Masalle jäänmurtajatilaus

Aloittaja Pekka Laakso, 05.09.2003, 09:59:51

« edellinen - seuraava »

Jani Nousiainen

On April 23 the ice-strengthened supply ship built for FESCO by Aker FinnYards left for the sea trials in the Gulf of Finland. The sea trials are scheduled to last until the end of April. The delivery is to take place on May 31, 2005.  SEANEWS

Eli Toukokuun lopussa on luovutus.
Matkustajalaivat.com

Tulevaa: Viking XPRS 15-16.8 St. Ola 16.8 Ionis 16.8 Viking XPRS 18.8 Baltic Princess 19-20.8 VikingGrace 20-21.8

Salomon Kaukiainen

AISsin tietojen mukaan Fesco kelluu nyt tuossa Lauttasaaren sillan kupeessa, kait siellä jotain testejä tekevät.
Toissayönä laiva näytti menevän vielä Porkkalan kohdalla Suomenlahden reittijakoalueen länteenpäin vievällä kaistalla.
"Kuin ulos kuoresta, pois Roihuvuoresta. Jollakseen." (Leevi and the Leavings)

Mika Mattila

Fesco on lähdössä huomenna n.klo16 koeajolle... Fesco tekee lyhyen koeajon ja palaa takaisin ennen aamua!!!

Pekka Laakso

Tässä aluksen omistajan lehdistötiedote ensimmäisestä koeajosta:

"Far Eastern Shipping Company on the 30th of April has completed sea trials of unique icebreaker supply vessel "FESCO Sakhalin", built on Aker FinYards (Helsinki).
By the words of FESCO representative – Director of Supervision Group on ship building Yuriy Orlenko: "Sea trials of the ship are completed due to the amount of the set program. All specific powers of the ship (except icebreaker's) are confirmed. The ship showed speed of 17.07 knots having propulsing engines power of 13 Mv."

In the waters of Gulf of Finland testing and final checkout of all mechanisms and equipment of the ship in normal and extreme conditions of exploitation were conducted. Sea trials are the main step of checking ship readiness to the work, during which engines' work, ship maneuverability, speed, accuracy of equipment and navigation are tested. A number of inessential remarks of supervision group, found during sea trials, are adopted by the shipyard to close them in process of completion on the shipyard.

Acceptance of new ship by Far Eastern shipping company will take place on the shipyard in Helsinki on the 31st of May 2005.
"
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Wirrankosken Rami

#49
Kappas kun paikalla ei näkynyt muita (?) kuvaajia. Alus lähti Hietalahdessa todella komeassa auringonpaisteessa. Lähtöä (n 17:50) edelsi vajaan kahden tunnin mittainen vesitykkikoe.

Tässä pari otosta:



Anssi Vaakanainen

Lainaus käyttäjältä: Wirrankosken Rami - 25.05.2005, 12:13:02
Kappas kun paikalla ei näkynyt muita (?) kuvaajia. Alus lähti Hietalahdessa todella komeassa auringonpaisteessa. Lähtöä (n 17:50) edelsi vajaan kahden tunnin mittainen vesitykkikoe.

No voihan  ...hemmetti  :(. Vesitykkikoetta olisi ollut mukava nähdä edes muutama minuutti. Tulin parkkipaikalle juuri 17:50 kun alus lähti, olin menossa Romantikalle. Tarkoitus oli olla paikalla jo parikymmentä minuuttia aiemmin, mutta ruuhkan takia vähän venähti.

Kenny Leong

Komea kuva tuo vesitykkikoe ja itsessään aluskin on komea ilmestys. Aikamoinen on kantama noilla "vesipyssyillä".

Mika Mattila

 ;)Huomenna pitäis Fescon jälleen lähteä koematkalle neljän jälkeen??? Takaisin lauantaina

Mika Mattila

Aikataulu muuttunut FESCO lähtee n.Klo19.00..........

Arttu Laaksonen

Ajallaan, eli n. 19.15 Fesco lähti ja suuntasi ainakin alkuun Katajaluodon edustalle pyörimään.
.: FAQ :.

Timo Lehtinen

Lainaus käyttäjältä: Arttu Laaksonen - 03.06.2005, 23:42:33
Ajallaan, eli n. 19.15 Fesco lähti ja suuntasi ainakin alkuun Katajaluodon edustalle pyörimään.

Josta jatkoi linjalle Helsingin majakka - Kalbådagrund.
Kaikki paitsi merivalvonta on turhaa! -Jenkkimenttaliteettiviranomaisbyrokratian sisäistänyt henkilö-


http://s100.photobucket.com/albums/m26/timolehtinen/

Wirrankosken Rami

Fesco Sakhalin on 16.6. luovutettu tilaajalle. Alus lähtee Helsingistä tänään 19.6.

Aleksi Lindström

Kuuntelin tänään VHF:ää koko päivän ja yhdentoista maissa FESCO Sakhalin tilas VTS:n kautta hinaajaa... Parin minuutin päästä Sakhalinilta ilmotettiin että jotakin oli mennyt rikki (en kuullut mitä) ja alus oli heittäny koneet täysillä taakse ollessaan siis laiturissa kiinni. Tuloksena ilmeisesti kaikki kiinnitysköydet katkes ja kesti jonkun aikaa ennen ku alus saatiin takasin kiinni. Pian S ilmotti että se tartteekin kaks hinaajaa eikä lähdöllä ole kiirettä kun halutaan rauhottaa tilannetta...

Hinaajat tilattiin klo 14:ksi mutta vasta klo 16 Posse ja Helios tarttu toimeen. S oli tarkotus viedä suoraan syväväylää pitkin ulos ennen Romantikan tuloa mutta kääntö Hietalahdessa näytti olevan täysin hinaajien varassa ja siinä kesti niin kauan että Romantika oli jo tiellä ja hinaajat vei S:n ulos Harmaja kautta ja lekotti vasta Harmajan jälkeen. Kohtapa S ilmotti VTS:lle että aluksella on ohjailuongelmia. Tämän enempää ei kuulunu, paitsi että luotsi lähti laivasta ja nyt illalla se näyttää AIS:n mukaan olevan jossain Tallinnan edustalla että saapa nähdä mitä tapahtuu / vad händer sen!  :P

P.S. Harvoin näkee yhtä hurjaa savutusta kun mitä Sakhalinista tuli koko ajan, käyköhän se hiilillä vai...

Kim Helle

Just joo, kattelin SSC4:lta kun FS.ää hinattiin ja tietenkin tuo kameran p...e jäi matkasta. Onko selvinyt mitään uutta esim. vaurioista tai ylipäätään mikä meni pieleen?
Päivitys

Tulossa:

Menneet: BP 3.5.2023

Mika Mattila

 ???Tällä hetkellä FESCO SAKHALIN on Telakalla Italiassa 2 Pääkonetta paskana????