Finnlines muuttaa Ruotsin-liikenteen konseptiaan?

Aloittaja Timo Selkälä, 25.08.2013, 18:03:53

« edellinen - seuraava »

Kalle Id

Ferries of Northern Europe -ryhmässä huhuillaan, että Finneagleä oltaisiin myymässä Polferriesille.

Juhani Mehto

Finnfellow palasi telakkakäynniltään eilen ja nyt liikenteestä poistui Finnclipper, joka AIS:n mukaan on matkalla Malmöhön.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Ville Taavitsainen

Landgångenilla "tieto", että Polferries olisi ollut kiinnostunut Eaglestä, mutta kauppoja eu syntynyt, joten kesällä naantalista kulkisi taas 3 laivaa.
Silja Serenade 23-25.3.2019

Silja Europa 29-30.3.2019

Juhani Mehto

Pekka tuolla rahtilaivapuolella mainitsikin Finnlinesin neljän breeze-luokan aluksen pidennyksestä. Samalla Finnlines uutisoi myös Finneaglen matkustajakapasiteetin lähes kaksinkertaistamisesta 800:aan (alun perin 440) samalla telakalla Puolassa. Samalla siihen lisätään mm. rikkipesurit.

Remontowa S.A. -telakka on mukana myös MS Finneaglelle tehtävissä energiantehokkuuteen liittyvissä projekteissa. Alus on parhaillaan telakalla Gdanskissa, missä asennetaan inline-hybridimalliset pakokaasupesurit ja uudenlaiset parannetut potkurilavat. Lisäksi matkustajakapasiteetti nousee 800 matkustajaan, kun laivaan rakennetaan uusia matkustaja-alueita.

Finnlines
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Mikko-Oskari Koski

Voihan olla, että F.lopultakin rupeaa ottamaan ainakin päivävuoroilleen muitakin kuin ajoneuvollisia matkustajia. Tarvematkustajien kannaltahan Vikingin ja Tallink Siljan TKU-STO-vuorot ovat aika inhottavia, aamuherätys on infernaalinen olipa sitten tulossa tai menossa. Vasta vähän ennen puoltapäivää lähtevälle vuorolle on varmasti käyttäjiä.
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Tero Nurminen

Vähän on sellainen olo että on ihme jos Eagle tulee telakan jälkeen Naantaliin tai ylipäätään edes itämerelle (vaikka Finnlines on laittanut kesän aikatauluihin 3 laivaa niin se merkitse sitä että firma noudattaisi sitä!) ja jos tulee kesäksi niin todennäköisesti lähtee sitten syksymmällä välimeren suuntaan tuskinpa muuten olisi tehty noin suurta matkustaja paikka lisäystä.

Tero Nurminen

Lainaus käyttäjältä: Tero Nurminen - 06.04.2017, 07:52:04
Vähän on sellainen olo että on ihme jos Eagle tulee telakan jälkeen Naantaliin tai ylipäätään edes itämerelle (vaikka Finnlines on laittanut kesän aikatauluihin 3 laivaa niin se merkitse sitä että firma noudattaisi sitä!) ja jos tulee kesäksi niin todennäköisesti lähtee sitten syksymmällä välimeren suuntaan tuskinpa muuten olisi tehty noin suurta matkustaja paikka lisäystä.

Ja nyt näkyy olevan että Finnlines jatkaa kahden laivan taktiikalla kesän yli eli päivälähtö on poistettu aikatauluista (https://www.finnlines.com/fi/laivamatkat/reitit/naantali-langnas-kapellskar?fr=1)
Tuskin Eagle tulee Puolasta tännepäin vaan suuntaa Välimerelle.

Kauankohan mahtaa mennä ennen kuin saavat Fellowin alarampin korjattua kun näköjään edelleen puretaan/lastataan Naantalissa pelkän ylärampin kautta, ainakin sataman web-kameran mukaan.

Mikko Valli

Finneagle on lähdössä kohti Italian Savonaa.

Pekka Laakso

Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Tero Nurminen

Ilmeisesti ainakin Finnclipper bunkrataan Naantalissa Tankoksen toimesta,ollut ainakin tällä viikolla muutamana iltana siinä rinnalla

Hannu Sarell

Lainaus käyttäjältä: Tero Nurminen - 10.06.2017, 20:10:01
Ilmeisesti ainakin Finnclipper bunkrataan Naantalissa Tankoksen toimesta,ollut ainakin tällä viikolla muutamana iltana siinä rinnalla

Mistä löytyy nykyään sataman webkamera?

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 08.07.2016, 03:09:06 Finnlinesin aikataulut sekä Naantalin laivalista väittävät, että Finntide tulisi Naantalin iltapäivälähtöön pelkäksi rekkalautaksi heinäkuun ajaksi. Viimeinen lähtö olisi 29.7.
Tämän kesäsesongin rekkalauttana kulkee tämän hetken tietojen mukaan Finnmaster, tosin sillä poikkeuksella, että Ruotsin päässä kulkee kauemmas aina Oxelösundiin asti.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 26.06.2017, 22:16:49
Tämän kesäsesongin rekkalauttana kulkee tämän hetken tietojen mukaan Finnmaster, tosin sillä poikkeuksella, että Ruotsin päässä kulkee kauemmas aina Oxelösundiin asti.
"07.07.2017Rahtiliikenne
Uusi linja Naantali-Oxelösund

Finnlines laajentaa palveluvalikoimaa Suomi-Ruotsi-liikenteessä

Vastataksemme etenkin kesäkuukausien suurentuneeseen kysyntään, Finnlines avaa uuden merireitin, joka on suunnattu erityisesti kumipyöräliikenteen tarpeisiin. Reitti kulkee Suomen Naantalin ja Ruotsin Oxelösundin välillä, aloituspäivä on 5.7.2017. Yhteys tulee parantamaan Finnlinkin säännöllistä Naantali-Kapellskär ro-pax-liikennöintiä jolla kuljetamme kumipyörillä kulkevia yksiköitä, projektilasteja, rekkoja ja autoja.

Oxelösundin liikenteessä on 8 viikkolähtöä, matkustusajan ollessa alle 12 tuntia. Liikennettä tulee hoitamaan ro-ro-alus Finnmaster (jääluokka 1A), jonka lastauskapasiteetti on 1.800 kaistametriä.
"

Koko tiedote aikatauluineen:
https://www.finnlines.com/fi/uutishuone/uusi-linja-naantali-oxelosund
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Pekka Laakso

#43
Finneagle on myyty emokonserni Grimaldille eli todennäköisesti siirtyy jälleen Välimerelle kunhan telakoinnit on saatu tehtyä Gdanskissa.

https://www.finnlines.com/fi/uutishuone/finnlines-myynyt-ms-finneagle-aluksen

http://www.sjofartstidningen.se/finnlines-saljer-finneagle/
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Petri Helenius

Naantalissa pidennetään laituria. Minkäslainen alus alkaa liikennöimään sinne.

https://www.facebook.com/portofnaantali/posts/276920019470611

LainaaTiedote yhteistyökumppaneillemme

Naantalin sataman Roro‐pistolaiturin 26/27 pidennysurakka käynnistynyt

Urakan arvioidaan valmistuvan huhtikuussa 2018. Urakoitsijana toimii Terramare Oy. Rakennustöistä johtuva työmaaliikenne keskittyy arkiviikoilla pääosin klo 6‐18 väliseen aikaan.