Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
91
Vapaa keskustelu / Vs: Minkä kännykän omistat?
« Uusin viesti kirjoittanut Riku Laine 10.01.2019, 15:00:53  »
Itsellä on ollut LG:n luureja jo muutamia, tuntuu olevan hyvä hinta-laatusuhde. Tällä hetkellä LG G6.
Alkaa tuo puhelimien rahoitus olemaan aika hankalaa, kun hinnat lähenevät 1000€.

Uuden "Nokiat" sinänsä kiinnostaa puhtaan Androidin vuoksi, mutta katsotaan.  :)
On ollut Samsungi joskus laina puhelimena muutaman viikon ja siitä Android skinistä en tykännyt.
92
Matkustaja-autolautat / Vs: 30/40 m/s tuuli
« Uusin viesti kirjoittanut Joonas Kortelainen 09.01.2019, 21:45:10  »
En ole itsekään nähnyt muita kuvia. Klyysin edessä ollut Tallinkin logo on myös häippässyt samalla kertaa.
93
Matkustaja-autolautat / Vs: 30/40 m/s tuuli
« Uusin viesti kirjoittanut Pete Lehto 09.01.2019, 19:19:32  »
Isabelle otti eniten iskua Riianlahdelta Sandhamniin välillä, tuli sisään tunteja myöhässä ja keula pahasti lommoilla. Keulaportit menevät remppaan seuraavan telakoinnin yhteydessä ja käyttävät nyt vain peräpäätä siihen asti.

Meinasin kysyä että löytyykö kuvaa, mutta löysin itse jonkun Latvialaisen uutissivuston jossa videolla näkyy keula: https://skaties.lv/zinas/latvija/sabiedriba/vetra-cietis-pramis-isabelle-tam-sadauzits-prieksgals-jeb-ta-devetais-vilnlauzis/
Miten sen nyt sanoisi.. "vähän irvistää"  :P
94
Matkustaja-autolautat / Vs: 30/40 m/s tuuli
« Uusin viesti kirjoittanut Joonas Kortelainen 09.01.2019, 15:40:13  »
Suurin mitattu merkitsevä aallonkorkeus Selkämerellä Aapeli-myrskyn aikana oli 7,9 m, se on aika paljon, koko Itämeren mittakaavassakin!

https://ilmatieteenlaitos.fi/aaltoennatykset-itamerella

https://ilmatieteenlaitos.fi/tiedote/819088563

Toki! Ja siellähän se kova merenkäynti usein pohjoisella tuulella onkin, yhdistettynä lyhyeen aallonpituuteen. Ainoa lautoistamme, joka siitä kärsii on toki Wasa Express, viimeksi loppusyksystä, kun joutuivat kääntymään.
95
Muut alukset / Vs: Finncarrier Color Linelle
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 09.01.2019, 13:41:21  »
Nyt ovat jo matkalla Osloon. Logot ja nimi vaihdettu telakalla:

http://www.shipspotting.com/gallery/photo.php?lid=2954244
Color Line ilmoitti jo syksyllä, että liikenne alkaa 10.1., mikä alkuun vaikutti aika tiukalta suunnittelulta, mutta taitaa nyt sittenkin toteutua.
96
Matkustaja-autolautat / Vs: Finlandia
« Uusin viesti kirjoittanut Mikko-Oskari Koski 09.01.2019, 12:30:58  »
Uuden exitin paikka on ihan selvästi järkevämpi kuin aiemman. Tai aiempien, jos otetaan lukuun myös Superstarin ratkaisut ja Välimeren linjoilla käytetyt rullaportaat. Todennäköisesti Eckeröllä on noiduttu pahemman kerran, että ensimmäinen exit mentiin rakentamaan Superstarin mallin mukaan. Saatiin alamittainen kauppa, aivan liian ahdas aula ja hukkatilaa, jota saa sanoa myös hyttikäytäväksi.
97
Matkustaja-autolautat / Vs: 30/40 m/s tuuli
« Uusin viesti kirjoittanut Tauno Hermola 09.01.2019, 01:21:30  »
Suurin mitattu merkitsevä aallonkorkeus Selkämerellä Aapeli-myrskyn aikana oli 7,9 m, se on aika paljon, koko Itämeren mittakaavassakin!

