Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
11
Matkustaja-autolautat / Vs: Finnlines suunnittelee uusia matkustaja-autolauttoja
« Uusin viesti kirjoittanut Kalle Id 08.10.2018, 18:04:41  »
Grimaldi muistaakseni jossain yhteydessä sanoi, että SuperStareista olisi suunnitteilla myös muokattu versio Välimeren-liikenteeseen. Joten varmaankin myös nuo Itämeren-versiot sopivat tarvittaessa Välimerelle joillekin linjoille.
12
Matkustaja-autolautat / Vs: Finnlines suunnittelee uusia matkustaja-autolauttoja
« Uusin viesti kirjoittanut S Liljeström 08.10.2018, 16:46:33  »
Uudet laivat lienevät siis enemmän räätälöity linjoilleen, eikä niitä samalla tavalla enää voi siirtää ristiin rastiin eri liikennealueille kuten nyt on tehty. Finnswanhan on nykyiselle reitilleen ylitehoinen, sillä pannu, kaksi riittää aikataulussa pysymiseen hyvin.
Tosin Grimaldihan on taitava siirtämään kapasiteettia sinne missä sitä tarvitaan.
Tilanne on vaikea, vuonna 2021 alusten valmistuessa - mikäli ne tilataan - lastia joko on enemmän tai sitten sitä ei ole.

SL
13
Nyt Palmer on ilmoittanut projektin  talousongelmien  ratkenneen ja projekti on uudelleen käynistynyt. Toivottavasti nyt ei sitten enään tule mutkia matkaan. Itse uskon laivan rakentamiseen  100 %.sesti vasta  sitten kun on kölinlasku tai ja  steel cutting  " rituaali "  tehty laivan rakennustelakalla.

http://bluestarline.com.au/2018/09/6741/
14
Matkustaja-autolautat / Vs: Finnlines suunnittelee uusia matkustaja-autolauttoja
« Uusin viesti kirjoittanut Kalle Id 08.10.2018, 09:39:41  »
Hyttipaikkojen määrää ei tosiaan ole vielä missään kerrottu. Stetson–Harrison-metodilla veikkaisin keskimäärin kolmea vuodepaikkaa per hytti, jolloin hyttipaikkojen määrä olisi 900. Ja jos käy niin, että noihin tulee vielä kansipaikkoja (mitä en pitäisi mahdottomana), voi lopullinen matkustajakapasiteetti olla tuhat tai enemmänkin.
15
Matkustaja-autolautat / Vs: Finnlines suunnittelee uusia matkustaja-autolauttoja
« Uusin viesti kirjoittanut Tauno Hermola 07.10.2018, 23:10:09  »
Paljonkohan niissä on matkustajapaikkoja? Naantali–Kapellskär -reitillä 300 hyttiäkin on aika vähän, kun yövuorolla lähes kaikki sellaisen kuitenkin haluavat, jollei sitten matkustajakapasiteettikin ole jotain selvästi alle tuhannen. Tjaa, näyttää Star-luokassa oleva 500 makustajapaikkaa ja 500 hyttipaikkaa, ehkä uusissa mennään samanlaisella suhdeluvulla.

16
Matkustaja-autolautat / Finnlines suunnittelee uusia matkustaja-autolauttoja
« Uusin viesti kirjoittanut Kalle Id 07.10.2018, 20:29:28  »
Emmanuele Grimaldi kertoi aiemmin tällä viikolla EuroMed-konferenssissa Kreikassa, että Grimaldi suunnittelee rakentavansa "vähintään neljä" matkustaja-autolauttaa Finnlinesin liikenteeseen, ilmeisesti Naantali–Kapellskär- ja Malmö–Travemünde-linjoille. Uudet laivat perustuvat Star-luokkaan, mutta niihin on tulossa enemmän hyttejä (300 kpl) ja julkisia tiloja, isompi rahtikapasiteetti (5 000 kaistametriä), mutta koneet tulevat olemaan vähemmän tehokkaat. Alusten kehittely on verrattain aikaisessa vaiheessa ja tilaus on ajankohtainen noin vuoden kuluttua.

Kirjoitin aiheesta tarkemmin Ulkomatalan lokikirjaan: http://ulkomatala.net/ajankohtaista/uutiset/2018/grimaldi-suunnittelee-uutta-ropax-luokkaa-finnlinesin-liikenteeseen/
17
Matkustaja-autolautat / Vs: Luksus-hyteissä matkustaminen
« Uusin viesti kirjoittanut Maria Kurtto 07.10.2018, 07:57:32  »
Tuli tuossa pari viikkoa sitten käytyä vaihteeksi Gracella seilaamassa. Meillä oli Premium hytti ja täytyy sanoa että aika bueno. Muhkea sänky,  iso ikkuna, soffa pöytineen sekä baarikaappi juomineen, sekä tietysti erikoisaamiainen Oscarissa. Eli vastaava BP/Galaxylla on DeLuxe. No onhan toki laivakin uudempi. Ja äänistä sen verran... Gracehan tunnetaan aika äänettömänä laivana mutta tosiaan meidän hytti oli keulassa brygan vieressä ja kun tultiin/lähdettiin satamasta niin kyllä keulapotkurien ääni kuului varsin hyvin. Minua se ei mitenkään häirinnyt, olen jo niin turtunut laivan ääniin, mutta kunhan mainitsin. Muuten ihan mukavaa vaihtelua matkustelua Viikkarilla, vaikka matka jatkuikin illalla BP'lla  :thumb:
18
PortTrafficin mukaan Haagaa odotetaan Raaheen 10. päiväksi.
19
Muut alukset / Vs: Tekemisen meininkiä Haminassa
« Uusin viesti kirjoittanut Seppo Honkanen 04.10.2018, 18:41:06  »
No jopas.
Topaz Tšu (IMO 9812250) livahti matkaan siis jo heinäkuun puolella. Niinhän 16.7. KySa-jutussa tosiaan sanotaan, että moduulilastin matka jatkuu "ensi viikolla."
(Mutta 31.7.2018 KySa: Maailman suurin kuljetusurakka alkoi Haminassa — valtavat moduulit lastataan hitaasti jokilaivoihin. Haminassa lastattiin maanantaina (30.7.) öljykentille lähtevä yli 1 000 tonnin painoinen moduuli.)

Ja tuo "Amurin tiikeri" lähti Haminasta sopivasti 1.8.
Olkoon alkaa-verbin syvällisin merkitys ja ajallinen maisema tuossa 31.7. otsikossa mikä tahansa, ah ja voi minua: tulkitsin tuon otsikon 31.7. erheellisesti ihan päivän tuoreeksi alkamiseksi
Tekemisen meininkiä, mikä olkoon yhä pääasia. :thumb:
20
Muut alukset / Vs: Sailorilla oli ollut tilanne päällä Paldiskissa
« Uusin viesti kirjoittanut Joonas Vähämäki 04.10.2018, 16:55:00  »
Mä en kyllä oikein tajua, et mikä tuossa hässäkässä on homman nimi. Eikö ne alunperin saa paattia pysymään köysissä, vai miksi kestää noin kauan edes saada laskusilta kohdilleen? Niin myrskyinen keli? Noviisin näkökulmasta vika ei kyllä yksin ollut rekkakuskissa, minkä uutinen antaa ymmärtää.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10