Ruotsinlaivalta löytyi kuollut nainen

Aloittaja ferry, 26.02.2002, 15:08:36

« edellinen - seuraava »

ferry

Ruotsinlaiva Viking Isabellalta on löytynyt naisen ruumis.
Tukholman poliisi epäilee, että nainen on surmattu.

Ruumis löytyi aamulla aluksen käytävästä laivan saavuttua Tukholmaan.
Naisen henkilöllisyydestä ei vielä ole tietoa.

Tukholman poliisi arvioi, että nainen olisi surmattu.

Viking Linen mukaan Isabellan lähtö takaisin kohti Turkua viivästyy poliisitutkimusten vuoksi.


Lue lisää Aftonbladetista (ruotsiksi)

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,135115,00.html

FCN - STT

Matti Kauppinen

#1
Ja Viking Line on taas otsikoissa. Olen pistänyt merkille että nykyään Viking on paljon useammin lehdissä kuin Silja. Ja Vikingillä on viime aikoina ollut aika paljon kaikenlaista häikkää. Se pyromaani, Isabellan karille-ajo, Viking Linen osingot jne.  

Santeri

#2

LainaaJa Viking Line on taas otsikoissa. Olen pistänyt merkille että nykyään Viking on paljon useammin lehdissä kuin Silja. Ja Vikingillä on viime aikoina ollut aika paljon kaikenlaista häikkää. Se pyromaani, Isabellan karille-ajo, Viking Linen osingot jne.  
Totta!
Vuosina 1994-1996 Siljalla tapahtui jatkuvasti.
Sally Albatross, Wasa Queen, Silja Symphony ajoivat karille tuona aikana niin pahasti ettei ne päässeet omin avuin jatkamaan matkaa. Siitä asti olen odottanut, että koska Vikingin alus ajaa niin pahasti karille ettei se pääse sieltä ominavuin pois.
Nyt se sitten tapahtu vasta joulukuussa.
Siljalla riitti pieniäkin tapahtumia kuten Silja Festival oli muistaakseni vuonna 1997 törmäys kurssilla Nesteen tankkerin kanssa.
Nyt osat ovat tavallaan vaihtuneet.
Vikingillä tapahtuu ja samalla Silja parantelee tulostaan.
Siljaa voikin nykyään pitää turvallisena laivayhtiönä.
Esim. liian suurella tuulella Europa ohittaa Kapellskärin.
Vikingiä on yleisesti ottaen pidetty huonompana laivayhtiönä kun Siljaa. Miten mahtaa kaikki Vikingillä viimeaikoina sattuneet tapahtumat tehdä tuolle maineelle? Tuskin hyvää.

Jaakko Ahti

#3
-
Jaakko Ahti

ferry

#4

LainaaJa Viking Line on taas otsikoissa. Olen pistänyt merkille että nykyään Viking on paljon useammin lehdissä kuin Silja. Ja Vikingillä on viime aikoina ollut aika paljon kaikenlaista häikkää..  Viking Linen osingot jne.  
Ja Silja nauttii asemastaan:  ;D

"Kilpailijastaan Vikingistä poiketen Siljan hallitus kuitenkin esittää, ettei osinkoa jaettaisi ollenkaan."

-Että näin.

Santeri

Kuulin, että jokainen matkustaja kuvattiin ennen poistumista laivasta ja jokaiselta otettiin henkkarit ylös.
Siinä voi olla hiukan vaivautunut olo.
Lisäys: Jaa juu, mutta tämä kerrottiin myös uutisissa.

Mikko Pätäri

Suomalaismies pidätetty laivasurmasta epäiltynä
26.02.2002, klo 21.41
Tukholman poliisi on pidättänyt 25-vuotiaan suomalaisen miehen Viking Isabella -laivalla tapahtuneesta surmasta epäiltynä. Laivalta löytyi tiistaiaamulla rikoksen uhrina kuollut noin 30-vuotias suomalainen nainen. Poliisi on edelleen vaitonainen surman tekotavasta.  
  

Pidätetyn lisäksi Tukholman poliisi etsii myös muita henkilöitä kuulusteluita varten. - On muitakin laivalla olleita, joita me haluamme kuulla. Me aiomme pyytää tässä apua Suomen poliisilta, kertoo Tukholman poliisin tiedottaja Mats Nylén uutistoimisto TT:lle.
Laivan tulomatkalla Ahvenanmaan poliisi puhuttikin kaikki Ahvenanmaalla laivasta poistuneet matkustajat. Långnäsin satamassa noin viidenkymmenen matkustajan henkilöllisyys tarkastettiin Ruotsin poliisin pyynnöstä.

Päivällä Tukholman poliisi valokuvasi kaikki laivan runsaat 1 400 matkustajaa.

Viking Isabella pääsi lähtemään Tukholmasta vasta puolilta päivin eli reilut neljä tuntia aikataulusta myöhässä. Näillä näkymin autolautta saapuu Turkuun tiistai-illalla kello 23.30. Myös Turun poliisin on satamassa määrä tunnistaa laivan matkustajia Ruotsin poliisin tutkimusten tueksi.

Lautta lähtee Turusta taas Ruotsiin päin kello 0.30 eli kolme ja puoli tuntia aikataulusta myöhässä. Myöhästyminen haittaa muun muassa illalla Turusta Ruotsiin matkaavien hiihtolomalaisten suunnitelmia.

STT, YLE24


Tuossa uusimmat tiedot. Sivunmennen sanoen, (olen tainnut aiemminkin sanoa) on se sitten kumma, että Suomen tiedoitusvälineet eivät tunnu oppivan koskaan, että Vikingin alusten nimien edessä ei ole Viking-etuliitettä, vaikka Siljalla valtaosissa onkin...pikkujuttu, mutta jotenkin silti häiritsee ;)

Miran Hamidulla

Se on mielestänikin täysin käsittämätön tuo tiedotusvälineiden jatkuvasti lisäämä Viking sana. Varsinkaan kun sitä ei kuitenkaan tunnuta harrastavan muissa varustamoissa eli en ole ainakaan kuullut puhuttavan Eckerö Nordlandiasta ja Tallink Fantaasiasta. ;)
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Vesa Vepsäläinen

#8
Harmittavaa että noita psykopaatteja on alkanut pesiytyä ruotsinlaivoille. Kuvittelevat ilmeisesti olevansa lain kouran ulottumattomissa mieltäessään olevansa ei-kenenkään-maalla laivalla. Nyt tehty pidätys ja sekä sille tuhopolttajalle lätkäisty tuomio toivottavasti saavat poistettua mokoman väärinkäsityksen.

Minä olen mieltänyt laivat melko turvallisiksi ja miellyttäviksi paikoiksi, toivottavasti pysyvätkin sellaisina.

Matti Kauppinen

Dodii, nyt se eilen murhasta pidätetty suomalainen on sitten vapautettu, koska uhrin ruumiinavauksessa kuolinsyyhyn ei saatu selvyyttä, joten miestä ei pidetä enää epäilyksen alaisena. TV-Uutisissa kerrottiin myös että kuolinsyy saattaa olla onnettomuus tai sairauskohtaus.  

Vesa Vepsäläinen

#10
Aika niukasti tuosta asiasta on muuten tiedotettu. Itselleni ainakin jäi vähän epäselvä kuva tuosta tapauksesta. Täällä Suomessa tiedotusvälineet antoivat mielestäni ymmärtää, että naisen vammat olivat sellaisia etteivät ne ihan itsestään ole voineet syntyä. Noh, aikanaan toivottavasti saadaan varmuus asian suhteen.

Matti Kauppinen

#11

LainaaMinä olen mieltänyt laivat melko turvallisiksi ja miellyttäviksi paikoiksi, toivottavasti pysyvätkin sellaisina.

Minä miellän vieläkin laivat turvallisiksi. Ei minua ainakaan pelota lähteä laivalle. Aika harvassahan tuollaiset tapaukset loppujen lopuksi ovat.

Miran Hamidulla

Olen samaa mieltä Matin kanssa. Yleisin väkivaltaisen kuoleman muoto tässä maassa lienee kuitenkin edelleen se, että humalainen ukko pistää vaimonsa tavalla tai toisella päiviltä kotioloissa, ja hyvänä kakkosena tulevat kaikki muut kotioloissa tapahtuvat väkivaltateot, joissa toisilleen ennestään tutut henkilöt tappavat toisiaan, joten jos jättää laivalle menemättä yhden kuoleman takia, kannattaa hankkiutua myös eroon lähipiiristään(siis muulla tavoin kuin tappamalla), ja muuttaa kotoa johonkin maanalaiseen bunkkeriin asumaan. ;)

Mitä tuohon pelkkään Vikingin epäonneen tulee, niin on muistettava, että Silja Festivalilla oli eilisaamuna klo 5 joukkotappelu(jonka osalliset ihmishenkien säästymisen kannalta hyvänä asiana tyytyivät käyttämään tällä kertaa pelkkää luuvitosta), ja Itämeren epäonnisimman laivan tittelin eräältä toiselta jo uponneelta meyeriläiseltä perinyt Silja Europa joutuu jatkuvasti(suorastaan kiintiön omaisesti lähes) ajamaan Kapellskärin sijasta Tukholmaan kovan tuulen vuoksi, joten on sitä Siljallakin huonoa onnea, ja merellä sattuu ja tapahtuu, toisille välillä vähän enemmän ja toisille vähemmän, mutta pitkässä juoksussa kaikille suunnilleen yhtä paljon.

ps. Hyvän laivan tuntee väristä - hyvässä laivassa on punaista ...muttei kuitenkaan verenpunaista ;)
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar