Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
91
Risteilijät / Vs: STX neuvottelee risteilijätilauksesta saksalaisvarustamolle
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 17.07.2018, 15:40:16  »
Oman huomioni kiinnitti, että ainakin nykyisen tilauskirjan valossa Meyer Turku olisi myös voinut nuo alukset toimittaa samassa aikataulussa - eli syynä päätökseen on joko hinta tai sitten joku innovatiivinen ratkaisu jota Fincantieri on tarjonnut.
Toisen aluksen puolesta slotti olisi löytynyt, mutta ei ensimmäisen - RCCL:n toinen alus valmistuu vuoden 2024 toisella neljänneksellä, eli seuraava voi valmistua aikaisintaan vuoden 2025 ensimmäisellä neljänneksellä, jos aluksia pitäisi valmistua nykyään 9 kk välein.
92
Matkustaja-autolautat / Vs: Baltic Queenin telakointi 2019
« Uusin viesti kirjoittanut Marko Mäkelä 17.07.2018, 14:14:57  »
Mun mielestäni ihan hyvä näin tämä nykytilanne,Turkulaisena olen jo niin tottunu BP:llä ja Galaxyllä kulkemaan että niistä on tullu jopa toinen koti mulle ainakin BP.stä. Ja niinkuin Kalle sanos että BP ja Galaxy on pikkuhiljaa muokattu tänne Turkuun sopiviksi niin miksi hyvää ja toimivaa konseptia ihan heti muuttamaan muuksi? Ainakin 5.7 lähdöllä BP:llä oli hyvin matkustajia.
93
Matkustaja-autolautat / Vs: Baltic Queenin telakointi 2019
« Uusin viesti kirjoittanut Kalle Id 17.07.2018, 13:16:30  »
Tämäpä tämä, Galaxy ja BP on pikku hiljaa molemmat muokattu matkustajatiloiltaan enemmän Turun-linjalle sopiviksi, kun taas BQ on optimoitu omalle linjalleen. Ei oikein olisi mitään järkeä vaihtaa BQ:ta ja Galaxyä päittäin ja joutua tekemään niihin lisää muutoksia. BQ:n isommasta vaihtireservistä ei kuitenkaan niin paljoa olisi hyötyä Turun-linjalla, ja ylkonäöltään sekä nimiltään samankaltaisten laivojen saaminen Turun-linjalle olisi lähinnä kosmeettinen hyöty. (Ja luultavasti saavutettavissa halvemmalla sillä, että molemmat tai toinen nykyisistä laivoista nimetään ja maalataan uudelleen).
94
Matkustaja-autolautat / Vs: Baltic Queenin telakointi 2019
« Uusin viesti kirjoittanut Kai Heino 17.07.2018, 12:02:44  »
Tallink tekee tuloksensa Tallinnan liikenteellä. Turun liikenne ei nykyään oikein onnistu Siljalta, vaikka 23 h risteilyihin Siljan iltalähtö on aikataulullisesti huomattavasti mukavampi. Viikkari tekee tulosta Cinderellalla ja jotenkin pärjää  Gracella. Tallink-Silja ei varmaankaan uhraa yhtään ylimääräistä euroa Suomen ja Ruotsin väliseen liikenteeseen. BQ:n ja Galaxyn vaihdokset vaatisivat kuitenkin joitain muutoksia laivoissa.
95
Matkustaja-autolautat / Vs: Baltic Queenin telakointi 2019
« Uusin viesti kirjoittanut Tapio Väyrynen 17.07.2018, 09:18:01  »
Eikun Galaxy Tallinna -Tukholma.
Baltic Queen Turku-Tukholma.
96
Matkustaja-autolautat / Vs: Baltic Queenin telakointi 2019
« Uusin viesti kirjoittanut Tapio Väyrynen 17.07.2018, 09:13:10  »
Varmaan pitkällä tähtäimellä on parempi, että vaihto tehdään.
Nythän vaihto on jo harjoiteltu Baltic Princesillä, joten pitäisi mennä helpommin.

Sitä ihmettelen, miksi Baltic Queeniä ei laiteta Turun linjalle ja Galaxy Riikaan.

97
Matkustaja-autolautat / Vs: Baltic Queenin telakointi 2019
« Uusin viesti kirjoittanut Kalle Id 16.07.2018, 15:06:52  »
Mielenkiintoista jos vaihdetaan (ja siltä tosiaan vaikuttaa), koska viime vuoden BP:m telakoinnin yhteydessä ymmärsin että BQ:n lootia ei ole tarkoitus vaihtaa - siinä on kyllä samat ongelmat kuin BP:ssä, mutta Tallinna-Tukholman pidemmistä satama-ajoista johtuen vaihteiden vaihtoa ei pidetty järkevänä, varsinkin kun saivat BP:n vanhat lootat kokonaan varaosiksi. Toisaalta vaihtaminen toki lisää luotettavuutta ja helpottaa myös mahdollisia alussiirtoja...
98
Matkustaja-autolautat / Vs: Baltic Queenin telakointi 2019
« Uusin viesti kirjoittanut Marko Mäkelä 16.07.2018, 09:10:08  »
Onkohan edessä vaihdelaatikkoremppa, kun on yli 6 viikon telakointi tulossa.
https://www.tallinksilja.se/stockholm-tallinn-tidtabell
Todennäköisesti on koska olen kuullu juttua(varmaan täältä lukenu) että BQ:lla olis ollu samankaltaisia koneongelmia kuin BP:llä oli. Galaxykin kuulemma telakoidaan ja siihen tehdään sisälle samat muutokset kuin BP:lle. Itse muutaman kerran BP:llä uudistuksen jälkeen menneenä voin sanoa että uudistukset toimii,tosin mattoja ei kaikkialla ole vaihdettu mutta mikä tärkeintä kyyti nykyään hyvin tasaista.
99
Matkustaja-autolautat / Baltic Queenin telakointi 2019
« Uusin viesti kirjoittanut Kai Heino 15.07.2018, 18:33:03  »
Onkohan edessä vaihdelaatikkoremppa, kun on yli 6 viikon telakointi tulossa.
https://www.tallinksilja.se/stockholm-tallinn-tidtabell
100
Muut alukset / Finncarrier Color Linelle
« Uusin viesti kirjoittanut Kalle Id 14.07.2018, 20:40:34  »
Teen tästä nyt törkeästi uuden ketjun:

Finncarrierin (ex-United Carrier, Birka Carrier, Carrier) ura on Finnlinesin laivana jäi sitten verrattain lyhyeksi, sillä Color Line tiedotti eilen ostaneensa aluksen (linkki lehdistötiedotteeseen: https://www.colorline.no/polopoly_fs/7.99199.1531481407!/PM%20MS%20Finncarrier%20Eng%201.pdf). Laiva tulee Colorin liikenteeseen ensi tammikuussa rahtilauttana Oslo-Kiel -linjalla nykyisen kaksikon Color Magicin ja Color Fantasyn rinnalla. Norjalaisessa mediassa olleiden tietojen mukaan laiva siirtyy Colorin omistukseen jo aiemmin ja rahdataan takaisin Finnlinesille vuoden loppuun asti. Finnlines ei ole aiheesta vielä tiedottanut.

Finncarrierin nimeä Colorin laivastossa ei ole julkistettu, mutta jotenkin veikkaisin sen saavan nimekseen Color Carrier. ;)
Sivuja: 1 ... 8 9 [10]