Luksus-hyteissä matkustaminen

Aloittaja Marko Mälkiä, 17.03.2001, 18:54:39

« edellinen - seuraava »

Heikki Kaurala

galaxyllä ainakin parvekkeellisessa sviitissä oli hirvee meteli..en tiiä tuliko sitten moottoreista vai potkureista mut kauhia räminä ja kolina ja murina..disco ei juurikaan häirinnyt...parvekkeella pari kertaa joutui kyllä katsomaan ylöspäin et lentääkö tavaraa niskaan vai ei..aamulla parvekkeella olikin sit aika paljon tullu tavaraa alas yön aikana...tosin oli uusivuosi mikä lienee vaikuttanut asiaan..


Petri Lindqvist

Lainaus käyttäjältä: Heikki Kaurala - 27.01.2008, 20:37:49
galaxyllä ainakin parvekkeellisessa sviitissä oli hirvee meteli..en tiiä tuliko sitten moottoreista vai potkureista mut kauhia räminä ja kolina ja murina..disco ei juurikaan häirinnyt...parvekkeella pari kertaa joutui kyllä katsomaan ylöspäin et lentääkö tavaraa niskaan vai ei..aamulla parvekkeella olikin sit aika paljon tullu tavaraa alas yön aikana...tosin oli uusivuosi mikä lienee vaikuttanut asiaan..



Viimeeksi kun Galaxyn parvekkeellisessa sviitissä matkustin niin tavaraa lenteli discosta ihan kiitettävästi. Mitään meteliä ei kylläkään kuulunut.

Nyt on koeajettu Cinderellan saunasviitti. Ei voi muuta todeta kuin että upea on. Kuvamateriaalia seuraa perästä.

Marja Pyymäki

Nyt on Galaxyn suite (9201) testattu. Mielestäni hytti oli erittäin miellyttävä. Oli 2 huonetta, joissa molemmissa telkkari ja ikkuna suoraan eteenpäin. Minibaarissa juomaa riittävästi. materiaalit asialliset. Vessa suihkuineen oli pieni. Kuvia tuli kännykällä napsittua, pitäisi siirtää muidenkin nähtäväksi.
Hampaan koloon jäi kuitenkin jotain...
Missään ei ollut mainintaa huonepalvelusta ja sen toiminnasta (sellainen on nettisivujen mukaan olemassa). Kuinka kuulutukset saa hiljemmaksi?
Menneitä matkoja: 18.02.2008 SFIX & Star, 22.03.2008 Galaxy (Suite), 05.04.2008 Serenade (Commodore), 26.04.2008 Galaxy (Suite), 31.05.2008 Serenade (Commodore),  02.08.2008 Symphony (Commodore), 06.08.2008 Serenade (Commodore), 29.08.2008 Star (kansipaikka) & Star (busines), 08.11.2008 Symphony (Commodore), 21.12.2008 Serenade (Commodore)

Kari Liimatainen

Lainaus käyttäjältä: Marja Pyymäki - 23.03.2008, 21:16:30
Hampaan koloon jäi kuitenkin jotain...
Missään ei ollut mainintaa huonepalvelusta ja sen toiminnasta (sellainen on nettisivujen mukaan olemassa). Kuinka kuulutukset saa hiljemmaksi?
No, joo. Ne "numper yks, numper kaks"-tyyliset kuulutukset ovat jo legendat Tallinkin laivoilla... pelkkää risteilymatkustajien häirintäähän ne on, koska vastaavaan en ole muilla laivayhtiöillä törmännyt !
Risteilty: M/s Vision of the Seas 22.-26.7.09 (Grand Suite), M/s Norwegian Jade 24.-29.10.15. (MiniSuite).M/s Norwegian Epic 23.-30.10.16 (Large Balcony), M/s Norwegian Epic 22.-29.10.17 (Family Balcony), M/s Carnival Horizon 5.-13.6.18 (Balcony), 28.10-5.11.19 M/s Celebrity Reflection (Concierge Class).

Juho Jäppilä

 ;)  Tuli tuossa Joulukuun alussa matkustettua M/S Silja Serenaden sviitissä.  Loistava matka kaikkinensa.  Hytissä valmiina ruusut, sämpylöitä,runsas hedelmäkori,3 pulloa shampanjaa, vodkaa, giniä:) . Sitten 16.00  tulee ystävällinen nainen hyttiin esittelemään laivan ohjelmatarjontaa,tarkistamaan oheisvaraukset yms.    Koko risteily Siljan puolesta hoidettu 10++++  :)  ja pitkä erittäin positiivinen palauteposti mene serelle :)
Silja Line - On Enemmän

Christian Dahlström

Hyvältä kuulostaa... Olikos sinulla varattuna jotenki erityistoiveita, vai kuuluiko nuo "eväät" ihan perussettiin? :)

Itse kun olen vuosia sitten viimeksi mennyt Silja-Sviitissä, ei siellä ollut kuin "perusjuomat" jääkaapissa ja hedelmäkori.

