Stena Carrier ja Stena Freighter pois Stenalta ja Suomeen

Aloittaja Miran Hamidulla, 23.10.2003, 05:48:12

« edellinen - seuraava »

Mikko R.

Minkä takia ainakin Freighteristä on poistettu tuo POWER LINE teksti kyljestä?
Onko se väliaikaisesti vai kokonaan?

Vai peräti onko Jorma myymässä Freighteriä pois?

Joni Huopana

Ymmärtääkseni Power Line ei ole ollut toiminnassa enää vuoteen.

Mikko R.

Niin no Finnlinensin rahtauksessa. Mutta kyllä varustamo on ainakin toiminnassa,tai oli ainakin viime maaliskuussa, jolloin olin Freighterillä kuukauden.

Antti Numminen

#93
Lainaus käyttäjältä: Mikko Ringman - 02.10.2006, 14:35:10
Niin no Finnlinensin rahtauksessa. Mutta kyllä varustamo on ainakin toiminnassa,tai oli ainakin viime maaliskuussa, jolloin olin Freighterillä kuukauden.

Rupesin tässä miettimään, että jos kerran varustamo yms. on toiminnassa.. Miksi ASP Ship Managementin edustaja soitti mulle heinäkuussa ja kyseli töihin?
Miks ei Finnlines PLC:n miehitettävänä? Vai onko ASP hankkinut ks. laivat itselleen ja kohta nimenä on KCL "nimi tähän", alukset ovat rahtauksen loppuun entisinä?

Minkä firman kirjoilla olit tuolloin? (Jos jotain huhuja kuulit, etkä halua kaikkien tietävän -> laita yv)

( mä vaan ajattelen ääneen.. älkää lukeko niin tosissanne  ;) )

Edit: Pekka. Kun sanoit, mietin itsekin..  :-[

Pekka Laakso

^^Ääneen ajattelua tai ei, niin se seikka täytyy hioa kuitenkin, että miksi Finnlines PLC miehittäisi heidän aikarahtauksessaan olevia aluksia? ::)

Global Carrierhän on nykyään Englannin kanaalissa P&O Ferriesin rahtauksessa. > Lisätietoa.
Copyright © 2023 Hölynpöly. Kaikki oikeudet pidätetään.

JNordman

Power Line-tekstit puuttuu Freighterin kyljestä, koska koko laiva maalattiin Turussa muutama viikko sitten ja Power Line-teksti jätettiin maalamatta.

Tero Tammi

Lainaus käyttäjältä: Joni Huopana - 02.10.2006, 13:14:51
Ymmärtääkseni Power Line ei ole ollut toiminnassa enää vuoteen.

Power Line elää ja voi paksusti.

Aluksia tosin hoitaa ASP Ship Management, Mariehamn. ASP:n palveluiden käyttämisen tarkoituksena oli sujuvampi toiminta ja kontaktit alusten hankinnoissa ja miehittämisessä. Carrier telakoitiin heinäkuun alussa, kun liikennöinti Finnlinesille päättyi. Ja "Power Line" tekstiä ei enään maalattu kylkeen, koska alus siirtyi P&O:n rahtaukseen. Ihan samalla porukalla jatkoi, Power Linen merkki korsteenissa, Maksamaa ahterissa.

jimsmith

Joo Carrier oli sitten Hull:issa pysäytettynä Port State Controllin takia, ja sitten sen jälkeen sen pysäytti DNV. Nyt alus ei saa liikkua ennenku sille on tehty tarvittavat korjaukset.  :)

Jari Nieminen

Onko Global Carrierin tulevaisudesta mitään tietoa? On FoF:in ja Wikipedian mukaan makuutettuna Tallinnassa Finnlinesile rahdattuna.

Juhani Mehto

Lainaus käyttäjältä: Jari Nieminen - 22.02.2008, 13:20:48
Onko Global Carrierin tulevaisudesta mitään tietoa? On FoF:in ja Wikipedian mukaan makuutettuna Tallinnassa Finnlinesile rahdattuna.

Global Carrier on nyt Pansiossa, lähtee illalla Finnlinesin ajossa Traveen. Heittää pari keikkaa Turusta ja menee sitten Hesaan kulkemaan Puolan-linjalla Finnlinesin lukuun.
Kun on lusikalla annettu, ei voi kauhalla ammentaa.

<- Chios Luckin kuva Marinetrafficissa
Lisää laivakuvia täällä.

Gallet

Ymmärtääkseni näin:

Freighter on jo aloittanut reitillä st.petersburg-lyypekki ja Carrier on hetken aikaa tuossa Helsinki - Gdynia välillä ennenkuin seuraa perässä tuonne venäjän ja saksan välille...

Avant

Jahas... Tässä on nyt jotain näköjään tapahtumassa merenkulussa, tiedä sitten onko se hyvää vai huonoa.
Viime aikoina on Stenalta siirtynyt erääseenkin tankkeri"varustamoon" suomenlipun alle laivoja ja samaa mallia näkyy enteilevän kuivarahtipuolellakin.
Hiukan skeptisenä luonteena ihmetyttää, mikä tällaisissa sopimuksissa on niin hienoa molemmille osapuolille. On mahdollista että merenkulun lama-ajasta aiheutuvat vahingot alkavat nyt vasta näkyä. Saattaa olla että olemme jääneet jälkeen joissain asioissa. Stena on toiminut alalla ja on jotakuinkin hieman kokeneempi laivojen rahtauksissa, myynneissä, miehityksissä ja ostoissa, kuin yksikään suomalainen toimija. Eli vedetäänkö jotain nyt ns. höplästä? Näissä järjestelyissä on nimittäin aina yksi osapuoli, joka saa vähemmän hyötyä, kuin toinen...
Tietysti on selvää, että nykyaikaisessa osakeyhtiö-mallissa on toimittava ja taottava kun rauta on kuumaa, mutta yksi asia tässä mallissa on, mikä ei sovi varustamomaailmaan; kvartaalitalous. Miten voi ajatella esim. 20 laivan varustamossa vuoden neljännesosien perusteella menestymistä, kun yhden laivan yksi reissu saattaa kestää sen neljänneksen, ja mikä pahinta, koko reissu saattaa mennä "persnetolle"? Yleisesti nykyaikaisessa yritysmaailmassa tehdä todella lyhyen näkökulman päätöksiä, ellei jopa hätäiltyjä, mutta laivanvarustamiseen se vaan ei sovi.
Noh, toivotaan nyt että nämä laivat tuovat konkreettisesti lisää voimaa Suomen merenkulkuun, tai jos eivät, että joku tarpeeksi iso (S) ostaisi sitten koko Suomen kauppalaivaston... :beer: