Kotkan saaristoliikenteestä

Aloittaja Mikko-Oskari Koski, 28.08.2002, 12:16:09

« edellinen - seuraava »

Rami Kristian Wirrankoski

Eri uutisissa on nyt vähän ristiriitaista tietoa. Finferriesin uuden aluksen pitäisi valmistua "syksyllä" tai seitten kesäksi 2014. Mikähän on totuus?
Ja jos vasta 2014, niin miten on liikenteenhoito sitten 1.1.2014 alkaen? Kenelläkään mitään tietoa? Siis firman on tuotava jokin alus Kotkaan.

Juhani Mehto

Lainaus käyttäjältä: Rami Kristian Wirrankoski - 14.11.2013, 21:00:27
Eri uutisissa on nyt vähän ristiriitaista tietoa. Finferriesin uuden aluksen pitäisi valmistua "syksyllä" tai seitten kesäksi 2014. Mikähän on totuus?
Ja jos vasta 2014, niin miten on liikenteenhoito sitten 1.1.2014 alkaen? Kenelläkään mitään tietoa? Siis firman on tuotava jokin alus Kotkaan.
Itse uskoisin eniten FinFerriesin omiin kotisivuihin ja siellähän on "kesällä 2014". Mahtaisiko sitä ennen sinne tulla joku Falkö-luokan alus paikkaamaan? Niitähän on kai yksi reservissä, sillä ainakin Jurmo II on nyt Latokarin tukikohdassa.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Timo Lehtinen

Lainaus käyttäjältä: Rami Kristian Wirrankoski - 14.11.2013, 21:00:27
Eri uutisissa on nyt vähän ristiriitaista tietoa. Finferriesin uuden aluksen pitäisi valmistua "syksyllä" tai seitten kesäksi 2014. Mikähän on totuus?
Ja jos vasta 2014, niin miten on liikenteenhoito sitten 1.1.2014 alkaen? Kenelläkään mitään tietoa? Siis firman on tuotava jokin alus Kotkaan.

http://www.finferries.fi/fi/ajankohtaista/yhteysalusreitti-kotka-pyhtaa-1.1.2014-lahtien.html
Kaikki paitsi merivalvonta on turhaa! -Jenkkimenttaliteettiviranomaisbyrokratian sisäistänyt henkilö-


http://s100.photobucket.com/albums/m26/timolehtinen/

Pekka Laakso

Ohessa myös Kymen Sanomien uutinen Tekla I jatkosopimuksesta ja Finnöstä vara-aluksena:

http://www.kymensanomat.fi/Online/2013/11/20/Tekla+jatkaa+alkuvuoden/2013316550515/4
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

Tuomas Honkala

Näin uteliaisuudesta.
Millä aluksella on tarkoitus hoitaa talviliikenne vai lopetetaanko haapasaaren reitti "jääkaudeksi"?

Uudisrakenne vastaa mitoiltaan Suomenlinna 2, joka ei talvimerenkulkuun sovellu. Varsinkin NB:n onnetton syväys mietityttää. Eritoten jos alukseen sotketaan azipod propulsio.

Teklalle ja Finnölle taasen merihevosvoimat eivät enää avaa väylää Kirkonmaan ja Aspön lakkauttamisen jälkeen. SLMV:n tekee aspöstä kesämökin, joten sieltäkään ei sitäkään vähää apua heru liikenteen hoitamiseen.

Snafu since 1943.
(Situation normal, all... all fouled up!)

Kimmo Rantanen

Finnö on saapunut Kotkan Kuusiseen:

Tekla 1 ja Finnö:

Mikko-Oskari Koski

Suomen Saaristokuljetus voitti useita ilmeisimmin kunnallisella tasolla tuettujen kesälinjojen kilpailutuksia niin pk-seudulla kuin idempänäkin. Aiemmin Kaunissaaren linjaa operoinut Vire siirtyi näin Helsinkiin Kauppatorin ja Korkeasaaren välille. Kotkan ja Loviisan suunnillakin yhtiö kuitenkin operoi, joten jonkun yhtiön kahdestatoista aluksesta on pitänyt suunnata Loviisaan operoimaan Svartholmaa ja jonkun Kotkaan ajamaan Varissaaren ja Lehmän kautta Kaunissaareen menevää tuuria.

