Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 ... 8 9 [10]
91
Matkustaja-autolautat / Vs: Baltic Princess Executive suite -sviittien kunto
« Uusin viesti kirjoittanut Joonas Vähämäki 11.09.2018, 09:24:59  »
70-luvun laivat eivät olleet laatikoita. Esim Siljan Ranskan sisaruksissa ei ollut hyttejä aivan peräpäässä. Snorkkeliosaston äänistä ei ole mitään käsitystä.

Tässä ketjussa onkin jo monta asiantuntevaa vastausta, kiitos kaikille niistä. Kyllä kuitenkin jo Papenburgareissa oli hyttikansi miltei ahteriin saakka. Samoin Diana II, Turella ja Rosella. Kaikilla olen mennyt, enkä niissä ole havainnut vastaavaa. Kuulostaa nimenomaan tekniikkaeroilta. Tai sitten värähtely tuntuu vain kauempana, huomattavasti matalampiahan nuo olivat.
92
Muut alukset / Vs: Majakkalaivoista
« Uusin viesti kirjoittanut Mikko-Oskari Koski 11.09.2018, 00:22:08  »
Entinen Vinga näytti olevan Vanhan Kauppahallin kulmilla ja kovasti ravintolaterassin tuntua siinä oli hakusessa.
Tietääkö joku tarkemmin? Laiva näyttäisi ainakin päällisin puolin olevan ihan kunnossa. Mahtaako sen kuljetuskoneistokin olla?
93
Matkustaja-autolautat / Vs: Autolautta Pielinen myynnissä
« Uusin viesti kirjoittanut Juha Pitkänen 10.09.2018, 21:38:41  »
- Pinnallahan tuo on, tyytyy autolautan tilannetta kommentoimaan Pielis-Laivat Oy:n toimitusjohtaja Kari Hillberg (ent. Ryttyläinen)

Lieksan Lehti

http://www.lieksanlehti.fi/uutiset/item/1465-autolautan-kohtalo-edelleen-avoin
94
Matkustaja-autolautat / Vs: Baltic Princess Executive suite -sviittien kunto
« Uusin viesti kirjoittanut Kai Heino 10.09.2018, 17:53:39  »
70-luvun laivat eivät olleet laatikoita. Esim Siljan Ranskan sisaruksissa ei ollut hyttejä aivan peräpäässä. Snorkkeliosaston äänistä ei ole mitään käsitystä.
Joonas Vähämäki
Lainaus
Menee vähän ohi keskustelun taas, mutta mistä tälläinen tärinä edes johtuu? Kun en ole sellaista havainnut koskaan millään vanhemmilla laivoilla. Miksi tämä on nykyaikainen ongelma? Ensimmäisen kerran taisin tälläistä havaita joitakin vuosia sitten Megastarin peräbaarissa, mutta kuten suuri osa foorumilaisista, olen matkustanut elämäni aikana kymmeniä, ellen satoja kertoja 70-90 luvuilla rakennetuilla laivoilla, joissa samaa ongelmaa ei ole.
96
Matkustaja-autolautat / Vs: Baltic Princess Executive suite -sviittien kunto
« Uusin viesti kirjoittanut Marko Mäkelä 10.09.2018, 10:55:56  »
Itse viime viikolla tein kolme peräkkäistä risteilyä Baltic Princessillä ja kahdella ekalla matkalla oli sama B-kämppä mikä oli toiseksi perimmäinen hytti kannen 5 perässä eikä potkurit/koneenääni tahi tärinä mitenkään häirinny. Käännöksissä hiljasilla nopeuksilla kyl täri selvemmin mutta laivalla se kuuluu asiaan ja kyl se koneremppa teki tehtävänsä kun enää ne koneen äänet ei ollu mitenkään jyystäviä. Kolmannella matkalla torstaina 6.9 hytti oli kannella 9 hieman ennen peräportaikkoa keulaanpäin olisko ollu yks hytti välissä ja ei tärinä siellä ainakaan mitenkään kummaa ollut. Tässä vois pisteitä vielä kerätä ja loppu tai alkuvuodesta tehdä matkan Executive suitessa.
97
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking tilaa uuden aluksen Kiinasta
« Uusin viesti kirjoittanut Kalle Id 10.09.2018, 08:37:57  »
Kiinnostava piirros, kiitos! Kieltämättä puhtaassa sivuprofiilissa uusi laiva näyttää pikkaisen pienemmältä. Mutta toisaalta kansirakenne jatkuu perässä pidemmälle ja sinne tulee hyttejä paikkaan jossa Gracessä ei niitä ole. Lisäksi pitää muistaa, että uusi alus on vähän leveämpi – mikä saattaa kyllä tarkoittaa sitten sitä, että sisähyttejä on suhteessa enemmän. Lisäksi sen yläkansissa ei ole korsteenin kohdalla kavennuksia kuten Gracessä, vaan päin vastoin levennykset keulassa ja korsteenin kohdalla. Näinollen on paha sanoa ihan varmasti, miten paljon tilaa on suhteessa Graceen.
98
Matkustaja-autolautat / Vs: Baltic Princess Executive suite -sviittien kunto
« Uusin viesti kirjoittanut Kai Heino 09.09.2018, 23:04:21  »
Kiitos tarkentavasta vastauksesta. Hyvä että asiaa ymmärtävät osaavat valistaa selkeästi. Ja viitsivät.
99
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking tilaa uuden aluksen Kiinasta
« Uusin viesti kirjoittanut Ville Taavitsainen 09.09.2018, 14:56:09  »


