St. Peter Linen liikenne

Aloittaja Jussi Lampinen, 18.01.2010, 09:38:38

« edellinen - seuraava »

Kalle Id

Voi tietysti myös olla, että lennättävät vaan saksalaiset Tukholmaan; saksalaisia ryhmiä on laivalla näin ollutkin, en tosin tiedä miten paljon (koska tietoni perustuu vain siihen ryhmään joka tuli laivalla kun itse sillä matkustin). Se on joka tapauksessa totta, että risteilyn pidentäminen Saksaan asti tarkoittaisi käytännössä viikon reissua ja se kieltämättä vaatisi vähintään paremmat hytit. Julkisten tilojen puolesta saattaisi riittää, jos otetaan kaikki entiset kokoustilat ja kuutoskannen julkiset tilat kunnolla matkustajien käyttöön (osa näistä oli tyhjillään kun olin laivalla, toki omasta reissustani on jo jonkin verran aikaa).

Mikko-Oskari Koski

Saksan ja Venäjän välinen kaksisuuntainen risteilylinja voisi oikein rakennettuna toimiakin, mutta isoin ongelma sen kuvion pyörittämiseksi Anastasialla ei ehkä sittenkään ole hyteissä vaan koneissa -noin pitkää matkaa operoivan aluksen pitäisi olla nopeampi. Vaikka Saksan visiitti veisi vain päivän (sillä, olisiko satamana Lyypekki vai Rostock, ei lopulta ole muuta kuin satamamaksujen verran merkitystä), sieltä ei parinkymmenen solmun nopeudella ehdi yhdessä yössä mihinkään kiintoisaan kohdesatamaan, ja vaikka toiseen suuntaan ohjelmaan lisättäisiin kokonainen meripäiväkin, toiseen tarvittaisiin ainakin yksi välisatamakin. Näistä Tukholma ja Riika olisivat tietysti matkailullisesti parhaat, Helsinki ja Tallinna logistisesti järkevät. Mutta kaikkiin ei ehdi mitenkään, ja nopeimmillaankin lähtöväli olisi 6 vuorokautta, sillä Pietariin tuleville länsituristeille pitää tarjota perilläoloaikaa ainakin 24 tuntia, mikä muistaakseni on edullisimman ryhmäviisumin voimassaoloaika.

Moby-kuviota voisi toki miettiä niinkin, että varustamon Välimeren laivastosta irrotettaisiin joku paremmin tuollaiseen pidempään reissuun sopiva purkki, jonka sitten pitäisi tietysti olla myös jäävahvistettu. Mahtaako sellaisia olla..?
Mutta niin tai näin, toivottavasti Itämerellekin saataisiin tämän myötä uiva Repe Sorsa...tai eiku ehkä sittenkään.. ::)
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Johan Snellman

SPL liikenne taitaa sitten loppua ennen vuodenvaihdetta. Lankulla hintatietojakin:

Enligt Ferries of Northern Europe köpte Moby Princess Anastasia för 22 miljoner Euro, och Maria för 15 miljoner.

Aika paljon yli romuhinnan. En muista mutta 4-500 USD/kevytpainotonni, joka taiaa olla siinä 12-15000 t näille laivoille.

Pekka Linnainen

#618
Viron yleisradio ERR kertoo, Tallinnan sataman tiedottajaan Sirle Arroon viitaten, että Anastasian ja Marian kauppa on todella tehty. Uutisen mukaan Maria jatkaa Mobyn omistuksessakin nykyistä risteilyliikennettä ja vain Anastasia jättää Itämeren. [Uutista korjattiin: laivojen tulevaisuus päinvastoin.]

http://uudised.err.ee/v/majandus/6e3ef96d-bb48-4e93-b162-cc3281bf59f2/st-peter-line-muub-oma-laanemere-laevad
Maa, joka avautuu maailmanmerelle, ei voi olla pieni. | Riik, mis avaneb maailmamerele, ei saa olla väike. – Lennart Meri