ELY-keskuksen ostoliikenteessä vuoromäärä on käsittääkseni jopa noussut, ja vaikkei olisikaan, kapasiteetti on, sillä Otavan lisäksi myös Tekla operoi kesävuoroilla sekä Kuutsalon, Haapasaaren että Kaunissaaren vuoroilla.
"Mikään muu matkailumuoto ei ole niin hermoja lepuuttavaa tällaisena kuumeisena kilpailun, työn ja politiikan kyllästämänä aikana kuin laivamatka"
Carl-Erik Creutz, 1950

Kimmo Rantanen

#97
Lainaus käyttäjältä: Mikko-Oskari Koski - 29.05.2015, 13:01:34
Suomen Saaristokuljetus voitti useita ilmeisimmin kunnallisella tasolla tuettujen kesälinjojen kilpailutuksia niin pk-seudulla kuin idempänäkin. Aiemmin Kaunissaaren linjaa operoinut Vire siirtyi näin Helsinkiin Kauppatorin ja Korkeasaaren välille. Kotkan ja Loviisan suunnillakin yhtiö kuitenkin operoi, joten jonkun yhtiön kahdestatoista aluksesta on pitänyt suunnata Loviisaan operoimaan Svartholmaa ja jonkun Kotkaan ajamaan Varissaaren ja Lehmän kautta Kaunissaareen menevää tuuria.

ELY-keskuksen ostoliikenteessä vuoromäärä on käsittääkseni jopa noussut, ja vaikkei olisikaan, kapasiteetti on, sillä Otavan lisäksi myös Tekla operoi kesävuoroilla sekä Kuutsalon, Haapasaaren että Kaunissaaren vuoroilla.

Otava ei ehtisi yksin ajaa kaikkia Kuutsalon, Kirkonmaan, Haapasaaren ja Kaunissaaren yhteysalusvuoroja kesäaikana, joten Teklaa taas tarvitaan. Aikaisempina kesinä Teklan lisäksi yhteysalusvuoroja on ajanut Maj..Kajava. Kymen Sanomat uutisoi tänään, että viidentoista vuoden ajan Näsijärvellä liikennöinyt Vire seiska palaa Kaunissaaren liikenteeseen. Suomen Saaristokuljetus Oy on ostanut aluksen ja sen pitäisi saapua Kotkaan viimeistään ensi viikon perjantaina. Jutun mukaan alkukesän Kaunissaaren reitillä operoinut Maria osoittautui kaikella tapaa liian pieneksi. Kajava liikennöi tänä kesänä ainakin Rankkiin. Aikatauluja mm. täällä: http://www.henriettamediat.fi/~g638404/saaristoliikenne/

Kimmo Rantanen

Otavan poikkeaminen matkailukohteeksi kehitettävässä Rankissa ei tekisi kovin suurta koukkausta Haapasaaren reittiin, mutta saaren kehittäminen matkailukäyttöön ei tunnu saavan juurikaan apua yhteiskunnalta. Rankissahan ei ole vakituista asutusta, eikä mökkiläisiä, niin kuin muissa yhteysalusliikenteen saarissa, joten yhteysalusliikenteen ulottaminen sinne ei ole sen perustellumpaa kuin esim. Varissaaren ravintolayrittäjän huoltoliikenteessä avustaminen.

"Varsinais-Suomen Ely-keskus ei ole suostunut sisällyttämään Rankkia yhteysalus Otavan reittiin. Kotkan Saaret anoi enimmillään kahden Haapasaaren vuoron poikkeamista Rankiin matkailuyrityksen huolto- ja henkilökuntakuljetusten järjestämiseksi. Asiakaskuljetukset Kotkan Saaret hoitaa itse...."

Lisää aiheesta: KYMEN SANOMAT

Kimmo Rantanen

Kotkan saaristoliikenteessä seilaa ensi kesänä uusi alus

Rankin ja Kirkonmaan matkailusta vastaava Kotkan Saaret Oy on ostanut Kokkolan matkailulta M/S Jaana -aluksen, joka kuljettaa matkailijoita saariin ensi kesänä.


YLE: http://yle.fi/uutiset/kotkan_saaristoliikenteessa_seilaa_ensi_kesana_uusi_alus/8631154


Kimmo Rantanen

Ja Jaanan tilalle on haussa isompi paatti. Kotkan Saaret Oy aikoo korvata Metsolan merimatkojen suositut, mutta Kajavan myynnin myötä lopetetut Kaunissaaren lauluristeilyt Rankin lauluristeilyillä.

http://www.kymensanomat.fi/m/Online/2017/04/11/Kotkan%20Saaret%20aloittaa%20lauluristeilyt%20Rankkiin/2017322129801/527