Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
11
Matkustaja-autolautat / Vs: NLC Ferryn merenkurkun liikenne
« Uusin viesti kirjoittanut Marko Manninen 20.01.2019, 15:31:23  »
Viking Gracessa on yleisissä tiloissa hukkatilaa eli hyödyttömiä käytäviä. Viking voisi kyl joskus tsempata ja tilata kunnollisen laivan jossa on enemmän kun pari kämästä baaria ja a la carte ja buffet. Valintani siis on Silja ainakin Turusta matkatessa.On se kummallista kun täällä ei saa olla kriittinen.

Tottakai saa olla kriittinen, mutta silti ihmettelen näitä käytäviä monikossa. Ainoa tylsä käytävä laivassa on 11 kannella Span vieressä oleva käytävä. Hieman tylsä, mutta sitäkin on hieman muutettu alkuperäisestä lookista.
Päinvastoin koen puutteeliseksi, että ei ole käytäviä. Baarin läpi menevä käytävä on huono. No on sekin saanut levennystä alkuperäisestä. En tiedä onko tälläinen käytävä baari paras mahdollinen.

Mutta aiheeseen. Olen Kallen kanssa samaa mieltä siitä, että viisi vuotta vanhaa laivaa kannattaa pidentää ennemmin ku 15 vuotta vanhaa. Finnlines teki suuren pidennys investoinnin uusimmille laivoille. Mut varmasti tämän pidennykseen pystyy varautumaan jo laivaa suunniteltaessa. Mut kyllä tää laivatilaus on parasta vuosikymmeniin Vaasan ja Ruotsin välille.
12
Vapaa keskustelu / Vs: Minkä kännykän omistat?
« Uusin viesti kirjoittanut Janne Malmberg 19.01.2019, 23:05:19  »
Nokia 110
Hyvä ja toimiva peli.
13
Muut alukset / Vs: Lundqvist tilasi kaksi tankkeria Japanista
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 19.01.2019, 17:10:32  »
Seitsemännen ja tällä erää viimeisen uudisrakenteen nimeksi tulee Alfa Finlandia. Se on ollut hiljattain koeajolla Japanissa.
14
Muut alukset / Vs: Uusi laiva Meriauralle
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 19.01.2019, 15:29:20  »
Pietro Benedettistä tullut eilen tuo uusi Antonia. Kutsu: OJSR, MMSI: 230682000

Ålands Sjöfart uutisoi aiheesta:

https://www.sjofart.ax/nyheter/helmer-lundstrom-kopte-nytt-fartyg

Meriauran rahtaukseen tulee tämän uuden Antonian lisäksi todellakin yllämainittu saksalaisomisteinen Antje.
"Antonia ska gå under charter för Meriaura som även tycks ha gjort klart med hyra av tyska M/S Antje på 7.984 DWT. Hon finns just nu utanför Casablanca på väg till Fredericia."
15
Matkustaja-autolautat / Vs: Stena tilaa uusia aluksia Kiinasta
« Uusin viesti kirjoittanut Kalle Id 19.01.2019, 10:13:56  »
Toisaalta Irlanninmerellä E-Flexereitä on käsittääkseni suunniteltu Dublin-Holyhead ja Liverpool-Belfast -reitille, jälkimmäisen pysyessä Britannian sisälinjana (tai siis kuka nyt tietää miten Pohjois-Irlannin lopulta käy?). Jos Brexit jotain vaikuttaa niin lienee fiksuinta siirtää Stena Estrid Dublin-Holyheadistä Liverpool-Belfastille ja keksiä myöhemmille E-Flexereille joku toinen käyttötarkoitus.

