Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
11
Muut alukset / Vs: Prima Shipping kasvaa uushankinnalla
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 16.01.2018, 14:42:30  »
Prima Fortuna on matkalla Las Palmasista Panaman kanavaan, joten se on varmaan myyntireissulla. Edelleen ainakin Marinetrafficin mukaan Suomen lipulla.
12
Muut alukset / Vs: Helsingin telakalta tilattiin kolme alusta
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 16.01.2018, 14:36:12  »
Yevgeny Primakov on toisella koeajollaan (tai oikeastaan ensimmäisellä koeajolla tällä nimellä). Laiva lähti ennen klo 11, eteni Melkinlaiturin edustalle paikoilleen ja on ollut siinä nyt pari tuntia. Luotsilistalla luotsaus on edelleen "päällä", eli luotsi on ilmeisestikin laivassa.
13
Muut alukset / Vs: Transfennicalla muutoksia
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 16.01.2018, 14:34:12  »
Kuten jo Pekka mainitsi muualla, myös Bore Sea on nyt Trafen ajossa - ensimmäinen käynti Hangossa lienee tänään.

Mutta lopputuloksena näkyy korsteenia silti laajennetun:
http://www.shipspotting.com/gallery/photo.php?lid=2797138

Kulkee jatkossa jälleen oman konsernin sisällä Transfennicalle, by the way.

EDIT: Ei näemmä päässyt satamaan tänään, ehkä tuulen takia. Uusi ennakko huomenna aamulla.
14
Muu merenkulku / Vs: Jäätalvi 2017-2018
« Uusin viesti kirjoittanut Ari-Jukka Perkiomaki 16.01.2018, 14:28:06  »
Onko Håkansin jäänmurtosopimus nyt pelkästään Thetiksen varassa (vaikka kuuleman mukaan viime vuosi ei mennyt ihan putkeen)
THEtIS on myös 2018 tai ainakin oli tietääkseni 2017 Sjöfartsverketin rahtauksessa, ja Zeus oli "Arktisen Stasin" rahtauksessa vuoden 2016 kevääseen saakka. Mutta onko korvaava sopimus nyt muulla kalustolla, sitä en tiedä? (Hermes?)  ::)

Seuraavasta vanhasta linkistä löysin vanhaa faktaa koskien Zeusta (oli rahdattu kevääseen 2016 asti), eli rahtausta ei ole jatkettu 2017-2018? Zeusta ei myöskään löydy Baltice:stä eikä kyllä löydy myöskään THEtIS:istäkään saatikka sitten Hermestä ainakaan tällähetkellä. KBV Triton kyllä komeilee listalla. ::)
https://yle.fi/uutiset/3-5444940

Kyllä THEtIS viimetalvena hieman ränniä avasi Norra Gloppetin ja Norrskärin välillä. Kovin näytti meno välillä hitaanpuoleiselta sohjovöissä. En sitten tiedä oli spaakit ojossa vai ei? Ei kyllä taida ihan se optimaalisin paikka sille vehkeelle olla Vaasan väylällä, jos jäätalvi on edes jonkinmoinen.  Eiköhän Sjöfartsverket ole siis "varannut" THEtIS:en jonnekin Tukholman alapuolelle ränniä avaamaan KBV Tritonin tavoin?  Mutta leudon viime talven tullen se pääsi hieman "kokeilemaan" Vaasan väylälle miten kulkee pienissä sohjovöissä, mistä esim. vielä Wasa Express pääsi läpi ilman avustusta.  ::)

Ja jäät muuten lähti taas rytinällä Vaasan ulkosaaristosta. Avovesi Enstenillä ja jäälautat paiskautunut Raippaluodon rannalle. On voinut vähän keritä riitettä muodostumaan taas,nyt luvattu pakkasta ainakin loppuviikkoon asti. 

Edit 1: Oden on siirtynyt valmiuteen nyt (Beredskap 24h)

15
Muut alukset / Vs: Muikku hotelliksi Helsinkiin
« Uusin viesti kirjoittanut Joonas Vähämäki 16.01.2018, 07:47:24  »
itsepalvelukeittiön ansiosta laiva muistuttaa konseptiltaan pikemminkin hostellia.

Ja majoituksen tason vuoksi muutenkin. Toki hinta on sikäli kilpailukykyinen lyhyeen majoittumiseen, koska sijainti on loistava ja eipä edes Omenaan yleensä Helsingissä pääse sillä alkaen hinnalla (55€).
16
Muut alukset / Vs: Muikku hotelliksi Helsinkiin
« Uusin viesti kirjoittanut Kimmo Rantanen 16.01.2018, 00:51:40  »
Jos on tarkoitus yöpyä Helsingin ytimessä, niin hinnat on todella houkuttelevat.
17
Risteilijät / Vs: Risteilyaluskesä 2018
« Uusin viesti kirjoittanut Juhani Mehto 14.01.2018, 16:53:07  »
Tuo Mein Schiff 1 lienee toukokuussa Pernosta luovutettava uusi nimenhaltija.
Kyllä vaan.
18
Risteilijät / Vs: Risteilyaluskesä 2018
« Uusin viesti kirjoittanut Hannu Sarell 13.01.2018, 23:03:12  »
Ja jälleen kerran on tullut se aika, kun Helsingin satama on laittanut risteilyaluslistansa nettiin. Listalta löytyy uusina tai nimeään vaihtaneina Variety Voyager (kuulunee tosin ennemmin jahti-kokoluokkaan kuin risteilyaluksiin?), Norwegian Breakaway, Marella Discovery (käynyt aiemmin Splendour of the Seas -nimellä), Viking Sun, Mein Schiff 1, Star Breeze, Sapphire Princess, Seabourn Ovation, Silver Spirit ja MSC Meraviglia.

Maarianhaminan satama ei ole vielä päivittänyt listaansa, kuten ei myöskään Turku. Täällä oli jo puhetta siitä, mitä kävijöitä Kotkaan on tulossa.

Tuo Mein Schiff 1 lienee toukokuussa Pernosta luovutettava uusi nimenhaltija.
19
Muut alukset / Vs: Grimaldi tilaamassa Finnlinesille roroja Kiinasta
« Uusin viesti kirjoittanut Pekka Laakso 13.01.2018, 18:11:30  »
Kymen Sanomat tehnyt pari juttua pidennyshankkeesta:

Ensimmäinen juttu

Toinen juttu

Poiminta:
"Neljän laivan uudistaminen on osa 70 miljoonan euron energiatehokkuuden parantamiseen ja päästöjen vähentämiseen tähtäävää investointiohjelmaa.  Finnlines on lisäksi sopinut option myös Finnbreezen ja Finnsean pidentämisestä.

— Etenemme askel kerrallaan. Näiden kahden option käyttöönotosta ei ole vielä päätöksiä, kertoo Pippingsköld."

20
Matkustaja-autolautat / Vs: Finnlines muuttaa Ruotsin-liikenteen konseptiaan?
« Uusin viesti kirjoittanut Olli Tuominen 13.01.2018, 11:39:49  »
Ainakin RINA:n mukaan jääluokka olisi sisarista poiketen 1A.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10