maritimeforum.fi

Merenkulku => Muut alukset => Aiheen aloitti: Wirrankosken Rami - 05.03.2007, 17:37:40

Otsikko: Uusi laiva Meriauralle
Kirjoitti: Wirrankosken Rami - 05.03.2007, 17:37:40
Turkulaisen Meriauran laivastoon on hankittu uusi alus. Vidar Tollanderin ostama laiva on saanut nimen  Frida.
Frida on 82-metrinen ja yli 2 000-tonninen vuosimallia 1984.
Tarkempia tietoja: www.meriaura.fi
Otsikko: Vs: Uusi laiva Meriauralle
Kirjoitti: JNordman - 05.03.2007, 21:21:09
Ja Pamela on näköjään (taas) Vidarin...

http://www.meriaura.fi/pamela.shtml (http://www.meriaura.fi/pamela.shtml)
Otsikko: Vs: Uusi laiva Meriauralle
Kirjoitti: Wirrankosken Rami - 05.03.2007, 22:23:22
Ja Pamela on näköjään (taas) Vidarin...
http://www.meriaura.fi/pamela.shtml (http://www.meriaura.fi/pamela.shtml)
Eikös sen pidäkin olla? Vastahan ne joulukuussa sen ostivat...
Otsikko: Vs: Uusi laiva Meriauralle
Kirjoitti: Juhani Mehto - 24.12.2008, 14:56:37
Tuossa laivapositioita käsitelleessä aiheessa oli hiukan uuttakin asiaa, nimittäin että Meriaura on rahdannut uuden aluksen. Kyseessä on vuonna 2001 valmistunut 4200 dwt:n Kati L, ex. Lisa Lehmann -08, Bornholm -03. Meriauran positiolistassa mainitaan näin:

"We are glad to inform that as part of our growing co-operation within scope of industrial logistics services we today introduce mv KATI L as latest member of fleet chartered and operated by Meriaura Ltd.

KATI L is a modern, shallow drafted ice-class 1A vessel built in 2001. The vessel has a winter cargo capacity of 4.200 tons and cargo hold with high cubic volume of 249.100 cbft. Equipped with 2 movable bulkheads she offers the flexibility required by majority of our clients."


Kuva Lisa Lehmannista (http://media.shipspotting.com/uploads/thumbs/rw/89820_800/Ship+Photo+Lisa+Lehmann.jpg)


Samaisessa Meriauran positiolistassa mainitaan myös Pamelan olevan 'poistettu aktiivikäytöstä' ja nyt makuutuksessa.
Otsikko: Vs: Uusi laiva Meriauralle
Kirjoitti: Teemu Knuutila - 24.12.2008, 15:30:06
Niin, Pamelalle tuli 30 vuotta täyteen, tämä saattaa hankaloittaa luokitusta ja siten lastin saantia...
Vaikka muuten luulisi aluksen olevan kunnossa, peltiä siihen tunnetusti on vaihdettu runsaasti vuosien varrella. Muutenkin kokonsa puolesta se voi seilata pienellä miehistöllä, ilman luotsia jne. eiköhän Pamela löydä "uuden" kodin jostakin... Kun vielä kulutuskin on nimellistä, ei liene vaikea arvata, että kiinnostusta purtiloon luulisi löytyvän, kyse on toki hintalapusta. Kyllä yli 30 v aluksen voi edelleen luokitella, riippuu kunnosta kannattaako...?

Otsikko: Vs: Uusi laiva Meriauralle
Kirjoitti: Anders Isaksson - 26.12.2008, 00:03:39
Niin, Pamelalle tuli 30 vuotta täyteen, tämä saattaa hankaloittaa luokitusta ja siten lastin saantia...
Kyllä yli 30 v aluksen voi edelleen luokitella, riippuu kunnosta kannattaako...?


