Grimaldi tilaamassa Finnlinesille roroja Kiinasta

Aloittaja Risto Brzoza, 24.06.2007, 07:28:38

« edellinen - seuraava »

Marko Kosamo

Ilmeisesti Finnlines sopinut aiesopimukset 3:sta uudesta 7300 lastimetrin aluksesta. Linkki viime vuoden yhteenvetoon, jonka lopussa mainita asiasta.

https://www.finnlines.com/newsroom/financial-statements-2017-and-financial-review-january-december-2017

Pekka Laakso

#121
Optiot kahden vanhimman Breezen pidentämiseen on päätetty käyttää. Finnbreeze ja Finnsea tullaan pidentämään syys-joulukuun välisenä aikana:

https://www.finnlines.com/fi/uutishuone/finnlines-kayttaa-optiot-ja-pidentaa-viela-kaksi-roro-alusta

https://www.sjofartstidningen.se/finnlines-forlanger-ytterligare-tva/

Edit:

Kylläpä Kymen Sanomia kiinnostaa Finnlines:
https://kymensanomat.fi/uutiset/lahella/b2d0446c-0110-4a97-ab49-67207a5e0f0e
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Pekka Laakso

Finnsky olisi Finnlinesin aikataulujen tämänhetkisillä tiedoilla tulossa ensi viikolla liikenteeseen Kiel-Bronka-Kotka-Lyypekki -välillle. Olisi Kotkassa näillä näkymin 4. huhtikuuta.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Juhani Mehto

Lainaus käyttäjältä: Marko Kosamo - 27.02.2018, 15:13:27
Ilmeisesti Finnlines sopinut aiesopimukset 3:sta uudesta 7300 lastimetrin aluksesta. Linkki viime vuoden yhteenvetoon, jonka lopussa mainita asiasta.

https://www.finnlines.com/newsroom/financial-statements-2017-and-financial-review-january-december-2017

Tilaus on nyt solmittu, mutta Finnlines ilmoittaa alusten lastimetreiksi 5800 m, jonka lisäksi aluksiin tulee 5600 m2 autokansi ja sääkannella on tilaa 300 TEU:lle. Aluksia tilataan kaikkiaan kuusi, kolme Grimaldille ja kolme Finnlinesille. Finnlinesin osalta investoinnin arvo on yli 200 MEUR. Aluksista tulee 238 m pitkiä ja IA Super -jääluokitettuja. Aluksissa tulee myös olemaan litiumioniakustot, joilla tuotetaan sähköä satama-aikana. Akut ladataan merellä ollessa. Lisäksi aluksiin tulee eräänlainen ilmapulputusjärjestelmä, joka vähentää päästöjä.

Lisää Finnlinesin tiedotteessa ja Sjöfartstidningenin uutisissa (kuvan kera).
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 27.03.2018, 15:14:39
Finnsky olisi Finnlinesin aikataulujen tämänhetkisillä tiedoilla tulossa ensi viikolla liikenteeseen Kiel-Bronka-Kotka-Lyypekki -välillle. Olisi Kotkassa näillä näkymin 4. huhtikuuta.
Finnlinesin aikataulujen perusteella Finnpulp korvaa Finnskyn kesäkuun ensimmäisellä kokonaisella viikolla tuolla Kiel-Bronka-Kotka-Lyypekki -reitillä, ja Finnsky siirtyisi Kontinentin ja Biskajan reitille.

Myöskin Finnsun näyttää kulkevan telakalta saavuttuaan kuun lopulla tuota Kontinentin ja Biskajan reittiä. Kolmantena laivana kulkisi Finnsea.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Pekka Laakso

