Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
12
Matkustaja-autolautat / Vs: Mols Line tilasi autolautan RMC:ltä
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 13.08.2018, 19:01:57  »
Kohtuu pitkä 'hetki', kun on nyt ollut 'montussa' jo yli kaksi viikkoa! ::)
Finnpilotin mukaan lähdössä huomenna illalla - ennakko - jälleen kerran koeajolle.

Ja kyllä vain, koeajolle lähtö venyy venymistään...

Edit: Lähti vasta keskiviikkoaamuna klo 8.
13
Matkustaja-autolautat / Vs: Polferriesin tulevaisuudesta
« Uusin viesti kirjoittanut Mikko-Oskari Koski 13.08.2018, 15:29:38  »
Polferries ilmoittaa Nova Starin lähtöjen olevan peruttuja syyskuun kolmanteen asti "varustamosta riippumattoman teknisen vian takia" (vapaa suomennos). Marinetrafficin mukaan alus kuitenkin on Gdanskin Nowy Portissa.
Tietääkö joku tarkemmin, mistä lienee kysymys?
14
Matkustaja-autolautat / Vs: Mols Line tilasi autolautan RMC:ltä
« Uusin viesti kirjoittanut Kalle Id 13.08.2018, 12:47:56  »
Mitäköhän vikaa siellä on, kun niin pitkään laiva on montussa ollut? Minulle tihkuneiden tietojen mukaan 31.7. olisi ollut se varsinainen sovittu viimeinen luovutuspäivä laivalla (vaikka telakka aikaisempaan tähtäsikin). Jos näin on, niin myöhästymissakot eivät todellakaan tee hyvää uuden telakkayhtiön tulokselle - varsinkin, jos huhut pitävät paikkansa ja koko projekti otettiin tappiolliseen hintaan referenssin saamiseksi...
15
Risteilijät / Vs: Kotkaan risteilyaluksia
« Uusin viesti kirjoittanut Seppo Honkanen 13.08.2018, 10:00:49  »
Että nuo vanhat pienet 80-87-metriset Hurtigrutenit osaavatkin olla ainakin minun silmissäni yhä "oikeita" matkustajal a i v o j a.
Niiden risteilymatkustajat ostavat pilettinsä pitkälti samasta syystä, väitän.
Tänä aamuna 13.8.2018 Kotkan Kantasatamaan saapunut  - juuri niinkuin pitikin - Serenissima (valm. 1960) teki viimeisen "hurtiginsa" vuonna 2001 kastenimellään Harald Jarl.
Vanhempi Nordstjernen (1956, IMO 5255777), teki viimeisen hurtig-reittimatkansa 20.3.2013, mutta laiva ei silti jäänyt historiaan, vaan se on risteillyt mm. Huippuvuorilla.
Samoin yhä risteilevä Lofoten (IMO 5424562) (1964) on parhaillaan liikkeellä Norjan rannikolla.
Ovatkohan nämä lajinsa viimeiset kolme eli yhä risteilevät vanhat hurtigit vai olisiko muitakin liikkeellä jossakin?
---
Tuo ensi suvena Kotkaan merkitty MSC Meraviglia (IMO 9760512) on https://edition.cnn.com/travel/article/worlds-biggest-cruise-ships/index.html sivun mukaan maailman viidenneksi suurin risteilyalus, (toukokuussa 2018). 171598 GT, 315,8 metriä, 4500 matkustajaa.
16
Matkustaja-autolautat / Vs: Mols Line tilasi autolautan RMC:ltä
« Uusin viesti kirjoittanut Tauno Hermola 13.08.2018, 09:00:07  »
Otetaankohan se vielä hetkeksi kuiville altaaseen, sillä monitoimet ovat tehneet tilaa, ja tuonhan pitäisi tulla loppuillasta takaisin sisään...  ???

Edit: Siellähän se kököttää montussa.

Kohtuu pitkä 'hetki', kun on nyt ollut 'montussa' jo yli kaksi viikkoa! ::)
17
Risteilijät / Vs: Kotkaan risteilyaluksia
« Uusin viesti kirjoittanut Marko Kosamo 12.08.2018, 18:36:19  »
Ensi vuoden heinäkuun 25 päivä MSC Meraviglia tulossa yhdellä Itämeren risteilyllään Kotkaan.

https://www.msccruises.com/en-gl/Plan-Book/Cruise-Detail.aspx?cruiseid=MR20190720KELKEL
18
Risteilijät / Vs: Kotkaan risteilyaluksia
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 12.08.2018, 15:27:35  »
Vai tulleeko sieltä vielä takaisin Kotkaan huomisaamuksi?
Kyllä sen pitäisi olla tulossa...
19
Risteilijät / Vs: Kotkaan risteilyaluksia
« Uusin viesti kirjoittanut Seppo Honkanen 12.08.2018, 14:31:59  »
Vanha Hurtigruten-reitin laiva Harald Jarl eli nykyinen risteilyalus Serenissima (IMO n:o 5142657) on merkitty saapuvaksi Kotkaan huomenna maanantaiaamuna 13.8.2018.
Laiva lähti eilen sunnuntaina illan suussa Pietarista ja seilasi kuitenkin ohi Kotkan suoraan Helsinkiin, jonne se saapui tänä aamuna Makasiiniterminaaliin. Vai tulleeko sieltä vielä takaisin Kotkaan huomisaamuksi?

87-metrinen Serenissima niiailee Andrea-nimisenä (2002-13) videolla Azoreilla vuonna 2008: https://www.youtube.com/watch?v=TTVcPW7uNa0
20
Muut alukset / Vs: Moulinexien kesäkeikoista
« Uusin viesti kirjoittanut Tuomas Romu 12.08.2018, 12:40:46  »
Rahanarvolaskurin mukaan 303 miljoonaa markkaa vuonna 1997 vastasi vajaata 67 miljoonaa euroa vuonna 2012, jolloin laiva myytiin 50 miljoonalla eurolla.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10