Regina Baltican tulevaisuus

Aloittaja Suunnittelija, 07.11.2008, 14:45:24

« edellinen - seuraava »

Jussi Laine

Lainaus käyttäjältä: Antti Helder - 20.03.2014, 11:54:27
Sisältä on kyllä todella huonossa kunnossa, aikaisempi käynti oli pari vuotta aikaisemmin. Eiköhän tuo ole jo aikalailla elinkaarensa päässä.
Mitä tarkoittaa käytännössä todella huonossa kunnossa?

Näiden (mainos) kuvien perusteella ei mitenkään huonossa kunnossa.

http://sweoffshore.se/accommodation/regina-baltica 

Sweden offshore myös rakennutti helikopterirtason.

Antti Helder

Lainaus käyttäjältä: Jussi Laine - 20.03.2014, 14:21:00
Mitä tarkoittaa käytännössä todella huonossa kunnossa?

Näiden (mainos) kuvien perusteella ei mitenkään huonossa kunnossa.

http://sweoffshore.se/accommodation/regina-baltica 

Sweden offshore myös rakennutti helikopterirtason.

Kokolattia matot olivat paikoin reikiintyneet, listat repsotti, kaiteet repsotti, klommoja/reikiä seinissä, ruostetta siellä täällä.
Sisällä myös haisi home aika vahvasti.


Samu Rautiainen

Lainaus käyttäjältä: Antti Helder - 20.03.2014, 15:21:52
Kokolattia matot olivat paikoin reikiintyneet, listat repsotti, kaiteet repsotti, klommoja/reikiä seinissä, ruostetta siellä täällä.
Sisällä myös haisi home aika vahvasti.
Sitä se teettää kun laivaa ei huollateta tai uudisteta... Verrattuna saman ikäiseen Rosellaan, huomaa ettei Regina Baltican omistajilla ole ollut kovin suurta innostusta laivan ylläpitoon. Paremmalla huolenpidolla ja aika-ajoin tehdyillä uudistuksilla voisi olla edelleenkin hyvässä toimintakunnossa, ja jopa matkustajaliikenteessä.
Tuttuja laivoja: Punkaharju, Lake Seal, Pielinen, Amorella, Isabella, Gabriella, V. Grace, V. XPRS, Rosella, Eckerö, Djurgården 9, Viggen, Alfågeln, Skiftet, Gudingen, Finlandia

Lassi Liikanen

No ymmärrettävästi varustamo ei halua investoida rahaa alukseen joka ei tuota rahaa, vaan päinvastoin makaa rahaa imevänä tyhjän panttina... Kai se raha kannattaa investoida sellaiseen missä sille saa myös tuottoa, vanha Regina Baltica ei ole enää tuottava sijoitus Tallinkille vaan lähinnä kustannuserä. Eikä sen arvokaan markkinoilla välttämättä olisi kovinkaan paljoa korkeampi vaikka olisikin hyväkuntoinen, eikä tuo nyt ihan raatokaan vielä liene, saahan siitä joku kunnostettua lautan itselleen jos haluaa.
Kaikki tällä palstalla esittämäni mielipiteet ovat henkilökohtaisia, eivätkä edusta muita tahoja tai ole kytkösissä tämän palstan ulkopuolisiin tahoihin.

Verkkolehti Ulkomatala

Jussi Laine

Lainaus käyttäjältä: Lassi Liikanen - 19.04.2014, 12:41:12
No ymmärrettävästi varustamo ei halua investoida rahaa alukseen joka ei tuota rahaa, vaan päinvastoin makaa rahaa imevänä tyhjän panttina...

Miksei mene tieto perille, että Regina Baltica tuottaa joka päivä eli se on vuokrattu asuntolaivaksi ja on tällä hetkellä Leerwickin satamassa.

Vuokrauksen hoitaa Swe offshore. Kuvien perusteella ihan ok kunnossa.
http://sweoffshore.se/accommodation/regina-baltica

Mika Honkonen

Minusta ReBan kunnossapito kuuluu tällä hetkellä vuokraajan vastuulle.
Tallink kerää vaan vuokratuloja aluksesta.

Mutta onko kellään tietoa kuinka kauan tuo vuokrasopimus kestää ?
Eikös ReBaan ole tehty jonkinlaisia rakenteita esim.kopterille ? Kuinkahan paljon autokannelle on tehty muutoksia ?`
Luulen että vuokrasopimiusten jälkeen ei kauaa kellu,ainakaan tallinkin listoilla.
"When the weatherman issues a hurricane warning, there's a pretty good chance you're going to get your ass kicked"  Capt. Phil Harris

Janne Koskinen

Terveiset Shetlannista!

ReBalla saattaa olla asuntolaivana hommaa jopa 4-5 vuodeksi Shetlannissa. Sullom Voen kaasuterminaali on vaikuttava kokonaisuus valmistuessaan.

Tosin ReBan rahtauksen pituudesta allekirjoittaneelle ei hajuakaan. Bibby Bergenilla juuri suitability check tehty.
"Syyttömiä ihmisiä ei ole olemassakaan; ainoastaan väärinkuulusteltuja." Josif Vissarionovitš Džugašvili "Kun syyllinen tiedetään, niin rikokset on helppo keksiä." Sama

Matti Holmström

Reba vaihtanut taas osoitetta ja nyt tuloaika 04.10.2014 Gdynia, kohde taitaa olla Stocznia Gdynia S.A. eli lienee telakointi hommia... Tämä on myös yksi mielenkiintoisia aluksia seurata että miten sen seikkailut etenevät ja missä päin jne..
Olisi hauska tietää mitä Tallink saa tästä vuokraamisesta tuloja, toisaalta mikä tuon arvo nyt onkaan jos sen joku ostaisi...

Kalle Id

Nostan tätä vanhaa aihetta, kun tämän klassikoiden klassikon tarinaan on tullut lisää lukuja. Laivahan myytiin 2015 SweOffshorelle, mutta viime helmikuussa SweOffshore puolestaan myi sen espanjalaiselle Balearialle, joka palautti laivan takaisin autolautaksi. Samalla laiva sai ensimmäistä kertaa sitten vuoden 1996 ihan aidosti uuden värityksen. Vähän yllättäen laivan nimeä ei sen sijaan muutettu miksikään.



Kuva Shipspottingista: http://www.shipspotting.com/gallery/photo.php?lid=2671198