Vaikka ikä ei sinänsä estäisi aluksen luokitusta niin 30 vuoden ylittäminen on monen vakuutusyhtiön ja siten pakostakin myös rahtaajien osalta pidetty kriittisenä virstanpylväänä. Joidenkin lastien kohdalla jo yli 15 vuotias alus voidaan pitää "yli ikäisenä", joissain taas 20 tai 25 tapauksesta riippuen. Useimmiten näissä tapauksissa voidaan kuitenkin vielä kiertää ongelma ottamalla lisävakuutus joko rahtaajan tai varustamon puolesta mutta 30 vuoden täyttyessä monen lastin kohdalla seinä nousee yksinkertaisesti pystyyn, alusta ei monesti enää hyväksytä ko. hommiin. Tässäkin suhdanteilla on selvä vaikutus, jos markkinoilla menee lujaa ja vapaata kalustoa löytyy niukanlaisesti moni rahtaaja saattaa hyväksyä vanhempaakin kalustoa, päinvastaisissa tilanteissa taas aluksen työllistäminen on taatusti entistä haastavampaa.
Otsikko: Vs: Uusi laiva Meriauralle
Kirjoitti: Timo Lehtinen - 30.12.2008, 10:09:50
Kati ällä näyttää jatkavan toistaiseksi vanhalla Kyproksen lipulla. Onko toiveita saada alus vaikka Suomen lipulle?
Otsikko: Vs: Uusi laiva Meriauralle
Kirjoitti: Pekka Laakso - 30.12.2008, 16:13:49
Tuskin, sillä on saksalaisomistuksessa:

Search for Owner
     MS "Langballig" Schifffahrstsgesellschaft mbH & Co. KG

Schaarsteinwegsbrücke 2
20459 Hamburg
Federal Republic of Germany


Manager
     Brise Bereederungs GmbH & Co. KG

Schaarsteinwegsbrücke 2
20459 Hamburg
Federal Republic of Germany


https://www.gl-group.com/register/index.jsp?STyp=204&RegNo=94152 (https://www.gl-group.com/register/index.jsp?STyp=204&RegNo=94152)
Otsikko: Vs: Uusi laiva Meriauralle
Kirjoitti: Juhani Mehto - 21.01.2011, 14:13:33
Vuoden vaihteessa Meriauralle on tullut kolme alusta lisää rahtaukseen: Banier (3600 dwt), Tanja (4400 dwt, Lillgaardin omistama) ja Adele (3000 dwt). Kati L:n rahtaus päättyi jo aiemmin.

Banier (http://www.marinetraffic.com/ais/fi/shipdetails.aspx?MMSI=245741000)
Tanja (http://www.marinetraffic.com/ais/fi/shipdetails.aspx?MMSI=244115000)
Adele (http://www.marinetraffic.com/ais/fi/shipdetails.aspx?MMSI=304010160)

Tietoja myös Meriauran nettisivuilta (http://www.meriaura.fi/?id=laivat2&pm=main|fi).
Otsikko: Vs: Uusi laiva Meriauralle
Kirjoitti: Kullervo Sonninen - 30.01.2011, 15:12:04
Meriauran fleettiin on jo jonkin aikaa kuulunut myös kaljaasi Inga-Lill, jonka aiempi omistajataho on nykyään usein kauppalehden protestilistalla.
Otsikko: Vs: Uusi laiva Meriauralle
Kirjoitti: Pekka Laakso - 07.08.2011, 12:21:06
Meriauran yhteistyökumppani Helmer Lundström Oy Ab on hankkinut Tanskasta Jytte Bres -nimisen coasterin, ja se tullaan rahtaamaan pitkällä sopimuksella Meriauralle. Alus on saamassa Suomen lipun kutsulla OJOX, ja uusi nimi tulee olemaan Antonia.

Lähteenä Meriauran kotisivut ja Vesseltracker (haku Meriauran ilmoittaman IMO-numeron perusteella).
Otsikko: Vs: Uusi laiva Meriauralle
Kirjoitti: Aleksi Lindström - 07.08.2011, 13:02:55
Jytte Bres: http://www.shipspotting.com/gallery/photo_search.php?imo=9195810&submitter=1717
Otsikko: Vs: Uusi laiva Meriauralle
Kirjoitti: Juhani Mehto - 10.02.2012, 14:01:24
Tähän topiciin voitaneen lisätä tieto, että Mirva kulkee nykyään Suomen lipulla, kutsunaan OJPE. Vaihto on tapahtunut ilmeisesti loppusyksystä.
Otsikko: Vs: Uusi laiva Meriauralle
Kirjoitti: Pekka Laakso - 08.05.2012, 22:22:04
Tähän topiciin voitaneen lisätä tieto, että Mirva kulkee nykyään Suomen lipulla, kutsunaan OJPE. Vaihto on tapahtunut ilmeisesti loppusyksystä.
Nopeasti poistui sitten Suomen lipun alta: MarineTrafficin mukaan päätynyt Barbadoksen lipulle nimellä Brothers Way. Kuvien mukaan vaihto tapahtunut Rotterdamissa huhtikuun 17.-20. päivien välillä.
Otsikko: Vs: Uusi laiva Meriauralle
Kirjoitti: Juhani Mehto - 16.05.2012, 18:00:24
Meriaura on rahdannut myös Adelen siskon, Carinan. Sydland puolestaan näyttää poistuneen aluslistalta.
Otsikko: Vs: Uusi laiva Meriauralle
Kirjoitti: Juhani Mehto - 21.01.2013, 09:51:05
Meriauran fleet lististä on tuo edellisessä viestissä mainittu Carina poistunut, mutta uutena siellä näkyy liettualainen Arina, eli entinen Langhin Sofia.
Otsikko: Vs: Uusi laiva Meriauralle
Kirjoitti: Pekka Laakso - 18.12.2014, 21:29:33
Meriauralla muutoksia laivastossa:

