Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
11
Matkustaja-autolautat / Vs: FinFerries (ex.Destian ja TLL:n Lauttavarustamo)
« Uusin viesti kirjoittanut Tauno Hermola 22.04.2018, 00:22:04  »
Mielenkiintoinen kuvio:
Lainaus
Finferries ostaa puolet Ansgarista

Kirjoitettu 13.04.2018

Finferries –konsernin tytäryhtiö Suomen Saaristovarustamo Oy on 12.4.2018 ostanut puolet ahvenanmaalaisen Ansgar Ab:n osakekannasta. Ansgar Ab:n pääasiallinen toiminta saaristoliikennepalvelujen tarjoajana Ahvenanmaan maakuntahallitukselle jatkuu kaupan jälkeenkin. Ansgarilla on konttori Maarianhaminassa

http://www.finferries.fi/ajankohtaistavanha/finferries-ostaa-puolet-ansgarista.html
12
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking ADCC myyty?
« Uusin viesti kirjoittanut Tauno Hermola 21.04.2018, 22:58:10  »
Laiva näyttää lopultakin saaneen Sevilla 001:n ja Viking ADCC:n jälkeen säällisen nimen, Villa de Teror, joka viittaa Kanarialla Las Palmasin provinssissa olevaan kaupunkiin Teror, myös pidemmällä nimellä Villa Mariana de Teror tunnettu.

http://www.ferryshippingnews.com/trasmediterraneas-new-vessel-to-be-named-villa-de-teror/
13
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking Grace Norsepower tositoimissa
« Uusin viesti kirjoittanut Tauno Hermola 21.04.2018, 15:08:52  »
Ok, ja mihinkäs epäilysi perustuu?

Oikeastaan kirjoitin sen jo tuossa edellä: Turku - Tukholma reitti on paljolti saariston suojassa ja vallitsevat tuulet väärästä suunnasta (ks. tuuliruusu, tämä tosin Suomenlahdelta). Gracen roottorin poikkipinta-alakin on pienempi, kuin huomattavasti pienemmän Estradenin kahdessa roottorissa yhteensä; tämän vaikutuksen arviointi ei tosin taida olla aivan suoraviivaista. Tötteröä voidaan toki risteilijöinen iloksi pyöritellä miten paljon tahansa, eri asia, milloin se tuottaa jotain merkittävää työntövoimaa ja nettotehoa.
14
Muu merenkulku / Vs: Asunnoton alkoi asua Ruotsin-laivalla
« Uusin viesti kirjoittanut Joonas Kortelainen 21.04.2018, 03:33:43  »
Hän ”asuu” Cinderellalla, sattumalta näin hänet joku aika sitten Tukholman terminaalissa.
15
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking Grace Norsepower tositoimissa
« Uusin viesti kirjoittanut Joonas Kortelainen 21.04.2018, 02:16:05  »
Ok, ja mihinkäs epäilysi perustuu? Muokattu oma aiempi kommentti.
16
Matkustaja-autolautat / Vs: Viking Grace Norsepower tositoimissa
« Uusin viesti kirjoittanut Tauno Hermola 20.04.2018, 21:58:40  »
Höh! Sanoinko, että tuuli pyörittää roottoria?

Oikeastaan kommentti ("En olisi itse noin skeptinen, se pyöri yllättävän ison osan ajasta tyynelläkin ihan vaan ajoviiman vaikutuksesta, tietysti sillä edellytyksellä että se pienikin tuuli tuli oikeasta suunnasta.") on niin epäselvä, ettei siitä pirukaan ota selvää ;D

Epäilen, ettei Grace pääse lähellekään Estadenin 5 % (se luku on Norsepowerin sivulla) polttoaineen säästöä, hyvä jos puoleen siitä; Estradenin reitillä tuulee sentään paljon enemmän. Estradenin roottorien työntövoiman tuottaman keskimääräisen tehon sanotaan olevan 460 kW; sitä ei kerrota, mikä on roottorien pyöritykseen käytetty teho.
17
Risteilijät / Vs: STX neuvottelee risteilijätilauksesta saksalaisvarustamolle
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 20.04.2018, 19:53:57  »
Mein Schiff 1 lähti tänään koeajolle Pernosta. Luotsilistan mukaan tulisi takaisin 20.4. ja lähteekin siitä jo muutama päivä myöhemmin kokonaan pois.
Tuli takaisin tänään puolen päivän jälkeen. Luovutus on 25.4.
18
Muu merenkulku / Vs: Jäätalvi 2017-2018
« Uusin viesti kirjoittanut Ari-Jukka Perkiomaki 20.04.2018, 19:09:23  »
No niin, sitten nähdään kestääkö Capella paremmin Merenkurkun ahtojäiden rasituksia kuin nykyinen lautta(Helena Elisabeth), ja kuinka pitkälle Capellan tehot riittää? Tiedättekö miten alus on pärjännyt kovina jäätalvina kun sillä kerran on jäävahvistus+jääluokka 1A? Holmön väylällä kun on käytännössä aina vaikeat jääolosuhteet joka talvi. Moottorikelkoilla, helikopterilla ja jopa hyrdrokopterilla on hoidettu liikennettä, kun jäät on saartaneet saaren. Tai sitten paikalla on käynyt avustamassa Ale tai jopa joskus jokin Atle luokan murtaja. Jonkun kerran myös Kronö hinaaja.
Tulee ainakin hyvin lisää kapasiteettia väylälle. Nykyisellä aluksella kun on vaan 1 autopaikka + 59 matkustaja paikkaa. :thumb:
 http://www.vk.se/1088704/finsk-farja-ska-trafikera-holmon
http://www.vk.se/plus/1088989/gammal-farja-ny-pa-holmoleden
Toisessa linkissä kritisoidaan varustamoa vanhan aluksen hankinnasta, koska uutta oli luvattu. Nyt saatiin vuonna 1975 rakennettu vanha hylky halvalla,joka ei edes ole ympäristöystävällinen... ;D
Frej:llä tänään erityinen avustus. Murtanut rännit Holmön lautoille noin 20km Uumajasta pohjoiseen.  :thumb:
Ei mennyt ihan hyvin liikenteenaloitus vaikka Frej oli avustamassa.  Capellasta hajosi peräsin jäissä ja varalautassa Helena Elisabethissa ei riittänyt tehot. Saarelle pääsee nyt sitten helikopterilla ainoastaan. VK:n  kuvassa Capella Ex. Jurmo II
https://www.vk.se/2320010/premiarturen-slutade-i-moll
www.holmon.com
Osoitteesta löytyy kuvia päivän avustuksesta ja Capellasta.
19
Muu merenkulku / Vs: Asunnoton alkoi asua Ruotsin-laivalla
« Uusin viesti kirjoittanut Marko Mäkelä 20.04.2018, 19:00:43  »
Mikko-Oskari,ainakin Siljalla voi ottaa saman hytin periaatteessa pitkäksikin aikaa. Tuossa kaksi viikkoa takaperin tein kaksi risteily peräkkäin Baltic Princessillä ja molemmilla matkoilla oli sama A-kämppä keskilaivassa oikealla puolella ja krsin koko lystistä yhteensä 24 euroa toki täytyy muitaa että oli pisteillä ja rahalla molemmat reissut mut kivaa oli kyl.
20
Matkustaja-autolautat / Vs: Finnlines muuttaa Ruotsin-liikenteen konseptiaan?
« Uusin viesti kirjoittanut S Liljeström 20.04.2018, 16:46:31  »
Finnlineshän on tunnetusti taitava siirtämään laivojaan sinne, missä
lisäkapasiteettia tarvitaan. Ruotsin pään illassa oli aikaisemmin kaksi
lähtöä, joten vaikuttaa siltä, että yksi isompi yksikkö riittää lastitarjonnalle.
Jos Finnswan on "täynnä" joka ilta, niin kyllä sitä rahtia silloin on.

SL
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10