Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
11
Kiinnostavaa myös, että samalla 90-luvulla käyttöön otettu Carnival-etuliite näyttäisi olevan jäämässä taas pois käytöstä.
12
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking ADCC myyty?
« Uusin viesti kirjoittanut Kalle Id 07.12.2018, 14:34:04  »
Veikkaisin, että kun laiva on tuohon kuntoon asti niin ostaja varmasti löytyy hyvinkin nopeasti jos Trasmed peruu tilauksen. Ja kun lautoissa kysyntää on edelleen enemmän kuin tarjontaa niin hinta tuskin painuu niin alas, että Viikkari sen ostaisi. Vaan olisihan se kova veto jos niin kävisi – varsinkin, koska juuri nyt on markkinatilanteesta johtuen varmaankin paras aika myydä Rosella jos siitä haluaa joskus jotain rahaa saada.
13
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking ADCC myyty?
« Uusin viesti kirjoittanut Ville Taavitsainen 06.12.2018, 18:47:02  »
vieläkö kelpais viikkarille. taitaa vaan olla rahat loppu Kiinalaisen takia
14
Muut alukset / Vs: Alfons Håkans -uutisia
« Uusin viesti kirjoittanut Tauno Hermola 06.12.2018, 18:12:39  »
Painetussa lehdessä tuo juttu oli seuraavana päivänä, 29. toukokuuta. Siinä telakan toiminnan sanotaan olleen kannattamatonta, yhtä vuotta lukuunottamatta. Lisäksi suojellun alueen rajoitukset ja telakan huolto vesikuljetuksilla hankaloittavat toimintaa. Jatkossa keskitytään ja investoidaan Ruissalon telakkaan ja käytetään Naantalin, Loviisan, Tallinnan ja Teijon telakoita.

Tuo mainittu skisma näyttää liittyneen siihen, että Suomenlinnan hoitokunta otti telakan vuokrasopimuksen itselleen ja aikaisemmin välissä ollut Viaporin telakkayhdistys jäi nuolemaan näppejään; Håkansin toimintaan tällä ei liene ollut suoranaista vaikutusta.   
15
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking ADCC myyty?
« Uusin viesti kirjoittanut Marko Mäkelä 06.12.2018, 18:01:31  »
No johan on. On kyl ollu vaikeuksia vaikeuksien perään koko projekti.
16
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking ADCC myyty?
« Uusin viesti kirjoittanut Tauno Hermola 06.12.2018, 17:50:33  »
Projekti näyttää taas ajautuneen loppumetreillä suuriin vaikeuksiin: telakalta on rahat lopussa, työntekijöiden palkat maksamatta kahden kuukauden ajalta, konkurssi uhkaa ja tammikuun puolivälin määräaika, jonka jälkeen tilaajalla on oikeus purkaa sopimus, lähestyy uhkaavasti. Viime viikolla piti olla lopulliset merikokeet, tämä ei toteutunut. On myös vihjailtu, ettei Trasmediterránea (joka nyt kuuluu Naviera Armasiin) olisi enää kiinnostunut vastaanottamaan alusta.

https://www.farodevigo.es/economia/2018/12/06/vulcano-mes-acabar-ferri-evitar/2011543.html
17
Risteilijät / Vs: Turkuun risteilijätilaus
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 06.12.2018, 14:03:02  »
Meyerin tiedote, jossa myös kerrotaan, että aluksen nimi julkistetaan ensi kuussa.
Aluksen nimeksi tulee Mardi Gras, varustamon ensimmäisen laivan mukaan.

Aluksen omat sivut (Carnival)
18
Muu merenkulku / Vs: Jäätalvi 2018-2019
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 06.12.2018, 07:24:24  »
Kontio ja Otso ovat käyneet eilen koeajoilla. Otso on jäänyt laituriintulon jälkeen ulommaiseksi eli viittaakohan se siihen, kumpi olisi käynnistämässä jäänmurtokautta...
19
Muut alukset / Vs: ESL Shippingin rahtauksista
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 06.12.2018, 07:22:35  »
Viking-AHTS:sistään ja TransAtlanticin ro-roista tunnetun VSS:n Q3-osavuosikatsauksen mukaan nuo kolme olisi kaikki myyty. Tiedä sitten ostaako A:sta B:hen merellä vaan tuon yhden itselleen. Varustamon kotisivujen mukaan TransForza olisi vastikään saanut uuden nimen Optimar eli lieneekö se siis tämä nyt ostettu?

https://vikingsupply.com/investorrelations/ReportPage/5408
Oheisesta linkistä vahvistus, että ostettu laiva on tuo Optimariksi nimetty TransForza:

Linkki
20
Matkustaja-autolautat / Vs: Wasa Express vaikeuksissa myrskyssä.
« Uusin viesti kirjoittanut Joonas Kortelainen 04.12.2018, 21:52:44  »
Eri lähteistä yhdistelemällä nyt tiedossa on, että:
- Oli ketjuilla kiinni ensin tuo yhdistelmä
- Kaatui kun todettiin, että pitää kääntyä yli 7 metrisen sivuaallokon takia takaisin Vaasaan, sillä Holmsundiin ei olisi ollut asiaa ja lasti alkoi liikkua. Kaatui siis käännöksen takia.
- Alle jäi henkilöauto, mutta laivalle ei tullut vaurioita
- Laitettiin liinoilla kiinni paluumatkan ajaksi lisäliikehdinnän estämiseksi.

Seurauksena vakuutusyhtiön kanssa kirjeenvaihtoa ja koulutusta henkilökunnalle sekä lastimanuaaliin muutoksia kovan kelin varalle.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10