Kuvausmahdollisuuksia

Aloittaja Sara Koskela, 20.08.2003, 22:32:57

« edellinen - seuraava »

Sara Koskela

Olen uusi tässä kuvaushommassa ja ajattelin nyt tilaisuuden tullen
ottaa muutamia kuvia. (Ensimmäiseni...)
Eli kun olemme menossa Siljalla Helsingistä Tukholmaan, niin osaisiko joku
kertoa mihin aikaan suurin piirtein olisi suuri mahdollisuus bongata
muita aluksia?
Olenhan mä niitä nähnyt varmaan joka kerta kun ollaan sille suunnalle menty, (Viime matkasta Stockikseen tosin taitaa olla pari kuukautta vajaa vuosi) mutta kun en aikaisemmin ole niitä kuvia ottanut...
Silly me...
Symphony 15.6.  Se on jo ihmeellistä sattumaa...

Kenny Leong

#1
Lainaus käyttäjältä: Sara Koskela - 20.08.2003, 22:32:57
Eli kun olemme menossa Siljalla Helsingistä Tukholmaan, niin osaisiko joku
kertoa mihin aikaan suurin piirtein olisi suuri mahdollisuus bongata
muita aluksia?

No kun olette Tukholman saaristossa seuraavan päivän aamuna niin Isabella tulee vastaan noin 8.00 -8.30  PAIKALLISTA aikaa.
Itte mun ois se pitänyt onnistua kuvata taas mutta kun en onnistunut niin ei  :D ja nyt istun taas ****upäissäni täälä Tukholman nettikahvilassa ja.... :beer:

Matti Kauppinen

Ja illalla kun lähdette Tukholmasta takaisin, niin kohtaatte Tukholman saaristossa ainakin Silja Festivalin ja Amorellan. Hyvällä tuurilla kohtaatte myös Birka Princessin ja/tai Sea Windin tai Sky Windin.

Miran Hamidulla

#3
Ja tämä Amorellan ja Silja Festivalin kohtaaminen tapahtuu noin klo 18 aikoihin, mutta kannattaa mennä kannelle hyvissä ajoin ettei tule yllätyksiä. Tiistai-perjantai ja sunnuntai päivinä vastaan pitäisi tulla myös SeaWindin alus jokin aika Amorellan ja Festarin jälkeen.
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Kenny Leong

#4
Lainaus käyttäjältä: Matti Kauppinen - 21.08.2003, 14:11:15
Ja illalla kun lähdette Tukholmasta takaisin, niin kohtaatte Tukholman saaristossa ainakin Silja Festivalin ja Amorellan. Hyvällä tuurilla kohtaatte myös Birka Princessin ja/tai Sea Windin tai Sky Windin.

Kyllä. Nyt yritän taas kuvata uudelleen Amorellan kun sen missasin... mutta Silja Festival ja Sky Wind tuli kuvattuna Baltic Kristinan kannelta matkalla Riikaan.

Jasper Kaarna

     Jos hiukka valvot, illalla, kun tulet maarianhaminaan, Ståkiksesta tullessa, niin siinä klo. 12 aikoihin illalla maarianhaminassa saat Mariellasta tai Gabriellasta upean iltavalaistuskuvan. :D Itse kun alkukesästä olin Hel - Stå - Hel risteilyllä, Isabellalla, sain upean iltavalaistuskuvan Silja Symphonysta, kun taustalla oli vielä kesäisen auringonlaskun jäänteet -> purppura taivas.
    eli upeaa oli. Tosin, silloin ne tulivat aivan peräkkäin sinne Maarianhaminaan, eikä voi olla aivan 100% varma, että sinun risteilyllä käy samoin, mutta melko varma olen. Kannattaa kokea!
    Ja tosiaan aamulla (valitettavasti en osaa sanoa tarkkaa aikaa) Isabella ja Silja Europa tulevat vastaan, Tukhålman saaristossa, joten kun menet Serellä/sympillä, siinä keulassa muistaakseni promenade-kannella kun on se merinäköalapaikka, siitä voisi saada aika mukiinmenevät kuvat. :)
    Täällä: http://www.fcbsweb.com/forum/index.php?board=3;action=display;threadid=1917;start=0 on puhetta siitä, kun minua vaivaa täsmälleen sama ''ongelma'', joten sieltäkin voipi löytää jotakin apua.
    Ja vielä sellasta, että aamulla, kun saavut Tukholmaan, saatat saada saaristossa Tallinkin Regina Baltican tai Fantaasia, ja Tukholmassa voi olla Riga Sea Linen Baltic Kristina.

    Ps. Nyt on sitten joku Foorumilainen - Kenny - kokenut tämän uuden linjan, Riika - Tukholma ja vieläpä Baltic Kristinan RSL:nin kuosissa. :D
Elämä on vain unen hennoilla laineilla kelluva kusitankkeri - Tommi Liimatta

Väyrysen Antti

#6
Eli toisin sanoen:
Koko valoisan ajan kun kärvistelee kannella, niin ei ainakaan pitäisi missata mitään.

"Koko päivä kannella"-tekniikalle :beer:

-Vanhempi merenkulun harrastaja, Itämeren ferry-asiantuntija, merenkulun huippuosaaja, kuljetusalan ammattilainen ja VIP SILVER (Asiantuntemus ja ammattitaito kilpailukykyisiä myös kansainvälisellä tasolla)-.
FAKTAT: 1) Foorumilla meno on epävakaa ja sen tietää ja selviää vain tulevaisuus.

Kervisen Lauri

Koko päivä kannella - tai ainakin ikkunoiden lähellä, on paras tapa bongata kuvattavaa, sillä onhan merellä muutakin liikennettä kuin aikataulun mukaista, ja se onkin usein mielenkiintoisempaa, kuin jokapäiväiset silja-viking-tallinkit... ;D

Sara Koskela

No ei sitä nyt koko päivää voi kannella viettää, kun pitää tehdä (edullisia) ostoksia ja käydä syömässä pitkän kaavan mukaan.  ;D
Toivottavasti edes jotain saa kuvattua, mutta jos säät jatkuu samanlaisina niin
on vähän ikävä olla kannella. Parempia säitä ensi viikoksi!!
Symphony 15.6.  Se on jo ihmeellistä sattumaa...

Ari-Jukka Perkiomaki

Mä taas oon tulossa Tukholmasta Helsinkiin 5.9-03 Siljalla. Tukholman puoleiset  kuvausajathan tulikin jo hyvin selville, mutta mites on kun saavutaan Helsinkiin? Pitääkö mun heti aamu kuudesta tulla ylös autokannen alta , että kerkee kuvaan mahdollisimman paljon eri laivoja?
Mitä aluksia on liikkeellä ennen Helsinkiä ja missä?

Joni Huopana

Muistaakseni näin Meloodian ja Nordlandian joskus 8-9 välillä, kun olin aamiaisella Food Gardenissa Mariellalla.

Marko Mälkiä

Ja kun pitää silmänsä auki, voi saada vaikka tällaisen kuvan. Lastista kannattaisi varmaan pitää parempaa huolta - Latviassa touhutaan näin.

(on nyt vähän pieni kun oli tarkoitus laittaa avantariksi)

Matti Kauppinen

#12
Ja jos pitää silmänsä auki ja kameran käden ulottuvilla, niin siellä saattaa saada kuvattua paljon muitakin kiinnostavia laivoja. Esim. itse kuvasin viime kesänä Tukholman saaristossa MSC Balticin. ;)