaa ADP 702:N vielä henkiin?

Paukkukeulan kanssa "kliffa reissu" Huippuvuorille tiedossa.

Niin ja "huippurahtaus" (ainakin Huippuvuorille suuntautuu) on tietenkin RNR.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Pekka Laakso

#272
Lainaus käyttäjältä: Janne Koskinen - 02.09.2009, 17:30:05
Terje Petter Tellefsen presents:

http://dynamic.protu.no/pictures/203/files/CECON_Pres_Pareto%202%20Sept%202009%20FINAL.pdf

(Tuttu alus sivuilla 7-8.)
Sivun 8 perusteella A-frame asennettuna. Milloinkas Nordicalla on viimeksi ollut A-frame, eipä tule nyt mieleen, ja taitais tuo olla lainattu Fennicalta? Ainakin vielä jokin aika sitten Nordican vanha A-frame lojui kuvien perusteella Dusavikissa, ja siellähän ei yksikään moulinex ole tämän vuoden puolella vielä käynyt...
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Janne Koskinen

Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 02.09.2009, 20:02:03
Sivun 8 perusteella A-frame asennettuna. Milloinkas Nordicalla on viimeksi ollut A-frame, eipä tule nyt mieleen, ja taitais tuo olla lainattu Fennicalta? Ainakin vielä jokin aika sitten Nordican vanha A-frame lojui kuvien perusteella Dusavikissa, ja siellähän ei yksikään moulinex ole tämän vuoden puolella vielä käynyt...

Vannomatta paras, mutta noi äkkiseltään muistelisin ettei 160 tn kraanan asennuksen jälkeen 1998 Nordicassa ole ollut A-raamia ennen tätä?

Väristä päätellen se on Fennican raami.

Dusavikista sen verran:

http://www.offshore.no/nyheter/sak.aspx?id=24841

"Norsea får fornyet tillit hos ExxonMobil som nå har underskrevet en ny baseavtale. NorSea AS skal levere marine, base- og logistikktjenester i minst fem nye år."

Lienee nykyisin lähinnä Veijon Esson vesseleitten (tai pikemminkin rahtaamien) käytössä.

http://www.offshore.no/nyheter/sak.aspx?id=25615

Samaan aikaan SS7 supistaa Rogalandissa (vaikka yhtiönä muuten hyvää tulosta tekeekin).
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Janne Koskinen

Toisaalta, toisaalla, samaan aikaan:

"31.08.2009   SUBSEA   
Deep Cygnus
      
Ship Name:    Deep Cygnus
Type:    SUBSEA
DP:    II
Built:    20.05.2009
BHP:    15650
Bollard Pull:    
Deck Area:    1000
Design:    ST-256-L
Length:    122
Breadth:    22
DWT:    5200
   Aquanos    ROV / SURVEY / LIGHT CONSTR    P&C"

Herää kysymys miksei R. Lyngvin Aquanos rahtaa R. Lyngvin GDV:ltä Fennicaa, vaan Deep Cygnuksen?

Tiedä häntä noista viime vuoden 5 milj.€;n rästeistä, mutta eikös tossa Ceconin rahtauksessa oo Aquanos välistävetäjänä ainakin Haglandin mukaan?

Eikö "lika barn leka bäst" hokema sovikaan tähän GDV/Aquanos/Finstaship kuvioon? Onko hiekkalaatikolla tullut ahdasta?
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Pekka Laakso

Ettei Fennican DP ongelmilla Tanskassa ja offhirella tai sitten tuolla Huippuvuorten keikalla olisi yhteyttä Deep Cygnuksen rahtaukselle... Voisi ainakin arvailla sellaisia.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Janne Koskinen

Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 02.09.2009, 23:36:28
Ettei Fennican DP ongelmilla Tanskassa ja offhirella tai sitten tuolla Huippuvuorten keikalla olisi yhteyttä Deep Cygnuksen rahtaukselle... Voisi ainakin arvailla sellaisia.
Paljon mahdollista.

Mieleen juolahti että tarvitaankos tuolla Huippuvuorilla laisinkaan DP:tä? Vai maataanko vaan jäissä ja kairaillaan näytteitä? Eikös joku Vikingeistä tehnyt vastaavan retken Gröönlantiin?

Kun nyt on DP-sökönä menkööt Aqua Ankatkin?

OT; löysin seuraavan prosyyrin:

http://www-static.shell.com/static/usa/downloads/about_shell/strategy/major_projects/alaska/final_shell_ospr_booklet_10-1-07.pdf

Vaikka toi nyt keskittyykin öljyvahinkoihin (mitä saattaa ruoripotkurista tällä erää suurella todennäköisyydellä pulpahtaakin), niin siinä sivutaan erilaisia jäitäkin
(yksivuotista/monivuotista etc.).
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Janne Koskinen

#277
Jos nyt oikein tulkitsin Marinetrafficia, niin Botnica on saapunut Ravennaan

http://www.marinetraffic.com/ais/default.aspx?oldmmsi=230904000&zoom=10&olddate=9/2/2009%209:20:45%20PM

De-mobilisaatio ja sen jälkeen rahtaus loppu?

Olikohan kannattavaa ajattaa Välimerelle vajaan parin kuukauden homman takia, joka ei oletettavasti ollut hyvin maksettu?
(Varmistetaan kunnon tappiot tällekin tilivuodelle.)

