Miten, ja missä kehitätte filminne?

Aloittaja Jasper Kaarna, 12.06.2003, 10:53:40

« edellinen - seuraava »

Jasper Kaarna

     Ajattelin aloittaa tänne tällaisenkin puheenaiheen, koska minulla on sellainen ongelma, että joudun maksamaan itseni kipeäksi, joka kerta, kun kehitän filmejä; yhden filmirullan kehitys on nykyään melkein 100, vanhaa rahaa.
    Kuinka teillä fanaattisilla laivakuvaajilla on tapana kehittää filmit. Onko teidän tutuilla jotkut pimiöt, vai kehitättekö tekin filminne joissain kuvausliikkeissä, jotka ottavat itselleen välistä luultavasti yli 80% filmin kehityksen hinnasta?
    Taas on 3 filmiä täynnä, lähinnä Bellan risteilystä, ja tänään pitäisi saada vielä Costa Marina, Constellation, yms. Joudunko taas maksamaan itseni kipeäksi, vai voitteko auttaa minua?
Elämä on vain unen hennoilla laineilla kelluva kusitankkeri - Tommi Liimatta

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Jasper Kaarna - 12.06.2003, 10:53:40
    Taas on 3 filmiä täynnä, lähinnä Bellan risteilystä, ja tänään pitäisi saada vielä Costa Marina, Constellation, yms. Joudunko taas maksamaan itseni kipeäksi, vai voitteko auttaa minua?
Tyhmä kysymys tähän väliin:
Onko siis Costa Marina tänään Helsingissä? Kuvasin sen viime viikolla Saksassa. ::)

Mä kehitän filmini ja teetätän kuvat (filmistä ja digistä) eräässä valokuvausliikkeessä, jolla on diili mun faijan kanssa. Mun kuvien valmistus lukeutuu siis samaan sopimukseen. Mutta kuulemma faija sanoo, että mun kuvien teettäminen ajaa vielä mut henkilökohtaiseen konkurssiin... ;D ;D ;D
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Arttu Laaksonen

Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 12.06.2003, 13:21:01
Onko siis Costa Marina tänään Helsingissä? Kuvasin sen viime viikolla Saksassa. ::)

Olihan se siellä tänää, lähti yhden maissa päivällä.
.: FAQ :.

Pekka Laakso

Lainaus käyttäjältä: Arttu Laaksonen - 12.06.2003, 19:23:10
Lainaus käyttäjältä: Pekka Laakso - 12.06.2003, 13:21:01
Onko siis Costa Marina tänään Helsingissä? Kuvasin sen viime viikolla Saksassa. ::)

Olihan se siellä tänää, lähti yhden maissa päivällä.
OK. :)
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Jasper Kaarna

     Kyllä Helsingin sataman sivuilla oli, että se oli siellä, mutta kun menin päivällä katsomaan, niin ei jälkeäkään... No, Arttuhan taisi jo sanoakin, että se lähti jo yhden maissa päivällä, joten harmittaa. Olihan se sentään ehkä lempiristeilyalukseni Costa Allegran systeri, enkä ole tottunut siihen, että laivat lähtevät satamasta tuohon aikaan. Pettymyksen ulvaisuuuuuuu...
    Mutta palataan asiaan; Missä, ja miten kehitätte filminne? Jokaisella fanaattisella laivakuvaajalla (tai sen isällä) ei varmastkaan ole diiliä jonkun valokuvausliikkeen kanssa. Joutuuko jokainen siis maksamaan tästä puuhasta yhtä paljon, kun minäkin. Onko olemassa muitakin keinoja, esim. Päästä käsiksi johonkin pimiöön, tai jotakin sellaista?
Elämä on vain unen hennoilla laineilla kelluva kusitankkeri - Tommi Liimatta

Arttu Laaksonen

Lainaa
yhden filmirullan kehitys on nykyään melkein 100, vanhaa rahaa.

Nykyään en pahemmin filmejä kehittele, mutta ennen digiin siirtymistä vein filmit aina Anttilaan, jossa kehitys makso sen n. 50 vanhaa markkaa, ja eiköhän se suunnilleen saman verran ole edelleen.
.: FAQ :.