https://ilmatieteenlaitos.fi/aaltoennatykset-itamerella

https://ilmatieteenlaitos.fi/tiedote/819088563
98
Matkustaja-autolautat / Vs: Finlandia
« Uusin viesti kirjoittanut Joonas Kortelainen 09.01.2019, 00:45:20  »
Lainaus tiedotteesta, hyttirempan lisäksi jotain muutakin näkyvää:

Teknisten ylläpitokorjauksien lisäksi myös matkustajatiloihin tehdään näkyviä uudistuksia. Kenties merkittävin niistä on toinen sisäänkäynti, joka rakennetaan Kokouskeskus&Loungen läheisyyteen. Kahden sisäänkäynnin myötä asiakasvirtojen liikkuvuus parantuu, ja laivan sisään- ja uloskäynti nopeutuu. Muita uudistuksia ovat muun muassa Cafeteria Sataman toiseen kerrokseen rakennettava viihtyisä matkustustila. Suurin visuaalinen muutos toteutetaan Bar Naissaaressa, jonka tilat uudistetaan täysin. Myös hytit uudistetaan, ja hyttikäytävien yleisilmettä raikastetaan.

Tuo XPRS:n ongelma ylenpalttisesta pöytien varaamisesta on todellinen ja ollut sitä aina. Aluksi se todella ärsytti, mutta sitten otin toisen lähestymistavan ja siitä on tullut melkein suosikkini reitillä, koska joka matka teen jonkin seuraavista:
- otan hytin
- vien eväät blue delistä sinne hyttiin, sillä ei todellakaan ole minun ongelmani, ettei laivalla aidata paremmin niitä pöytiä pelkästään ruokailijoille
- syön bistrossa, niin monta vuotta piti mankua että se tulisi, niin pitäähän sitä käyttää
- syön buffassa, joka ei esim lounaalla ole mahdottoman kallis
- maleksin kaupoissa, joista vieläpä aina löytää jotain
- ostan kahvit red rosesta ja tuppaan johonkin ikkunapöytään, jossa kellään ei ole mitään ostettua edessä ja tuoleja varataan kasseilla. Toimii myös ruokatarjottimella, jos sitä hyttiä ei ole.
- istun siellä perän tanssibaarissa, koska se on viimeisen telakan jälkeen aika viihtyisä
- kesällä olen ulkona

Koskaan en ole vielä joutunut turvautumaan loungeen, toisin kuin täydellä Tallinkin Starilla tai Megastarilla, jotka ovat aivan toivottomia sitten kun on oikeasti täyttä.

Vielä kun saisivat Finlandialle edeltäjänsä tavoin oikean pöytiintarjoiluraflan. Vaikka siihen samaan paikkaan, missä se Superstarilla sijaitsi. Popup kaupan voisi todella laittaa istumapaikoiksi ja lisäksi rakentaa sinne kannelle suojaisen lämmitetyn sky barin. Sama toimisi myös XPRS:llä. Kun se molemmilta melkein jo löytyy ja ihan hirveästi ei tarvitsisi seiniä rakentaa että tila olisi Megastarin peräkantta vastaava lämpölamppuineen.
99
Matkustaja-autolautat / Vs: 30/40 m/s tuuli
« Uusin viesti kirjoittanut Joonas Kortelainen 09.01.2019, 00:27:17  »
Lisäksi pitää ottaa huomioon aallonkorkeus ja pituus. Etelätuulilla ei tarvitse niin kovaa keskituulta, että aallot pääsevät kasvamaan suuriksi, kun ne tulevat koko Itämeren matkalta Puolasta asti ja lisäksi merenpohja nousee Pohjoisella Itämerellä kasvattaen sitä entisestään. Siksi myös se Sandhamniin menevä reitti on suojattomampi. Nyt pohjoistuulella aalto ei päässyt kasvamaan niin suureksi todella kovista puuskista huolimatta. Isabelle otti eniten iskua Riianlahdelta Sandhamniin välillä, tuli sisään tunteja myöhässä ja keula pahasti lommoilla. Keulaportit menevät remppaan seuraavan telakoinnin yhteydessä ja käyttävät nyt vain peräpäätä siihen asti.
100
Muut alukset / Vs: Finncarrier Color Linelle
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 09.01.2019, 00:16:07  »
Nyt ovat jo matkalla Osloon. Logot ja nimi vaihdettu telakalla:

http://www.shipspotting.com/gallery/photo.php?lid=2954244
Sivuja: 1 ... 8 9 [10]