Baltic Princessin alennusvaihteet

Aloittaja Kai Heino, 31.12.2017, 15:30:04

« edellinen - seuraava »

Joonas Kortelainen

Itse en ymmärrä asia vain ja ainoastaan sitä, miksi TallinkSilja tikistelee asian kanssa? Laittais nyt kerralla kuntoon ja reipas telakointitauko. Se, että perutaan yksi lähtö kerrallaan ei oikein pr-mielessä toimi. Muutenkin se, ettei sille otettu alunperinkään korvaajaa Galaxyn lisäksi kertoo ehkä enemmän siitä, että muut reitit koetaan nyt varustamossa tärkeämmiksi kuin Turun reitti, jolla kuitenkin on yksi lähtö päivässä.

Jussi Viljanen

#61
Pukitus valmiina.pikku purtilot ok.huomenna paattien siirtelyä ulos ja rinsessa sisään.prinsessa pitäis edelleenkin saada lauantaina iltalähtöön liikkeelle.tavoite on kova ja haastava0m
------------
jaa jaa,,, kaikki muuttuu hovissa

https://www.tallinksilja.fi/liikennetiedotteet

Tapio Väyrynen

Tuli mieleen sellainen, että Baltic Queenin laittaisi Turun iltalaivaksi.
Ilmeisesti teknisesti luottevampia ja vähemmän ajettu.

Baltic Princess olisi Tallinna Tukholma linjalla.
Jos olisi vielä tulevaisuudessa ongelmia, niin aikataulu ei kärsi pitemmän satamassaoloajan takia.

Kalle Id

Baltic Queenissä on ne samat Wärtsilän alennusvaihteet kuin Baltic Princessissäkin oli, ja BP:llä minulle kerrotun mukaan BQ:lla on myös ollut ongelmia vaihteiden kanssa. Ne vaan eivät näy niin pahasti yleisölle juuri mainitsemiesi pitkien satama-aikojen vuoksi. Nyt kun BP:hen on saatu luotettua tekniikkaa olevat vaihdelaatikot, ei sen tilalle todellakaan kannata vaihtaa sitä laivaston viimeistä laivaa, jossa on epäluotettavat vaihteet.

Maria Kurtto

Turhaa mun mielestä spekuloida laivan vaihdolla. Turun ilta on vaan Siljan osalta kirottu. Tää on nyt vain hemmetin huonoa tuuria. Silja fanina annan nämä anteeksi vaikka tietysti matkan siirtämiset harmittaa.

Marko Mäkelä

Lainaus käyttäjältä: Maria Kurtto - 14.03.2018, 10:45:14
Turhaa mun mielestä spekuloida laivan vaihdolla. Turun ilta on vaan Siljan osalta kirottu. Tää on nyt vain hemmetin huonoa tuuria. Silja fanina annan nämä anteeksi vaikka tietysti matkan siirtämiset harmittaa.
Maria on mun mielestäni ihan oikeassa tässä asiassa. Ja määkin Silja fanina annan anteeksi ja tämähän on vain todella huonoa tuuria turhaa tässä syytellä ketään tai mitään.

Kai Heino

Onko näitä 2-luokan låådia muissa kuin BP:n ja BQ:n konehuoneissa? Wärtsilän Italian tehdas ei ole saanut laatua ulos? Onko nykyään kaikissa jo Riissel-sähköinen propulsiokoneisto? Näyttää BP kiertävän juuri Saaronnientä.
Luonto suosii turhanpäiväistä kokeilijaa.

Hannu Sarell

Nyt on matkalla Naantaliin. Isopukki edessä ja Ukko takana. Turun sataman kamerat eivät ainakaan mulle näy nyt. Erroria pukkaa. Onkohan "sovittu", että ovat pois käytöstä juuri, kun rinsessa lähti hinurien avulla matkaan... ;)

Kalevi Lehto

Lainaus käyttäjältä: Hannu Sarell - 14.03.2018, 16:44:34
Turun sataman kamerat eivät ainakaan mulle näy nyt. Erroria pukkaa. Onkohan "sovittu", että ovat pois käytöstä juuri, kun rinsessa lähti hinurien avulla matkaan... ;)
Hmm... Voisikohan tosiaan olla näin, nimittäin ainakin eilen illalla toimivat ihan normaalisti?
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

Tuomas Romu

Lainaus käyttäjältä: Kai Heino - 14.03.2018, 16:41:21
Onko näitä 2-luokan låådia muissa kuin BP:n ja BQ:n konehuoneissa? Wärtsilän Italian tehdas ei ole saanut laatua ulos? Onko nykyään kaikissa jo Riissel-sähköinen propulsiokoneisto?

Voihan syynä olla sekin, että alennusvaihteen mitoituksessa on tapahtunut jo suunnitteluvaiheessa virhe ja sen seurauksena se ei kestä. Foorumin autolauttamiehet kuitenkin tietänevät paremmin, mistä kenkä puristaa.

Dieselsähköinen voimansiirto on vain Viking Gracessa ja MegaStarissa, ja tulevassa Viikkarin laivassa. "Jo" on kuitenkin väärä sana; dieselsähköisen voimansiirron hyötysuhde on mekaanista huonompi ja se ei välttämättä ole perusteltu vaihtoehto uuteenkaan matkustaja-autolauttaan. Noissa nimeltä mainituissa kaasukoneisto ajaa kuitenkin voimalaitosratkaisuun. Kiinanihmeessä on lisäksi Azipod-propulsiolaitteet, jotka luonnollisesti edellyttävät sähköistä voimansiirtoa.
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Hannu Sarell

Nyt ne Turun kamerat näkyvät, ehkä näkyivät koko ajan, mutta oma suosikkisivuni ilmoitti erroria, jota ei tehnyt eilen. Uudelleen haettuna näkyvät nyt. Onkohan osoitetta muutettu?

Maria Kurtto

#71
Turun sataman kamerat oli jo eilen alhaalla. Ja ei tuossa mitään salattavaa ole.

Kalevi Lehto

Lainaus käyttäjältä: Hannu Sarell - 14.03.2018, 18:49:21
Onkohan osoitetta muutettu?
On muutettu. Vanhalla osoitteella eivät näy.
Laivamatkailua Suomen Turusta jo vuodesta 1964

Kalle Id

Lainaus käyttäjältä: Kai Heino - 14.03.2018, 16:41:21
Onko näitä 2-luokan låådia muissa kuin BP:n ja BQ:n konehuoneissa? Wärtsilän Italian tehdas ei ole saanut laatua ulos?
Käsittääkseni Wärtsilän Norjan-tehtailla tehtyjä. Jos minulle BP:n konehuoneessa kerrottu pitää paikkansa, oli/on osa ongelmaa se, että lootat ovat prototyyppejä; BP:n versiot olivat numerot 1 ja 2, BQ:n puolestaan 3 ja 4.

Hannu Sarell

Eihän tuossa mitään salattavaa ole, mutta ei toisaalta varsin hyvää mainostakaan viedä muutama päivä sitten telakalta tullut laiva hinaajien avulla uudelleen telakalle.
Lainaus käyttäjältä: Maria Kurtto - 14.03.2018, 18:55:21
Turun sataman kamerat oli jo eilen alhaalla. Ja ei tuossa mitään salattavaa ole.