maritimeforum.fi

Merenkulku => Matkustaja-autolautat => Aiheen aloitti: Kai Heino - 15.07.2018, 18:33:03

Otsikko: Baltic Queenin telakointi 2019
Kirjoitti: Kai Heino - 15.07.2018, 18:33:03
Onkohan edessä vaihdelaatikkoremppa, kun on yli 6 viikon telakointi tulossa.
https://www.tallinksilja.se/stockholm-tallinn-tidtabell (https://www.tallinksilja.se/stockholm-tallinn-tidtabell)
Otsikko: Vs: Baltic Queenin telakointi 2019
Kirjoitti: Marko Mäkelä - 16.07.2018, 09:10:08
Lainaus käyttäjältä: Kai Heino - 15.07.2018, 18:33:03
Onkohan edessä vaihdelaatikkoremppa, kun on yli 6 viikon telakointi tulossa.
https://www.tallinksilja.se/stockholm-tallinn-tidtabell (https://www.tallinksilja.se/stockholm-tallinn-tidtabell)
Todennäköisesti on koska olen kuullu juttua(varmaan täältä lukenu) että BQ:lla olis ollu samankaltaisia koneongelmia kuin BP:llä oli. Galaxykin kuulemma telakoidaan ja siihen tehdään sisälle samat muutokset kuin BP:lle. Itse muutaman kerran BP:llä uudistuksen jälkeen menneenä voin sanoa että uudistukset toimii,tosin mattoja ei kaikkialla ole vaihdettu mutta mikä tärkeintä kyyti nykyään hyvin tasaista.
Otsikko: Vs: Baltic Queenin telakointi 2019
Kirjoitti: Kalle Id - 16.07.2018, 15:06:52
Mielenkiintoista jos vaihdetaan (ja siltä tosiaan vaikuttaa), koska viime vuoden BP:m telakoinnin yhteydessä ymmärsin että BQ:n lootia ei ole tarkoitus vaihtaa - siinä on kyllä samat ongelmat kuin BP:ssä, mutta Tallinna-Tukholman pidemmistä satama-ajoista johtuen vaihteiden vaihtoa ei pidetty järkevänä, varsinkin kun saivat BP:n vanhat lootat kokonaan varaosiksi. Toisaalta vaihtaminen toki lisää luotettavuutta ja helpottaa myös mahdollisia alussiirtoja...
Otsikko: Vs: Baltic Queenin telakointi 2019
Kirjoitti: Tapio Väyrynen - 17.07.2018, 09:13:10
Varmaan pitkällä tähtäimellä on parempi, että vaihto tehdään.
Nythän vaihto on jo harjoiteltu Baltic Princesillä, joten pitäisi mennä helpommin.

Sitä ihmettelen, miksi Baltic Queeniä ei laiteta Turun linjalle ja Galaxy Riikaan.

Otsikko: Vs: Baltic Queenin telakointi 2019
Kirjoitti: Tapio Väyrynen - 17.07.2018, 09:18:01
Eikun Galaxy Tallinna -Tukholma.
Baltic Queen Turku-Tukholma.
Otsikko: Vs: Baltic Queenin telakointi 2019
Kirjoitti: Kai Heino - 17.07.2018, 12:02:44
Tallink tekee tuloksensa Tallinnan liikenteellä. Turun liikenne ei nykyään oikein onnistu Siljalta, vaikka 23 h risteilyihin Siljan iltalähtö on aikataulullisesti huomattavasti mukavampi. Viikkari tekee tulosta Cinderellalla ja jotenkin pärjää  Gracella. Tallink-Silja ei varmaankaan uhraa yhtään ylimääräistä euroa Suomen ja Ruotsin väliseen liikenteeseen. BQ:n ja Galaxyn vaihdokset vaatisivat kuitenkin joitain muutoksia laivoissa.
Otsikko: Vs: Baltic Queenin telakointi 2019
Kirjoitti: Kalle Id - 17.07.2018, 13:16:30
Tämäpä tämä, Galaxy ja BP on pikku hiljaa molemmat muokattu matkustajatiloiltaan enemmän Turun-linjalle sopiviksi, kun taas BQ on optimoitu omalle linjalleen. Ei oikein olisi mitään järkeä vaihtaa BQ:ta ja Galaxyä päittäin ja joutua tekemään niihin lisää muutoksia. BQ:n isommasta vaihtireservistä ei kuitenkaan niin paljoa olisi hyötyä Turun-linjalla, ja ylkonäöltään sekä nimiltään samankaltaisten laivojen saaminen Turun-linjalle olisi lähinnä kosmeettinen hyöty. (Ja luultavasti saavutettavissa halvemmalla sillä, että molemmat tai toinen nykyisistä laivoista nimetään ja maalataan uudelleen).
Otsikko: Vs: Baltic Queenin telakointi 2019
Kirjoitti: Marko Mäkelä - 17.07.2018, 14:14:57
Mun mielestäni ihan hyvä näin tämä nykytilanne,Turkulaisena olen jo niin tottunu BP:llä ja Galaxyllä kulkemaan että niistä on tullu jopa toinen koti mulle ainakin BP.stä. Ja niinkuin Kalle sanos että BP ja Galaxy on pikkuhiljaa muokattu tänne Turkuun sopiviksi niin miksi hyvää ja toimivaa konseptia ihan heti muuttamaan muuksi? Ainakin 5.7 lähdöllä BP:llä oli hyvin matkustajia.
Otsikko: Vs: Baltic Queenin telakointi 2019
Kirjoitti: Marko Manninen - 17.07.2018, 21:06:18
Sinällään Galaxya oli tekniikan kannalta hyvä lepuuttaa toisella linjalla. Nyt on 10 vuotta menty aika kovalla rytinällä. Mut kyl tosta Suljan uudelleen brändäyksestä jotenkin jäi sellainen maku, et luu jäi käteen. Kyllä suurimman osan brändiä tekee se miltä laiva näyttää. Siljalla on neljä laivaa ja kolme tyyliä. Pitäisi olla kaksi tyyliä, jotka muistuttaa toisiaan. Aivan turhia juttuja oli muuttaa fonttia ja hylkeen hymyä. Mikäköhän on ollut tälle hommalle loppulasku? Sit taas Tallinkin liikenteessä on Siljan väreillä oleva laiva?? Isabellen väritys oli mielestäni erittäin onnistunut ja on tyyliltään Romantikan ja Victorian tyyliä.