Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Muut alukset / Vs: Finlandia Queen ja Finlandia Princess
« Uusin viesti kirjoittanut Sami Kinnunen 16.06.2018, 15:51:55  »
22
Muut alukset / Vs: Finlandia Queen ja Finlandia Princess
« Uusin viesti kirjoittanut Joonas Kortelainen 16.06.2018, 13:44:25  »
23
Laivakuvaaminen / Vs: Kantvikin sokerilaivoja
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 16.06.2018, 10:33:41  »
Luotsilistan mukaan Kantvikiin on tulossa pitkästä aikaa taas sokerilaiva 1.7., jolloin 36.071 dwt:n Asturcon on saapumassa.
24
Laivakuvaaminen / Vs: Outo härpäke
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 16.06.2018, 10:31:58  »
Näitä Skypadeja on näemmä tulossa suureen osaan laivastoa - Meyerin Papenburgin telakalla rakennettavaan Quantum Ultra -luokan Spectrum of the Seasiin se tulee jo telakalla.

RCCL
25
Muut alukset / Poitsila, Merikari, ym. hinaajat.
« Uusin viesti kirjoittanut S Liljeström 15.06.2018, 21:45:27  »
Muutama kuukausi sitten oli puhe hinaaja Jannusta.
Jäin miettimään, onko otsikoituja tai niiden läheisiä USA:ssa rakennettuja
sisaria enää missään aktiivipalveluksessa.
Poitsilaa näkee joskus Suomenlinnassa ja Helsingin edustalla olevassa
saaressa töijattuna, mutta lienee vapaa-aikakäytössä.
26
Muut alukset / Vs: Nesteen rahtauksia
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 15.06.2018, 20:45:07  »
Ainakin kun katsoo Trafin Porttraffic-palvelua, on siellä tankkereilla laitettu lastin osalta, että sekä Sten Nordic että Bit Oakland ovat lastanneet ja niiden jälkeen käynyt Ternholm on taas purkanut koko lastin.
27
Muut alukset / Vs: Nesteen rahtauksia
« Uusin viesti kirjoittanut Jussi Laine 15.06.2018, 19:37:41  »
Tämähän ei ole varsinaiseen otsikkoon liittyvää, mutta vastataan toki. Inkoon Joddbölessä on Huoltovarmuuskeskuksen öljyvarasto, joten kyllä sinne tuodaan ja sieltä viedään öljytuotteita. Koska näitä tuotteita ei voi pitää varastossa ikuisesti, ostetaan uutta tavaraa varastoon ja myydään vanhaa kansainvälisille markkinoille (ettei valtio puutu maansisäiseen kilpailutilanteeseen).

Tässä on hiukan Huoltovarmuuskeskuksen infoa tästä toiminnasta.
Huoltovarmuuskeskuksen öljylaivaukset ovat eri juttu, sillä niitä varten on oma laituri n. 1 km etelänpänä. Mm. Ternvik niminen tankkeri käy siellä silloin tällöin. Jostain luin, että varastoon mahtuu n. 30 laivalastia ja öljy vaihdetaan 10 vuoden välein.
28
Katselin eilen Hietalahdesta, että Europa näytti olevan kauempana satamassa. Olisiko käyttänyt laituripaikkaa LJ6? Entinen shuttle-paikka. Onko jollain tarkempaa tietoa asiasta? Voiko Europa käyttää ko.paikan matkustajasiltoja?Marinetrafficin mukaan näyttää eilen lähteneen ko.laiturista.
29
Muut alukset / Vs: Nesteen rahtauksia
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 14.06.2018, 22:46:46  »
Tietääkö joku mistä on kyse?
Tämähän ei ole varsinaiseen otsikkoon liittyvää, mutta vastataan toki. Inkoon Joddbölessä on Huoltovarmuuskeskuksen öljyvarasto, joten kyllä sinne tuodaan ja sieltä viedään öljytuotteita. Koska näitä tuotteita ei voi pitää varastossa ikuisesti, ostetaan uutta tavaraa varastoon ja myydään vanhaa kansainvälisille markkinoille (ettei valtio puutu maansisäiseen kilpailutilanteeseen).

Tässä on hiukan Huoltovarmuuskeskuksen infoa tästä toiminnasta.
30
Matkustaja-autolautat / Vs: Kiinteä yhteys Rødbyn ja Putgardenin välille?
« Uusin viesti kirjoittanut S Liljeström 13.06.2018, 20:48:26  »
Olen kuitenkin sitä mieltä, että lautat saisivat jatkaa. Kyllä sen 45 minuuttia
jaksaa aloillaan istua. Sillasta tulisi kuitenkin maksullinen.
Matkustan aika paljon kontinentille autolla ja valitsen usein yölautan Trelleborgista
tai Malmöstä kumpi kulloinkin on edullisempi ajamisen sijaan.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10