Nedland päätyy Prima Shippingille, ja 11 vuotta konsernin käytössä olleen saksalaistaustaisen Thulen rahtaus päättyy.

Korvaaviksi aluksiksi Meriaura rahtaa saksalaisomisteiset Nikar G, Helen G, Delfin, Capella, Aline ja Elise.

Lisäksi Meriaura on käynyt ostoneuvotteluja 1A Super-jääluokan saksalaisen ro-ro/bulklaiva Polariksesta. Mikäli kaikki sujuvat, olisi aluksen luovutus Meriauralle tapahtumassa helmi- tai maaliskuussa. Tulee saamaan uuden nimen.

Polarishan on erittäin tuttu kävijä Suomessa useamman rahtaajan toimesta. Viime aikoina se on kulkenut UPM Seawaysin liikenteessä Raumalta Puolan kautta Saksaan.

http://www.sjofartstidningen.se/meriaura-koper-och-hyr/ (http://www.sjofartstidningen.se/meriaura-koper-och-hyr/)
Otsikko: Vs: Uusi laiva Meriauralle
Kirjoitti: Timo Lehtinen - 14.01.2015, 14:34:16
En tiedä onko jo jossain muualla, mutta:

http://www.ts.fi/uutiset/talous/722821/Meriaura+tilaa+kaksi+uutta+alusta

Meriaura tilaa kaksi uutta alusta

Turkulainen Meriaura Group tilaa kaksi uutta alusta alankomaalaiselta Royal Bodewesin telakalta.

Kahden kuivarahtialuksen tilauksella yhtiö pyrkii vahvistamaan asemiaan rahtimarkkinoilla. Ensimmäisen aluksen luovutusaika on heinäkuun lopulla 2016 ja toinen valmistuu kolme kuukautta myöhemmin.

Uudisrakennussopimukset allekirjoitettiin joulukuussa Turussa.

Alukset ovat kantavuudeltaan 4 700 tonnia ja Meriauran mukaan suunniteltu kuormittamaan ympäristöä huomattavasti vähemmän kuin perinteiset kuivarahtialukset. Aluksilla voidaan ajaa sekä dieselillä että biopolttoaineella.

– Tavoitteemme on että viiden vuoden kuluttua vähintään puolet laivastostamme on vähäkulutuksisia ja -päästöisiä EcoCoastereita, jotka kulkevat kierrätysöljyistä valmistetulla bioöljyllä. Suurempi EcoCoaster on jo suunnittelijoiden pöydillä, kertoo Meriauran konserninjohtaja Jussi Mälkiä yhtiön tiedotteessa.
Otsikko: Vs: Uusi laiva Meriauralle
Kirjoitti: Juhani Mehto - 14.01.2015, 21:25:06
Aluksista on ollut juttua aiemminkin omassa topicissaan (tämän viestin voi poistaa jos adminit katsovat siirron aiheelliseksi):

http://www.maritimeforum.fi/index.php?topic=17486.0 (http://www.maritimeforum.fi/index.php?topic=17486.0)

En tiedä onko jo jossain muualla, mutta...
Otsikko: Vs: Uusi laiva Meriauralle
Kirjoitti: Juhani Mehto - 11.02.2015, 11:27:04
Meriaura on myynyt Ninan Archipelago Lines Oy:lle (Östernin ja Fiskön omistaja) ja rahdannut aluksen takaisin pitkäaikaisella sopimuksella.