Neljä ensimmäistä (vaikka todellisuudessa sarjan neljä viimeisintä  ;) ) ovat nyt pidennetty: Finnsun lähtenyt tänään telakalta Rostockia kohti. Maanantaina saapuu Vuosaareen, josta jatkaa illaksi Kotkaan.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 20.03.2018, 16:48:16
Optiot kahden vanhimman Breezen pidentämiseen on päätetty käyttää. Finnbreeze ja Finnsea tullaan pidentämään syys-joulukuun välisenä aikana:

https://www.finnlines.com/fi/uutishuone/finnlines-kayttaa-optiot-ja-pidentaa-viela-kaksi-roro-alusta

https://www.sjofartstidningen.se/finnlines-forlanger-ytterligare-tva/
Pidennysohjelma jatkuu aikataulussa, sillä Finnbreeze on nyt matkalla Gdanskiin pidennettäväksi.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

S Liljeström

Onko kellään tietoa, mille reitille nämä uudet Kiinan tilaukset ovat tulossa?
Koska matkustajista ei puhuta mitään, niin tuskin ainakaan Vuosaari -Travemünde välille.
7300 m on paljon käännettäväksi nopeasti.

SL

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 11.05.2018, 20:00:59 Myöskin Finnsun näyttää kulkevan telakalta saavuttuaan kuun lopulla tuota Kontinentin ja Biskajan reittiä. Kolmantena laivana kulkisi Finnsea.
Pidennetty Finnbreeze näyttää Finnlinesin aikataulujen mukaan aloittavan lokakuun viimeisellä viikolla tuona kolmantena laivana Kontinentin ja Biskajan reitillä korvaten viimeisenä pidennettäväksi suuntaavan Finnsean.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Pekka Laakso

Tom Pippingsköldin haastattelu Kauppalehdessä. Vaikka otsikossa puhutaankin tulevista ro-pax aikomuksista, käsittelee juttu mielestäni enemmän rahtiliikennettä ja näitä Kiinan lastilauttainvestointeja:

Linkki Kauppalehden artikkeliin
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 17.10.2018, 23:09:47
Pidennetty Finnbreeze näyttää Finnlinesin aikataulujen mukaan aloittavan lokakuun viimeisellä viikolla tuona kolmantena laivana Kontinentin ja Biskajan reitillä korvaten viimeisenä pidennettäväksi suuntaavan Finnsean.
Finnlinesin aikataulujen perusteella ainakin toistaiseksi näyttää, siltä, että pidennetty Finnsea saapuisi jouluksi Kotkaan, josta lähtisi välipäivinä Vuosaaren kautta myöskin tuolle Kontinentin ja Biskajan reitille. Sen tieltä siirrettäisiin Finnsun jollekin toiselle reitille.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Pekka Laakso

Oheisen Finnlinesin reittimuutoksen vuoksi Finnsea näyttää ulosvuokratun joko emoyhtiölle tai jollekin toiselle operaattorille, ja on AIS mukaan lähdössä seuraavaksi Espanjan Välimeren rannikolla sijaitsevaan Saguntoon.

https://www.finnlines.com/fi/newsroom/change-finnlines-russian-traffic
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Juhani Mehto

Lainaus käyttäjältä: Marko Kosamo - 27.02.2018, 15:13:27
Ilmeisesti Finnlines sopinut aiesopimukset 3:sta uudesta 7300 lastimetrin aluksesta. Linkki viime vuoden yhteenvetoon, jonka lopussa mainita asiasta.

https://www.finnlines.com/newsroom/financial-statements-2017-and-financial-review-january-december-2017
Grimaldi tilasi näitä yhteensä 12 kappaletta ja ensimmäisen terästyöt on nyt aloitettu Kiinassa - tosin ei ole tietoa, tuleeko juuri tämä alus Finnlinesille.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Juhani Mehto - 19.04.2019, 20:41:51
Grimaldi tilasi näitä yhteensä 12 kappaletta ja ensimmäisen terästyöt on nyt aloitettu Kiinassa - tosin ei ole tietoa, tuleeko juuri tämä alus Finnlinesille.
Finnlinesin on joko avattava uusia reittejä tai myytävä nykyistä tonnistoaan, jotta näille uusille jättirollikoille edes löytyisi reittejä, joille ne asetettaisiin, jos ja kun jo yksi pidennetty alus joudutaan siirtämään Välimerelle. Kiinnostavia aikoja siis luvassa.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.