Olympus C-770 ULTRAZOOM 4.0Mpix 10X OPT ZOOM

Aloittaja Anssi Kallioranta, 14.05.2004, 16:53:06

« edellinen - seuraava »

Mitä sanotte kamerasta?

e
6 (100%)

Äänestäjiä yhteensä: 5

Kenny Leong

Lainaus käyttäjältä: Anssi Kallioranta - 17.05.2004, 22:35:42
Joo :) Pitää sit vielä kysellä siellä akibassa kumpaa ne suosittelee. Ja sitte pääseeki jo perjantaina testaamaan uutta kameraa Mariellalle :beer:

Hienoa! Muista sitten samalla hankkia kunnon paristot eli AA-akut kameraan, eli sellaiset 2000 Nimh malliset uudelleen ladattavat paristoakut jotka kestävät pitkään. Miinuksena pitkä latausaika mutta plussana voi sanoa että tehot eivät lopu paristoista ihan heti (ellei käytä HP kameraa ::) ).
Hanki siis kahdet parit noista ladattavista akkuparistoista. Toiset mahdollisesti latauksessa..toiset tuoreena kamerassa jne.

Kameroille :beer:

Anssi Kallioranta

Kennylle: Onko sulla siihen kameraan mitään laukkua? Tai tiedätkö sen hintaa? Luulen että se olisi aika kätsy :beer:

Anssi Kallioranta

Vielä Kennylle: Minkä kokoinen ja merkkinen muistikortti sulla on ja paljonko maksoi??? Entä onko muilla ehdotuksia muistikorteista, luulen että hommaan 128mb kokoisen ::)

Kenny Leong

Lainaus käyttäjältä: Anssi Kallioranta - 17.05.2004, 23:49:45
Vielä Kennylle: Minkä kokoinen ja merkkinen muistikortti sulla on ja paljonko maksoi??? Entä onko muilla ehdotuksia muistikorteista, luulen että hommaan 128mb kokoisen ::)

Mulla on Lovepro Z40 merkkinen kameralaukku. Hinta oli noin 18 euroa. Sitten käytän 2x 128Mb muistikorttia (Compact Flash). Muistikortit sain edellisen kamerakauppani yhteydessä kun ostin vanhan kamerani Canon Powershot S30n pomoltani niin kauppaan sisältyi kaksi 128Mb:n muistikorttia. Ei tuo 128Mb:n kortti paljoa maksa nykyään. Mbnetin hintaseurannasta näkee senkin halvimman hinnan. Canonin kameran mukana tulee tuo 32Mb:n muistikortti mutta siihen ei mahdu kuin about 30 kuvaa parhaimmalla kuvanlaatuasetuksilla.
Iso muistikortti on herkkua koska videotallennuksen laatu on S1ssä aivan mahtavaa luokkaa (max.)640x480 15 tai 30fps asetuksilla. Se on jo hitechiä ;D

Jasper Kaarna

     Itse tein sen virheen, että ostin 64mb muistikortin. Riian reissulla sitten opin kantapään kautta, että pitää olla isompi. Jos joku nimittäin on ärsyttävää, niin se, että on prkl:sti kaikkea kuvattavaa ja joutuu pihtailemaan kuvien kanssa. ::) Nyt löytyy sen 64mb:n lisäksi vielä 128mb, joten niillä nyt ok:sti pärjää, tosin Normandiaan pitää otta kannettava mukaan, että voi purkaa muistin aina välillä. Kiviäkin kiinnostaa... ;)
   
    Mitä tulee kameralaukkuun, jos asut Helsingissä, kannattaa käydä Itäkeskuksessa, Hansasillan pohjoispäädyssä olevassa laukkuliikkeessä. Sieltä sain erittäin hyvän (ei ainakaan vielä ole mennyt rikki, vaikka kovassa käytössä on ollut) kameralaukun hintaan 10?. Sinne mahtuu ainakin oma HP:n Photosmartti erittäin hyvin ja siinä on myös muutama sivutasku varaparistoja ja muistikortteja varten. Muualla kameralaukut olivat aina jotain 20? ja tuo on vielä suht tyylikäskin. Halpa se on vain siksi, koska ei ole mikään super merkkituote.
    Kenny jo tuossa totesikin, mutta kuitenkin: kameroille: :beer:
Elämä on vain unen hennoilla laineilla kelluva kusitankkeri - Tommi Liimatta

Kervisen Lauri

Akibasta puheen ollen, kannattaa varmistaa haluamansa maalin saatavuus etukäteen puhelimella tai maililla. Itse meinasin lähteä ostamaan kameraa soittamatta ensin, onneksi en, sillä vehje piti hankkia myymälään ensin...