Meriauran tiedote (http://www.meriaura.fi/yritys/ajankohtaista/m_s_ninalle_uusi_omistaja.579.news)
Otsikko: Vs: Uusi laiva Meriauralle
Kirjoitti: Pasi Saarinen - 11.02.2015, 12:38:17
Meriaura on myynyt Ninan Archipelago Lines Oy:lle (Östernin ja Fiskön omistaja) ja rahdannut aluksen takaisin pitkäaikaisella sopimuksella.


Jos pieni saivartelu sallitaan, niin Östern myytiin viime syksynä Hankoon ja Fiskökin taitaa olla vain vuokrattu. Ainakin 2013 näin oli, kun Fiskö aloitti korppoon reitillä.
Otsikko: Vs: Uusi laiva Meriauralle
Kirjoitti: Pekka Laakso - 04.03.2015, 16:30:08
Polaris VG:

http://meriaura.fi/erikoisalukset/polaris_vg (http://meriaura.fi/erikoisalukset/polaris_vg)

Nimen kekseliäisyydestä tuskin voidaan olla mitään mieltä...
Otsikko: Vs: Uusi laiva Meriauralle
Kirjoitti: Pekka Laakso - 06.03.2015, 01:19:52
Polaris VG:

http://meriaura.fi/erikoisalukset/polaris_vg (http://meriaura.fi/erikoisalukset/polaris_vg)

Nimen kekseliäisyydestä tuskin voidaan olla mitään mieltä...
Luovutettu keskiviikkona Rostockissa. Uusi MMSI: 230651000, kutsu OJQX.

Virallinen tiedote:
http://www.meriaura.fi/yritys/ajankohtaista/m_s_polaris_vg_liputettiin_suomeen.600.news (http://www.meriaura.fi/yritys/ajankohtaista/m_s_polaris_vg_liputettiin_suomeen.600.news)
Otsikko: Vs: Uusi laiva Meriauralle
Kirjoitti: Pekka Laakso - 17.06.2015, 07:03:42
"M/s 'Martta VG' joins the fleet

VG-Shipping has acquired a 4000DWT vessel (ex. Lehmann Bay, Gooteborg*). The 1998 built vessel is exactly same size and type as m/s Thule that was time chartered by Meriaura for over a decade. The acquired vessel will fly the Finnish flag and will be renamed as 'Martta VG', after one of the owners' daughter. Meriaura time charters the vessel on a long-term agreement starting today in Lübeck.
"

http://www.meriaura.fi/uutiskirje/meriaura_uutiskirje_2_2015 (http://www.meriaura.fi/uutiskirje/meriaura_uutiskirje_2_2015)

http://www.meriaura.fi/laivat/martta_vg_3850t (http://www.meriaura.fi/laivat/martta_vg_3850t)

* = Alkuperäinen ja kenties tunnetuin nimi lisätty uutiseen.
Otsikko: Vs: Uusi laiva Meriauralle
Kirjoitti: Pekka Laakso - 11.07.2015, 01:40:17
Meriauralle vuosia kulkenut pienehkö Sabina lienee myyty. Vaihtanut keskiviikkona Haminassa lippua Kongon demokraattiseen tasavaltaan* (MMSI: 676070000). Lähtenyt lopulta perjantaina illalla myöhään kohti Englannin Hullia.

* = Ihan oikeasti, kuten MMSI:stä näkee, ettei mihinkään Ahvenanmaalle... ;D
Otsikko: Vs: Uusi laiva Meriauralle
Kirjoitti: Pekka Laakso - 18.09.2015, 18:24:04
Meriaura rahdannut Wagenborgilta laivastoonsa Steenbank-nimisen aluksen. Samalla toinen hollantilaisalus Norrfury näyttää poistuneen Meriauran käytöstä. Lisäksi Polaris VG päätyy ensi vuoden alusta jälleen kerran UPM Seawaysin rahtaukseen Suomen ja Saksan välille.

http://www.meriaura.fi/uutiskirje/meriaura_uutiskirje_3_2015 (http://www.meriaura.fi/uutiskirje/meriaura_uutiskirje_3_2015)
Otsikko: Vs: Uusi laiva Meriauralle
Kirjoitti: Pekka Laakso - 07.10.2015, 04:52:29
Mikäli ketään kiinnostaa, niin mainitaan, että mainittujen laivastomuutosten lisäksi Meriaura on äskettäin rahdannut saksalaisomisteisen Baltic Skipperin, joka on ollut tuttu Suomen kävijä jo 90-luvin lopusta lähtien.

