Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
11
Muut alukset / Vs: Kaksi laivaa Meriauralle
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 15.10.2018, 19:31:39  »
Meriaura Group (VG-Shipping Oy) ostaa kaksi alusta saksalaiselta varustamolta:

NEMUNA - uusi nimi AAVA VG
VISURGIS - uusi nimi LOTTA VG

https://www.aamuset.fi/uutiset/4120444/Meriaura+Group+ostaa+kaksi+rahtialusta
Tuosta uutisesta että sen pohjana käytetystä Meriauran virallisesta tiedotteesta mielenkiintoinen poiminta:

"Aluksilla tulee ainakin toistaiseksi säilymään Kyproksen lippu."

Liekö samat syyt taustalla kuin Aspolla Portugalin lipun suhteen?

http://meriaura.fi/yritys/ajankohtaista/meriaura_group_ostaa_kaksi_4100_dwt_n_rahtialusta.1149.news
12
Muut alukset / Kaksi laivaa Meriauralle
« Uusin viesti kirjoittanut Aleksi Lindström 15.10.2018, 16:06:04  »
Meriaura Group (VG-Shipping Oy) ostaa kaksi alusta saksalaiselta varustamolta:

NEMUNA - uusi nimi AAVA VG
VISURGIS - uusi nimi LOTTA VG

https://www.aamuset.fi/uutiset/4120444/Meriaura+Group+ostaa+kaksi+rahtialusta
14
Laivakuvaaminen / Vs: Kantvikin sokerilaivoja
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 15.10.2018, 11:41:13  »
Lisää sokeria kahvin joukkoon!

Luotsilistan mukaan Kantvikiin on tulossa 20.10. bulkkeri Ultra Calbuco.
15
Muu merenkulku / Northern Coasts 18 –harjoitus Suomessa 25.10 - 8.11.2018
« Uusin viesti kirjoittanut Juha Paulavuo 13.10.2018, 07:47:03  »
Merivoimien johtama Northern Coasts 18 harjoitus (NOCO18) järjestetään Suomessa 25.10. - 8.11.2018 Harjoitukseen osallistuu noin 4000 sotilasta ja kymmeniä pinta- sekä ilma-aluksia.
Harjoitus jakautuu kolmeen vaiheeseen, joista ensimmäisessä vaiheessa harjoitusjoukot kokoontuvat Turkuun viimeisiin yhteisiin harjoitusvalmisteluihin. Toinen osaharjoitusvaihe toimeenpannaan pääosiltaan Selkämeren ja Saaristomeren alueilla. Kolmannessa vaiheessa operoidaan Saaristomerellä, Pohjoisella Itämerellä ja Suomenlahdella. Kolmannessa vaiheessa toimeenpannaan merioperaatioita ja vaiheessa korostuu joukkojen yhteistoiminta.

Harjoitukseen osallistuvia aluksia saapuu Turkuun 25.10. alkaen ja ne poistuvat harjoittelemaan merelle 29.10. Alukset kiinnittyvät viikonlopuksi laituriin Aurajoen molemmin puolin ja yleisön on mahdollista tutustua niihin lauantaina 27.10. ja sunnuntaina 28.10. klo 12–16.

merivoimat
16
Muut alukset / Vs: Containershipsille LNG-konttilaivoja
« Uusin viesti kirjoittanut Olli Tuominen 10.10.2018, 20:14:54  »
Kolmas ja neljäs alus ovat saaneet nimikseen Containerships Finn ja Containerships Balt. Containerships Nord on ollut koeajoilla ja viimeiset koeajot pitäisi olla tässä kuussa. Kahden ensimmäisen luovutus pitäisi olla tämän vuoden puolella ja nyt kastettujen ensi vuoden maaliskuuhun mennessä.

Kesän aikana Containerships on tehnyt alustavan sopimuksen viidennen ja kuudennen aluksen rakentamisesta.

http://www.containershipsgroup.com/news/company-news/containerships_third_and_fourth_lng-powered_vessels_christened
17
Muu merenkulku / Vs: Uutta varustamoa pukkaa
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 10.10.2018, 17:27:33  »
Airistojen kohtaamisajot Inkoossa, sillä uutta Airistoa odotellaan PortTrafficin mukaan sinne huomiseksi.
18
Tässähän tämä on jo merikoeajovaiheessa...
http://media.nola.com/traffic/photo/11069556-large.jpg
20
Muu merenkulku / Vs: Laivojen ympäristöpäästöt
« Uusin viesti kirjoittanut Mikko-Oskari Koski 08.10.2018, 22:38:43  »
IPCC:n eli YK:n alaisen hallitusten välisen ilmastopaneelin tänään julkaisema ilmastoraportti on tämän hetken kattavin tieteellinen kartoitus ilmastonmuutoksesta. Siinä viitataan noin 6 000 tutkimukseen, ja raporttia on ollut laatimassa yli 90 kirjoittajaa 40 maasta ja sitä on kommentoitu yli 40 000 kertaa ennen sen julkaisua. IPCC:n raportit ovat pohjana kansainvälisille ilmastokokouksille, joista seuraava pidetään joulukuussa Puolan Katowicessa. Silloin pitäisi päättää, miten edellisessä Pariisissa kokouksessa vuonna 2015 asetetut tavoitteet saavutetaan.
IPCC:n raportti ei kerro suoraan, mitä päättäjien pitäisi tehdä, mutta listaa keinoja, joiden avulla maapallon lämpenemistä voitaisiin hidastaa.

Meriliikenne on yksi suurimmista ongelmatoimijoista, mitä ilmastoasioihin tulee. Merten vapaus pitää huolen siitä, että vielä pitkään meriä tulee kyntämän monenlaista suharia, vaikka kehittyneissä maissa pystyttäisiinkin luomaan päästöttömiä vaihtoehtoja. Itämeren liikenteen uskoisin olevan tässä asiassa edelläkävijä, ja vajaiden kuormien sanktiointi noussee käytännön toimeksi jo nopeammin kuin mitä uuden tekniikan mukaista tonnistoa liikenteeseen saadaan. Uskoisin myös matkustajien ja rahdin nykyistä monimuotoisemman yhdistämisen samoille aluksille olevan tulevaisuutta.
Mutta maapallo on herkkä ja muutoksille altis organismi, joten paljon kaikenlaista voi tapahtua, niin meillä kuin muuallakin, ja yhtäkkiä jokin ikuisena pitämämme asia onkin täysin päälaellaan.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10