Jäätalvi 2009/2010

Aloittaja Janne Koskinen, 19.10.2009, 22:33:15

« edellinen - seuraava »

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Timo Lehtinen - 17.12.2009, 21:09:45
Kontio jo matkalla. Ohittanut jo Hangon kohti pohjoista.
Katselin päivällä Marinetrafficista, että olisi lähtenyt siinä klo 14 maissa. Olipa asiasta TV-uutisissakin, mikäli oli tänpäiväistä kuvaa, niin oli ollut aika pyryttävä keli, että eipä siitä sitten kovin hyviä kuvia olisi saanut...
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Tuomas Masalin

Linda Line on peruuttanut kaikki vuorot 17-23.12. Ei kuitenkaan tuule kovaa tai ole korkeita aaltoja, joten johtuneeko jäätämisestä (vaikka jäätämisvaroitus on annettu vain Merenkurkkuun ja Perämerelle)? Katamariinit lienevät herkempiä jäänkertymiselle?

wanvil

Lainaus käyttäjältä: Tuomas Masalin - 18.12.2009, 04:33:47
Linda Line on peruuttanut kaikki vuorot 17-23.12. Ei kuitenkaan tuule kovaa tai ole korkeita aaltoja, joten johtuneeko jäätämisestä (vaikka jäätämisvaroitus on annettu vain Merenkurkkuun ja Perämerelle)? Katamariinit lienevät herkempiä jäänkertymiselle?

Linda Line (alumiinirunkoiset katamaraanit) ei vissiin paljoa vaadi jäätymistä, että peruuttaa liikennöintivuorot. Ovat tosiaan herkkiä jäänkertymiselle, mutta osasyynä taitaa olla myös vesijetit?

Kari Rantamäki

http://www.postimees.ee/?id=202669

Pärnu ja Liivi lahele jäämurdetöid tegema planeeritud mitmeotstarbeline laev EVA-316 jõuab homme tööpiirkonda. Vajaduse tekkimise puhuks on firmalt Alfons Hakans broneeritud ka asenduslaev.

EVA-316 siirtyy huomenna työalueelle jäänmurtotöitä tekemään . Alfons Håkanssilta näyttää olevan laiva varalla. 28. päivä Joulukuuta alkaen vaaditaan Pärnuun 1C 1600kw.

Janne Koskinen

#19
Pärnun postimees aavistuksen laajemmin:

http://www.parnupostimees.ee/?id=202672

Käännettynä:

http://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=et&u=http://www.kalev.ee/est/%3Fnews%3D991851&ei=L6MrS_qeLtH6_AaUsL2ACQ&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=1&ved=0CBEQ7gEwAA&prev=/search%3Fq%3DP%25C3%25A4rnu%2Blahel%2Balustatakse%2Bj%25C3%25A4%25C3%25A4murdet%25C3%25B6%25C3%25B6dega%26hl%3Dfi%26sa%3DG

Katsotaan miten EVA-316 pysyy "läjässä" tänä talvena.

Mites Suomenlahden "backup-breaker", mistään ei ilmeisesti diiliä?

Viranomaistaholta:

http://www.vta.ee/atp/

Kiännös:

Icebreaking in Pärnu Bay
18.12.2009



"On the basis of subsection 45 (51) of the Maritime Safety Act, and of Regulation No. 265 of the Minister of Economic Affairs and Communications of 23 December 2003 "Procedure for Icebreaking Activities", and according to application No. 157 of 18 December 2009 by the Harbour Master of the Port of Pärnu in regard to ice conditions in the Bay of Pärnu and the Gulf of Riga, the Director General of the Estonian Maritime Administration has issued a directive establishing 19 December 2009 as the date for the beginning of icebreaking activities in the Pärnu Bay in the current winter navigation season.
Starting from 28 December 2009, all ships entering or leaving the Port of Pärnu and assisted by an icebreaker are required to have ice class 1C (Lloyd's Register) or an equivalent ice class given by other classification societies, and to have engine power no less than 1600 kW. Tugs and barges will not be given icebreaker assistance.
The multi-purpose vessel EVA-316 is starting icebreaking operations in the Bay of Pärnu and the Gulf of Riga on 19 December 2009, and if necessary, a replacement can be ordered from Alfons Hakans.
This information will be published in Notices to Mariners, on the MA website, and transmitted via NAVTEX."
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Janne Koskinen