Lähteenä Meriauran kotisivut.
Otsikko: Vs: Uusi laiva Meriauralle
Kirjoitti: Juhani Mehto - 10.01.2016, 14:54:18
Meriaura on rahdannut jälleen lisää aluksia, tällä kertaa hieman aiempaa suuremmat Lady Claudian (5200 dwt) ja Niklas G:n (5800 dwt). Samalla Alinen ja Elisen rahtaus on näemmä päättynyt.

Lady Claudia (Meriaura) (http://www.meriaura.fi/laivat/lady_claudia_5200t)
Niklas G (Meriaura) (http://www.meriaura.fi/laivat/niklas_g_5800_t)
Meriauran fleetlist (normaalit alukset) (http://www.meriaura.fi/laivat)
Otsikko: Vs: Uusi laiva Meriauralle
Kirjoitti: Pekka Laakso - 10.01.2016, 15:19:20
Niklas G:n sisaralus Maria Elise taitaa myös olla rahdattu, mutta näkyy toistaiseksi vain positiolistan puolella... Paljon kalusto elää, lyhyitä rahtauksia sopivat.
Otsikko: Vs: Uusi laiva Meriauralle
Kirjoitti: Juhani Mehto - 14.01.2016, 23:18:08
Niklas G:n sisaralus Maria Elise taitaa myös olla rahdattu, mutta näkyy toistaiseksi vain positiolistan puolella... Paljon kalusto elää, lyhyitä rahtauksia sopivat.
Nyt Meriaura myös tiedottaa virallisesti uusista rahtauksista kotisivuillaan (http://meriaura.fi/yritys/ajankohtaista/uusia_aikarahtialuksia.736.news) (vaikka päiväys on 8.1., ei tuota tietoa ollut 10.1. kotisivuilla, kun kirjoitin ensimmäisen kerran - jos en nyt aivan silmät ristissä ollut).
Otsikko: Vs: Uusi laiva Meriauralle
Kirjoitti: Juhani Mehto - 12.03.2017, 11:12:13
Meriaura on näemmä rahdannut lähiaikoina 4800 dwt:n Flex Kestonin.

Nyt Meriaura myös tiedottaa virallisesti uusista rahtauksista kotisivuillaan (http://meriaura.fi/yritys/ajankohtaista/uusia_aikarahtialuksia.736.news)
Näistä aluksista luovuttiin samalla, kun omat Eeva VG ja Mirva VG valmistuivat.

Meriauran liikenteessä nyt olevat alukset (http://www.meriaura.fi/laivat)
Otsikko: Vs: Uusi laiva Meriauralle
Kirjoitti: Pekka Laakso - 05.07.2017, 00:37:06
Nina on ilmeisesti myyty, sillä Meriaura väittää laivan vaihtavan nimeään Rinalandiksi (mainittu kutsu viittaa Latvian lippuun). AIS mukaan yhä Nina-nimisenä Bekkerissä.

http://meriaura.fi/positiolista (http://meriaura.fi/positiolista)

Edit: http://meriaura.fi/yritys/ajankohtaista/m_v_ninalle_uusi_omistaja_ja_nimi.922.news (http://meriaura.fi/yritys/ajankohtaista/m_v_ninalle_uusi_omistaja_ja_nimi.922.news)
Otsikko: Vs: Uusi laiva Meriauralle
Kirjoitti: Aleksi Lindström - 31.07.2017, 21:18:53
RINALAND Kielin kanavassa 31.7.2017 matkalla Rotterdamiin:

http://www.shipspotting.com/gallery/photo.php?lid=2710115
http://www.shipspotting.com/gallery/photo.php?lid=2710114

Otsikko: Vs: Uusi laiva Meriauralle
Kirjoitti: Juhani Mehto - 23.10.2017, 15:17:56
Meriaura on rahdannut ruotsalaistaustaisen 3050 dwt:n irtolastialus Swe-Bulkin hiljattain, kertoo Sjöfartstidningen (http://www.sjofartstidningen.se/meriaura-chartrar-swe-bulk/). Lisäksi aluslistalta löytyy jo pitempään rahdattuna olleen Stenbankin sisaralus Skagenbank - en nyt muista, onko tämä uusi rahtaus vai ei.
Otsikko: Vs: Uusi laiva Meriauralle
Kirjoitti: Juhani Mehto - 16.11.2017, 14:28:46
Meriaura on rahdannut hiljattain myös Briesen omistamat 2950 dwt:n sisaralukset (ja jo aiemmin rahdattuna olleen Nikar G:n siskot) Barbarossan ja Störtebekerin.

