Moulinexien kesäkeikoista

Aloittaja Mikko-Oskari Koski, 19.06.2001, 22:34:52

« edellinen - seuraava »

Janne Koskinen

VSS update:

http://www.sjofartstidningen.se/transatlantic-ska-avvecklas/

OT: Tarkoittaako Transatlanticin alasajo koko Transatlanticia vai VSS:n osuutta?
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Janne Koskinen - 15.11.2016, 20:38:27
VSS update:

http://www.sjofartstidningen.se/transatlantic-ska-avvecklas/

OT: Tarkoittaako Transatlanticin alasajo koko Transatlanticia vai VSS:n osuutta?
Rahtilaivapuolta, jonka nimi on nykyään TransAtlantic. Emoyhtiö on VSS AB ja offshorepuoli VSS A/S. Eli keskittyvät offshoreen, rahtilaivat ovat tarkoitus myydä. Lastilautta TransReel myytiin jo lokakuussa, kuten siellä lukee.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Janne Koskinen

Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 15.11.2016, 20:50:30
Rahtilaivapuolta, jonka nimi on nykyään TransAtlantic. Emoyhtiö on VSS AB ja offshorepuoli VSS A/S. Eli keskittyvät offshoreen, rahtilaivat ovat tarkoitus myydä. Lastilautta TransReel myytiin jo lokakuussa, kuten siellä lukee.

Kumma strategia; uskoisin ro-ro homman kannattavan offshorea paremmin ainakin seuraavat viisi vuotta?

Ilmeisesti VSS:n kristallipallossa on toinen agenda.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Janne Koskinen

http://www.sjofartstidningen.se/vss-genomfor-nyemissioner/

Kuulostaa jo epätoivoiselta; kuka investoisi juuri nyt offshoreen kun on kuultu ennusteita 25 USD/barrell hinnoista ja varsinkaan arktisille alueille erikoistuneeseen varustamoon?

http://www.sjofartstidningen.se/sol-fortsatter-att-expandera/

RO-ROssa näksin ainakin 4-5 vuoden perspektiivilla paremman tulevaisuuuden. Toisaalta eipä noita AHTS:a osta kuin "Skrotnisse" näinä aikoina.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Janne Koskinen

#590
Tutkimusmatkoista:

http://www.satakunnankansa.fi/kotimaa/arctia-suunnittelee-saannollisia-tutkimusretkia-napa-alueille-suomalaisella-jaanmurtajalla-14056300

Ilmeisesti tämän vuotisen matkan toteutuminen on hyvin epävarmalla pohjalla?
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Pekka Laakso

#591
Arctic 100 Expedition siirtyy vuodella (eli siitä tulisi tavallaan Arctic 101 Expedition - heh heh :D) tiedottaa Arctia:

http://arctia.fi/2017/01/30/arctic-100-expedition-siirtyy-vuoteen-2018/

Lainaus:
"Arctic 100 Expedition on suomalaisella jäänmurtajalla toteutettava kansainvälinen tutkimusmatka arktiselle alueelle. Matkan tavoitteena on sekä uuden tieteellisen tiedon kerääminen, että kansainvälisen arktisen tutkimusyhteistyön syventäminen suomalaisella osaamispohjalla. Rahoitus matkaan haetaan kansainvälisestä tutkimusyhteisöstä sekä yrityksiltä jo olemassa olevia tutkimusverkostoja hyödyntäen.

Arctian saaman palautteen mukaan eri tutkimusaluksilla nykyään tehtävät tutkimusmatkat ovat hajanaisia ja niitä toteutetaan vaihtelevin aikatauluin. Useilla tutkimusaluksilla ei myöskään ole kykyä toimia haastavimmissa jääolosuhteissa. Säännölliset tutkimusmatkat samoille alueille hyödyttäisivät luotettavien tutkimustietojen keräämistä. Lisäksi ne tarjoaisivat pohjan eri toimijoiden jatkuvalle yhteistyölle sekä kustannustehokkaan mahdollisuuden polaarialueiden tutkimukseen myös sellaisille valtioille, joilla ei ole jäänmurtajia.
"


Ajatushan monitoimisten (ja miksei muidenkin?) valjastamisesta tutkimuskäyttöön tiedotteessakin mainitun Ruotsin Odenin tapaan lienee myös hyväksyttävää ilmastotieteellisissäkin piireissä, jotka eivät monitoimisten ice management -hankkeista niin innoissaan olisi.

Jäänmurtokykyisten tutkimusalusten markkinoita kun tuon perusteella vielä miettii, niin tuli mieleen ajatus, voisiko myös Joakim tarjota kanadalaistaustaisia hankintojaan Thetistä ja Hermestä kesäkausiksi tutkimuskäyttöön? Kyllä niille sulan veden alueille/vähäjäisille alueille pääsisi paremminkin kuin vaikkapa jäävahvistetuilla risteilijöillä tai Suomessa rakennetuilla venäläisillä tutkimusaluksilla (no ehkä Akademik Fedorovia ja eteläafrikkalaisten S.A. Agulhas II lukuun ottamatta?).

