Tuoreimmat viestit

Sivuja: [1] 2 3 ... 10
1
Muu merenkulku / Vs: Jäätalvi 2018-2019
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 13.12.2018, 16:08:35  »
Ruotsiin ensi viikolla ensimmäinen rajoitus kertoo Sjöfartsverket:

" Aviserade restriktioner:       
Karlsborg
From 17 dec 2018
Min isklass II och min 2000 dwt"
2
Muut alukset / Vs: Containershipsille LNG-konttilaivoja
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 13.12.2018, 13:52:51  »
Containerships Nord on luovutettu. Pörssitiedote Kauppalehden kautta:

"Containerships Oyj, Pörssitiedote, 13.12.2018 klo 9:30

Containershipsin ensimmäinen uudisrakenteinen LNG-konttialus luovutettu
Containershipsin ensimmäinen uudisrakenteinen konttialus, M/S Containerships Nord, on luovutettu yhtiölle Wenchongin telakalla, Guagzhoussa, Kiinassa. Alus lähtee Kiinasta kohti Eurooppaa pian luovutuksen jälkeen.

Containerships jatkaa ympäristöystävällisen LNG-strategiansa toteuttamista, ja kolme seuraavaa LNG-alusta luovutetaan vuoden 2019 ensimmäisen vuosipuoliskon aikana. LNG-alukset tulevat kulkemaan yhtiön pääsatamien välillä Itä- ja Pohjanmerellä.

Containershipsin emoyhtiö, CMA CGM, on osaltaan sitoutunut ympäristöystävälliseen LNG-teknologiaan, ja vuokraa Containershipsin ensimmäisen LNG-aluksen käyttöönsä. Kun Containerships on vastaanottanut kolme ensimmäistä LNG-alustaan, muodostavat ne kokonaan LNG:hen perustuvan palvelukokonaisuuden Containershipsin asiakkaille Itä-ja Pohjanmerellä."


Linkki pörssitiedotteeseen
3
Muu merenkulku / Vs: Jäätalvi 2018-2019
« Uusin viesti kirjoittanut Tuomas Romu 11.12.2018, 19:18:49  »
Avustaminen on aloitettu itäisellä Suomenlahdella:

http://en.portnews.ru/news/269145/
4
Laivakuvaaminen / Vs: Laivan kuvia
« Uusin viesti kirjoittanut Raimo Roininen 11.12.2018, 14:25:57  »
Muutama lisätty
5
Muut alukset / Vs: Grimaldi tilaamassa Finnlinesille roroja Kiinasta
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 10.12.2018, 23:14:31  »
Pidennetty Finnbreeze näyttää Finnlinesin aikataulujen mukaan aloittavan lokakuun viimeisellä viikolla tuona kolmantena laivana Kontinentin ja Biskajan reitillä korvaten viimeisenä pidennettäväksi suuntaavan Finnsean.
Finnlinesin aikataulujen perusteella ainakin toistaiseksi näyttää, siltä, että pidennetty Finnsea saapuisi jouluksi Kotkaan, josta lähtisi välipäivinä Vuosaaren kautta myöskin tuolle Kontinentin ja Biskajan reitille. Sen tieltä siirrettäisiin Finnsun jollekin toiselle reitille.
6
Matkustaja-autolautat / TT-Line tilaa viimein uuden LNG-käyttöisen laivan
« Uusin viesti kirjoittanut Kalle Id 10.12.2018, 21:10:14  »
Pitkään huhuttu ja jo alkuvuodesta "lähes varmana" kerrottu TT-Linen uuden laivan tilaus on viimein varmistunut: varustamo tilasi tänään Jinlingin telakalta 800 matkustajan ja "yli 200 rekan" LNG-dual fuel autolautan toimitettavaksi 2022. Aiheesta kertoo, poikkeuksellisesti ei maksumuurin takana, Shippax: https://www.shippax.com/en/news/tt-line-officially-signs-long-awaited-contract-for-dual-fuel-ro-pax.aspx?fbclid=IwAR1EMziBSSNovGy91kLle-WGAW0ARi4Aol1ymPy03IfQEy5_XTdA9LsWM_s
7
Matkustaja-autolautat / Vs: Destination Gotland tilaa uuden LNG- käyttöisen laivan
« Uusin viesti kirjoittanut Kalle Id 10.12.2018, 21:03:45  »
Viimeisin tieto oli, että luovutus on tällä viikolla. Ruotsista tietooni on kantautunut, että matka Eurooppaan kestää neljä viikkoa (ajavat Kapkaupungin kautta) ja Ruotsissa laiva menee – yllätys yllätys – ensin Öresundsvarvetille telakalle, missä asennetaan vielä ainakin kassajärjestelmät. Tästä johtuen liikenteen aloitus olisi aikaisintaan helmikuun puolivälissä.
8
Alus sai odottaa joulukuun kahdeksanteen asti, kunnes ruotsalais-kiinalainen seremoniaversio tarjosi sille perinteisen skumppakylvyn Siv Olofssonin kädestä. Nimi ei ollut yllätys, mutta se on, jos tämä nimi pysyy liikenteessäkin.
https://www.youtube.com/watch?v=fSOqyr7UtwE&feature=youtu.be

Marinetrafficin mukaan matka kotivesille ei vielä ole alkanut, joten on sen reittivalinta mikä tahansa, tullee menemään ensi vuoden puolelle, ennen kuin lautta on liikenteessä.
9
no sen näkee sit jos seuravastakin se etuliite puuttuu. Yhdestä poikkeuksesta vielä vähän aikaista sanoa.
10
Muu merenkulku / EU:n hyväksymät laivanromuttamot
« Uusin viesti kirjoittanut Tauno Hermola 09.12.2018, 22:30:18  »
EU on julkaissut päivitetyn listan hyväksytyistä laivanromuttamoista. Listalla on kaikkiaan 26 romuttamoa, joista 6 uusia; yksi uusista on Turun Korjaustelakka.

https://www.maritime-executive.com/article/eu-adds-first-overseas-yards-to-ship-recycling-list

Koko lista löytyy EU:n virallisesta lehdestä L 310, 6 joulukuuta 2018

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=OJ:L:2018:310:TOC
Sivuja: [1] 2 3 ... 10