Uusi nopealaiva Tallinnan reitille

Aloittaja Miran Hamidulla, 24.04.2001, 16:34:58

« edellinen - seuraava »

Miran Hamidulla

Tän päivän hesarin mukaan Hansaliising niminen yhtiö tulee allekirjoittamaan ensi keskiviikkona sopimuksen Almatzin telakan kanssa pikalaivasta joka ottaa 300 matkustajaa ja noin 20 autoa. Aluksen varsinainen tilaaja ei ole vielä tiedossa. Itse uskon, että se on Linda Line, koska se on aiemmin tilannut tuolta Almatzista yhden uudisrakennuksen. Tosin myös Tallink on ilmoittanut havittelevansa uutta katamaraania, mutta en usko, että se on tämän aluksen tilaaja, koska tuo alus kuulostaa liian pieneltä Tallink Express I:n korvaajaksi.
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Ari-Jukka Perkiomaki

#1
Aikookos se Linda Line sitte laajentaa myös "perinteisten" katamaraanien puolelle?
Jos nyt oikeen muistan niin ovat tilanneet myös uuden kantosiiven vai peräti kaksi? :D

Ari-Jukka Perkiomaki

#2
No niin, siellä edellisellä sivulla olikin jo kaikki factat tosta Lindan uutuudesta! En vaan ollu kerinny lukeen juttuja niin kauas :)

Antti Ruusu

#3
Mitä järkee on tilata uusia nopeita lauttoja, jos ja kun viro liittyy EU hun niin taxfree loppuu ja suunnilleen kaikki tippuu pois pelistä... :D

Miran Hamidulla

#4
Nopeita lauttojahan tuon Viron EU:hun liittymisen takia kannattaa tilatakkin, koska ne eivät elä niin paljon tax-free bisneksestä kuin autolautat. Sillä nopeiden lauttojen asiakkaat ovat enemmänkin bisnesmiehiä, jotka eivät pahemmin raahaile suuria kaljamääriä tax-freestä.
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Antti Ruusu

#5
Ja eikös kaikki hel-tal linjan nopeat alukset ole tappiollisia?? muistaakseni

Eerik Laine

#6
Joo sillaihan asiat kuulemma on... :P
Mutta tänä vuonna ainakin Tallinki uhoo pääsevänsä niitten kanssa voitolle!  ;D

Miran Hamidulla

#7
Noihin nopeisiin lauttoihin satsataan vissiin juuri tulevaisuutta ajatellen. Sillä ihmisten matkailutottumukset ovat yhä enemmän ja enemmän muuttuneet nopeaa liikennettä suosivaksi, ja aivan kuten Eerik sanoi tänä vuonna yhtiöt uskovat ensimmäistä kertaa saavansa voitollisen tuloksen tästä toiminnasta. Ja Tallinnan reitin tax-freen loppumisen jälkeen ihmiset tulevat varmasti yhä enemmän siirtymään nopeisiin lauttoihin kun porukka ei enään jaksa notkua ostoslautoissa. Liikennettä Tallinnaan kuitenkin tullaan edelleen tarvitsemaan, koska Viro kiinnostaa ihmisiä läheisen sijaintinsa ja kielellisen sukulaissuhteensa vuoksi, ja via Baltican kehittyminen houkuttelee ihmisiä varmasti matkustamaan Eurooppaan Viron kautta. Tällöin nopeat autokatamaraanit osoittavat hyödyllisyytensä. Toki reitille tulee varmasti jäämään perinteisiä aluksia talvikausia ja rahtiliikennettä varten, mutta risteilylautat tulevat varmasti häipymään Riikan tai Tukholman reitille.
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Eerik Laine

#8
Låndgångnenissa joku Ruottalainen väitti nähneensä pari viikkoa sitten Tallinkin mainoksen missä oli SSC Four tyyppinnen laiva Tallinkin väreissä? Eli mistä ihmeestä on kyse??? Onko Hansaliisingillä mitään tekemistä tämän mainoksen kanssa??

laivat

#9
Landgångenissa eräs henkilö on kirjoittanut lukeneensa jostakin lehdestä, että Boomerang (Polferriesin katamaraani) on myyty. Lehden kirjoittaja, josta henkilö on Boomerangin myynnistä lukenut arvelee, että ostaja on Tallink, joka voi hyvinkin pitää paikkaansa, sillä Tallinkhan on kertonut etsivänsä Tallink Express I:n tilalle uutta suurempaa autokatamaraania ja Boomeranghan on AutoExpressin sisaralus.