Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
91
Vapaa keskustelu / Vs: Millä lentokoneilla olette matkustaneet?
« Uusin viesti kirjoittanut Kim Granlund 15.11.2018, 06:16:29  »
A300 Finnair, Karair

A319, Germanwings

A320,  Vueling, Finnair, TAP Portugal, Air Asia Malaysia

A320 NEO , SAS

A321, Thomas Cook Scandinavia, Finnair, Lufthansa

A330-300, Finnair, Cathay Dragon

A350-900, Cathay Pacific

B707, Middle East Airlines

B717-200, Blue1

B737-500, Pegasus

B737-600, SAS

B737-700, Malev

B737-800, Norwegian, Ryanair, KLM

B757-200, TUI Fly Nordic, Air Finland, Finnair, Sunways

B777-200, Cathay Pacific

B777-300, Cathay Pacific

Beechcraft 1900, Portugalia

E70, Finnair

E90, Finnair, Helvetia

DC-9-50, Finnair

DC-10-30, Finnair

MD-11, Finnair

MD-82/83, Finnair, SAS

MD-87  Finnair

Avro RJ85/100 Blue1

ATR-72 Finncomm Airlines
92
Turun Sanomat uutisoi Aspon tiedotteita laajemmin aluksista videon kera:

https://www.ts.fi/uutiset/talous/4155253/Itameren+satamiin+kuljettaa+nyt+tavaraa+kaksi+maailman+vahapaastoisinta+irtolastilaivaa

Lainaus:
"Viimeisin Suomessa rakennettu irtolastilaivamme on vuonna 1998 Raumalla rakennettu Pasila, Koskinen kertoi."

Jaa jaa...  ::)
93
Muut alukset / Vs: Alfons Håkans -uutisia
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 14.11.2018, 14:12:46  »
...hinaaja Helioksen Ruotsiin.
Helioksen uusi omistaja on Rundviks Rederi AB ja se sai nimekseen Bådan, kertoo jälleen Sjöfartstidningen.
94
Muut alukset / Vs: Blackout Finnfellow-aluksella
« Uusin viesti kirjoittanut Pete Lehto 14.11.2018, 13:32:04  »
Tiivistetääs vähän, että mitä on tapahtunut:

-Alle tunti lähdön jälkeen blackout ja ankkuroituminen Eerikvallan ja Airismaan väliin väylän reunaan
-Nelisen tuntia ankkurissa ja kahden hinaajan saattamana takaisin Naantaliin
-Jonkin lähteen mukaan lastia ei voida purkaa
-Jonkin ajan päästä saatu tieto, että jotain sieltä on purettu pois ja siirretty päivälaivaan, ja tämä päivälaiva lähti tästä syystä parisen tuntia myöhässä

YLE uutisoi
– Generaattorin akselin laakeri oli rikkoutunut, kertoo meriturvallisuusjohtaja Torbjörn Enroth Länsi-Suomen merivartiostosta.
Alus ankkuroitui väylän vierelle ja miehistö ryhtyi korjaamaan vikaa. Sitä ei kuitenkaan saatu korjattua merellä.

Edit: Viimeisin tieto ts.fi
Finnfellow-aluksen kolmoskannelta saatiin tyhjennettyä Naantalin satamassa keskiviikkonaamuna kaikki ne rekat, jotka mahtuivat päivällä matkaan lähteneelle Finnswan-alukselle. Vielä iltapäivällä ei ollut tietoa siitä, mahtuvatko kaikki paikan varanneet halukkaat matkustajat Finnfellow'n kyytiin keskiviikkona illalla.

Automatkustajien kuljettamiseen erikoistunut Finnlines-varustamo ilmoitti Turun Sanomille hieman iltakahdeksan jälkeen, että kaikki paikan varanneet rekat mahtuvat iltalaivaan.
95

Päällystö oli varmaan kapteenin hytissä juhlimassa hyvin mennyttä harjoitusta ja sillalle oli jätetty 1. luokan matruusi Nils Knutsson yksin  ;D   
96
PortTrafficin mukaan Viikki tuo Helsinkiin hiililastin ensi viikon alussa, minkä jälkeen siirtyy Katajanokalle mitä ilmeisimmin lehdistö- ja esittelytilaisuuksia varten...
Viikki on nyt tänään ja huomenna näytillä Allas Sea Poolin luona Eteläsatamassa Helsingissä.
97
En löytänyt mitään juttua asiasta, ja tulee varmaan ihan väärään paikkaan, mutta so what. Turun Sanomat 11.11.2018 artikkelissa koskien Rauman telakkaa, kerrottiin telakan odottavan tilausta Wasa Linen uudisrakenteelle. Laivan kustannuksiin osallistuvan Suomen valtio, Vaasan kaupunki, ja Uumajan kaupunki. Kokonaiskustannus 115 miljoonaa euroa, Wasa Linen tavoite allekirjoittaa sopimus ennen vuoden vaihdetta. Tarjous pyydetty 4 telakalta. Laivan toimitus huhtikuussa 2021.
Merenkurkun liikenteestä on 16 sivun keskustelu täällä. Ylläpito voi poistaa tämän viestin samalla kun tuo aiempi siirretään.
98
Matkustaja-autolautat / Vs: Silja Linen telakoinnit
« Uusin viesti kirjoittanut Joonas Vähämäki 14.11.2018, 10:50:11  »
Tuossa linkki jossa vain 1 kuva telakoinnista: https://www.instagram.com/siljalinesuomi/

Storyssä on vaikka kuinka monta videonpätkää. Lähinnä sisältä.
99
Taitaa joku tai jotkut siirtyä ylennysjonossa ihan sinne häntäpäähän? Ensiksi tuo törmäily ja sitten laiva laitetaan käytännössä riippumaan vaijereilla jotka on mitoitettu laiturissa kiinnipitämiseen. Riittääkö 10 M€ vai 100M€ telakkakuluiksi vahingon korvaamiseksi? Tuskin satojen miljoonien paattia naulatehtaalle lähetetään.

Taitaa kohta olla ilmoitusta paikallisella työnhakupalstalla ;-)

" Päällikkökokemusta omaava meriupseeri etsii töitä. Kokemusta myös vuonoajosta sekä telakointiin valmistelevista toimista.


Nimim.
Kaikki kelpaa
Oslo"
100
Matkustaja-autolautat / Vs: Silja Linen telakoinnit
« Uusin viesti kirjoittanut Jukka Ikonen 14.11.2018, 10:17:20  »
Tuosta maasähköstä. Ainakin Tukholmassa on satamaohje jonka mukaan yön yli ei saa käyttää, huudattaa laivan omia genuja vaan pitää olla kiinni maasähkössä. Tämä siis ainakin rahtialuksille pasiseereistä en tiedä.
Sivuja: 1 ... 8 9 [10]