Huom! Android-laitteella kirjoittaessa pidempää viestiä, katoavat sekä viestin lähetyspainike että esikatselupainike näkyvistä. Jo on kummaa...
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Janne Koskinen

Isoa Raatoa tulee: http://www.reuters.com/article/us-toisa-bankruptcy-idUSKBN15E1J2

Harkand ei ollut ensimmäinen eikä Toisa/Sealion viimeinen.

Onneksi Merja piti päänsä ja rakennettiin perinteinen murtaja (=Polaris) moulinexin-kuvatus olisi nyt keikkaa vailla.

Toisaalta se jolla on rahaa tekee nyt "elämänsä kauppoja"; McDermott osti juuri upouuden Ceona Amazon 80 miljoonaa dollarilla (rakennuskustannukset 350 miljoonaa dollaria):
https://subseaworldnews.com/2017/01/30/mcdermott-grabs-ceona-amazon/
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Pekka Laakso

Wagenborgin Suomessa rakennettu pienikokoinen jäätämurtava offshorepaatti (onko tuo tyylipuhdas AHTS vai ei?) Arcticaborg poistuu Kaspianmereltä ja siirtyy mobilisoimaan Vancouverista Kanadan länsirannikolle.
"WAGENBORG OFFSHORE SIGNS CONTRACT FOR MULTIPURPOSE OFFSHORE VESSEL ARCTICABORG


22 May 2017
Wagenborg Offshore has been awarded a long-term contract by Fathom Marine. For five years the multipurpose offshore vessel Arcticaborg will provide marine support in the Western Canadian Arctic.


The contract starts mid July 2017. The vessel will be operational from the port of Vancouver in Canada. From this port Arcticaborg will provide ice-breaking support, ice navigation assistance, fuel supply, salvage and will make cargo runs on a regular basis."


Lisää: https://www.wagenborg.com/royal-wagenborg/news/wagenborg-offshore-signs-contract-for-multipurpose-offshore-vesse
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Tuomas Romu

#594
Wagenborgilla on myös kaksi viitisen vuotta takaperin rakennettua lähes samankokoista ja -tyyppistä matalakulkuista offshore-murtajaa, Sanaborg ja Serkeborg, jotka eivät ole koskaan olleet "palkkatöissä" vaan ovat maanneet valmistumisestaan asti telakan laiturissa. Ilmeisesti Kaspialla ei ole hommia noille poraussaarien huoltomurtajille.

edit: Arcticaborg ja Antarcticaborg ovat toki Azipodeinensa ja double acting -runkoinensa aivan omassa luokassaan noilla vesillä. Toivottavasti kanadalaisetkin näkisivät tämän seurauksena järjen valon ja hommaisivat oikeasti nykyaikaisia murtajia...
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Tuomas Romu - 22.05.2017, 21:14:49
Wagenborgilla on myös kaksi viitisen vuotta takaperin rakennettua lähes samankokoista ja -tyyppistä matalakulkuista offshore-murtajaa, Sanaborg ja Serkeborg, jotka eivät ole koskaan olleet "palkkatöissä" vaan ovat maanneet valmistumisestaan asti telakan laiturissa. Ilmeisesti Kaspialla ei ole hommia noille poraussaarien huoltomurtajille.
Itse asiassa Sanaborg oli jokunen vuosi sitten Suezilla hommissa, en tosin tiedä mitä siellä teki; sekä Serkeborg on äskettäin muutettu DP2 diving support -alukseksi ja nimetty uudelleen Redsborgiksi:
https://www.wagenborg.com/royal-wagenborg/news/sea-trials-serkeborg-in-full-swing

Ja löytyyhän Kaspianmeren laivastosta täysin konvertoitu entinen Arppe.  :P
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Tuomas Romu

#596
Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 22.05.2017, 22:01:16 Itse asiassa Sanaborg oli jokunen vuosi sitten Suezilla hommissa, en tosin tiedä mitä siellä teki; sekä Serkeborg on äskettäin muutettu DP2 diving support -alukseksi ja nimetty uudelleen Redsborgiksi:
https://www.wagenborg.com/royal-wagenborg/news/sea-trials-serkeborg-in-full-swing

Kah, aina sitä oppii uutta.

edit: Jäätä eivät ainakaan ole päässeet murtamaan...
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Tuomas Romu - 22.05.2017, 23:34:03
Kah, aina sitä oppii uutta.

edit: Jäätä eivät ainakaan ole päässeet murtamaan...
Voivat silti olla tutustuneet jäihin, vaikka sulan veden sesonkina pohjoisessa olivatkin, Sanaborg jopa kahdesti.

Wagenborgin uutisarkistosta:
https://www.wagenborg.com/royal-wagenborg/news/sanaborg-and-serkeborg-ready-for-the-arctic
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Tuomas Romu

Hyvä että joku täällä sentään tietää, missä maailman jäänmurtajat makaavat.  ;)
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Esa Saaristo

Nordica  jäänyt paikoilleen ??