Eckerö Linelle ro-pax Vuosaari-Muuga reitille

Aloittaja Pekka Laakso, 06.05.2019, 06:31:02

« edellinen - seuraava »

Pekka Laakso

Nyt huhut ovat vahvistettu, että Eckerö Line tuo toisen laivan Tallinnan reitille, tosin ro-paxin, joka alkaa kulkea Vuosaaresta entisen Translandian tapaan. Ottaa myös automatkustajia.

Lainaus:
"Alus liikennöi Vuosaaren terminaalista kaksi kertaa päivässä, ja kuljettaa rahdin lisäksi automatkustajia. Matka-aika on kolme tuntia.

Eckerö Linen toimitusjohtajan Taru Kerosen mukaan yhtiön rahtiluvut ovat kasvussa, ja Helsinki–Tallinna-reitissä nähdään iso potentiaali.

"Yhä useampi matkustaja ottaa auton mukaan matkustaessaan Viroon. Tuomme reitille nyt kokonaan uuden ratkaisun, joka vauhdittaa kasvavan raskaan liikenteen siirtymistä Vuosaareen ja luo uuden vaihtoehdon rahdille ja autolla matkustaville", Keronen kertoo."


Kauppalehti

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000006094826.html

EDIT: Muutokset jääluokitukseen tehdään vasta myöhemmin eli alus tulee ensin liikenteeseen:

"Nyförvärvet saknar också isklass, något som kommer att åtgärdas troligtvis lite senare.

– Vi hittade inte allt i ett färdigt fartyg, men hon uppfyller tillräckligt många villkor för att vi skulle slå till. Hon går först i trafik som hon är och senare ska hon uppgraderas så att hon får isklass. Det är också en fråga som spelar in i service- och dockningsplanen här i början."


https://www.sjofartstidningen.se/eckero-line-aterinfor-trafik-med-tva-fartyg/

Laivahan on tämä European Endeavour alkujaan Midnight Merchant:
https://www.faktaomfartyg.se/midnight_merchant_2000.htm
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Kalle Id

Tästähän tosiaan vuodettiin tieto jo viime viikolla (minulle kerrotun mukaan P&O:n sisäisen kommunikaatiokatkoksen vuoksi), mistä uutisoimme silloin Ulkomatalassa: http://ulkomatala.net/ajankohtaista/uutiset/2019/rederi-ab-eckero-osti-uuden-laivan/ Sinällään ihan kiinnostavaa, että kun haastattelin Rederi Ab Eckerön toimaria aiemmin keväällä, hän oli vielä sitä mieltä että erillinen rahtilautta olisi kiinnostava, mutta ei ollut varma olisiko sellainen taloudellisesti perusteltavissa (no, toki julkisuuteen ei muutenkaan kerrota kaikkea).

European Endeavour on siinä mielessä kiinnostava hankinta, että minulle kerrotun mukaan siinä ei ole jääluokkaa ollenkaan. Onko sitten niin, että alukseen on verrattain helppoa lisätä jälkikäteen jääluokka, vai laskeeko Eckerö sen varaan että jäitä ei enää näin etelässä nähdä, sitä en tiedä.

S Liljeström

Tästä oli puhetta myös sjofart.netissä, jossa ent. lankkulaiset näköjään kirjoittelevat.
On näköjään alunperin suunniteltu Englannin Kanaaliin.
Alus pitäisi tietenkin saada täyteen rahtia mennen tullen.
Uskon aluksen kuitenkin löytävän asiakaskuntansa, sillä kyllä Helsingin Vironniemellä jo
aika ahdasta alusten lähtö- ja saapumisaikoihin on.
Aion pian "koekäyttää" uushankintaa, satama kun sopii Itähelsinkiläiselle oikein hyvin.

Mikko-Oskari Koski

Ilmeisesti Finlandian rahti- ja automatkustajapainotteisia yövuoroja ei kuitenkaan olla lopettamassa, vaan hankinnan kaksi edestakaista päivittäistä vetoa tulevat niiden lisäksi. Tallinnassa paatti on vaivatonta parkkeerata aallonmurtajan päässä olevaan laituriin, kun matkustajaputkia ei ole. Vuosaari on ajoneuvoille ihan kaikin tavoin parannus.
Mahtaakohan ajoneuvoksi riittää polkupyörä?

Sitten on nimen veikkailun aika. Joku -landiahan siitä varmaan taas tehdään. Olisiko nyt vuorossa se aikanaan niin moneen kertaan Nordlandialle tarjottu kirjoistushärö Norlandia -tässä kun olisi selvä viittaus aluksen pohjoiseen satamaan, jonka oikea nimi olisi Norsö, vaikka metroasemalla muutakin lukee... ::)
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Joonas Vähämäki

Lainaus käyttäjältä: Mikko-Oskari Koski - 06.05.2019, 14:51:03
Sitten on nimen veikkailun aika. Joku -landiahan siitä varmaan taas tehdään. Olisiko nyt vuorossa se aikanaan niin moneen kertaan Nordlandialle tarjottu kirjoistushärö Norlandia -tässä kun olisi selvä viittaus aluksen pohjoiseen satamaan, jonka oikea nimi olisi Norsö, vaikka metroasemalla muutakin lukee... ::)

Miten olisi Flux Island?

