ESL Shippingin uudet alukset Intiasta

Aloittaja Juha Paulavuo, 16.01.2006, 18:11:33

« edellinen - seuraava »

Juha Paulavuo

 Aspo tilaa kaksi uutta alusta Intiasta, kaupan arvo 50 miljoonaa euroa. Hesari

Juhani Mehto

Aluksista pitäisi tulla ennemminkin Eiran kuin Credon siskoja ja kooltaan 18800 dwt. Tuttuun tyyliin laivoissa on omat nosturit.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Wirrankosken Rami

Onko valmistumisajankohdasta mitään tietoa? Sopimus?
Eiväthän intialaiset vaan käytä kiinalaisten tapaan "recycling" materiaalia uusissa laivoissa? ::)

Juha Paulavuo

Lainaus käyttäjältä: Wirrankosken Rami - 17.01.2006, 11:29:43
Onko valmistumisajankohdasta mitään tietoa? Sopimus?

Lainaus tosta Hesarinjutusta "Toisen aluksista on tarkoitus aloittaa liikennöinti jo kahden vuoden päästä ja toisen vuonna 2009."

Mikko R.

hienoa ESL! Eli Arkadia ja Kontula poistetaan ja nämä tulevat korvamaan.

curtisloew

 Onko tietoa, että tulevatko nämä tosiaan korvaamaan ne vanhat pelit? :)

Mikko R.

100 varma! :) Arkku ja Kontula on vanhimmat. Kontula ja Arkadiaa ollaan jo myyty pitempäänkin...

Kontulalla on runkotarkastus 2009. Riiippuu paljoltiko siitä että meneekö nauloiks vai myydänkö turkkilaisille.

Lähivesille Kontulaa ei kannata myydä jääluokkansa ansiosta....

Wirrankosken Rami

Lainaus käyttäjältä: Mikko Ringman - 21.01.2006, 14:58:10
Kontulalla on runkotarkastus 2009. Riiippuu paljoltiko siitä että meneekö nauloiks vai myydänkö turkkilaisille.

Eikös tämä ole yksi ja sama asia ;D

Väyrysen Antti

Juu, huhua Arkun ja Kontun myymisestä on liikkunut jo pitkään. Hyvä, että nyt tuli varmistus asiaan.

Mielestäni kuitenkin ikvää, että nämä uudisrakenteet ovat noin paljon korvattavia pienempiä. Ihan ymmärrettävää tosin, sillä mm. Helsingin vesillä nämä suuret mölliäiset ovat varsin epäkäytännöllisiä, kuten on tullut huomattua.
-Vanhempi merenkulun harrastaja, Itämeren ferry-asiantuntija, merenkulun huippuosaaja, kuljetusalan ammattilainen ja VIP SILVER (Asiantuntemus ja ammattitaito kilpailukykyisiä myös kansainvälisellä tasolla)-.
FAKTAT: 1) Foorumilla meno on epävakaa ja sen tietää ja selviää vain tulevaisuus.

Mikko R.

Lainaus käyttäjältä: Väyrysen Antti - 21.01.2006, 15:18:51
Juu, huhua Arkun ja Kontun myymisestä on liikkunut jo pitkään. Hyvä, että nyt tuli varmistus asiaan.

Mielestäni kuitenkin ikvää, että nämä uudisrakenteet ovat noin paljon korvattavia pienempiä. Ihan ymmärrettävää tosin, sillä mm. Helsingin vesillä nämä suuret mölliäiset ovat varsin epäkäytännöllisiä, kuten on tullut huomattua.

Juuh ekan kerran Arkku on kuulemma ollu myynnissä n 10v sitten, mutta hinta oli liian korkea.


Niin ja Kontula ei mahdu täydessä lastissa Kellosaareen vaan joutuu keventään Espaan tai johonkin muuhun proomuun joka vie ne Hanasaareen.

Väyrysen Antti

Lainaus käyttäjältä: Mikko Ringman - 21.01.2006, 16:46:35

Niin ja Kontula ei mahdu täydessä lastissa Kellosaareen vaan joutuu keventään Espaan tai johonkin muuhun proomuun joka vie ne Hanasaareen.

Jeps. Ja Arkku joutuu keventämään lastia Lintupaaden hujakoillatia kahden Espallisen verran ennen kuin mahtuu Hanasaareen. Siinä saa Baus pallotella Espan kanssa oikein urakalla redin ja kaijan väliä. =)

Joskus on käynyt niinkin, ettei Kontulaa ole voitu keventää Lintupaadella myrskyn takia, joten se ajettiin täydessä mällissä Länsisataman valtamerilaituriin (jossa syväys on Hanasaaren kaijaa suurempi). Espa sitten kiinnittyi heti perään Kontulan kylkeen ja kevennys tapahtui Länsisatamassa.
-Vanhempi merenkulun harrastaja, Itämeren ferry-asiantuntija, merenkulun huippuosaaja, kuljetusalan ammattilainen ja VIP SILVER (Asiantuntemus ja ammattitaito kilpailukykyisiä myös kansainvälisellä tasolla)-.
FAKTAT: 1) Foorumilla meno on epävakaa ja sen tietää ja selviää vain tulevaisuus.

Raine Taponen

Perjantai 22.9.2006 klo 9:50 Kauppalehti Online



Teollisuuden logistiikkapalveluita tarjoava Aspo myy rakenteilla olevan irtolastialuksen leasing-yhtiö SEB Leasingille.


Aspo ei julkistanut aluksen kauppahintaa.


SEB Leasing vuokraa aluksen kymmeneksi vuodeksi Aspon käyttöön. Sopimuksen arvo on noin 25 miljoonaa euroa.


Aspoon kuuluvalla ESL Shippingillä on Intiassa ABG Shipyardin telakalla rakenteilla myös toinen Itämeren liikenteeseen suunniteltu irtolastialus. Kuivia raaka-aineita kuljettava alus aloittaa liikennöinnin vuonna 2008.( R.T)


INFO HELSINKI: VR-transpoint / TURKU: MKK-Pori:SPC Finland / RIIHIMÄKI: R.T

Mikko R.

Tarkoittaako tämä että ensinmäinen alus ei tule ESL:n liikenteeseen,vaan rahdataan muaalle (ja myös ei saa siniristilippua) ?

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Mikko Ringman - 22.09.2006, 14:53:32
Tarkoittaako tämä että ensinmäinen alus ei tule ESL:n liikenteeseen,vaan rahdataan muaalle (ja myös ei saa siniristilippua) ?
Ei... Onhan tuota samaa kaavaa toistettu jo aiemminkin Aspon laivojen omistussuhteissa.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Mikko R.

Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 22.09.2006, 14:55:23
Lainaus käyttäjältä: Mikko Ringman - 22.09.2006, 14:53:32
Tarkoittaako tämä että ensinmäinen alus ei tule ESL:n liikenteeseen,vaan rahdataan muaalle (ja myös ei saa siniristilippua) ?
Ei... Onhan tuota samaa kaavaa toistettu jo aiemminkin Aspon laivojen omistussuhteissa.

täts veri kut!  :beer: