Linda Line myi Merilin-katamaraanin Koreaan

Aloittaja Pekka Linnainen, 23.03.2017, 18:52:03

« edellinen - seuraava »

Joonas Kortelainen

Uskon sitten kun näen, mutta kyllä Lindan tarina vähän kehnolta tällä
hetkellä näyttää.

Pekka Linnainen

Lainaus käyttäjältä: Kalle Id - 05.01.2018, 21:46:25
Eihän tuossa artikkelissa sanota missään kohtaa, että Lindan uusi alus olisi Express/FSTR? Vain, että Viking ei tuo laivaa ensi vuonna takaisin ja Lindalla on jostain aluksesta suullinen sopimus.

Ei todellakaan. Toimittaja on liittänyt kaksi toisiinsa kuulumatonta asiaa. Oivalsi samalla kertaa, ettei FSTR ole palaamassa. Enn Rohulan haastattelu ei todellakaan vakuuta. Suullista sovittu ja liikenteen alku riippuu jääolosuhteista... "Konsepti säilyy ennallaan..."
Maa, joka avautuu maailmanmerelle, ei voi olla pieni. | Riik, mis avaneb maailmamerele, ei saa olla väike. – Lennart Meri

Juhani Mehto

Sjöfartstidningenin jutun mukaan nyt etsitään nopeakulkuista katamaraania, joka voisi kuljettaa 500 matkustajaa ja lisäksi myös henkilö- ja pakettiautoja. Jutun mukaan varustamo olisi myös jo puhunut Helsingin sataman kanssa rampin rakentamisesta ja Tallinnaan muutostyöt tehtäisiin, kun alus on hankittu.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Janne Raiskinmäki

  No olipa hieno juttu että sain matkustaa vielä kerran Karolinilla lokakuussa. Matka oli muutenkin kiva, kourallinen ihmisiä vain aluksella, ilta-aurinko paistoi Tallinnasta lähdettäessä ja tunnelma hyvä, hiljainen, lähes harras   :)

Toivottavasti nyt Lindan tarina ei lopu!!  Eihän tuolla Hki-Tallinna-välillä mihinkään laivaan/laivasta pääse yhtä kätevästi ja nopeasti. Eikä lahden yli ylipäätään yhtä nopeasti.


Pekka Linnainen

Maa, joka avautuu maailmanmerelle, ei voi olla pieni. | Riik, mis avaneb maailmamerele, ei saa olla väike. – Lennart Meri

Kalle Id

Useat virolaiset lehdet raportoivat aiemmin tällä viikolla Linda Linen olevan aikeissa aloittaa rahtiliikenne uuden tytäryhtiön toimesta. Tavoitteena on rahdata useampia rahtilaivoja ja asettaa ne Viron lipun alla "klassisille rahtilaivareiteille", mitä se sitten tarkoittaakaan. Postimeehen artikkeli on ainoa itse löytämäni, joka ei ole osittain maksumuurin takana: https://majandus24.postimees.ee/4417915/lindaliin-tuurib-kaubalaevaturule

Pekka Linnainen

Linda Line lupaa 2,5 kuukauden kautta valtakunnan johtavassa päivälehdessä:
"Käymme neuvotteluja tuodaksemme reitille suuremman katamaraanin, johon mahtuisi yli 600 matkustajaa ja autoja", sanoo toimitusjohtaja Enn Rohula. "Haluamme saada sen liikenteeseen pääsesongiksi, kesäkuun puolivälistä elokuulle."
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005660561.html
Maa, joka avautuu maailmanmerelle, ei voi olla pieni. | Riik, mis avaneb maailmamerele, ei saa olla väike. – Lennart Meri

Juha Paulavuo

Linda Line on asetettu konkurssiin keskiviikkona 23.5. Yhtiöstä omisti 90 % Varsinais-Suomen Tukkutoimi Oy. Asiasta kertoi Viron yleisradio

https://news.err.ee/834522/linda-line-declared-bankrupt-by-court


Kai Heino

Kauppalehden mukaan Varsinais-Suomen Tukkutoimen osakepääoma on 2522,82 €. PRH:n poistettavien listoilla se oli jo yli vuosi sitten. Mielenkiintoisia ovat yritysten kuviot. Onkohan ollut bulvaanien avulla pyöritetty bisnes.
Luonto suosii turhanpäiväistä kokeilijaa.

Kalle Id

Aika jännä tämä Varsinais-Suomen Tukkutoimi -kuvio. Esim. Kauppalehden sivuilla firman yhteyshenkilöksi on annettu eri firman sähköpostia käyttävä henkilö. Ja miten tämä kaikki suhtautuu siihen, että Enn Rohula oli se Lindan iso bosse. Arvatenkin tietysti niin, että Rohula omistaa oikeasti Varsinais-Suomen Tukkutoimen, mutta kiinnostava kuvio silti.

Pekka Linnainen

Linda omistusyhtiön enemmistöosakkaaksi on aiemmin useissa yhteyksissä ilmoitettu Timo Sas, ehkä näin on juuri Varsinais-Suomen kautta:
https://www.teatmik.ee/et/personprivate/77726-Timo-Sas

Enn Rohula on toki Lindan ja sen edeltäjien, Inrekon, Estonian New Linen ym, perustaja, mutta Viron kaupparekisterin (Äriregister) mukaan vain operaattorivarustamon Lindaliini AS:n juhatuse liige (hallituksen jäsen), CEO. Tämä yhtiö ei ole konkurssissa.
Maa, joka avautuu maailmanmerelle, ei voi olla pieni. | Riik, mis avaneb maailmamerele, ei saa olla väike. – Lennart Meri

Kalle Id

HS uutisoi tänään, että Linda Line jatkaa sittenkin liikennettä uuden omistajayhtiön voimin. Kirjoitin aiheesta pikaisesti koonnin ja analyysiä Ulkomatalan blogiin: http://ulkomatala.net/ajankohtaista/uutiset/2018/analyysi-linda-line-konkurssiin-tai-sitten-ei/

Pekka Linnainen

Lindaliini AS:n johtaja Enn Rohula ilmaisee ilonsa omistajayhtiön konkurssista maan johtavassa talouslehdessä Aripäev: "Pääsenkin ongelmasta eroon." Ongelma on nimeltään Timo Sas, pääosakas, jonka kanssa sukset ovat menneet ristiin. https://www.aripaev.ee/uudised/2018/05/28/lindaliini-juht-emafirma-pankrotist-saan-probleemist-lahti
Maa, joka avautuu maailmanmerelle, ei voi olla pieni. | Riik, mis avaneb maailmamerele, ei saa olla väike. – Lennart Meri

Pekka Linnainen

Linda Linen toimitusjohtaja Enn Rohula on tänään taas ylittänyt Virossa uutiskynnyksen. Hän kertoo, että varustamo on valinnut uuden, Australiassa rakennetun pikalaivan. Rahoittajatkin ovat olemassa, mutta kaupantekoa viivyttää emoyhtiön konkurssi. Rohula kieltäytyy tarkentamasta alusta: http://arileht.delfi.ee/news/uudised/linda-line-on-uue-autokatamaraani-valja-valinud?id=83271603
Maa, joka avautuu maailmanmerelle, ei voi olla pieni. | Riik, mis avaneb maailmamerele, ei saa olla väike. – Lennart Meri