:)

Anssi Kallioranta

Joo hyvä ku kerroit Lauri ;) Soitin sinne tänään ja onneksi siellä oli haluamani kamera :thumb: Ostan sen canon powershot S1 IS:n! Kiitos siitä Kenzolle :beer: Ostan Kit-pakettin johon kuuluu lisäksi Varta Photo Accu laturi + 4 kpl AA 2300mAh! NiMH akkupatteria jotka ovat markkinoiden tehokkaimpia, tyylikäs Targus DPBC03 Pro digitaalikameralaukku, laadukas Viking / Kingston 256MB Compact Flash kortti.

Kenny Leong

#22
Lainaus käyttäjältä: Anssi Kallioranta - 19.05.2004, 15:43:58
Ostan sen canon powershot S1 IS:n! Kiitos siitä Kenzolle :beer: Ostan Kit-pakettin johon kuuluu lisäksi Varta Photo Accu laturi + 4 kpl AA 2300mAh! NiMH akkupatteria jotka ovat markkinoiden tehokkaimpia, tyylikäs Targus DPBC03 Pro digitaalikameralaukku, laadukas Viking / Kingston 256MB Compact Flash kortti.

Hienoa! Et tule varmastikaan pettymään kameraasi. Itse olen ollut tosi tyytyväinen ja kamera on kaikinpuolin makee niin kuin moni muukin mutta se kääntyvä lcd näyttö, kuvanvakaaja, laaja lisävarustelumahdollisuus ja tyylikäs ulkonäkö ovat mieluisia juttuja.

Kaikille kameroille merkistä riippumatta :beer:

Arttu Laaksonen

Kyseinen S1 IS voitti uusimman MikroPC-lehden digizoomkompaktien vertailun. Mainittakoon myös, että C-770 jäi saman testin viimeiseksi (mukana oli 6 kameraa).
.: FAQ :.

Anssi Kallioranta

Jooo! On kyllä aivan mahtava kamera ;) Ei voi muuta sanoa. Ja huomenna pääsee sitten tosihommiin kameran kanssa. Kysyn vielä Kenzolta mitä mieltä olet kameran yökuvaustoiminnosta? Onko jo kokemusta siitä? Eli onko se hyvä vai onko sulla ehdotuksia käsisäädoille??? :beer:

Anssi Kallioranta

Kennylle vielä: eli onko laivasivuillasi kuvia jotka on otettu tällä uudella kameralla?

Kenny Leong

#26
Lainaus käyttäjältä: Anssi Kallioranta - 20.05.2004, 17:54:02
...mitä mieltä olet kameran yökuvaustoiminnosta? Onko jo kokemusta siitä? Eli onko se hyvä vai onko sulla ehdotuksia käsisäädoille??? :beer:

En ole vielä kuvaillut tällä S1:llä yökuvia mutta entisella Powershot S30 kameralla käytin urheilukuvaohjelmaa kun kuvasin yökuvia toisesta laivasta. Veikkaanpa että tällä S1:llä tulee myös hyviä yökuvia samaisella ohjelmalla kuvattuna ja onpa vielä lisänä tämä kuvanvakaaja joka varmaankin avittaa ettei tule niin tärähtäneitä kuvia vaikka varmasti niitäkin kyllä tulee. Jalustaa kehiin taikka tukee kameraa johonkin vaikka kansikaiteeseen tms.
Laivasivuillani ei ole vielä kuvia jotka olisin kuvannut tällä uudella S1:llä mutta tulossa on :beer:

Arttu Laaksonen

Kannattaa muuten muistaa kytkeä IS pois kun jalustan kanssa kuvailee. Kun kamera kuitenkin jalustan ansiosta pysyy ihan paikallaan niin IS voi aiheuttaa että kuvasta tuleekin epäterävä. En tosin tiedä josko tuossa kamerassa on fiksumpi IS kuin mulla...

Ilman jalustaa IS:stä kyllä on hyötyä. Tässä yksi kuva, joka on otettu ilman jalustaa niin että painoin kameraa verkkoaitaa vasten. Valotusaikaa oli muistaakseni pari sekuntia.

http://www.airliners.net/open.file/498593/L/
.: FAQ :.

esko

#28
Itseltäni löytyy Olympus 760 Ultra Zoom 3,2Mp 10x opt.zoom, eikä voi valittaa, 128 kortilla   434€ !  
On mujee peli, sanoo sitten testit mitä tahansa, itse suosittelen ainakin.