Bileet pystyyn! Athena takasin pohjoseen!

Aloittaja Eerik Laine, 22.01.2001, 20:57:29

« edellinen - seuraava »

heesu72

#30
no joka tapauksessa hienoa on että "Athena" saatin takas niille vesille minne se joskus rakennettiin. HArmi vaan ettei Myrstenin ukko ole enää näkemässä oman synttärilahjansa "kotiin" paluuta.

Mikko-Oskari Koski

#31
Kuten Micken sivuilla olevista tuoreista kuvista näkyy, 5.kannen peräosa on palvellut hyttitiloina. Autokansien sivustoissa ei näy ikkunoita, joten jos siellä on (henkilöstö)hyttitiloja ollut, ovat ne olleet korkeintaan jotain Normandyn tapaisia parakkeja... ::)
Autokansikin on noiden kuvien perusteella suhteellisen hyvässä kuosissa. Mutta jotain isoa remonttia laivaan ollaan tekemässä, koska sen liikenteeseen tuloon on vielä pari kuukautta...
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Timo Selkälä

#32
Hei!
Athena ja Kalypso saivat molemmat miehistöparakki-alueen autokannelle. Sinne on rakennettu laipiot, mutta nämä luonnollisestikin poistetaan. Muistaakseni Athenaa muutettiin jossakin vaiheessa siten, että ylimääräiselle autokanneelle rakennettiin lisää hyttejä. Muistaakseni sillä oli silloin 2384 hyttipaikka - Kalypsolla oli 2186.
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Mikko-Oskari Koski

#33
Ainakin elokuussa -92, jolloin itse matkustin Athenalla Maarianhaminasta Tukholmaan, 5.kannen peräosassa oli konferenssiosaston laajennus, siis periaatteessa sinne olisi voinut ajaa autojakin. Varsinaisena autokantenahan Athenalla palveli vain styyrpuurin puoleinen tunneli ja sielläkin osa risteilijöiden henkilöautoista parkkeerattiin poikittain, mikä pienensi kokonaiskapasiteettiä huomattavasti.
Myrstenillä oli kyllä ainakin suunnitelmia Athenan uudistamisesta. Tällöin aluksen yleisilmettä olisi kohennettu ja varmaan tehty lisää hyttipaikkoja. Kenties varustamon laivojen reititkin olisi pantu kierrätykseen...
Star Aquariksen matkustaja/hyttipaikkamäärä on ollut niinkin vähäinen kuin 1378. Se viittaa nimenomaan yläkansien hyttien yhdistämiseen sviiteiksi. Pitää muistaa myös, että kasinoristeilijällä on ollut ylikaksinkertainen henkilöstö Itämerenliikenteeseen verrattuna. Tätä taustaa vasten snorkkelihytitkin ovat varmasti olleet henkilökunnan kämppiä.
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Miran Hamidulla

#34
Tuon jo aiemmin tässä threadissa mainittemani OAG Cruise & Ferry Guiden mukaan Star Pisces(eli Kalypso) ottaa 1700 matkustajaa(eli 200 vähemmän kuin Star Aquarius), joten tehtiinkö siihen Athenaa enemmän näitä jättihyttejä vai jätettetiinkö sen "garage" ennalleen? Tosin tuo OAG Cruise & Ferry Guide ei aina ole niitä maailman luotettavimpia tietolähteitä. Ainakin autolauttojen tiedoissa se erehtyy monesti.

Noista Micke Asklanderin sivujen LOISTAVISTA Athenan kotiinpaluu kuvista on sanottava, että melkeen tuli tippa silmään niitä kattoessani, ja jos olisin ollut Ålborgin satamassa 30.3.2001 klo 3.30:n aikoihin niin varmaan olisinkin puhjennut onnen kyyneliin.:) Nuo kuvat taas muistuttivat mulle siitä kuinka upeita laivoja Athena ja Kalypso ovat, ja nyt mulla on suorastaan pakottava tarve päästä Athenalle jossain vaiheessa, ja aion sinne myös mennä enemmin tai myöhemmin.

Tuolla, että Athenan ja Kalypson piiput olivat sellaisia kuin olivat ei varmaan ollut mitään merkitystä siihen, että myöhempien Star Cruises alusten(esim. todella upean SuperStar Leon) piiput ovat samankaltaisia. Ei varmaan.;)
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

laivat

#35
Star Cruises on Athenan ja Kalypson hankkimisen jälkeen rakennettannut aina samanlaiset piiput laivoihinsa (SuperStar Leo, Virgo, Libra etc.), kuin Athenassa ja Kalypsossa, joten varmaan niiden piiput olivat insipiraatio Star Cruisesin tuotemerkille.

Miran Hamidulla

#36
Joo tosi hienon näköinen kuva toi on. Se voisi olla tosin suurempi. Toi teksti oli kanssa mielenkiintoista luettavaa. Noita luxusviittejä aiotaan näköjään säästää peräti 18 kappaletta(vai oliko niitä siinä edes sen enemäpää risteilijä aikana?). Aika paljon, kun vertaa esim. ruotsinlaivojen sviittien lukumäärään. Sinänsä mielenkiintoista, että kannella oleva uima-allaskin säästetään. Monestihan ne revitään pois sillon kun tälläisellä altaalla varustettu alus siirtyy pohjolaan. Esim. Wasa Queenista revittiin peräkannen allas irti.
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Mikko-Oskari Koski

#37
Eilen 26.6.2001 se sitten tapahtui, Pearl of Scandinavia lähti ekalle reissulleen DFDS:n väreissä Köpiksestä H-borgin kautta Osloon. Lopultakin...

Ja eipä siitä ulkouima-altaasta luulisi Köpiksen ja Oslon välillä mitään haittaa olevan. Aamupulahdus voi virkistää jo touko- ja vielä syyskuussakin... ;)
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

laivat

Hatun noston paikka. Tässä pari linkkiä, joista löytyy sisäkuvia "Scandinavian helmestä": http://members.nbci.com/scandinavica/pearl_of_scandinavia_slh_2001.htm, http://members.nbci.com/scandinavica/pearl_of_scandinavia_inr_2.htm . Siellä näyttää tosiaan olevan tuo ulkoilma-allas.

Petri Lindqvist

#39
Ei voi muuta sanoa kuin että todella upea laiva! Mahtaa viking lineä keljuttaa mitä aikanaan menetti. On taidettu laivaa kuitenkin muunnella viikkarin ajoista aika lailla. Tuonne on kyllä ehdottomasti päästävä. Toivottavasti pitävät ulko uima-allasta auki talvellakin, siitä saadaan kätevästi avantoallas.  ;D

laivat

#40
Olen täysin samaa mieltä. Pearl of Scandinavia on todellakin upea laiva. Vielä ei ole liian myöhäistä yrittää ostaa Kalypsoa. Toivotaan, että Kalypso saadaan Itämeren liikenteeseen.

Miran Hamidulla

#41
Todella upeelta näyttää toi laiva noissa kuvissa! Mielestäni se on tällä hetkellä ylivoimaisesti Pohjoismaiden upein matkustaja-autolautta! Saas nähdä pystyykö uusi Tallink pistämään paremmaksi. ;) Viking Linen herroja taitaa tosiaan "hiukan" potuttaa. ;)
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Kenny Leong

Voi JUMANKAUTA että on upea laiva niin ulkoisestikin kuin sisäisestikin!!!!!

Nyt Viking Linelle mailia ja ehdotusta että hankkivat Kalypson takaisin tms.!!!! :) :) Kalypso Mariellan tilalle ja Mariella Rosellan tilalle --->Rosella Eckerö Linjenille Eckerö-Grislehamn linjalle....spekulazione ;D

Kaveri on kuvannut mielettömän makeella laajakulmalla. Tuli melkeen huono-olo kun oli niin kalansilmää :D :D

Taitaapi ensi kesän Ulysses suunnitelma jäädä poijjes ja menenkin autolla Athenalle! Sisustassa näytti olevan vielä tuota eksotiikkaa Malesian/Aasian jäljiltä mut sehän on vaan positiivista.
Mielettömän hieno se auditoriokin...ne valot niissä portaissa ja kaikkea, voi että!!
Monipuolinen paatti kerrassaan ja parhaimpia täällä pohjolassa.

Saapi muuten nähdä/kuulla, että kun uusi Tallink tulee niin onkohan siellä Tallinnan päässä sitten jotain hiton pelastuslaitoksen sammutusveneitä suihkuttamassa wasseria taivahalle laivan edessä...ai niin...eihän siellä ollut varaa, jotenka kyseiset sammutusalukset vuokrattanee suomelta...vai onkohan meilläkään tommottia. :) -->No mut se ois hienoo anyway.

Petri Lindqvist

#43
Laitoin viikkarille palautetta Kalypson hankkimisesta. Katotaan vastaako ne mitään...

tiskaaja

#44
petri: en halua miteskää mustamaalata viikkaria mut mä luulen et viikkari ei taida hankkia Kalypsoa takas, ainaskaa yhden matkustajan vaatimuksesta. Mut ihmeiden aika ei silti ole ohi, tosin eri asia on se et viikkarin talous on hieman parempi kuin siljan. mut anyway. en usko et viikkari hankkeis Kalypsoa takas, en usko ennen kuin sen omin silmin nään.  :)