Matti Lehtinen

Postimees kertoo samaan lähteeseen vedoten juuri toisin päin:

Esialgsete andmete kohaselt viib uus omanik Princess Maria Läänemerelt ära, kuid Princess Anastasia jätkab siin regioonis tavapäraseid kruiise, ütles Tallinna Sadama kommunikatsioonijuht Sirle Arro BNS-ile.
http://majandus24.postimees.ee/3850225/st-peter-line-muub-oma-laanemere-laevad

Pekka Linnainen

Juuri näin päin, Matti.  :) ERR on myös vaihtanut laivat: Anastasia jatkaa ja Maria lähtee.
Maa, joka avautuu maailmanmerelle, ei voi olla pieni. | Riik, mis avaneb maailmamerele, ei saa olla väike. – Lennart Meri

Tauno Hermola

Uutinen kai myös kertoo (en ymmärrä vironkieltä ja Google-käännös on aika tolkuton), että Pietari-Helsinki-Tukholma-Tallinna-Pietari liikenne jatkuu, mutta Helsingin ja Pietarin väliset risteilyt loppuvat.

Petri Lindqvist

Jos St Peter Line haluaa vuoden vaihteen jälkeen jatkaa itämeren liikennettä, olisi Isabellen vuokraus tai osto Tallinkilta aika järkevä veto. Tallink pärjää enemmän kuin hyvin pelkällä romantikalla STO-RIX linjalla.

S Liljeström

Voisiko ajatella, että Stena tarvittaessa antaisi - jos aikarahdista sovitaan - Stena Sagan vuokralle.
Kokoluokka olisi sama.
Vähän OT, mutta onko kellään tietoa, miten kannattavaa sen nykyinen liikenne kesä- ja talviaikana on?

SL

Petri Helenius

LainaaSt. Peter Linen ja Eckerö Linen yhteisellä risteilymatkalla

Matkasi alkaa Helsingistä Eckerö Linen M/S Finlandialla kohti Tallinnaa, josta noustaan illalla St. Peter Linen M/S Princess Anastasialle kohti Pietaria. Matka on myös viisumivapaa, joten pieni alkusyksyn irtiotto onnistuu myös lyhyemmälläkin varoitusajalla!

http://www.stpeterline.fi/yhdista-tallinna-ja-pietari

Erilaisia vaihtoehtoja näyttää olevan.

Kalle Id

Jos ja kun SPL on rahanpuuteessa myymässä nykyiset laivansa, niin tuskin ovat hankkimassa uutta tilalle.

Reima Rintamäki

#626
Princess Maria a'la Silvia Regina (tarkistakaa joku) tässä kuvia ensin Hki-Sto Silvia Regina
Sitten Princess Mariasta







[imghttps://ainorintamaki31.files.wordpress.com/2016/10/peter1.jpg?w=680]http://[/img]




-Genesis Forever Young

Kalle Id

Princess Maria on entinen Finlandia. Silvia Regina on nykyisin Stena Saga.

Kai Heino

Finlandian ja Silvia Reginan nykyiset reinkarnaatiot erottaa helpoiten, kun katselee Faktaomfartyg sivustolta näiden laivojen kuvia ja keulan sekä perän muotojen muuttumista telakointien yhteydessä.
Luonto suosii turhanpäiväistä kokeilijaa.

Reima Rintamäki

Lainaus käyttäjältä: Kai Heino - 17.10.2016, 23:07:29
Finlandian ja Silvia Reginan nykyiset reinkarnaatiot erottaa helpoiten, kun katselee Faktaomfartyg sivustolta näiden laivojen kuvia ja keulan sekä perän muotojen muuttumista telakointien yhteydessä.

Kiitos korjauksesta, olin sata varma että Princess Maria on Silvia Regina  :thumb:
-Genesis Forever Young