Name Toisa Intrepid Longitude E 022°54.185' Destination Hanko
Callsign C6PW6 Heading 169° ETA 28/12/2010 3:00:00 UTC
IMO number 9169744 Length 83 m Vessel Type Cargo
MMSI 308621000
Käyttivät pääkoneiden jäähdytykseen painolastitankin vettä, mutta kansiventtiili oli
jäätynyt eikä päästänyt paluu ilmaa tankkiin ja koneet imi tankin kasaan.
Alus sai pahan vuodon konehuoneeseen.
Nyt on alus Hangon vapaasatamassa.
Otsikko vaihdettu kuvaavammaksi. -Tuomas
Konehuoneessa oli ollut parimetriä vettä!!
Toisa Intrepid lähti eilen Gdanskiin telakalle eli on jonkin aikaa putkenlaskuruljanssista vek.
4-5.1 mennessä tulee uudet alukset ajamaan putket merelle, joilla on jääluokitus!
1 Norjasta ja 2 Tanskasta.
Lainaus käyttäjältä: Jan Holm - 01.01.2011, 23:39:30
4-5.1 mennessä tulee uudet alukset ajamaan putket merelle, joilla on jääluokitus!
1 Norjasta ja 2 Tanskasta.
Haglandin brokerlistojen mukaan Allseas pipehaul duties keikat merkitty Troms Polluxille, Maersk Nexukselle ja Maersk Nomadille, joista Troms Pollux on jo ollut Etelä-Itämerella putkia kuskaamassa. Olenkohan oikeilla jäljillä?
Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 02.01.2011, 00:56:13
Haglandin brokerlistojen mukaan Allseas pipehaul duties keikat merkitty Troms Polluxille, Maersk Nexukselle ja Maersk Nomadille, joista Troms Pollux on jo ollut Etelä-Itämerella putkia kuskaamassa. Olenkohan oikeilla jäljillä?
Ei noi kaikki kuskaa putkia!
Sekatyölaivoja.
Nyt on ollut yx maersk ja loput Lontoosta mutta ilman jääkuokkaa.
Maersk Nexus näkyy jo lähteneen Aberdeenista Hankoa kohti. :)
MAERSK NEXUS (UT 745 CDL) uudisrakenne. 152 ASENAV, Chile.
Liitän aiheeseen korvaavasta aluksesta tietoja, joka on Hankoon tulossa:
MAERSK Nexus aluksen kansiala 912 m2 ja vetoisuus 4500 dwt. MAERSK NEXUS (http://www.maersksupplyservice.com/News/pressreleases/2010/Pages/Deliveryof.aspx) on viimeinen ASENAV, Chilen aluksien sarjasta.
Terveisin R.T
Pipehaul duties pitäisi olla aika yksiselitteinen termi...
Kaluston vaihto kuitenkin hyvää vauhtia käynnissä, AIS kertoo Toisa Independentin olevan jo lähestymässä Juutinraumaa matkalla takaisin Aberdeeniin.
Maersk Nexux oli Gotlannin pohjoiskärjen länsipuolella ja ETA Hankoon 6.1.klo 6
Seilaa Kanadan lipun alla
Nyt myös Maersk Nomad on lähtenyt Aberdeenistä kohti Hankoa. Lisäksi Troms Polluxkin löytyy jo Hankoon odotettavien laivojen listalta.
Maersk Nexus tuli jo 01.20 viimeyönä ETA 06.00 sijaan.
Lainaus käyttäjältä: Jan Holm - 06.01.2011, 15:18:22
Maersk Nexus tuli jo 01.20 viimeyönä ETA 06.00 sijaan.
Kuvia:
http://www.shipspotting.com/gallery/photo.php?lid=1234835
http://www.shipspotting.com/gallery/photo.php?lid=1234833
http://www.shipspotting.com/gallery/photo.php?lid=1234831
Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 05.01.2011, 21:24:36
-- Troms Polluxkin löytyy jo Hankoon odotettavien laivojen listalta.
Kuvia kehiin, sangen komea alus:
http://www.shipspotting.com/gallery/photo.php?lid=1237579
http://www.shipspotting.com/gallery/photo.php?lid=1237577
http://www.shipspotting.com/gallery/photo.php?lid=1237573
http://www.shipspotting.com/gallery/photo.php?lid=1237570
Terveiset Maersk Nexus laivalta!
Laivalla hienot tilat ja mahtava miehistö!
Ei aika tullut pitkäksi 7h:n aikana kun lastattiin!
Canadalainen miehistö jolla 9 päivää miehistön vaihtoon!
Huuli lenti kuin spitaalisten pikkujouluissa ;D
Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 05.01.2011, 21:24:36
Nyt myös Maersk Nomad on lähtenyt Aberdeenistä kohti Hankoa.
