Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
Matkustaja-autolautat / Vs: Silja Linen telakoinnit
« Uusin viesti kirjoittanut Ville Taavitsainen 03.12.2018, 18:07:13  »
juu eli jos korjaan mun kirjoittamista asioista väärin vedettyjä johtopäätöksiä otan asian liian henkilökohtaisesti :) okei toi oli uutta.

Asia vielä kerran yksinkertaisesti. sanoin että remontti oli aika maltillinen, pääasiassa pintaremppaa sekä pubissa että Starlightissa, ja olin oikeassa.

ei sen kummempaa. en ymmärrä miksi tuosta piti vääntää, kun kaikki voi nähdä kuvista että pääasiassa remppa oli vain mattojen ja tekstiilien vaihtoa. vaikka alunperin annettiin ymmärtää mullistavampaakin remppaa. vai voitko tuota asiaa vielä kiistää jotenkin? jos sä otat jotenkin henkilökohtaisesti sen kun  kerron mielipiteeni siitä että remppa oli mielestäni melko pieni, vaikkakin pari baaria muutti paikkaa, ei siitä pitäisi ottaa nokkiinsa. se on mielipide. en ole missään vaiheessa sanonut että remppa oli turha tai huono asia.



22
Matkustaja-autolautat / Vs: FinFerries (ex.Destian ja TLL:n Lauttavarustamo)
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 03.12.2018, 17:17:55  »
Falcoa on tänään operoitu autonomisesti Finferriesin ja Rolls-Roycen yhteisprojektissa. Paluumatka sujui etäohjauksessa.

FinFerriesin tiedote
23
Muu merenkulku / Vs: Jäätalvi 2018-2019
« Uusin viesti kirjoittanut Tuomas Romu 03.12.2018, 14:48:37  »
...ja ensimmäiset rajoitukset astuvat voimaan: Joulukuun 4. päivästä alkaen vähimmäisjääluokka ja -kantavuus, joka alukselta vaaditaan: Varkaus, Kuopio, Siilinjärvi, Puhos ja Joensuu, II yli 1300 tonnia.
24
Matkustaja-autolautat / Vs: Silja Linen telakoinnit
« Uusin viesti kirjoittanut Joonas Vähämäki 03.12.2018, 09:20:57  »
Nythän se on käytännössä puolitoistakerroksinen ja porrastettu, edelleen. No joo eihän silloinkaan esiintymislava olisi muuttanut paikkaa, jos hiuksia pitää halkoa. Korkeintaan pudonnut alaspäin.

Tunnut ottavan tämän jotenkin turhan henkilökohtaisesti, joten jätän tämän viimeiseksi kommentikseni aiheesta. Mutta tuollainen ehdottamasi ratkaisu olisi ollut todella harmillinen muutos, koska nimenomaan Serenaden (alakerrassa olevan) yleisön tasolle nouseva lava on se show:n yksi parhaita puolia, jota ei muilla laivoilla ole. Ymmärrän hyvin, että niin ei tehty.
25
Matkustaja-autolautat / Vs: Wasa Express vaikeuksissa myrskyssä.
« Uusin viesti kirjoittanut Marko Manninen 02.12.2018, 21:21:33  »
Onkohan tuo pussien tyhjennysmahdollisuus nykyään vakiona? Ennen ei ainakaan linja-autoissa ollut, eli alkuun kireälle laitetut kettingit olivat perillä löysät, ellei henkilökunta niitä välillä kiristänyt.
On vakiona ollut pitkään, koska kuormaus tilanteissa niitä käytetään jatkuvasti tai irtoperän ottamisessa kuorma-auton perään. Tiedän kyllä sellaisenkin tapauksen kun ”säästettiin” perävaunun hinnassa tason säätöventtiilin verran ja jousitusta ei pystynyt säästämään.
26
Vapaa keskustelu / Kiinnostaako ketään lehdet World Cargo News ja Transport News
« Uusin viesti kirjoittanut Jukka Suksi 02.12.2018, 19:27:12  »
Onko kukaan kiinnostunut seuraavista lehdistä

World Cargo News, 1995 - 2009, englannin kielinen, ei kaikkia numeroita, mutta sellaisia, joissa artikkeleita Suomesta tai suomalaisista yrityksistä, tabloid koko, kuitenkin iso nippu

Transport News 1999 - 2011, suomenkielinen, EU:n, idänkaupan ja logistiikan erikoisjulkaisu, tabloid koko, juttuja mm. suomalaisista satamista, n. 4 numeroa vuosittain

Haku Vantaalta.

