Kirjoittaja Aihe: Polferriesin tulevaisuudesta  (Luettu 35287 kertaa)

Mikko-Oskari Koski

  • Kippari
  • ******
  • Viestejä: 3820
  • Liputuskysymys...
Vs: Polferriesin tulevaisuudesta
« Vastaus #45 : 19.02.2018, 01:03:16 »
Ehkäpä ajatuksena on saada isompi siivu Tukholman risteilymarkkinoista? Puolalaisella hintatasolla on varmasti houkuttavuutta jo läpikyllästettyjä Helsingin ja Tallinnan reissuja vastaan vertailtaessa. Ja onhan ihan potentiaalinen riski sekin, että joku uusi yrittäjä tunkisi samalle reitille -tai vaikka vanhakin, sillä Stenahan tiettävästi on tuolla reitillä (tosin Gdynia Puolan satamana) aloittanut säännöllisiä rahtivuoroja, eikä varustamon tonnisto tuntien olisi mikään ihme, jos linjalle yllättäen siirtyisi vaikka joku Irlanninmeren visentiniläinen...
”Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka”
Carl-Erik Creutz, 1950

Mikko-Oskari Koski

  • Kippari
  • ******
  • Viestejä: 3820
  • Liputuskysymys...
Vs: Polferriesin tulevaisuudesta
« Vastaus #46 : 13.08.2018, 15:29:38 »
Polferries ilmoittaa Nova Starin lähtöjen olevan peruttuja syyskuun kolmanteen asti "varustamosta riippumattoman teknisen vian takia" (vapaa suomennos). Marinetrafficin mukaan alus kuitenkin on Gdanskin Nowy Portissa.
Tietääkö joku tarkemmin, mistä lienee kysymys?
”Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka”
Carl-Erik Creutz, 1950

Kalle Id

  • Kippari
  • ******
  • Viestejä: 2334
    • kships.blogspot.com
Vs: Polferriesin tulevaisuudesta
« Vastaus #47 : 13.08.2018, 22:10:09 »
Luokituslaitos ensin kieltäytyi uusimasta laivan sertifikaattia ja sitten suostui uusimaan sen vain kuukaudeksi (ts. se pitää uusia vielä ennen tuota 3.9. aloitusta). Ainakaan minun korviini ei ole kantautunut, mikä siellä on varsinaisesti vikana. Huhujen mukaan osasyy viivästykseen on Polferriesin ja laivan omistajan ST Marinen riita siitä, kenen laivan kuntoon laittaminen pitäisi maksaa.
"Europan fanithan on ihan innoissaan kun mikään ei muutu ja kaikki kulahtanut 90-luku löytyy edelleen alukselta."

Juha Hietikko

  • Puolimatruusi
  • *
  • Viestejä: 74
Vs: Polferriesin tulevaisuudesta
« Vastaus #48 : 02.09.2018, 20:59:09 »
Aikataulun mukaan Nova Starin ensimmäinen lähtö on Gdanskista Nynäshamniin on 14.9.2018
Ennen oli miehet rautaa ja laivat oli puuta, vaan kuinka on nyt...

Tauno Hermola

  • Försti
  • ****
  • Viestejä: 531
Vs: Polferriesin tulevaisuudesta
« Vastaus #49 : 02.09.2018, 21:17:16 »
Sertifikaatitkin näkyy olevan kunnossa, tosin "Classification Certificate" on vieläkin väliaikainen ja voimassa vain 15.11.2018 saakka. "Passenger Ship Safety Certificate", joka muistaakseni oli tuo kuukauden mittainen, on nyt normaalisti voimassa oleva. Koneiston katsastus ("Machinery items"), joka sekin ehti mennä vanhaksi, näyttää saaneen jatkoaikaa(?), koska viimeisin katsastus on edelleen Algeciras 2016-06-17, mutta voimassa nyt 2021 puoliväliin.

http://vesselregister.dnvgl.com/VesselRegister/vesseldetails.html?vesselid=34885