Laivakuvia Turusta

Aloittaja Markus Myllymäki, 05.04.2008, 20:18:32

« edellinen - seuraava »

Juhani Mehto

Lainaus käyttäjältä: Miikka Laitala - 11.07.2008, 12:31:04
Turkuun liittyen, kuka tietää milloin festari & europa on olleet samaan aikaan turussa?
Eilen kattelin yhen jannun interrailkuvia ja siellä yhessä kuvassa näky molemmat kipot Turussa.

Vaikka tämä ei tähän topiciin kuulukaan, niin vastataan nyt silti... Todellakin, seisontapäivien aikaan tuo tapahtuu, eli n. 2-4 kertaa vuodessa, riippuen onko vuorossa oikein telakointi (jolloin siis toinen ei ole satamassa) vai vain päivän-kahden huolto. Yleensä näitä  seisontoja on molemmilla keväällä ja syksyllä.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.


Janne Nieminen

Lainaus käyttäjältä: Juhani Mehto - 10.07.2008, 12:05:50
Kyseessä on joku Odfjellin tankkeri (tai väreistä päätellen aikarahdattu). Sen tuntee paitsi kylkitekstistä, myös korsteenimerkistä. Näin ollen aluksen nimi on Bow 'jotain'. Sopivaa ehdokasta voi etsiä vaikka Shipspottingista. Itse voisin veikata Bow Capea, sillä alla olevan kuvan mukaan se suunnisti Kielin kanavassa itään 30.6. ja tuo kuva on otettu 2.7. aluksen saapuessa Tukholmaan. Nämä ei siis ole yleisiä vierailijoita Tukholmassa, päin vastoin. Helpointa tietysti olisi, jos kuvaaja itse ilmoittaisi, mikä aluksen nimi on...  ::)

Varustamon fleet list löytyy täältä.
Bow Capen kuva: [KLIK]

OT. Muistuupi mieleeni nyt yks kerta kun työskentelin Europalla. Oltiin Tukholmasta lähdetty taas Turkua kohti ja eräässä Tukholman saariston kohdassa kyseisen yhtiön tankkeri tuli meitä vastaan ja heillä olisi ollut väistämisvelvollisuus, mutta pojillapa taisi olla kova kiire kun tulla paahtoivat, siinä tilanteessa katsoimme parhaaksi antaa tilaa...

justus-94

Lainaus käyttäjältä: Juhani Mehto - 10.07.2008, 12:05:50
Kyseessä on joku Odfjellin tankkeri (tai väreistä päätellen aikarahdattu). Sen tuntee paitsi kylkitekstistä, myös korsteenimerkistä. Näin ollen aluksen nimi on Bow 'jotain'. Sopivaa ehdokasta voi etsiä vaikka Shipspottingista. Itse voisin veikata Bow Capea, sillä alla olevan kuvan mukaan se suunnisti Kielin kanavassa itään 30.6. ja tuo kuva on otettu 2.7. aluksen saapuessa Tukholmaan. Nämä ei siis ole yleisiä vierailijoita Tukholmassa, päin vastoin. Helpointa tietysti olisi, jos kuvaaja itse ilmoittaisi, mikä aluksen nimi on...  ::)

Varustamon fleet list löytyy täältä.
Bow Capen kuva: [KLIK]

OT, mutta nyt kun olen useamman reissun tässä viime aikoina Tukholmaankin päin tehnyt niin täytyy sanoa, että kyllä tämän yhtiön aluksia on nyt ainakin viime aikoina nähnyt hyvinkin tiheästi Tukholman päässä.

Janne Nieminen

Lainaus käyttäjältä: Justus Nieminen - 20.08.2008, 13:26:03
OT, mutta nyt kun olen useamman reissun tässä viime aikoina Tukholmaankin päin tehnyt niin täytyy sanoa, että kyllä tämän yhtiön aluksia on nyt ainakin viime aikoina nähnyt hyvinkin tiheästi Tukholman päässä.

Eipä nuo tosiaan ole kovinkaan harvinainen näky Tukholman päässä.

Janne Nieminen

Lainaus käyttäjältä: Markus Myllymäki - 14.05.2008, 10:29:28
Lisätty kuvia pienoismalleista, jotka ovat esillä Forum Marinumissa.  http://kuvablogi.com/blog/13426/

Oliko tuossa kaikki Forum Marinumin pienoismallit, vai onko niitä enemmän? Olen joskus kauan sitten käynyt tuolla viimeksi ja jotenkin muistelisin että niitä olisi enemmänkin siellä, kuten esim. Estonian -pienoismalli, sitten Finnjetin -pienoismallista en ole varma ja monta muuta, vai olenko väärässä?

Markus Myllymäki

Lainaus käyttäjältä: Janne Nieminen - 26.08.2008, 12:13:54
Oliko tuossa kaikki Forum Marinumin pienoismallit, vai onko niitä enemmän? Olen joskus kauan sitten käynyt tuolla viimeksi ja jotenkin muistelisin että niitä olisi enemmänkin siellä, kuten esim. Estonian -pienoismalli, sitten Finnjetin -pienoismallista en ole varma ja monta muuta, vai olenko väärässä?

Forum Marinumissa on enemmänkin pienoismalleja.

justus-94

Lainaus käyttäjältä: Janne Nieminen - 26.08.2008, 12:13:54
Oliko tuossa kaikki Forum Marinumin pienoismallit, vai onko niitä enemmän? Olen joskus kauan sitten käynyt tuolla viimeksi ja jotenkin muistelisin että niitä olisi enemmänkin siellä, kuten esim. Estonian -pienoismalli, sitten Finnjetin -pienoismallista en ole varma ja monta muuta, vai olenko väärässä?

Ei siellä kyllä ainakaan viimeksi näkynyt Finnjetin tai Estonian pienoismalleja, mutta esim. Rosellan kylläkin.

Janne Nieminen

Lainaus käyttäjältä: Justus Nieminen - 27.08.2008, 09:53:25
Ei siellä kyllä ainakaan viimeksi näkynyt Finnjetin tai Estonian pienoismalleja, mutta esim. Rosellan kylläkin.

No voi olla että oma muisti reistailee.

Janne Nieminen

Aurajoen varrelta otetuista kuvista jotkut voisivat sopia esim. kyseisten alusten esitteisiin.

justus-94

Lainaus käyttäjältä: Janne Nieminen - 29.08.2008, 14:24:33
Aurajoen varrelta otetuista kuvista jotkut voisivat sopia esim. kyseisten alusten esitteisiin.

Tämä ei liity nyt kuviin, mutta minusta ainakin osa noista Aurajoen rannalla laiturissa olevista aluksista on s******n ruman näköisiä. Pitkään olen ihmetellyt, miksi ne saavat siinä olla.

Kuvat ovat hyviä peruskuvia laiturissa olevista aluksista.

Markus Myllymäki

Lisätty Silja Europalta 30.9-1.10.2008 otettuja tuttujen laivojen kuvia. Via Mare oli itselle sellainen vähemmän kuvattu tapaus.

http://kuvablogi.com/blog/13426/12/

Janne Nieminen

Mukavasti on aamupäivällä aina vastaantulevaa liikennettä Europalla. Via Marellakin on näköjään ihan mukavasti ollut lastia mukana ja Kapellskärin satamasta on aina mukava nähdä kuvia.

Timi Myllymäki


justus-94

Mielestäni Via Mare on paljon rumemman ja entistä vanhemman näköinen keltaisessa värissään, mitäs mieltä muut jäsenet ovat?