Miksi Finnjet vaihtoi laituria?

Aloittaja Marko Mälkiä, 04.11.2001, 17:17:45

« edellinen - seuraava »

Marko Mälkiä

Perjantaina 26.10. Finnjet saapui Tallinnassa Regina Baltican käyttämään laituriin ja kun Cinderella saapui, niin se tietenkin vastaavasti ajoi Finnjetin laituriin.

Aamulla, kun matkustajat oli päästetty maihin, Finnjet siirtyi ennen Regina Baltican tuloa "omaan" laituriin.
Miksi tälläistä laiturien vaihtoa, kun sitä ei ole aikaisemmin tapahtunut?

Muuten, miksi laiturissa, johon finnjet on yleensä ajanut, on maihinnousuputki suunnilleen Cinderella 8 kannen korkeudella, onko sitä edes koskaan käytetty?

Salomon Kaukiainen

#1
Moi!

Toi laiturin vaihto kuuluu nykyään ihan normaaliin aikatauluun, se on ollut käytössä jo koko syyskauden, en sitten tiedä miksi. Silja Line Cargon aikataulujen (missään muualla ei ole ollut tietoa tästä) mukaan laiturin vaihto tapahtuu 9.15-10.45.

Salomon
"Kuin ulos kuoresta, pois Roihuvuoresta. Jollakseen." (Leevi and the Leavings)

Eerik Laine

#2
Itsekin olen fundeeraillut asiaa... Oma näkemykseni asiaan on että koska Regina Baltica käy Tallinnassa enää joka toinen päivä niin niinä päivinä jolloin ReBa ei käy Tallinnassa Finnjetin ei käsittääkseni tarvitse enää ollenkaan vaihtaa laituria vaan se saa tulla illalla ReBan laituriin ja lähteä sieltä vasta 13:00 normaalisti takaisin Helsinkiin.

Niinä päivinä kun ReBa taas tulee Tallinnaan Finnjet lähtee väkäksi aikaa evakkoon ja kun SSC 4 on lähtenyt 10:30 Finnjet siirtyy "omaan" laituriinsa ja lähtee taas vuorostaan siitä 13:00 Helsinkiin.

Jos Finnkku edelleen ajaisi joka päivä illalla suoraan "omaan" laituriinsa se joutuisi joka päivä väistymään SSC 4:n tieltä sen Tallinnan aamukäynnillä (9:30-10:30). Nykyisellä järjestelyllä ilmeisesti säästetään jonkin verran vaivaa  ::)

laivat

#3
Vielä viime keväällähän Finnjet siirtyi Tallinnan edustalle muutamaksi tunniksi. Ilmeisesti tämä uusi laiturinvaihtosysteemi on sitten koettu järkevämmäksi, vai kuinka. Mene ja tiedä.

Matti Kauppinen

#4
Tekeekö Finnjet Tallinnaan liikennöidessään samoin kuin Tallinkin laivat eli jää yöksi Tallinnan satamaan vai pysähtyykö yöksi merelle ja saapuu Tallinnaan vasta aamuksi?

Eerik Laine

#5
Sielläpä se satamassa koko yön bruukkaa virua..  ;)

Salomon Kaukiainen

#6
Tänäänkin Finnjet joutui vaihtamaan laituria Tallinnassa vaikka Regina Baltica ei käynytkään siellä.
Finnjet oli sataman edustalla kun SeaCat tuli ja sen lähdön jälkeen siirtyi perinteiselle paikalleen. Myöhemmin päivällä ReBan laituriin tulikin Nordlandia jonka laiturissa taas oli Meloodia. Tällaista ainakin tänään, en sitten tiedä kuinka harvinaista...
Oli muuten aikamoista kyytiä SeaCatilla kun tuuli oli 15m/s ja aallokko viime päivien jälkeen kohtuullisen isoa, laiva ajoi tavallista hitaammin ja silti ihmisiä kaatuili.
"Kuin ulos kuoresta, pois Roihuvuoresta. Jollakseen." (Leevi and the Leavings)

Eerik Laine

Mikä laiva kaikkein reunimmaisessa laiturissa oli? Siis siellä missä Georg Otsilla oli tapana maata?

SSC 4:n viimeinen menopaluumatka Tallinnaan muuten peruttiin illalla (17.11) eli hyvä että kerkesit kotiin ennen sitä  ;)

Salomon Kaukiainen

#8
Vastasinkin tähän jo chatissä mutta laitetaan nyt tännekin, eli en sattunut huomaamaan/tullut katsoneeksi mikä laiva siellä laitimmaisessa laituissa oli, D-terminaalista tultaessa ei sinne näe kovinkaan helposti ja kun tullessakin rupesi olemaan ihan hyvä kiire laivaan. Fantaasia oli kuitenkin siinä Meloodiasta seuraavassa laiturissa.
Takasin tulin Finnjetillä ja kyllähän sekin vähän alkumatkasta keikkui.
"Kuin ulos kuoresta, pois Roihuvuoresta. Jollakseen." (Leevi and the Leavings)

Eerik Laine

#9
Jos Nordlandia ei enää uskaltanut palata laituriin mitä päin se oli toissa päivänä törmännyt  ;D

Nojoo... Mutta empä usko että tuo mikään normaali järjestely on koska kyllä Norkku varmaan omaan terminaaliinsa pyrkii aina tulemaan kun se Tallinnassa on...  Meloodia oli luultavasti jäänyt poikkeuksellisesti jostakin syystä Norkun paikalle josta se kyllä lähtee yleensä ennen kuin Norkku saapuu...

Juha Westerlund

#10
Olihan siellä kuulemma tötterlandialla kaiken näkössii tapahtunut tossa tuulien aikana, yksi hinaaja kuulemma lytätty tallinna kun oli köysiä katkeillut tai jotain siihen suuntaan...Että toi on aikas riskikaapeli paikka toi tallina tommosien tuulien aikana, jos kerra keulikset ja koneet täysillä peräsin linkkussa ja silti tuuli vie purkkia... :) Olenhan ton saman kokeillut Jensenin Lilyllä muutamaan otteeseen, missä se nyt oli valillä lähes päivittäistä, mutta onhan näillä teho ja kokoerojakin jonnin verran johonkin suuntaan ;D 8)