Miran Hamidulla

Anttila(eli Eiri) on halpisfirmoista paras, mutta sielläkin saa ajoittain vanhoista litkuista kehitettyjä kellertävän värisiä kuvia. Kodakin postipalvelu on paras mikäli haluaa saada edes kohtuulliseen hintaisena erinomaiselle Duralife paperille kehitettyjä kuvia. KodaPostilla hintaa kompensoi sentään se, että joka kehityksestä saa kaupan päälle uuden filmin. :)
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Jasper Kaarna

Lainaus käyttäjältä: Miran Hamidulla - 12.06.2003, 22:46:53
KodaPostilla hintaa kompensoi sentään se, että joka kehityksestä saa kaupan päälle uuden filmin. :)

    Sitten ei muuta, kun vaan kodakille. ;) Tuo uusi filmi kaupan päälle sinetöi sen, koska minulla on aps kamera, joudun maksamaan jokaisesta filmistä n. 5e. :'(

   
Elämä on vain unen hennoilla laineilla kelluva kusitankkeri - Tommi Liimatta

Vesa Vepsäläinen

Tunnin kuva tekee myös hyvää jälkeä, Agfan laadukkaalle paperille. Ja kuvat on valmiita tunnissa. Miinuksena melko tyyris kuvien kehitys, mutta sekin on mielestäni suhteellista.

Toinen suosikkini ovat Citymarkettien Kymppikuvat. En nyt muista kuka kuvat kehittää, mutta ne olivat ihan hyvälaatuisia.

Esim. Eiristä ja Ifistä on huonoja kokemuksia, kummatkin on ryssineet aika pahasti mun kuvien kehityksiä.

Joni Huopana

Tuohon digipuoleen olen nyt viimeisen vuoden aikana keskittynyt kuten Arttukin. Lähetin muutamia kuvia Ifin OnlineFoto -palveluun, ja paperikuvat tuli postissa kotiin. Ihan asiallisen näköisiä ne oli, mutta laatua saa varmaan parannettua, kun pikkuhiljaa opettelee.

Heikki Helen

Mä itse suosin Ifiä, koska se on halvin... kyllähän niillä välillä tulee kuvia, joissa alus on negassa kyllä kokonaan, mutta itse kuvasta puuttuu osa, mutta tälläisiä kuvia oon saanu kyllä liikkeistäkin... lisäksi niissä kuvissa, joita oon tilannu jälkeenpäin liikkeistä, niissä on tapahtunut muutaman päivän jälkeen sellainen kellertymisilmiö ja sen jälkeen ne ei enää näytä niin hyviltä... Ifin kuvissa värit säilyy paljon paremmin.
Nykyään yli 1200 alusta ja 1600 kuvaa ---> http://www.hhlweb.org

Pekka Laakso

Oon muuten itse huomannut, että kohde, useimmiten alus  ::) jää esim toisesta reunasta pois, jos on kuvannut niin, ettei tyhjää tilaa kuvan reunoille jää paljoa. Tietysti filmistä tehtävää kuvaa voi keskittää niin, että kohde tulee kokonaan näkyviin tai kuvan keskelle, mutta digikuvien suhteen näin ei kai voi tehdä. Näin minulle on kerrottu.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Arttu Laaksonen

Lainaus käyttäjältä: veppis - 13.06.2003, 15:36:50
Toinen suosikkini ovat Citymarkettien Kymppikuvat. En nyt muista kuka kuvat kehittää, mutta ne olivat ihan hyvälaatuisia.

Esim. Eiristä ja Ifistä on huonoja kokemuksia, kummatkin on ryssineet aika pahasti mun kuvien kehityksiä.

Eikös se ole nimenomaan Eiri, joka Citymarketin Kymppikuvat kehittää...  ;)
.: FAQ :.

Matti Kauppinen

Lainaus käyttäjältä: Arttu Laaksonen - 14.06.2003, 19:05:16
Lainaus käyttäjältä: veppis - 13.06.2003, 15:36:50
Toinen suosikkini ovat Citymarkettien Kymppikuvat. En nyt muista kuka kuvat kehittää, mutta ne olivat ihan hyvälaatuisia.

Esim. Eiristä ja Ifistä on huonoja kokemuksia, kummatkin on ryssineet aika pahasti mun kuvien kehityksiä.

Eikös se ole nimenomaan Eiri, joka Citymarketin Kymppikuvat kehittää...  ;)

Kyllä se on Eiri, joka CM:n kymppikuvat kehittää.

Itse käytän kuvieni kehittämiseen pääsääntöisesti joko IFIä tai sitten citymarketin kymppikuvapalvelua. Myös Anttilan digikuva-suurennos palvelua olen käyttänyt jonkin verran.

Kervisen Lauri

Itse kehitän kuvat pääosin IFI:ssä eikä minulla ole mitään pahaa sanomista siitä, ja toivon ettei tulekaan. Hintakin on hyvä.
Olen käyttänyt myös Anttilan kuvapalvelua.

Koulussa olisi voinut ensi vuodeksi valita kuviksen valinnaiskurssissa valokuvien kehitystä ym. mutta en ottanut sitä, ja tuskin  saan pimiötä tarvikkeineen käyttööni... ;D