tuossa nopea profiilikuva uudesta ja vertailu Graceen. Ja uusi alus myös ilman mustia viivoja ikkunoiden päällä.

Uuden aluksen sivukuva piirretty suoraan Gracen vastaavan päälle ja on kyllä hyvin samanlainen.

tuota kansirakenteen määrää vain on vähennetty, mutta hyttikansia periaatteessa saman verran. yksi Premium-hyttiosasto vaan puuttuu.
Tuo piipun alla olevan ulokeikkunan kohdalla kansikorkeus puolitoista kerrosta? eli olisiko baari vai kylpylä?
100
Matkustaja-autolautat / Vs: Baltic Princess Executive suite -sviittien kunto
« Uusin viesti kirjoittanut Sami Saarinen 09.09.2018, 00:55:32  »
Laivatekniikka ei varsinaisesti ole lajina aivan leipäheittoani, mutta siitä huolimatta uskallan heittää ilmaan sivistymättömän arvaukseni...

Yleisesti ottaen FP (kiinteälapaiset) potkurit eivät suuremmin täristä alusta, koska pienellä tehontarpeella potkurin kierrosluku on riittävän alhainen. Käytetty kierrosluku on vastaavasti verrannollinen potkurin kavitointiin eli tilanteeseen, jossa veden paine alenee potkurin reunoilla niin alhaiseksi, että vesi "kiehuu" siitä irti aiheuttaen voimakkaita ilmakuplia. Ts. kiinteälapaisenkin aluksen saa kavitoimaan, mikäli antaa hevoselle runsaasti heiniä pienillä nopeuksilla liikuttaessa.

Monissa CPP (säätölapa) potkuri aluksissa kavitointia pyritään ehkäisemään ns. kombinaattori-moodilla, jossa säädellään yhtä aikaa potkurin kierroksia ja lapakulmaa. Kombinaattorin huonona puolena on kuitenkin viive tehonsaannissa, minkä takia lähes kaikissa aluksissa kytketään constant revolution päälle laituroitaessa. Yksi tärinän kannalta merkitsevä seikka kaksipotkurisissa aluksissa on myös potkurien kiertosuunta eli ovatko ne ulospäin vai sisäänpäin kiertäviä. Sisäänpäin kiertävien potkurien virtaus osuu peruutettaessa aluksen ulkosivuun kun taas ulospäin kiertävien virtaus suuntautuu aluksen alle.
Sivuja: 1 ... 8 9 [10]