http://meriaura.fi/laivat (http://meriaura.fi/laivat)
Otsikko: Vs: Uusi laiva Meriauralle
Kirjoitti: Pekka Laakso - 17.11.2017, 03:29:47
Meriaura on rahdannut hiljattain myös Briesen omistamat 2950 dwt:n sisaralukset (ja jo aiemmin rahdattuna olleen Nikar G:n siskot) Barbarossan ja Störtebekerin.

http://meriaura.fi/laivat (http://meriaura.fi/laivat)
Samalla kun pitkään Meriauralle kulkenutta tonnistoa siirtyy ESL Shippingin uuteen pienempien aikarahdattujen alusten liiketoimintaan. Kahden Baltic Skipper -sarjan alusten lisäksi myös Capella on siirtynyt Meriauralta ESL Shippingille.

http://www.maritimeforum.fi/index.php?topic=18037.0 (http://www.maritimeforum.fi/index.php?topic=18037.0)
https://www.eslshipping.com/en/fleet/ships/ (https://www.eslshipping.com/en/fleet/ships/)
Otsikko: Vs: Uusi laiva Meriauralle
Kirjoitti: Pekka Laakso - 24.12.2017, 03:15:46
Samalla kun pitkään Meriauralle kulkenutta tonnistoa siirtyy ESL Shippingin uuteen pienempien aikarahdattujen alusten liiketoimintaan. Kahden Baltic Skipper -sarjan alusten lisäksi myös Capella on siirtynyt Meriauralta ESL:lle.
Ja nyt myös Capellan sisko Delfin on vaihtanut Meriauralta ESL Shippingin rahtaukseen.

https://www.eslshipping.com/en/news/esl-shipping-successfully-entered-smaller-vessel-class (https://www.eslshipping.com/en/news/esl-shipping-successfully-entered-smaller-vessel-class)

http://www.maritimeforum.fi/index.php?topic=18037.0 (http://www.maritimeforum.fi/index.php?topic=18037.0)
Otsikko: Vs: Uusi laiva Meriauralle
Kirjoitti: Pekka Laakso - 13.09.2018, 16:11:18
Aalto Shippingille tulossa Airisto-niminen rahtialus.

Sjöfartstidningen vahvistaa, ja kertoo aluksen menevan Meriauran rahtaukseen:
https://www.sjofartstidningen.se/aalto-shipping-koper-sitt-tredje-fartyg/ (https://www.sjofartstidningen.se/aalto-shipping-koper-sitt-tredje-fartyg/)
Aallon Airistosta Meriauralle normaalia suurempi rahtauslaiva. Ohessa virallista tiedotetta:
Meriauran tiedote (http://meriaura.fi/yritys/ajankohtaista/meriaura_laajentaa_uuteen_kokoluokkaan.1127.news)
Otsikko: Kaksi laivaa Meriauralle
Kirjoitti: Aleksi Lindström - 15.10.2018, 16:06:04
Meriaura Group (VG-Shipping Oy) ostaa kaksi alusta saksalaiselta varustamolta:

NEMUNA - uusi nimi AAVA VG
VISURGIS - uusi nimi LOTTA VG

https://www.aamuset.fi/uutiset/4120444/Meriaura+Group+ostaa+kaksi+rahtialusta
Otsikko: Vs: Kaksi laivaa Meriauralle
Kirjoitti: Pekka Laakso - 15.10.2018, 19:31:39
Meriaura Group (VG-Shipping Oy) ostaa kaksi alusta saksalaiselta varustamolta:

NEMUNA - uusi nimi AAVA VG
VISURGIS - uusi nimi LOTTA VG

https://www.aamuset.fi/uutiset/4120444/Meriaura+Group+ostaa+kaksi+rahtialusta
Tuosta uutisesta että sen pohjana käytetystä Meriauran virallisesta tiedotteesta mielenkiintoinen poiminta:

"Aluksilla tulee ainakin toistaiseksi säilymään Kyproksen lippu."

Liekö samat syyt taustalla kuin Aspolla Portugalin lipun suhteen?

http://meriaura.fi/yritys/ajankohtaista/meriaura_group_ostaa_kaksi_4100_dwt_n_rahtialusta.1149.news (http://meriaura.fi/yritys/ajankohtaista/meriaura_group_ostaa_kaksi_4100_dwt_n_rahtialusta.1149.news)