EDIT: Rahtaus näemmä jatkuu:

"Voyage Related Info (Last Received):
Draught: 7.8 m
Destination: LUNA ALPHA
ETA: 2009-08-05 15:00
Info Received: 2009-09-03 17:09 (0d, 0h 24min 51s ago)"

Tosin ETA oli jo melkein kuukausi sitten, mutta parempi myöhään kuin milloinkaan.

"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Janne Koskinen - 02.09.2009, 23:50:18
Vai maataanko vaan jäissä ja kairaillaan näytteitä? Eikös joku Vikingeistä tehnyt vastaavan retken Gröönlantiin?
Vidar Viking oli viime kesänä tosiaan Grönlannissa "stratigraphic core drilling" hommissa StatoilHydron laskuun. Sillä oli tosin eräänlainen poraustornikin mukana sekä jäänmurtohaarukka kytkettynä, shipspottingissa ja ehkä lankullakin oli siitä kuvia ko. varustuksessa Landskronassa.

http://www.shipspotting.com/modules/myalbum/photo.php?lid=669418
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Janne Koskinen

#279
Fennica lähdössä huomenna aamulla; Skudenesfjorden viittaisi pohjoiseen päin (Feistein etelään).

06.09.2009 06:00     FINLAND     OJAD     FENNICA     9088     Icebreaker     Karmoy     Skudenesfjorden

Suuntana huippuvuoret?

Lycka till!

EDIT:   Destination: LONGYEARBYEN
                   ETA:   Sep11 08:00

EDIT 2:

06.09.2009 05:00     FINLAND     OJAD     FENNICA     9088     Icebreaker     Karmoy     Korsfjorden

Eli lähtikin sisäkautta (Inre Leia:a pitkin) jostakin syystä Marsteiniin.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Janne Koskinen

Ceconista vielä; kovasti oli eri visiot viime vuonna (kaikki uudisrakennuksetkin pitäisi olla valmiina):

https://www.dnbnor.no/portalfront/nedlast/no/markets/seminar_fordrag/080306_cecon.pdf

Toi oli vielä DnbNor sivuilla, mutta sattuneesta syystä tiet ovat eronneet (DnbNor on sanonut kaikki Cecon ASA:n lainat irti).

Mikä kiinnittää huomiota on, että Cecon ASA on aiemmin rahdannut Maerskin aluksia, mutta tähän Angolan projektiin ei.
Pahat kielet kertoivat rahtausten maksamisen ainakin maksuajankohdan suhteen olleen niin ja näin.

Suomalaisillahan tätä ongelmaa ei ole sillä Terje Petter Tellefsen tietää suomalaisten olevan brutaaleja maksujen perinnässä.
(Vai onko se Aquanos siellä välikätenä kuten erään Haglandin spottilistan mukaan olisi; R. Lyngvi varmaan maksaa omistaan jos ei tämä toinen arendalilainen herrasmies kykene/pysty; ai niin taisi Aquanos olla viime vuodestakin 5 milj.€ pystyssä; no pääasia että ollaan markkinoilla vaikkei kukaan mistään mitään maksaisikaan.)
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Janne Koskinen

#281
Eipä näy Fennicaa Longyearbyn laivalistassa, mutta kaupunginlaiturissa makaa eräs toinen tuttavuus:

http://www.portlongyear.no/index.php?option=com_content&task=view&id=4&Itemid=4

EDIT: Gamlekaian webkuvassa näkyykin Fennica taustalla merellä, mutta ilmeisesti jatkaa matkaa, koska ei arrivals listalla:

http://www.portlongyear.no/index.php?option=com_content&task=view&id=9&Itemid=9
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Rontti

LainaaEipä näy Fennicaa Longyearbyn laivalistassa

On se sinne menossa....  ;)

Janne Koskinen

Lainaus käyttäjältä: Matti Lankinen - 10.09.2009, 18:15:47
On se sinne menossa....  ;)


Lainaus käyttäjältä: Janne Koskinen - 10.09.2009, 15:32:58

http://www.portlongyear.no/index.php?option=com_content&task=view&id=4&Itemid=4

EDIT: Gamlekaian webkuvassa näkyykin Fennica taustalla merellä, mutta ilmeisesti jatkaa matkaa, koska ei arrivals listalla:


Tuollahan se Gamlekaian webkuvassa lymyää taustall ilmeisesti ankkurissa tai DP:ssä (toimiiko se?).

Laivalistassa "arrivals" ei kuitenkaan mainintaa.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Janne Koskinen

Kun Oden näytti Bykaianissa Longyearbyenissa olevan ja senkin kai jonkinnäköinen moulinex voi sanoa olevan, niin:

http://www.sjofartsverket.se/templates/SFVXPage____14058.aspx

"Livet ombord:
I Lördags 2305 nådde Oden Nordpolen för sjätte gången och som ensam isbrytare för tredje gången."

Ja syy visiittiin:

http://www.sjofartsverket.se/templates/SFVXPage____14190.aspx

"Under den gångna veckan har samtliga forskningsprojekt avslutats och vi började jobba oss genom istäcket söderut mot Longyearbyen där alla ska åka hem ifrån."

Ei taida koskea maritime crew:ta?

Yllätys että noilla tehoilla pääsee yksin Pohjoisnavalle.

Näemmä sielläpäin normaalia kylmempää; 10 astetta alle keskiarvo; ehkei napajää olekaan sulamassa?
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama