Itämerelle tulevat Superfastin laivat

Aloittaja Timo Selkälä, 10.05.2001, 19:55:12

« edellinen - seuraava »

wirrankoski

#15
Juuri tulleen tiedon mukaan on SUPERFAST X aloittanut jo liikenteen myös Hangosta!

Rami

Eerik Laine

#16
Jospa SF VII/VIII on vaikkapa telakalla ja X on otettu tilalle siihen asti kun se alottaa Ruottin reitillä?

laivat

#17
Joo, Superfast kymppi korvaa molempia Hangon-kävijöitä niiden telakoinnin ajan, luultavasti maaliskuun 10. päivään saakka.

Timo Selkälä

#18
Vai että kymppi jo luovutettu? Vielä viime viikolla puhuttiin että se tulisi liikenteeseen vasta 26 päivä, korvaten telakalle menevän seiskan. Kasin telakointi on noin 15-28.3, ainakin viimeisten saamieni tietojen mukaan.
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

laivat

#19
Juu, Hangon sataman listassa oli tapahtunut moka, sillä kymppi luovutetaan todella vasta ens viikolla.

wirrankoski

#20
kas kummaa....ainakin minun matkalipussa lukee 25.2., että laivana on Superfast 10! Että yhtiö ei itse tietäisi laivojensa nimiä???

kummasteleepi Rami

laivat

#21
Täähän menee jännäx. Itse kuulin myös että kymppi aloittaisi ens maanantaina mutta mene ja tiedä nyt sitten..

Miran Hamidulla

#22
Mahtaakohan Superfast tulevaisuudessakin vaihtaa Itämeren linjoilla laivoja vai onko tämä 10 tulo Suomen linjalle tuuraamaan poikkeustapaus? Nuo Södertäljen ja Hangon Superfastithan ovat yhtä aikaa Rostockissa maanantaisin huoltopäivinä, joten voisi kuvitella, että laivat olisi sangen helppo välillä vaihtaa eri reittien välillä, varsinkin kun tietääkseni kummassakin laivassa on sekä suomalaista että ruotsalaista miehistöä. Miksi muuten Superfast luopui suunnitelmasta jossa yhtiön kaikki 4 laivaa ajaisivat linjaa Hanko-Rostock-Södertälje? Tarkka syy ei ole selvinyt minulle vieläkään. Tässä keskutelussa mainitaan, että hanke olisi kaatunut riitoihin väylä- ja satamamaksuista, mutta millaisiin riitoihin? Olisivatko satamamaksut olleet jotenkin korkeampia, jos linjoja olisi 2:n laivan sijasta hoitanut 4 laivaa vai mistä oli kysymys.
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

wirrankoski

#23
...joo, jännäksi menee-> kun uudelleen tulkitsin lippujani, niin johan asia selvisi, SUPERFAST X onkin laivana PALUUMATKALLA  27.2. Pahalta näyttää, että se näiden tietojen valossa olisi sen ensimmäinen matka??? (siis jos laiva ei vielä olekaan ollut ajossa), sehän kastettiin vasta 7.2 (Patricia Lederer).
"Frau Patricia Lederer ist die Gattin des Vorsitzenden des Vorstandes der Babcock Borsig AG und der Howaldtswerke-Deutsche Werft AG."

t. Rami

Timo Selkälä

#24
Hei!

Hanke kaikkien neljän aluksen käyttämisestä molemmilla linjoilla kariutui kuuleman mukaan muutamaan seikkaan:
- väylämaksut - ne ovat aluskohtaiset
- satamamaksut - pitäisi myöskin olla aluskohtaiset
- eri sopimukset Suomeen ja Ruotsiin liikennöivillä laivoilla - toisen maan hyväksymä sopimus ei kelpaakaan toisen linjoilla.

Nuo "tiedot" V ja VI aluksista Skotlannin linjalla ovat faktaa. Sillä, alukset eivät pärjää nykyisessä liikenteessään. Skotlannin linjalla ne eivät tarvitse täyttä vauhtia, joten itse alukset tulevat kestämään hiukan paremmin kuin nykyistä kulutusajoa. Se, mistä joku on keksinyt XI ja XIIn olevan menossa Skotlantiin, sitä en tiedä, mutta se ei kuulemma koskaan ole ollut tarkoitus, vaan I ja II olisi ollut sinne menossa, mutta kun ne ovat tehokkaampia kuin V ja VI, niin näin siinä nyt sitten käy.
I am not a complete idiot. Some parts are missing.

06 / 2007 Liverpool Viking ja Ulysses.

Matti Kauppinen

#25

LainaaPahalta näyttää, että se näiden tietojen valossa olisi sen ensimmäinen matka??? (siis jos laiva ei vielä olekaan ollut ajossa), [/i]

Jos niin käy, niin Rami sulla on käynyt hyvä tuuri, kun pääset laivat ensimmäiselle matkalle. ;)