Silja Europa rahdataan Australiaan

Aloittaja Joni Huopana, 21.07.2014, 10:21:22

« edellinen - seuraava »

Joni Huopana

Nyt tuli varsinainen pommi!

Silja Europa rahdataan Australiaan. Baltic Queen tulee tilalle, Romantika Tallinna-Tukholma -linjalle ja Isabelle jää ainoaksi alukseksi Riikaan.

https://newsclient.omxgroup.com/cdsPublic/viewDisclosure.action?disclosureId=617915&messageId=766129

Jussi Lampinen

Katos vaan. Sinänsä ei ole ihme että Sto-Riika linjalle jätetään vain yksi laiva väkeä ei siinä varmaan niin paljoa ainakaan kesää lukuunottamatta kulje että päivittäin kannattaisi ajaa molempiin suuntiin.

Antti Kosonen

Mielestäni tämä siirto/vaihto on hyvä. Ainut miinus, että Silja Europa lähtee näiltä vesiltä.  :-[
Meri on edelleen sininen ja kauneimmat laivat valkoisia.

Janne Koskinen

Ei tämä tähän lopu: "Tallink Grupp will continue to work with different alternatives in order to optimize its fleet and routes, which may bring some further changes to the operations."
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Ville Taavitsainen

Hienoa. Saadaan vähän parempaa kalustoa taas Tallinnan reitille. Nyt voi taas lähteä innolla risteilemään. Onhan tuossa sentään kunnon yökerhokin tuossa BQ:ssa
Silja Serenade 23-25.3.2019

Silja Europa 29-30.3.2019

Matti Holmström

Vahva epäilys että nyt on Silja Europan osalta menolippu pois näiltä vesiltä ja sama lienee Festarin osalta, epäilen näiden paluuta ihan heti.  Varustamolla kun tuota ylikapasiteettia on ollut pitkään...
Näin huonoina aikoina ylikapasiteetin purku on ainoa keino kuten entisaikaan EFFOA:n laivaston pienennykset (rahtipuolella)

Juha Paulavuo

Tiedotteessa lukee myös
LainaaWhen compared to 2009 built Baltic Queen the older Silja Europa has higher operating costs, especially when considered in relation to the new sulphur regulations in 2015.

Kuinkahan paljon tuo vaikutti vuokrauspäätökseen? Miten on noitten muitten Tallinkin laivojen kanssa, onko niihin asennettu pesurit?


rasanttu

Eipä tullut suurena yllätyksenä Europan pestin lyhyys. Kyllähän sen näki koko aluksen ylläpidosta ettei se enää pitkään näillä vesillä seilaa. Epäilenpä että jatkaa Australiasta matkaansa uudelle omistajalle tai romutettavaksi. Tuskin nähdään näillä vesillä kiitos Satu Hassin.

Tästä päästäänkin siihen että Viking Linen laivasto on vanhaa kuin tauti ja yhtiön kannattavuus romahtanee lähivuosina rikkidirektiivin takia. TallinkSiljalla sen sijaan on varsin nuorta kalustoa ja nuortuminen keskkmäärin jatkuu kun vanhoja aluksia poistuu käytöstä.

Tuomas Romu

Lainaus käyttäjältä: Juha Paulavuo - 21.07.2014, 11:54:08 Miten on noitten muitten Tallinkin laivojen kanssa, onko niihin asennettu pesurit?

Ei ole ja ei välttämättä tulekaan.
All information and details given in good faith but not guaranteed!

Marko Stampehl

Lainaus käyttäjältä: Tuomas Romu - 21.07.2014, 12:00:09
Ei ole ja ei välttämättä tulekaan.

GALAXY- ja ROMANTIKA-sarjalle on mahdollista asettaa pesurit. Ainakin viimeisessä Sjöfartstidningenissä siteerattu Hans Friberg on mainittanut tätä mahdollisuutta (mikä ei tietenkään välttämättä tarkoittaa että näin tulee tapahtumaan).

Ich fotografiere, also bin ich!

Kalle Id

Suomen lipun alla oleviin laivoihinhan saatiin viime vuonna valtion tukea rikkipesureiden asentamiseen, mutta varustamo palautti tuet kaikessa hiljaisuudessa pari kuukautta myöhemmin. Eli ainakaan Baltic Princessiin en tämän perusteella uskoisi pesureita olevan tulossa. Europan vaihtamisessa Baltic Queeniksi säästö tulee jo pelkästään siitä, että Galaxy-sarja on huomattavasti polttoainetaloudellisempi kuin Europa.

Kalle Id

#11
Pieni Googlaaminen selvittää myös, että Europan rahdannut Bridgemans Services mainostaa verkkosivuillaan myös Silja Festivalia "omana" laivanaan: http://www.bridgemans-services.com/portfolio/silja-festival/. Ja mitä ilmeisimmin Bridgemans on kanadalainen yritys, ei australialainen kuten useimmissa lehdissä on kirjoitettu.

Samoin Festarin sanotaan olevan vapaana seuraavaan rahtaukseen tämän vuoden joulukuussa. Tuntematta asiaa sen enempää lienee mahdollisuuksien rajoissa, että Festari palaa tuolloin Riian linjalla JOS kyseistä linjaa halutaan vielä ajaa kahdella laivalla.

Janne Koskinen

#12
Lainaus käyttäjältä: Kalle Id - 21.07.2014, 13:38:03


Samoin Festarin sanotaan olevan vapaana seuraavaan rahtaukseen tämän vuoden joulukuussa. Tuntematta asiaa sen enempää lienee mahdollisuuksien rajoissa, että Festari palaa tuolloin Riian linjalla JOS kyseistä linjaa halutaan vielä ajaa kahdella laivalla.

Sullom Voen majoituslaivoiksi tarvitaan pikapuoliin suurempia aluksia Lerwickiin,.

Silja Festival on muutettu yhden hengen hyteiksi kokonaisuudessaan ja tuskin remppaa takaisin 2/4 hengen hytteihin tehdään, jos majoituslaivatoimintaa aiotaan myöhemmin jatkaa.

Epäilen Riga-Stockholm linjan alasajoa ja Isabellen siirtymistä myös majoituslaivaksi.

Kahden hengen hyttejä ei raksamiehet näillä latitudeilla ja longitudeilla (Pohjoiseen 50 N:stä ja länteen 20 E:stä) enää hyväksy.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Tapio Väyrynen

Silja Europa on rikkidirektiivin ensimmäinen ruumis.

Lisää odotellessa....

Tuomas Romu

Lainaus käyttäjältä: Tapio Väyrynen - 21.07.2014, 14:23:42
Silja Europa on rikkidirektiivin ensimmäinen ruumis.

Lisää odotellessa...

Kieltämättä vähän huvittaa lukea kommentteja siitä, kuinka rikkidirektiivin seurauksena Itämerellä seilaavat muutaman vuoden päästä vain venäläiset saastuttavine laivoineen. 20-vuotiaan Silja Europan korsteeneistahan tulee vain kukkasia ja saimaannorpan poikasia. Esimerkiksi Viking Grace porskuttaa rikkidirektiivistä huolimatta, joten ehkäpä Tallinkin on korkea aika hankkiutua eroon vanhoista aluksista, jotka eivät enää ole yhteensopivia nykypäivän ympäristövaatimusten kanssa?

Ehtipä joku jo vaatia Silja Europaa hotellilaivaksi suomalaiseen satamaan. Äly hoi, älä jätä...
All information and details given in good faith but not guaranteed!