Sea Diamond ajoi karille

Aloittaja Sakari Savinainen, 05.04.2007, 17:54:50

« edellinen - seuraava »

Kristian Lampio

Sea Diamond on kuitenkin aika lyhyt "pötikkä" niin se ei välttämättä katkea niin kuin yli 250 metrinen Titanic. Eiköhän se sieltä saada vielä ylös kun se ei kuitenkaan mikä iso laiva ole. Tuli mieleen että korsteeni on varmaan aika rutussa kun sehän meni lähes ylösalaisin pohjaan :P

Sami Forsman

olet oikeassa. mutta jos tosissaan aatellaan nii välimeressä on satoja jos ei enenpi hylkyjä.. miks tää ois poikkeus ???

Janne Koskinen

#152
http://www.nyan.ax/nyheter/?news_id=36219&news_instance=2

Viranomaiset ja poliitikot päättäneet nostosta.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Lassi Liikanen

Kaikki tällä palstalla esittämäni mielipiteet ovat henkilökohtaisia, eivätkä edusta muita tahoja tai ole kytkösissä tämän palstan ulkopuolisiin tahoihin.

Verkkolehti Ulkomatala

Janne Koskinen

Kreikut saaneet onnetomuustutkinnan valmiiksi:

http://www.nyan.ax/nyheter/index.pbs?news_id=46750

"Slarv bakom Sea Diamond-olyckan

Publicerad: idag 13:31
Lokalt Grekiska myndigheter har kommit fram till att det var vårdslöshet av befäl ombord på färjan Sea Diamond, tidigare Birka Princess, som ledde till att färjan sjönk utanför Santorini i april 2007.
Enligt den grekiska tidningen Kathimerini, som läst myndigheternas olycksrapport, läggs skulden på befälhavaren, förstemaskinisten och tre andra anställda.
Enligt experterna kom kryssningsfärjan alldeles för nära den klippiga stranden vid anlöpet mot Santorinis hamn och ska vid olyckstillfället inte ha följt kursen som kaptenen godkänt.
Ägaren till Diamond, Louis Cruise Line, har alltid avsagt sig ansvaret för olyckan. Istället har man hänvisat till felaktiga kartor.
Olycksutredningen visar att kartorna faktiskt innehöll felaktiga uppgifter, men även att skeppets djupmätare var ur funktion och varnade därför inte för det allt grundare djupet.

Många ton
Under sommaren har vraket sanerats med hjälp av specialpumpar. Totalt pumpades 155 kubikmeter olja och kemikalier ur vraket. Innan dess har cirka 300 ton olja samlats upp från havsytan, förutom de cirka 150 ton olja som sanerades direkt efter olyckan.
Grekiska myndigheter diskuterar ännu om en bärgning av vraket ska försöka genomföras eller inte."

Ja kuten lopussa todetaan nostoyrityksestä ei vieläkään päätöstä.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

JNordman

Tai ehkä paremminkin: Kuka MAKSAA aluksen noston!


Juhani Mehto

Lainaus käyttäjältä: JNordman - 30.09.2009, 22:00:30
Tai ehkä paremminkin: Kuka MAKSAA aluksen noston!
Näemmä Kreikan valtio: alus nimittäin aiotaan nyt nostaa ylös. Urakan hinnaksi on arvoitu yli 150 MEUR. Mitään aikataulua ei kuitenkaan päätetty vielä tässä yhteydessä.

Sjöfartstidningen
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.