Joni Huopana

Olin muuten Rosellan sviitissä kolmisen viikkoa sitten. Ei se mitään luksusta nykymittapuun mukaan ole, mutta laivan kontekstiin nähden kyllä. Suhteellisen tehokkaasti pieni 16 neliön tila on käytetty, ja lasivitriinin peili lisää tilan tuntua. Jopa pieni pöytä on ängetty makuuhuoneen ikkunanurkkaan syvennykseen.

Itselleni pääasia oli toki se, että sviitti on Rosellan ainoa hytti, jossa mahtuu kääntymään pyörätuolilla. :P

Jussi Littunen

#202
Lainaus käyttäjältä: Christian Dahlström - 27.03.2008, 11:24:36
Hyvältä kuulostaa... Olikos sinulla varattuna jotenki erityistoiveita, vai kuuluiko nuo "eväät" ihan perussettiin? :)

Itse kun olen vuosia sitten viimeksi mennyt Silja-Sviitissä, ei siellä ollut kuin "perusjuomat" jääkaapissa ja hedelmäkori.

Veikkaisin että kuuluvat, mutta parempaa tietoa tietenkin tarjoaa itse risteilyllä käynyt!  ;) Muistaakseni olen jostain lukenut ko. laivan Sviitin palveluista.

Lainaus käyttäjältä: Joni Huopana - 27.03.2008, 12:52:11
Olin muuten Rosellan sviitissä kolmisen viikkoa sitten. Ei se mitään luksusta nykymittapuun mukaan ole, mutta laivan kontekstiin nähden kyllä. Suhteellisen tehokkaasti pieni 16 neliön tila on käytetty, ja lasivitriinin peili lisää tilan tuntua. Jopa pieni pöytä on ängetty makuuhuoneen ikkunanurkkaan syvennykseen.
Itselleni pääasia oli toki se, että sviitti on Rosellan ainoa hytti, jossa mahtuu kääntymään pyörätuolilla. :P

En todellakaan ole Viking-asiantuntia (minkä voi hyvin havaita omalta nettisivustoltanikin  ;D), mutta onko 16 m2 tilaan TODELLA ängetty kaksi huonetta? Jos on, niin oikein tehokasta suunnittelutyötä! Ajattelin vaan, että huoneet jäävät vapaalta tilaltaan melko pieniksi...




Itselläni löytyy kokemuksista kaksi kertaa DeLuxe- hytissä tehty automatkan aloitus, josta on jäänyt pelkät hyvät muistot. Kuulutukset kuuluivat todella selkeästi hyttiin, onko se sitten hyvä vai huono juttu, sen jokainen päättäköön itse ::). Osastolla oli rauhallista, mutta olen kuullut muutamilta tuttaviltani, että jotkut Silja Europan DeLuxe- hyteistä on niin lähellä jotain portaita (hämärän peittoon kaverini tarinasta jäi mitä), että jos hytti sattuu olemaan niiden läheisyydessä, kuuluu niiden kolina aika tehokkaasti hyttiin.


Lassi Liikanen

Lainaus käyttäjältä: Oskari Littunen - 27.03.2008, 17:48:36
En todellakaan ole Viking-asiantuntia (minkä voi hyvin havaita omalta nettisivustoltanikin  ;D), mutta onko 16 m2 tilaan TODELLA ängetty kaksi huonetta? Jos on, niin oikein tehokasta suunnittelutyötä! Ajattelin vaan, että huoneet jäävät vapaalta tilaltaan melko pieniksi...
Kyllä näin on. Rosellan sviitistä löytyy tavallaan olohuone sekä erillinen makuuhuone ja tietysti WC + suihku erikseen. Jonin ottamia kuvia sviitistä löytyy osoitteesta: http://www.jonihuopana.com/laivat/luksushytit___lyxhytter___luxury_cabins/sviitit___sviter___suites__viking_line/?page=2

Noiden kuvien perusteella tuo sviitti näyttäisi olevan mukavan kotoisen tuntuinen.  :)
Kaikki tällä palstalla esittämäni mielipiteet ovat henkilökohtaisia, eivätkä edusta muita tahoja tai ole kytkösissä tämän palstan ulkopuolisiin tahoihin.

