Suomenkieliset paikannimet top 5

Aloittaja Eerik Laine, 17.05.2004, 11:04:22

« edellinen - seuraava »

Jani Nousiainen

Matkustajalaivat.com

Tulevaa: Viking XPRS 15-16.8 St. Ola 16.8 Ionis 16.8 Viking XPRS 18.8 Baltic Princess 19-20.8 VikingGrace 20-21.8

Sami Nurmi

Paskajärvi  :D Turun Krampissa

Risto Kempas

Juuri kävin tutkimassa metsää muutaman päivän ajan. Heti alkuun olin jo Hirttokalliolla ja Munavahassa. Ensimmäisen tajusin hyvinkin. Yrmeä kallio, "Jåå, tässä on kaiketi hirtetty joku...  joku vahaaja?"

Näin Ugissa lapsuutta viettäneenä kerron Kaupunginlahden oikean nimen: Pask'lahti. Sinne pumpattiin jätevedet, siis kaupungin keskustan lahteen. Fiksuja. Opin siellä, että Ugin lukion menestynein oppilas oli päässyt jääkiekkoilijan vaimoksi. Korskea saavutus kaupungille! Tähän en koskaan yltänyt.
Finnjet Historical Society ry - www.finnjet.fi - Jetin virallinen yhdistys

Jan Holm

Sitten löytyy MUNAPIRTTI Porvoo Loviisa suunnalla.

Ari Leskinen

Noita paskoja tuntuu olevan Suomessa enemmänkin. Mulla on mökki Raumalla, Pask-Aikossa.
Merellä vietetty aika ei lyhennä elämää !!

Laita samaan paikkan takaisin !!

Alvar Euro

Paskalahti ja paskaperanjärvi Turussa. jos asuisi vaikka paskalahden rannalla kun kaveri kysyisi "misäs teirän mökki on?" mä vastaisin tiätty "paskalahre rannal!"
menneet: Silja Europa 16-17.8.2009 Baltic Queen 7-8 .12.09 tulevat : ??

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Ari Leskinen - 17.08.2009, 21:30:17 Noita paskoja tuntuu olevan Suomessa enemmänkin. Mulla on mökki Raumalla, Pask-Aikossa.
Meneekin melko tuttuihin maisemiin. Tuohan on vanha suosikkini alueen merikorteista. :)
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Ari Leskinen

Lainaus käyttäjältä: Alvar Euro - 17.08.2009, 21:32:27
Paskalahti ja paskaperanjärvi Turussa. jos asuisi vaikka paskalahden rannalla kun kaveri kysyisi "misäs teirän mökki on?" mä vastaisin tiätty "paskalahre rannal!"
Vähän OT, mutta kuitenkin. Entinen Rauma-Repolan hinaaja Rauma IV on nykyiseltä nimeltään VITUS. Jos kaveri nyt kysyisi, missä olet töissä ....
Merellä vietetty aika ei lyhennä elämää !!

Laita samaan paikkan takaisin !!

wanvil

Rovaniemen ja Sodankylän välillä löytyy paikkakunta nimeltä Kusijärvi :D

http://itouchmap.com/?c=fi&UF=-1373299&UN=-1975315&DG=LK

Ensin epäilin kirjoitusvirheeksi, mutta googlettamisen kautta löytyi tarpeeksi osviittaa, että tuollainenkin löytyy. Kuusijärvi taasen sijaitsee Vantaalla, mutta eiköhän joku ole sen joskus kirjoittanut lyhyemmin hieman huolimattomasti.

Nalle Fyrqvist

Porvoon seudulla on sen niminen paikka kuin Hinthaara, josta sitten voi keksiä kaikenlaista.
Ruotsinkieliseltä nimeltään ko. paikka tunnetaan Hindhår nimellä ja oikea käännös Ruotsinkielisestä nimestä olisikin Hirvenkarva.
Parhaimmat laivat tehdään Suomessa. Varsinkin M/S Silja Festival
Seuraavaksi: Tallink Silja Linella Turusta 23h-risteilyjä M/S Baltic Princessillä kahteen kertaan.