Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Muut alukset / Vs: ESL Shipping tilaa kaksi LNG-käyttöistä irtolastilaivaa Kiinasta
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso tänään kello 20:04:11 »
Varustamon mukaan Viikki saisi Suomen lipun:

"CALL SIGN
 OJSD
IMO NO.
9797620
PORT OF REGISTRY
Helsinki, Finland"


https://www.eslshipping.com/fleet/ships/m-s-viikki
Viikki lienee lähellä luovutusta, sillä löytyy nyt AIS:sta vihdoin suomalaisilla tunnuksilla, lisäyksenä yllä olevaan MMSI: 230670000
2
Muut alukset / Vs: Boren aluskaupoista
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso tänään kello 17:53:56 »
Tässä voisi samalla mainita, että Bore Bank on tällä välin saanut telakkakäyntinsä yhteydessä Transfennican kylkitekstit - jotka muuten olivatkin jo valmiiksi rungossa "merkattuina" aina Serenadenin ajoilta asti. Linkitän kuvan heti kun joko löydän sellaisen tai ehdin ladata oman kuvani näkyville...
3
Muut alukset / Vs: Boren aluskaupoista
« Uusin viesti kirjoittanut Kalle Id tänään kello 17:10:20 »
Onpas, ahem, tyylikäs tuo Bore Bay. Vikinglandin vihreää runkoa Stenan korsteeniin yhdistettynä odotellessa, se lienee kanssa aika näky.
4
Risteilijät / Vs: m/s Orion
« Uusin viesti kirjoittanut Kalle Id tänään kello 17:08:56 »
Ja remonttilistahan on sellainen, että sillä tuosta saa privaattijahdin tai mahdollisesti jonkin maan sisäiseen liikenteeseen laivan. SOLAS-sääntöjen mukaiseksi saaminen vaatisi vielä enemmän, kun kaikki puuosat pitäisi poistaa...
5
Muut alukset / Vs: Boren aluskaupoista
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 16.08.2018, 19:38:59  »
Bore Bay on nyt korvattu Vikinglandilla ja Bore Bayn seikkailut jatkuvat syksyllä edelleen Stenan liikenteessä Englannin kanaalissa Hoek van Hollandin ja Harwichin välillä.

Ainakin Elisabeth Russ sai omaa rahtaustaan varten Stenan korsteenitunnuksen, joten katsotaan mahtaako niin käydä nytkin.
Ja kyllähän niin kävi! Tsekkaa tästä!
6
Risteilijät / Vs: m/s Orion
« Uusin viesti kirjoittanut Seppo Honkanen 16.08.2018, 17:31:56  »
Jos nyt oikein tulkitsen tätä linkkiä, niin "vanhan tuttumme"
(Orient Explorer, IMO n:o 5333141) myynti-ilmoitus on yhä päivitetty (5 days ago?) ja myyntilistalla se on ollut 10.9.2016 lähtien. Hintalappu on noin 220 000 euroa, mutta remonttilista on mittava tuossa alemmassa linkissä.  ::)
https://moreboats.com/boats/pullman/mymy/86813
https://www.yachtworld.de/Boote/1943/Pullman-MY-2292002/
7
Muut alukset / Vs: Helsingin telakka rakentaa kaasukondensaattitankkerin
« Uusin viesti kirjoittanut Tuomas Romu 14.08.2018, 23:52:20  »
Veikkaisin, että ovat rakennus- tai kuljetusaikaisia tukia, jotka tullaan poistamaan. Mitään jäävastusta pienentävää vaikutusta niillä ei ole, vaan ne päin vastoin lisäävät jään murskaantumista.
8
Muut alukset / Vs: Helsingin telakka rakentaa kaasukondensaattitankkerin
« Uusin viesti kirjoittanut Marko Kosamo 14.08.2018, 23:12:45  »
Omaan silmään pistää jääkeulassa alla oleva ikäänkuin hammastus. Varmasti aiheuttaa murrettavaan jäähän painetta.

Onko jollain tietoa onko tuollaista ratkaisua käytetty joskus ennen?
9
Muut alukset / Vs: Helsingin telakka rakentaa kaasukondensaattitankkerin
« Uusin viesti kirjoittanut Tuomas Romu 14.08.2018, 22:05:08  »
Uutisissa näytti olevan kuvakin. On se iso.

http://sudostroenie.info/novosti/24009.html
10
Muut alukset / Vs: Helsingin telakka rakentaa kaasukondensaattitankkerin
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 14.08.2018, 14:17:25  »
Kraft ja Apollon hinaavat keulaosaa parhaillaan Suomenlahdella Helsinkiä kohti.

EDIT: saapui hetki sitten Hietalahteen ja siirrettiin saman tien rakennushalliin.
Sivuja: [1] 2 3 ... 10