Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Muut alukset / Missä Tecoil Polaris, siellä pulmaa
« Uusin viesti kirjoittanut Seppo Honkanen 18.07.2018, 15:55:14  »
Viime vuonna Haminassa otsikohin "lorahdellut" pieni venäläinen tankkeri Tecoil Polaris (IMO: 8883290) on otsikoissa myös Iso-Britanniassa.
Haminan tapahtuman 25.11.2017 otti tutkittavakseen mm. Onnettomuustutkintakeskus.

https://www.grimsbytelegraph.co.uk/news/grimsby-news/tanker-tecoil-polaris-seized-humber-1677533
https://www.gov.uk/government/news/foreign-flagged-ships-detained-in-the-uk-during-june-2018
2
Matkustaja-autolautat / Vs: Mols Line tilasi autolautan RMC:ltä
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 17.07.2018, 23:32:36  »
RMC:n mukaan tiistaina pidettiin laivan luovutusjuhlaa, vaikka itse luovutusta ei vielä ole tapahtunut.

https://www.instagram.com/p/BlWBAXkFLKH/

https://m.youtube.com/watch?v=9l_perD_Z4s

Koeajo luvassa lähipäivinä, Länsi-Suomi arveli tapahtuvan jo keskiviikkona, mutta siirtyy...

http://ls24.fi/uutiset/rmc-n-ensimmainen-laiva-lahtee-tanaan-merikoeajolle
3
Matkustaja-autolautat / Vs: NLC Ferryn merenkurkun liikenne
« Uusin viesti kirjoittanut Mikko-Oskari Koski 17.07.2018, 23:16:12  »
Kvarken Link tuskin lienee myytävänä, mutta uuden aluksen operointi saatettaisiin kilpailuttaa. Siinä tilanteessa Eckerö voisi tosiaan -niin halutessaan- olla mahdollinen toimija, mutta yhtä hyvin voi olla, ettei moinen sitä kiinnosta. Eihän Eckerö tiettävästi lähtenyt kisaamaan Ålandstrafikeninkaan operoinneista, vaikka siinä oltaisiin oltu kirjaimellisesti varustamon kotivesillä.
4
Matkustaja-autolautat / Vs: Baltic Queenin telakointi 2019
« Uusin viesti kirjoittanut Marko Manninen 17.07.2018, 21:06:18  »
Sinällään Galaxya oli tekniikan kannalta hyvä lepuuttaa toisella linjalla. Nyt on 10 vuotta menty aika kovalla rytinällä. Mut kyl tosta Suljan uudelleen brändäyksestä jotenkin jäi sellainen maku, et luu jäi käteen. Kyllä suurimman osan brändiä tekee se miltä laiva näyttää. Siljalla on neljä laivaa ja kolme tyyliä. Pitäisi olla kaksi tyyliä, jotka muistuttaa toisiaan. Aivan turhia juttuja oli muuttaa fonttia ja hylkeen hymyä. Mikäköhän on ollut tälle hommalle loppulasku? Sit taas Tallinkin liikenteessä on Siljan väreillä oleva laiva?? Isabellen väritys oli mielestäni erittäin onnistunut ja on tyyliltään Romantikan ja Victorian tyyliä.
5
Matkustaja-autolautat / Vs: NLC Ferryn merenkurkun liikenne
« Uusin viesti kirjoittanut Marko Manninen 17.07.2018, 20:55:02  »
On herännyt itselle kysymys tästä Vaasa-Uumaja välin liikenteestä, että mikseiköhän Eckerö tai Viking ole olleet kiinnstuneita ostamaan yhtiöö. Kerta nyt on tosdistettu, että siinä voi harjoittaa bisnestä. Jotenkn harmittaa se Silja Linen luopuminen reitistä aikanaan vedoten tax freen loppumiseen.

Toivottavasti tilaus tulisi Raumalle!
6
Risteilijät / Vs: STX neuvottelee risteilijätilauksesta saksalaisvarustamolle
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 17.07.2018, 15:40:16  »
Oman huomioni kiinnitti, että ainakin nykyisen tilauskirjan valossa Meyer Turku olisi myös voinut nuo alukset toimittaa samassa aikataulussa - eli syynä päätökseen on joko hinta tai sitten joku innovatiivinen ratkaisu jota Fincantieri on tarjonnut.
Toisen aluksen puolesta slotti olisi löytynyt, mutta ei ensimmäisen - RCCL:n toinen alus valmistuu vuoden 2024 toisella neljänneksellä, eli seuraava voi valmistua aikaisintaan vuoden 2025 ensimmäisellä neljänneksellä, jos aluksia pitäisi valmistua nykyään 9 kk välein.
7
Matkustaja-autolautat / Vs: Baltic Queenin telakointi 2019
« Uusin viesti kirjoittanut Marko Mäkelä 17.07.2018, 14:14:57  »
Mun mielestäni ihan hyvä näin tämä nykytilanne,Turkulaisena olen jo niin tottunu BP:llä ja Galaxyllä kulkemaan että niistä on tullu jopa toinen koti mulle ainakin BP.stä. Ja niinkuin Kalle sanos että BP ja Galaxy on pikkuhiljaa muokattu tänne Turkuun sopiviksi niin miksi hyvää ja toimivaa konseptia ihan heti muuttamaan muuksi? Ainakin 5.7 lähdöllä BP:llä oli hyvin matkustajia.
8
Matkustaja-autolautat / Vs: Baltic Queenin telakointi 2019
« Uusin viesti kirjoittanut Kalle Id 17.07.2018, 13:16:30  »
Tämäpä tämä, Galaxy ja BP on pikku hiljaa molemmat muokattu matkustajatiloiltaan enemmän Turun-linjalle sopiviksi, kun taas BQ on optimoitu omalle linjalleen. Ei oikein olisi mitään järkeä vaihtaa BQ:ta ja Galaxyä päittäin ja joutua tekemään niihin lisää muutoksia. BQ:n isommasta vaihtireservistä ei kuitenkaan niin paljoa olisi hyötyä Turun-linjalla, ja ylkonäöltään sekä nimiltään samankaltaisten laivojen saaminen Turun-linjalle olisi lähinnä kosmeettinen hyöty. (Ja luultavasti saavutettavissa halvemmalla sillä, että molemmat tai toinen nykyisistä laivoista nimetään ja maalataan uudelleen).
9
Matkustaja-autolautat / Vs: Baltic Queenin telakointi 2019
« Uusin viesti kirjoittanut Kai Heino 17.07.2018, 12:02:44  »
Tallink tekee tuloksensa Tallinnan liikenteellä. Turun liikenne ei nykyään oikein onnistu Siljalta, vaikka 23 h risteilyihin Siljan iltalähtö on aikataulullisesti huomattavasti mukavampi. Viikkari tekee tulosta Cinderellalla ja jotenkin pärjää  Gracella. Tallink-Silja ei varmaankaan uhraa yhtään ylimääräistä euroa Suomen ja Ruotsin väliseen liikenteeseen. BQ:n ja Galaxyn vaihdokset vaatisivat kuitenkin joitain muutoksia laivoissa.
10
Matkustaja-autolautat / Vs: Baltic Queenin telakointi 2019
« Uusin viesti kirjoittanut Tapio Väyrynen 17.07.2018, 09:18:01  »
Eikun Galaxy Tallinna -Tukholma.
Baltic Queen Turku-Tukholma.
Sivuja: [1] 2 3 ... 10