Jännä nähdä, tulevatko E-alkuiset nimet olemaan E-Flexereiden teema – ja jos kyllä, niin mitkä E-nimet myöhemmät alukset saavat?
16
Muu merenkulku / Vs: Jäätalvi 2018-2019
« Uusin viesti kirjoittanut Ari-Jukka Perkiomaki 18.01.2019, 19:06:51  »
Sjofartsverket tiedottaa Alen matkasta Vänernille. Myös käy ilmi, että The(t)Is "vuokramurtaja/inhyrda isbrytaren" on näköjään käypä ratkaisu jäänmurtoon. ;D Siis viikolle 4 asti ainakin ::) Viikolla 4 alkaisi sitten loppujen oikeiden murtajien jäänmurtokausi järjestyksessä: Atle,Oden ja lopuksi Frej tarpeen mukaan.
Mutta mitäs jos jäätilanne kehittyykin siihen malliin, että joku noista oikeista murtajista lähteekin aikaisemmin liikkeelle vapauttamaan The(t)Is:in ahtojäistä alemmaksi Merenkurkuun tasaisen jään pariin? ::)
Tarvitaan hieman lisää pakkasta ja päälle etelätuulta, niin voi vuokramurtajalla tulla kiirettä... ::)
http://www.sjofartsverket.se/sv/Press/Snabb-istillvaxt-i-de-svenska-farvattnen---isbrytaren-Ale-till-Vanern/
17
Muut alukset / Vs: Allseasin putkenlaskualukset Nord Stream -putkihankkeissa
« Uusin viesti kirjoittanut Timo Heikkinen 18.01.2019, 16:55:01  »
. Tällä viikolla tiedotettiin, että satamaoperaattori M.Rauanheimo alkaa laivata Koverharin kautta bulkkitavaroita eli pääasiassa venäläistä kivihiiltä.

Mielenkiintoista. Kyseinen satamaoperaattori on ollut tuomassa Virosta uudempaa laitteistoa Porin Tahkoluotoon uutisoinnin mukaan kivihiilen operoimista varten.
https://navigatormagazine.fi/uutiset/satamat-ja-logistiikka/rauanheimo-sijoittaa-muugan-laitteet-tahkoluotoon/
18
Muut alukset / Vs: Allseasin putkenlaskualukset Nord Stream -putkihankkeissa
« Uusin viesti kirjoittanut Jussi Laine 18.01.2019, 15:25:32  »
Ilmeisesti tällä hetkellä on 5 laivaa, jotka  kuljettavat putkia laskualukselle. Koska Ruotsi kieltäytyi putkien varastoinnista on Suomen Koverharissa kaksinkertainen määrä putkia mutta kuljetettava matka pitenee koko ajan eli laivoja on lisättävä. Tuuliolosuhteet tietysti ratkaisevat sen miten putkia voidaan nostaa apualuksista laskijaan ja tämä aikaansaa epäsäännöllisyyden Koverharin satamassa, jossa välillä ollut jopa 4 laivaa yhtä aikaa eli 2 lastaamassa ja 2 redillä. Tämä lienee Koverharin ennätys ja satama on kuin uudesti syntynyt terästehtaan alasajon jälkeen. Tällä viikolla tiedotettiin, että satamaoperaattori M.Rauanheimo alkaa laivata Koverharin kautta bulkkitavaroita eli pääasiassa venäläistä kivihiiltä.
19
Muut alukset / Vs: Alfons Håkans -uutisia
« Uusin viesti kirjoittanut Aleksi Lindström 18.01.2019, 15:24:12  »
Hangossa toimiva ulkomainen kilpailija kiihdyttää toimintaansa ja on tuonut kolmannen hinaajan vallaten Koverharin.

Hangon alueella on nyt Port Towage Nordicin neljä hinaajaa: ARION, DUNKER ja LYNX Länsisatamassa ja KULLEN Koverharissa.
20
Muut alukset / Vs: Alfons Håkans -uutisia
« Uusin viesti kirjoittanut Jussi Laine 18.01.2019, 15:11:46  »
Hangossa toimiva ulkomainen kilpailija kiihdyttää toimintaansa ja on tuonut kolmannen hinaajan vallaten Koverharin. Onko hinta ainoa kilpailutekijä vai onko myös muita tekijöitä. Muistan lukeeni jostain haastattelusta jo vuosia sitten, kun vanhempi Håkans sanoi heidän hinnoittelevan, niin ettei suuret eurooppalaiset firma kiinnostu Suomen markkinoista. No nyt se on tapahtunut mutta vastaavasti Håkans on vallannut Viron.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10