Mariellan pitkä ura

Aloittaja Kim Helle, 14.08.2006, 19:40:39

« edellinen - seuraava »

Sami Penttilä


Ville Taavitsainen

taitaa olla Cinderellan hyteistä kuvat. mutta en epäile ettei olis samanlaisiksi muuttumassa Mariellallakin.
Silja Serenade 23-25.3.2019

Silja Europa 29-30.3.2019

Joonas Vähämäki

Lainaus käyttäjältä: Ville Taavitsainen - 23.03.2015, 22:02:06
taitaa olla Cinderellan hyteistä kuvat. mutta en epäile ettei olis samanlaisiksi muuttumassa Mariellallakin.

Mitenköhän paljon vuodepaikkojen määrä tippuu, vai onko ainoastaan kahden hengen hytit muutettu tuoksi Comfort-luokaksi?

Eerik Vilenius

Mikähän muuten on syynä, että telakointi toteutetaan Landskronassa eikä esimerkiksi Luonnonmaan telakalla, joka on paljon lähempänä laivan reittiä? Hinta?

Marko Manninen

Viking Line on nimen omaan käyttänyt aikaisemminkin sama telakkaa paljon.
Autolla menneet 1/2018->: Finnstar, Finnmaid, Finnlady, Stena Britannica, Finnswan, Finnclipper, Finnfellow, Finnpartner, Stena Superfast X, Tom Sawyer
Autolla tulevat 2018: Finnstar?, Finnmaid?, Finnlady?, Finnswan?
Risteily menneet 1/2017->: Galaxy, Baltic Prinses, Mariella, Stena Nautica, Stena Jutlantica
Risteily tulevat 2019: Viking Grace

Pasi Saarinen

On se kyllä Turun korjaustelakkaakin paljon käyttänyt.

Marko Kosamo

Yllä mainitut "vauhtiraidat" on todellakin tullut Mariellan kylkiin. Ohessa linkki VL:n Twitter sivulle:
https://twitter.com/vikingline_fi/status/589033424620560384/photo/1

Jarkko Korhonen

#127
Perjantaina pääsee tsekkaamaan mitä on saaneet aikaiseksi. Paraikaa lähdössä paluumatkalle Landskronasta.  :thumb:
Perämies on erämies.

Marko Manninen

Lainaus käyttäjältä: Marko Kosamo - 20.04.2015, 13:19:21
Yllä mainitut "vauhtiraidat" on todellakin tullut Mariellan kylkiin. Ohessa linkki VL:n Twitter sivulle:
https://twitter.com/vikingline_fi/status/589033424620560384/photo/1

Tästä kuvakulmasta nähtynä melko hyvin on onnistunut teipparilla homma. Huonompiakin on nähty.  :D
Autolla menneet 1/2018->: Finnstar, Finnmaid, Finnlady, Stena Britannica, Finnswan, Finnclipper, Finnfellow, Finnpartner, Stena Superfast X, Tom Sawyer
Autolla tulevat 2018: Finnstar?, Finnmaid?, Finnlady?, Finnswan?
Risteily menneet 1/2017->: Galaxy, Baltic Prinses, Mariella, Stena Nautica, Stena Jutlantica
Risteily tulevat 2019: Viking Grace

Jarno Setälä

Lainaus käyttäjältä: Marko Manninen - 20.04.2015, 21:58:25
Tästä kuvakulmasta nähtynä melko hyvin on onnistunut teipparilla homma. Huonompiakin on nähty.  :D

Tarkoitatko Rosellan raitoja? VikingLinen facebookissa ovat vastanneet, että Rosella maalataan vielä kevään aikana.

Marko Manninen

Lainaus käyttäjältä: Jarno Setälä - 21.04.2015, 07:51:07
Tarkoitatko Rosellan raitoja? VikingLinen facebookissa ovat vastanneet, että Rosella maalataan vielä kevään aikana.

Niitäpä juuri tarkoitin. Ihmettelen, että minkä takia niiden tekoon edes ryhdyttiin talvella.
Autolla menneet 1/2018->: Finnstar, Finnmaid, Finnlady, Stena Britannica, Finnswan, Finnclipper, Finnfellow, Finnpartner, Stena Superfast X, Tom Sawyer
Autolla tulevat 2018: Finnstar?, Finnmaid?, Finnlady?, Finnswan?
Risteily menneet 1/2017->: Galaxy, Baltic Prinses, Mariella, Stena Nautica, Stena Jutlantica
Risteily tulevat 2019: Viking Grace

Eerik Vilenius

Laivan nimi on siirretty keulasta samaan paikkaan kuin hieman uudemmissa Vikingin laivoissa. http://www.faktaomfartyg.se/mariella_1985_b_15.htm

Jari Joenperä

On hieno ja paljon muutakin mielestäni hyvin onnistunutta pintaviilausta. Uudet koneet niin toiset 30v menee kevyesti ;)

Miro Laiho

Lainaus käyttäjältä: Eerik Vilenius - 23.04.2015, 18:48:32
Laivan nimi on siirretty keulasta samaan paikkaan kuin hieman uudemmissa Vikingin laivoissa. http://www.faktaomfartyg.se/mariella_1985_b_15.htm

Myös Viking Line tekstiä näyttää siirrettäneen taaksepäin, kun se ennen sijaitsi keskellä laivaa. Muutokset näyttävät kuitenkin todella hyviltä ja uudet maalaukset saivat Mariellan näyttämään hiukan tuoreemmalta.

S Liljeström

Tässä oli puhe, että pannut pitäisi uusia.
En ole alan asiantuntija, mutta onko kenelläkään tiedossa - vai onko asiasta kenties jo aikaisemmin keskusteltu,
että mitä suuruusluokkaa pääkoneiden uusiminen on, sillä kyllähän tätä joskus tehdään. Kysymyksessä on nyt
kuitenkin varsin yleinen pääkonetoimittaja, joten ainakin varaosia pitäisi olla saatavana koska, kysyntää on.
Asiahan on toinen, ellei osia saa tai ne on itse teetettävä.
Selvää tietenkin on, että nykytekniikkaan perustuvat uudet pääkoneet olisivat taloudellisempia käytössä, mutta
tämä ei yksinään riitä perusteeksi, koska pelkästään niiden vaihtoon kuluu telakalla viikkoja.
Käsittääkseni vakioreitin aikatauluun riittää kolmenkin pannun käyttö, joten neljättä voi korjailla.
Kesäaikanahan tämä ei päde, koska päivittäisiä pyrähdyksiä Tallinnaan on päätetty jatkaa.
Joskus kuulee jonkun tietäjän sanovan, että koneet on ajettu loppuun tai että laivaa on vain ajettu.
Pääkoneita ei saada loppuun edes niiden ajoittaisella piiskaamisella, mutta ellei niitä säännöllisesti huolleta, vikoja
alkaa yhtäkkiä olla liikaa. Lieneekö kunnossapito sitten arvokasta, mutta huhupuheitten mukaan ainakin puolalaiset
tekevät näin.