Smyril Linen talousongelmat

Aloittaja Miran Hamidulla, 23.09.2004, 23:39:05

« edellinen - seuraava »

Miran Hamidulla

SST:n etusivulta löytyy seuraavanlainen uutinen...

Smyril Line need more cash to continue sailings
SSG-RINGKØBING: Faeroese private owned P/F Smyril Line goes towards an uncertain future. The company are in the need of cash ...
Published: 23.09.04 16.28


Eli tuosta uutisen pätkästä päätellen yhtiö on joko Norrönan karilleajosta tai jostain muusta syystä (Norröna oli liian suuri investointi?) johtuen ajautumassa konkurssiin. Valittevaa jos Färsaaret ja Islanti jäävät todella ilman lauttayhteyttä manner-Eurooppaan mikäli tämä uhkakuva toteutuu. :( Samalla tosin vapaille markkinoille ilmaantuisi lähes uusi suurlautta Norröna vailla omistajaa, josta taatusti moni ostaja tulisi olemaan kiinnostunut... ::)
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Miran Hamidulla

Tässä lisää aiheesta på svenska. Ei hyvältä näytä...

SMYRIL LINE BEHÖVER TILLSKOTT I KASSAN
SST-RINGKØBING: Det färöiska privatägda rederiet P/F Smyril Line går en
osäker framtid till mötes. Bolaget behöver förbättra likviditeten för att
kunna fortsätta färjeverksamheten under resten av året och början av nästa
år. 2003 slutade med en förlust på DKK 35 miljoner. I januari 2004 skadades den nya färjan "Norröna" svårt vid en grundstötning och var ur trafik för
reparationer i sju veckor. Enligt vd Oli Hammer arbetar man på flera
alternativa lösningar; man söker efter nytt kapital eller det kan bli
aktuella att skjuta upp betalningar på lånen på den nya färjan. En annan
lösning kan vara att lägga upp "Norröna" för vintern och då ersätta henne
med en billigare inchartrad lastfärja. Gamla "Norröna" såldes i april för
DKK 27 miljoner. (040923)
Laivakuviani + muita kuvia

19.10 Stena Europe, 24.10 Stena Adventurer, 24.10 Ulysses, 26.10 Stena Superfast VII, 26.10 European Causeway, 27.10 Stena Mersey, 28.10 Superstar

Jasper Kaarna

     No on todella huonoja uutisia! :'( Ensin tämä laituriin ja sitten vielä uhka koko yhtiön konkurssista! :o Ja taisikin olla jo toinen kerta, eikös se Norröna joskus onnistunut Norjassa törmäämään. Shetlannin saarille, Färsaarille, sekä Islantiin ON OLTAVA lauttayhteys, muuten ei tule mitään!
    Tosin luulen, että jos Smyril Line tulee tiensä päähän, niin ennen pitkää joku varustamo ottaa haltuunsa pohj. Atlantin saarten ja Euroopan väliset markkinat.
    Mutta turha tässä on vielä tuollaista ruveta puhelemaan. Katsotaan, kuinka käy ja toivotaan parasta!
Elämä on vain unen hennoilla laineilla kelluva kusitankkeri - Tommi Liimatta

Joni Huopana

Lainaus käyttäjältä: Jasper Kaarna - 24.09.2004, 15:45:29
    Tosin luulen, että jos Smyril Line tulee tiensä päähän, niin ennen pitkää joku varustamo ottaa haltuunsa pohj. Atlantin saarten ja Euroopan väliset markkinat.

Niin, olisi varmaan kaikkien etu, että liikenne voisi jatkua, koska suoranaisia kilpailijoitakaan ei ole.

Noista leikkeistä saa sen käsityksen, että pulaa on nimenomaan rahasta, ei niinkään matkustajista (?). Onko siis niin, ettei uudessa laivassakaan ole mitään suoranaista vikaa (lue: liian suuri/pieni tms.) ??? vaan ongelma on vain kannattavuus?