Yhteydenotot yksityisviestein.
27
Matkustaja-autolautat / Vs: Wasa Express vaikeuksissa myrskyssä.
« Uusin viesti kirjoittanut Hannu Sarell 02.12.2018, 16:22:48  »
Onkohan tuo pussien tyhjennysmahdollisuus nykyään vakiona? Ennen ei ainakaan linja-autoissa ollut, eli alkuun kireälle laitetut kettingit olivat perillä löysät, ellei henkilökunta niitä välillä kiristänyt.
28
Matkustaja-autolautat / Vs: Wasa Express vaikeuksissa myrskyssä.
« Uusin viesti kirjoittanut Marko Manninen 02.12.2018, 09:46:33  »
Varmasti ovat tämän osanneet huomioda, kun laivalla tehty satoja matkoja ja kuljetettu tuhansia rekkoja myrskyssä.
Oheisessa linkissä kuva ja se oli säiliörekka RL-Trans. Tekstissä sanotaan rekan painopisteen olleen korkealla eli säiliömuodosta johtuen painopiste sijoittunee korkeammalle kuin tavallisella lavalla.

Tekstissä sanotaan rekan olleen sidotun liinoilla ja kuvassa kaatunut rekka on liinoilla sidottu. Katkenneita ketjuja ei näy missään. Varsinainen kysymys asiantuntijoille onkin, että käytettänkö liinoja vai ketjuja? Liinathan ovat nopeampia ja helpompia kiristää eivätkä naarmuta auton runkoa tms.

Useasti vaan ilmapussien laskeminen on kuljettajan tehtävä. Tämäkin kuljetusyritys on alkanut liputtamaan uusien kuskien kansslsisuutta Viroa etelämmäksi.
Helposti oli kuitenkin kaatunut, kyseinen säiliö oli kuitenkin jauhemaista eikä nestemäistä joka hölskyy entistä enemmän myrskyssä. Harmillinen tapahtuma joka tapauksessa.
29
Matkustaja-autolautat / Vs: Silja Linen telakoinnit
« Uusin viesti kirjoittanut Ville Taavitsainen 01.12.2018, 16:09:32  »
No isot muutokset yleensä tarkoittaa isoja muutoksia(rakenteellisia) jos niin mainitaan tapahtuvan. Silloin voi ja saa olettaa että tehdään muutakin kuin uusitaan mattoja. Eli olisin voinut kuvitella tuon baarin muuttuvan esim. kunnolla kaksikerroksiseksi samaan tyyliin kuin koko Romantika-sarjassa. Nythän se on käytännössä puolitoistakerroksinen ja porrastettu, edelleen. No joo eihän silloinkaan esiintymislava olisi muuttanut paikkaa, jos hiuksia pitää halkoa. Korkeintaan pudonnut alaspäin.

Mutta siis käytännössä tuo oli pintaremontti ja sen pystyi näkemään ihan kuvista, vaikka kaikki oli keskenkin. Portaikkojahan siellä ei siirretty vaan yksi portaikko muuttui hieman. Senkään syy ei ihan auennut. Enkä tiedä missä siellä useita seiniä on siirtynyt, ainakaan merkityksellisissä paikoissa. Baarien siirrot nyt oli sentään isompia muutoksia.

30
Matkustaja-autolautat / Vs: Wasa Express vaikeuksissa myrskyssä.
« Uusin viesti kirjoittanut Janne Koskinen 01.12.2018, 15:57:16  »
OT, mutta turha avata kai uutta topicia; Regal Starissa ainakin kaksi rekkaa kaatunut (sosiaalisessa mediassa kuviakin tarjolla).
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10