Venäjällä jo kolme murtajaa työn touhussa FIMR kartan mukaan:

KAPITAN IZMAILOV
IVAN KRUZENSTERN
KAPITAN ZARUBIN

Alekin näemmä valmiudessa:

Ale:  Assisterar vid behov i norra Bottenviken.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Mikael West

Ale sytyttää sinistä valoa 2400 tänään. Lähtee huomenna liikenteeseen varmistamaan aluksi Karlsborgin liikenteen. Seuraavana vuorossa on sitten Frej.
Isstyrman = ajomies, ansvarsstyrman = vahtipäällikkö

Juhani Kilpinen

Fennicakin on jättänyt luonnonmaan ja on nyt AIS:n mukaan paikallaan Airismaan edustalla.

Timo Lehtinen

Lainaus käyttäjältä: Janne Koskinen - 19.12.2009, 11:49:38
Venäjällä jo kolme murtajaa työn touhussa FIMR kartan mukaan:

KAPITAN IZMAILOV
IVAN KRUZENSTERN
KAPITAN ZARUBIN

Alekin näemmä valmiudessa:

Ale:  Assisterar vid behov i norra Bottenviken.

JA näistä venäjäläisten jutuista Izmailov normaalitapaan Viipurissa ja muut Pietarin alueella avustamassa. Eipä oo ainakaan vielä hommia riittänyt.
Kaikki paitsi merivalvonta on turhaa! -Jenkkimenttaliteettiviranomaisbyrokratian sisäistänyt henkilö-


http://s100.photobucket.com/albums/m26/timolehtinen/

Pekka Laakso

Uudet jäärajoitukset ensi maanantaina, baltice.org:sta lainattua:

"Tornio 21.12.2009 I,II 2000 28.12.2009 IA,IB 2000
Kemi 21.12.2009 I,II 2000 28.12.2009 IA,IB 2000
Oulu 21.12.2009 I,II 2000 28.12.2009 IA,IB 2000
Raahe     28.12.2009 I,II 2000
Kokkola     28.12.2009 I,II 2000
Pietarsaari     28.12.2009 I,II 2000
Vaasa     28.12.2009 I,II 1300
Loviisa     28.12.2009 I,II 1300
Kotka     28.12.2009 I,II 1300
Hamina     28.12.2009 I,II 1300
"

http://portal.fma.fi/sivu/www/baltice/traffic_restrictions

Otso varmaan lähtenee liikkeelle, ja kun Suomenlahdelle tulee rajoitukset, Voimakin lienee asettautumassa lähtövalmiuteen. Tosin uskoisin, että alkuun pärjätään kyllä Håkansin satamajäänmurtaja-avustuksella.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Jani Nousiainen

Eilen todenneet tilanteen toivottomaksi tältä vuodelta.


TIEDOTTEET

Linda Linen kausi 2009 on päättynyt
23.12.2009
Kiitämme kaikkia asiakkaitamme menneestä kaudesta. Uusi kausi alkaa maaliskuussa 2010 säätilanteen niin salliessa.
Matkustajalaivat.com

Tulevaa: Viking XPRS 15-16.8 St. Ola 16.8 Ionis 16.8 Viking XPRS 18.8 Baltic Princess 19-20.8 VikingGrace 20-21.8

Niklas von Bruun-Riegels

Otso aloitti kautensa.
Lähtö oli klo 1600 Helsingistä perämerelle.

Pekka Laakso

Marinetrafficin mukaan Otso koukkaisi matkallaan Porin kautta (tai Porin edustan...):

"Draught: 7.2 m
Destination: PORI
ETA: 2009-12-29 14:00
Info Received: 2009-12-28 16:19 (0d, 0h 14min 22s ago)"
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Niklas von Bruun-Riegels

Käydään vain pikaisesti bunkraamassa Tahkoluodossa.

Ari-Jukka Perkiomaki

Ruotsin puolella Ale ja Frej jäänmurrossa Sjöfartsverketin mukaan :thumb: