Tallink Grupp tilaa LNG-käyttöisen nopean laivan Meyeriltä Turusta

Aloittaja Vesa Penttilä, 11.12.2014, 15:11:08

« edellinen - seuraava »

Ilpo Kuivanen

Lainaus käyttäjältä: Jarno Setälä - 27.01.2015, 10:09:23
Esimerkkitilanteena 22.5. perjantailähtö Hki-Sto risteily:

Siljalla Deluxe-hytti ilman mitään bonuksia tai pisteitä 600€ (commodore 1000€)
Vikingillä vastaava parivuoteellinen hytti 360€ ilman mitään etuja (suite 740€)

Sikailuista minulla on kyllä kokemuksia myös Turun linjalta ja juurikin Galaxyltä: sänky täynnä nuuskapusseja ja lattiamatot uivat oluessa, toivottavasti oli vaan ihan yksittäistapaus.

Ovathan nuo commodorehytit kalliita, toisaalta sen club one -kortin saa aika mutkattomasti ja se näkyykin sitten heti tuossa hytin hinnassa. Lisäksi nuo tuntuvat aika hyvin menevän kaupaksi, koska jos jätät matkan varauksen viime tippaan, niin ei oota ne noissa myyvät.

Ja mitä tulee tuohon HKI-TLL-väliltä, niin minulle itselleni on aika lailla sama, mikä noista kolmesta sitä väliä ajelee, kun kerran melko identtisiä ovat eikä ikäerokaan nyt niin suuri ole.

Sami Penttilä

#76
22.5 kultatason clubi hinnat ovat siljalla:
Delux 388
Commo / junnu 647
sviitti 1092
Että onhan noissa vielä ihan mukavasti viikon etelänmatkan verran vähintään hintaa.

Jussi Laine

Lainaus käyttäjältä: Sami Penttilä - 28.01.2015, 13:27:54
22.5 kultatason clubi hinnat ovat siljalla:
Delux 388
Commo / junnu 647
sviitti 1092
Että onhan noissa vielä ihan mukavasti viikon etelänmatkan verran vähintään hintaa.

Jos haluaa luxusta tai sviitin niin tietysti siitä pitää olla valmis maksamaan. Eihän luxus ole enää mitään luksusta, jos sinne pääsevät kaikki tavis matkustajatkin. Minulle on aina riittänyt normi B koppi ja viimeksi sellainen maksoi joululahjakupongin kanssa 60 e eli saman kuin taksi lentokentälle.

Voidaankin kysyä, että paljonko olisi sopiva hinta normi promenadehytille?

Timo Heikkinen

Yp voisi siivota nämä HKi-Sto hintaspekuloinnit sopivampaan ketjuun, kun ei ne Tallinkin uudisrakennukseen liity  :deal:

Artsi Leskinen

Lainaus käyttäjältä: Kalevi Kallio - 26.01.2015, 22:54:05
Enemmän olisin huolissani Hki-Sto linjasta. Syrrat ovat jo yli 20 vuotta vanhoja kiuluja

Ja siitä huolimatta täysin ylivertaisia yhteenkään purkkiin, joka näillä vesillä liikkuu. Kehitys ja tuotteen houkuttelevuus ei tosiaan ole kauheasti kehittynyt parin viime vuosikymmenen aikana.


Joonas Pio


Marko Manninen

Heitämpä ajatusta kehiin. En epäilisi ollenkaan, kun tämä uudisrakennus valmistuu. Star menee pidennykseen ja sinne asennetaan LNG säiliöt samalla. Kyseinen operaatio olisi hyvä suorittaa heti uudisrakennuksen valmistuttua. Eikös Starin moottorit ole vastaavat, kuin XPRS.n?
Autolla menneet 1/2018->: Finnstar, Finnmaid, Finnlady, Stena Britannica, Finnswan, Finnclipper, Finnfellow, Finnpartner, Stena Superfast X, Tom Sawyer
Autolla tulevat 2018: Finnstar?, Finnmaid?, Finnlady?, Finnswan?
Risteily menneet 1/2017->: Galaxy, Baltic Prinses, Mariella, Stena Nautica, Stena Jutlantica
Risteily tulevat 2019: Viking Grace

Joni Huopana


Teemu Malinen


Tuomas Romu

All information and details given in good faith but not guaranteed!

rasanttu

#86
Alus tilataan nyt varmuudella.

http://www.ts.fi/uutiset/talous/740307/Tallink+tilaa+laivan+Turusta

Varustamoyhtiö Tallink on vahvistanut tilaavansa uuden aluksen Turun telakalta.

Tallink ja Meyer Turku pääsivät tekivät viime vuonna jo aiesopimuksen uuden sukupolven LNG-käyttöisestä nopeasta laivasta.

Laiva tulee Tallinnan ja Helsingin väliseen reittiliikenteeseen. Aluksen arvo on noin 230 miljoonaa euroa ja se toimitetaan tilaajalleen Turun telakalta vuoden 2017 alussa. Hankkeen työllistävä vaikutus on noin 2 000 henkilötyövuotta.

Tallinkin aluksen rakentaminen osuu erittäin sopivaan saumaan TUI Cruisesin tilaamien risteilijöiden Mein Schiff 5:n ja 6:n väliin.

– Meyer Turku on erittäin tyytyväinen voidessaan jatkaa pitkää ja hyvää perinnettä matkustaja-autolauttojen rakentamisessa Tallinkille. Nyt solmitun sopimuksen ansiosta lisäämme tuotantoamme 30 prosentilla vuonna 2016, Meyer Turku Oy:n toimitusjohtaja Jan Meyer sanoo Tallinkin tiedotteessa.


Uutisessa mainitaan, että alus tulee reittiliikenteeseen. Spekulointi mahdollisesta risteilyaluksesta voidaan siis unohtaa. Melkoinen viuhu käy Tallinkilla jatkossa kun merellä seilaa kolme Shuttlea.


Jari Joenperä

#88
Onpahan kallis verrattuna aikaisempiin ja Graceen!
Tais Tallinkki tilata tämän laivan ihan vaan Vikingin kiusaksi.
Nyt Grace II ei voida aikataulussa rakentaa Turussa ja se aiheuttaa huonoa mainetta etc. jos tilataan ulkomailta. Tai aikataulu myöhästyy....

Marko Manninen

Lainaus käyttäjältä: Jari Joenperä - 27.02.2015, 11:08:35
Nyt Grace II ei voida aikataulussa rakentaa Turussa ja se aiheuttaa huonoa mainetta etc. jos tilataan ulkomailta. Tai aikataulu myöhästyy....

En olisi kuitenkaan uskonut Viikingin tilaavan laivaa vuodeksi 2017. Toimitusjohtajan puheista pitäisin 2018 parempana vaihtoehtona. Sinällään Turku pystyy ottamaan lohkoja Papenburgista, jos tiukka paikka tulee. Sillä varauksella, että siellä ehditään niitä tekemään. Rostockin telakan paineista ja kapasiteetti mahdollisuuksista en ota kantaa.
Autolla menneet 1/2018->: Finnstar, Finnmaid, Finnlady, Stena Britannica, Finnswan, Finnclipper, Finnfellow, Finnpartner, Stena Superfast X, Tom Sawyer
Autolla tulevat 2018: Finnstar?, Finnmaid?, Finnlady?, Finnswan?
Risteily menneet 1/2017->: Galaxy, Baltic Prinses, Mariella, Stena Nautica, Stena Jutlantica
Risteily tulevat 2019: Viking Grace