Kuvia tältä päivältä talvisesta Hangosta, hyvin Maersk-painotteisia! :beer:
MAERSK NOMAD
http://www.shipspotting.com/gallery/photo.php?lid=1241364
http://www.shipspotting.com/gallery/photo.php?lid=1241362
MAERSK NOMAD ja MAERSK FETCHER
http://www.shipspotting.com/gallery/photo.php?lid=1241361
MAERSK NEXUS
http://www.shipspotting.com/gallery/photo.php?lid=1241358
http://www.shipspotting.com/gallery/photo.php?lid=1241357
Terveiset myös Maersk Nomad:lta!
Vuoden vanhempi kuin Nexus muutoin samanlainen.
Oli ensimmäiset 10kk afrikassa öljy hommissa.
Miehistö oli vaihtunut eilen uuteen ja olivat tyytyväisiä ettei tarvii olla enää afrikassa.
Kiitos Aleksi hyvistä kuvista!
Fetcherin urakka päättynyt, matkalla kohti Aberdeenia.
Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 21.01.2011, 01:47:20
Fetcherin urakka päättynyt, matkalla kohti Aberdeenia.
Kyllä,koska sillä ei ole jääluokitusta.
Ja varmaan Marss1:n homma loppui kun kaikilla Maersk Nexus ja nomad ja Troms Pollux on jääluokitukset eikä
tarvitse avustusta koko-ajan!
Jäänmurtaja Tor Viking on tullut avustamaan Solitairea putkenlaskuun.
Saas nähdä poistuuko jääongelmat nyt??
Laitetetaanpa ylläpitäjille mietittävää: alkaa tämä sekä Saipem blaablaa -topic käsittää keskustelua ja uutisointia aika limittäin. Voitaisiinko esim tehdä jako, että kaikki Allseasia/Solitairea koskevat aiheet käytäisiin läpi tässä ketjussa, ja kaikki muu putkityömaahan liittyvä tuossa toisessa?
Solitairen työt ensimmäisen putken suhteen saatu päätökseen, ja Solitaire on nyt suuntaamassa Rotterdamiin ilmeisesti odottamaan jäiden lähtöä tai väliaikaista muuta keikkaa. Samaten suplarit ovat Bergeniä ja Aberdeenia kohti menossa - tosin Maersk Nomad näyttää olevan vielä Hangossa.
Senverran on tietoa Solitairesta, etta sinne kurvaa pari Kongsbergin heppua DP-jarjestelman kimppuun.
Solitaire on purkanut putkia takaisin Hankoon.
Ja myös jäteitä.
Ja ilmeisesti lauantaina ja sunnuntaina tulee taas uusia putkia saksasta Hankoon.
Maersk nomad ja nexus menevät ilmeisesti Skotlantiin hommiin, näin miehistö arveli!
Nyt myös topicin avaamiseen liittynyt Toisa Intrepid on saatu takaisin liikenteeseen. Matkalla Juutinrauman kautta minnekäs muualle kuin Aberdeeniin.
Kuulin et tulevat heti jääuhan hälvettyä!
Toivottavasti tulis samat purkit ajamaan ulos mitkä oli täällä viimeisinä Maers nomad, nexus!
Hyvä miehistö ja laivat!
Toiveesi täyttyi, sillä Maersk Nomad on jo saapunut Hankoon perjantaina. Lisäksi toinen vanha tuttu Toisa Independent ja syksyllä hetken Kotkasta operoineen Toisa Serenaden sisar Toisa Sonata ovat matkalla Hankoa kohti. Solitaire on sen sijaan vielä Bergenissä...
Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 30.04.2011, 03:34:18
-- sillä Maersk Nomad on jo saapunut Hankoon perjantaina.
Näin kävi, pari otosta:
http://www.shipspotting.com/gallery/photo.php?lid=1300915
http://www.shipspotting.com/gallery/photo.php?lid=1300914
Nomad tuli n.21.30 pe iltana.
Solitaire on lähtenyt sunnuntaina Bergenistä suuntana Suomenlahti. (AIS:ssa erheellisesti Helsinki, eihän syväys riitä satamaan asti...)
Toisa Sonata saapui tänään iltapäivällä Hankoon
(http://www.shipspotting.com/photos/small/7/8/0/1228087.jpg)
Huomenna alkaa putkien uloslastaus ja kestää10pv.
Sen jälkeen Solitaire menee telakalle ja homma jatkuu taas kesäkuun alusta aina heinäkuun puolenvälin
jälkeen ja sitten THE END :-\
Solitaire on nyt n.60 mailia Gotlannin eteläpuolella.
Eta Helsinki 5.5 klo utc 20.00
Lainaus käyttäjältä: Jan Holm - 03.05.2011, 17:39:54 Sen jälkeen Solitaire menee telakalle ja homma jatkuu taas...
Onko Solitairekin menossa telakalle? Kun uutisissahan mainittiin, että STX:llä Pernossa telakoitaisiin toinen putkenlaskija eli Castoro Sei.
Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 05.05.2011, 00:51:59
Onko Solitairekin menossa telakalle? Kun uutisissahan mainittiin, että STX:llä Pernossa telakoitaisiin toinen putkenlaskija eli Castoro Sei.
Näin kuulin!
Nyt Solitaire on matkalla Viipurin suuntaan. Samalla Allseasin suplarit eli Toisat ja Nomad ovat siirtyneet hiljalleen laivaamaan putkia Kotkasta. Kuvioihin liittyy mukaan myös tämän ketjun otsikossakin mainittu Toisa Intrepid, joka on Pohjanmerellä matkalla Kotkaan.
Solitairen putkienkuljetusarmaadaan liittyy vielä viime vuonna mukana olleen Maersk Fetcherin sisar Maersk Feeder, joka on jo noin Skagenin korkeudella matkalla Kotkan suuntaan.
M. Nomad on lopettanut putkien kuljetukset Itämerellä, eli M. Feeder tulee sen tilalle hommiin.
Nyt myös Maersk Fetcher on palannut Suomenlahdelle putkienkuljetustöihin.
Toissapäivänä Maersk Feeder haki omalta osaltaan viimeiset putket Kotkasta. Lisäksi Toisat Intrepid ja Independence ovat jo matkalla Aberdeeniin. Taitaa olla jo aika valmista.
Terveiset kaikille Kreetalta maleme hotelli imperialista!!
Putkilinja piti valmistua tällä viikolla, mikäli aikataulu pitää paikkansa??
Valmista on, sillä Solitaire matkaa hyvää vauhtia Itämerellä Rotterdamia kohti. Viimeinen suplari alueella eli Maersk Fetcher on illalla suunnannut keulansa kohti Aberdeenia. Lisäksi Alta Mar näkyy ilmeisesti hakeneen ylijäämäputkia Kotkasta Mukraniin...
Aiheesta DPN:
http://www.dynamicpositioningnews.com/2011/08/solitaire-completes-work-for-nord-stream-pipeline/
Eli ykköslinja lienee Castoro Sei:ltakin laskettu ja tie-in etc. ja flow loppuvuodesta.
Solitaire näkyy ilmestyneen Nord Stream2 asennuspaikalle kv. vesialueelle jotakuinkin Porkkalasta etelään. Tällä kertaa putkia kuskaavat ainakin näin alussa PSV:t Solvik Supplier ja Havila Crusader sekä DP:llä varustettu raskaskuljetusalus Symphony Performer.
Ylläpito voi päättää yhdistetäänkö tämä Allseasin putkienlaskualuksia käsitellyt topic tuohon ylimalkaisempaan Nord Stream -topiciin.
EDIT: Aiheesta lisää Kymen Sanomissa (https://kymensanomat.fi/uutiset/lahella/d6c2beb8-54c7-4974-bf9a-232e3209acd9)
Osaako joku kertoa miksi Nordstream 2:n kokoaminen alkaa Porkkalan kohdalta eikä jommasta kummasta päästä putkea?
Solitaire on siirtynyt hiljalleen läntiselle Suomenlahdelle, ja samalla sen putkenkuljetuslaivat Symphony Performer sekä PSV:t Solvik Supplier, Havila Crusader ja Havila Fortress alkavat jatkossa kuskata putkia Hangon Koverharista.
Miksi tyytyä pienempään?
Pioneering Spirit aloitti putkenlaskun Suomessa (https://www.nord-stream2.com/en/pdf/document/192/)
Ilmeisesti tällä hetkellä on 5 laivaa, jotka kuljettavat putkia laskualukselle. Koska Ruotsi kieltäytyi putkien varastoinnista on Suomen Koverharissa kaksinkertainen määrä putkia mutta kuljetettava matka pitenee koko ajan eli laivoja on lisättävä. Tuuliolosuhteet tietysti ratkaisevat sen miten putkia voidaan nostaa apualuksista laskijaan ja tämä aikaansaa epäsäännöllisyyden Koverharin satamassa, jossa välillä ollut jopa 4 laivaa yhtä aikaa eli 2 lastaamassa ja 2 redillä. Tämä lienee Koverharin ennätys ja satama on kuin uudesti syntynyt terästehtaan alasajon jälkeen. Tällä viikolla tiedotettiin, että satamaoperaattori M.Rauanheimo alkaa laivata Koverharin kautta bulkkitavaroita eli pääasiassa venäläistä kivihiiltä.
Lainaus käyttäjältä: Jussi Laine - 18.01.2019, 15:25:32
. Tällä viikolla tiedotettiin, että satamaoperaattori M.Rauanheimo alkaa laivata Koverharin kautta bulkkitavaroita eli pääasiassa venäläistä kivihiiltä.
Mielenkiintoista. Kyseinen satamaoperaattori on ollut tuomassa Virosta uudempaa laitteistoa Porin Tahkoluotoon uutisoinnin mukaan kivihiilen operoimista varten.
https://navigatormagazine.fi/uutiset/satamat-ja-logistiikka/rauanheimo-sijoittaa-muugan-laitteet-tahkoluotoon/ (https://navigatormagazine.fi/uutiset/satamat-ja-logistiikka/rauanheimo-sijoittaa-muugan-laitteet-tahkoluotoon/)