Verkkolehti Ulkomatala

Jore Vornanen

Vein kerrn Rosellan "sviittiin" asiakkaita ja olin tilannut sinne terjoilukärryn etukäteen. Lähtö oli Rosellan klo 21.00 lähtö Helsingistä. Hytin siivous oli jäänyt puolitiehen. Asiakkaani löysivät mm vaatekaapista edellisen matkustajan hedelmien jätteet: appelsiinin sekä banaanin kuoret.  :beer:

Muutoinkin työni puolesta olen päässyt tutustumaan aika monen laiva sviitteihin ja luxareihin.
Yleinen kommentti: laivojen ikääntyminen alkaa näkyä aika selvästi näissä hyteissä.

Seuraavaksi tutustutaan Galaxin keulaan 17.4.2008....

Mikko Satonen

Tuli eilen tilattua matka Silja Europan Owners sviittiin numero 11206. Aikaisemmin olen ollut Europalla empire sviitissä.

On todellakin laskenut nuo Tallink Siljan Turun linjan sviittien hinnat. Perjantai lähdölle 27.6. tuli kulta-asiakkaan alennuksen jälkeen hintaa 185 euroa. Itsekin luulin alunperin että hintaa tulee sviitille 210 euroa,kuten nettisivujen mukaan kuuluisi. Myös nettivaraus olisi antanut hinnaksi tuon 210 euroa. Mutta suomalainen virkailija tarkisti hinnan ja päivän useaan otteeseen puhelimessa ja hinnaksi tuli tuo 185 euroa. Sain myös sähköpostivarmistuksen, josta näin että päivämäärä ym. asiat ovat kunnossa.

Muistan vielä sen ajan kun Europan sviitistä sai pulittaa lähes 400 euroa.
Tulossa:
pe 17.1.2014 - su 19.1.2014 Silja Symphony Commodore Class Balcony
pe 2.5. - su 4.5. 2014Silja Serenade (sweden hockey games)
la 23.8. - su 24.8. 2014 Silja Baltic Princess Deluxe

Joni Huopana

Ylikin 400 euroa sai maksaa. Ehkä jopa yllättävän suuria nämä hinnanpudotukset.

Halpa = huono ja kallis = hyvä ei kyllä toteudu Turun linjalla sviittien osalta nykyisin alkuunkaan. Vikingillä sviittien hinta on 420 euroa, ja ne ovat huomattavasti pienempiä - ei saunaa, ei ammetta.

Otto Siren

Lainaus käyttäjältä: Kari Liimatainen - 26.01.2008, 21:28:29
Mariellallahan on niitä lx a-luokan hyttejä siinä viitoskannen keulassa 5 kpl (tosin ne myydään lux-luokan hinnalla ja se on varmaan tuurista kiinni saako niitä), erikseenhän niitä ei mainosteta ja minullekin yllätys kun viimeeksi kävin ja sellaisessa matkustin, tilaa oli varmaan parikymmentä neliötä. Jos sellaisen saat, niin onneksi olkoon, mutta silti valitsisin Mariellan ja muutenkin Mariellassa on sitä jotain !


Olisiko kuvaa tuollaisesta hytistä? Bonuskortilla saisi 100€ lisämaksusta Lyx-hytin ja jos tilaa tosiaan on 20m2 ja keulassa, niin sen voi maksaa lisää...

Kari Liimatainen

Lainaus käyttäjältä: Otto Siren - 31.03.2008, 16:06:10

Olisiko kuvaa tuollaisesta hytistä? Bonuskortilla saisi 100€ lisämaksusta Lyx-hytin ja jos tilaa tosiaan on 20m2 ja keulassa, niin sen voi maksaa lisää...

Mulla ei ole tuo kuvien lähettäminen voorumille oikein hallinnassa, joten en voi auttaa, mutta sinun kannattaa varmaa kysyä suoraan Vikingiltä, kun varaat matkaa, tiedä vaikka onnistuisi ! (itse ainakin meinasin seuraavan Mariellan reissun lähestyessä kysellä, josko siten saisi haluamansa keulahytin, en sitten tiedä voiko siihen vaikuttaa vai onko se tuurista kiinni).
Risteilty: M/s Vision of the Seas 22.-26.7.09 (Grand Suite), M/s Norwegian Jade 24.-29.10.15. (MiniSuite).M/s Norwegian Epic 23.-30.10.16 (Large Balcony), M/s Norwegian Epic 22.-29.10.17 (Family Balcony), M/s Carnival Horizon 5.-13.6.18 (Balcony), 28.10-5.11.19 M/s Celebrity Reflection (Concierge Class).

Christian Dahlström

On muuten kurjaa, kun uusilla laivoilla ei enää ole sviiteissä saunaa :( Se on suuri ainakin minulle suurin houkutin sviitissä matkustamiseen juuri Europalla, jossa Sviitit ovat samaa kokoluokkaa galaxyn sviittien kanssa. Mutta eivät taida virolaiset käydä pahemmin saunassa...