JM Kontio kuvia

Aloittaja Sami Korppi, 06.10.2003, 12:15:22

« edellinen - seuraava »

Sami Korppi

Tuossa jokunen aika sitten pääsin käymään jäänmurtaja Kontiolla, ja olihan minulla kamerakin mukana. Kuvat ei ole kovin ihmeellisiä, ei tekniseltä laadultaan eikä sisällöltään. Kierros oli sen verran pikainen ettei ollut aikaa etsiä parhaita mahdollisia kuvauspaikkoja, ja kun valaistuskin oli mitä oli ja porukkaakin ympärillä kuvausta häiritsemässä niin tulos on hieman heikko. Jos jotakuta silti kiinnostaa katsella, niin siitä vaan: http://koti.welho.com/skorppi/kontio/. Kuvat säilynee tuolla ainakin muutaman viikon, ei ikuisesti kuitenkaan.

Jos tämä sopii paremmin laivakuvaus-otsikon alle niin moderaattorit siirtänevät.

Wirrankosken Rami

Veikeän näköisiä kuvia. Kiva joskus nähdä kampikammiokin! :)
Itse en jm Sampoa lukuunottamatta koskaan jm:n konehuoneessa ole käynyt, muualla kylläkin.

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Wirrankosken Rami - 06.10.2003, 17:11:56
Itse en jm Sampoa lukuunottamatta koskaan jm:n konehuoneessa ole käynyt, muualla kylläkin.
Et oo museo-Tarmossa (mm. sen konehuoneissa) käynyt? :o Voi voi, äkkiä nyt paikkaamaan aukko sivistyksessä...  ;D
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Kervisen Lauri

Ihan kivoja kuvia, Sami!  :)

Itse olen käynyt Tarmo - ja Suur Töll - museolaivojen lisäksi joko Otsolla tai Kontiolla,  en muista kummalla...  :(

Toivon totisesti pääseväni myös jollekin muulle murtajalle, miksei Sammollekin, mutta mielummin jollekin "aidommalle".

:)

Wirrankosken Rami

Pekka: no sitä en laskenut, enkä Suur Tõlliä, jotka molemmat ovat lisäksi HÖYRYLAIVOJA ;)

Kervisen Lauri

Mutta eikös höyrylaivakin ole jäänmurtaja?  ::)

Wirrankosken Rami

Lainaus käyttäjältä: Kervisen Lauri - 06.10.2003, 19:10:45
Mutta eikös höyrylaivakin ole jäänmurtaja?  ::)

No juu juu, mutta alkuperäisessä viestissäni taivastelin MOOTTORIN kampikammioita! ;) Höyrylaivassahan, siis höyrykoneessa, sylinterin kiertokanki ja kampiakseli = potkuriakseli ovat useimmiten vapaasti nähtävissä...

Kervisen Lauri

Jaa jaa... sitä tarkoitit. Ok.  ;)

Sami Korppi

Harmittaa vieläkin ettei minulla ollut kameraa mukana kun viime vuonna kävin MT Palvalla. Sielläkin oli pienoinen koneremontti meneillään ja pääsi kurkistamaan kampikammioonkin. Sillä olikin kokoa kohtuullisesti tai jopa kohtuuttomasti! Enpä ole missään muualla nähnyt kampikammion seinässä tikkaita huoltomiestä varten :) Mutta kyllähän siinä jo vähän kokoa pitää ollakin, kun 200-metrisessä tankkerissa on vain yksi pääkone ja sekin vain 5-sylinterinen.