Risto Hartikainen

Lainaus käyttäjältä: Mikko-Oskari Koski - 06.05.2019, 14:51:03
Sitten on nimen veikkailun aika. Joku -landiahan siitä varmaan taas tehdään. Olisiko nyt vuorossa se aikanaan niin moneen kertaan Nordlandialle tarjottu kirjoistushärö Norlandia -tässä kun olisi selvä viittaus aluksen pohjoiseen satamaan, jonka oikea nimi olisi Norsö, vaikka metroasemalla muutakin lukee... ::)

No, Finlandiahan Eckeröllä jo on joten loogisestihan tämä uusi laiva olisi tietenkin Estlandia :)

Kalle Id

Tai sitten aiemman rahtilautan esimerkkiä mukaillen muokataan laivan nykyiseen nimeen loppuun -landia ja siten siitä tulee Eurolandia.

Tauno Hermola

Lainaus käyttäjältä: Risto Hartikainen - 06.05.2019, 22:13:51
No, Finlandiahan Eckeröllä jo on joten loogisestihan tämä uusi laiva olisi tietenkin Estlandia :)

Mikä ettei, kunhan muistetaan, mikä se Estland oikein on!

Risto Hartikainen

Lainaus käyttäjältä: Tauno Hermola - 06.05.2019, 23:45:57
Mikä ettei, kunhan muistetaan, mikä se Estland oikein on!
Estland on Viro på svenska kuten myös Finland on Suomi på svenska. Siinä logiikka. Kyllähän (lähes) jokaisesta nimestä tai sanasta saa kaiveltua mitä tahansa kunhan vaan tarpeeksi jaksaa ja viitsii kaivella.

Ei mulla muuta -tällä kertaa...

Tauno Hermola

Lainaus käyttäjältä: Risto Hartikainen - 07.05.2019, 09:10:48
Estland on Viro på svenska kuten myös Finland on Suomi på svenska. Siinä logiikka. Kyllähän (lähes) jokaisesta nimestä tai sanasta saa kaiveltua mitä tahansa kunhan vaan tarpeeksi jaksaa ja viitsii kaivella.

Ei mulla muuta -tällä kertaa...

Nykyinen Viro on kuitenkin useimmilla kielillä jotain Estoni-alkuista (saksa, ruotsi ja varmaan muitakin toki poikkeuksia) kun taas Suomi on lähes kaikilla kielillä Finland- tai Finnland-alkuinen. Siinä ero.

Risto Hartikainen

Lainaus käyttäjältä: Tauno Hermola - 07.05.2019, 22:49:29
Nykyinen Viro on kuitenkin useimmilla kielillä jotain Estoni-alkuista (saksa, ruotsi ja varmaan muitakin toki poikkeuksia) kun taas Suomi on lähes kaikilla kielillä Finland- tai Finnland-alkuinen. Siinä ero.

IHAN SAMA.

Lopetan osaltani tämän asian käsittelyn tähän. Jos tekemäni nimiehdotus ei sinua miellytä niin voi voi.

Kimmo Rantanen

Nord Gotlandiasta tehtiin Nordlandia, niin tietenkin tästä tehdään Eurolandia.

Kalle Id

Ulkomatalan sivuilla on nyt galleria-artikkeli jossa on katsaus laivan sisätiloihin sekä pieni koonti siitä, mitä Eckerön suunnitelmista laivan varalle tiedetään: http://ulkomatala.net/ajankohtaista/uutiset/2019/galleria-tallainen-on-eckeron-uusi-tallinnan-lautta/

Lainaus käyttäjältä: Kimmo Rantanen - 09.05.2019, 09:22:57
Nord Gotlandiasta tehtiin Nordlandia, niin tietenkin tästä tehdään Eurolandia.
Samaten aiempi Eckerön rahtilautta oli ostettaessa Transparaden ja siitä tuli Translandia, joten Eurolandia olisi ehkä tässä se todennäköisin. Mutta saattaa se toki olla joku muukin. Estlandia olisi kieltämättä hyvä pari Finlandialle.

Joonas Vähämäki

Lainaus käyttäjältä: Kalle Id - 09.05.2019, 15:29:36
Ulkomatalan sivuilla on nyt galleria-artikkeli jossa on katsaus laivan sisätiloihin sekä pieni koonti siitä, mitä Eckerön suunnitelmista laivan varalle tiedetään: http://ulkomatala.net/ajankohtaista/uutiset/2019/galleria-tallainen-on-eckeron-uusi-tallinnan-lautta/

Lainaakaranaavaneille
:deal:  ;D

Kalle Id